Het audiologisch centrum doet eventueel ook onderzoek naar tos en doen indien nodig ook onderzoeken naar andere problemen die kunnen samenhangen met tos. Zoals een algehele ontwikkelingsachterstand, gedragsproblemen etc. Voordat ze dat soort onderzoeken doen moeten we eerst een formulier ondertekenen. Voordat we dat doen zullen we inderdaad eerst goed doorvragen!quote:Op maandag 15 januari 2024 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als dat het enige is dat ze nodig heeft. Mocht de vraag komen of er ook naar de algehele ontwikkeling gekeken mag worden, even doorvragen naar wat er dan getest wordt.
Hoe was de logopedie?
Vastgemaakt aan z'n stoel? Wellicht ben ik nu wat ongenuanceerd, maar dat vind ik aardig barbaars klinken...quote:Op maandag 15 januari 2024 22:13 schreef Seven. het volgende:
Colin is naar de nieuwe opvang geweest (peuterspeelzaalachtige setting). Hij vond het leuk en hij was ook lekker relaxt naderhand. Ze heeft hem meegenomen naar de WC waar hij zowaar een mini-plasje gedaan heeft. Dus mijn man snapt nu ook wel dat Colin er wel aan toe is.
Vorige week nog uitgelegd aan de begeleidster dat Colin bij de PSZ in de kring altijd met een tuigje aan zijn stoeltje vastgemaakt wordt maar daar doet ze niet aan. 'Komt vanzelf'. Fijn dat hij dat gewoon kan gaan doen als hij er aan toe is, zul je zien dat hij het in no time doorheeft. Ze heeft een heel relaxt groepje kinderen daar, echt totaal ander sfeertje dan op de PSZ.
Woensdag gesprek met de directeur van de Vrijeschool. Maar eens kijken hoe en wat.
Logopedie blijft ook heel goed gaan. We zijn bijna aan het eind van het traject. Ondertussen zijn we aan het uitbreiden, dus uitbouwen van de woorden die hij al gebruikt en daar aan toevoegen. Zo wordt een auto een mooie auto en noem maar op. Ik merk wel dat veel van die ontwikkeling die dan besproken wordt,. eigenlijk ook wel vanzelf gaat. Er is duidelijk goed nagedacht over de methode, de volgorde waarin de taal zich ontwikkelt is blijkbaar wel aardig universeel.
We denken dat hij er veel aan gaat hebben om bij wat grotere kinderen te zijn. Maar of dat nu nog voor 2,5 maand nut gaat hebben vraag ik me afquote:Op dinsdag 16 januari 2024 12:50 schreef Gogo83 het volgende:
Ligt aan het kind. Als ie erg gehecht is aan de kinderen en leidsters in de groep waar hij zit dan zou ik hem in zijn groep laten. En anders lekker over laten stappen.
Ja maar die gaan dus elke dinsdag en donderdag in de ochtend wel naar peuterwerkquote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:17 schreef eponine het volgende:
Maar hij zit nu in een 0-4 groep zeg je. Dan zit ie toch ook al met grotere kinderen?
Ik zou het voor die 2,5 maand trouwens gewoon laten voor wat het is. Twee keer in korte tijd van plek wisselen lijkt mij niet fijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Met opvang bedoel ik ook de kinderopvang in een grote groep, dat is toch anders dan kleinschalig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
MaJo, wij hebben een gastouder, dus ik vind de psz echt een hele grote meerwaarde t.o.v. alleen twee dagen naar de gastouder. Ze is er echt met leeftijdsgenoten en net oudere kindjes, ze speelt ook het liefst met de 3-jarigen. Die zijn er niet bij de gastouder. Ze vindt het bij de gastouder ook heel leuk, maar ze kan geen rollenspellen doen en gesprekjes voeren met de twee andere kindjes bij de gastouder (1 is 15 maanden, 1 is net twee en praat niet / nauwelijks). Daar moet ze het dus vooral van de gastouder hebben qua interactie en na schooltijd zijn de eigen kinderen van de gastouder er ook weer, dan kan ze wel lekker kletsen met ze. Dat vindt ze heel tof.
F. reageerde vanochtend weer zo blij toen ik zei dat ze naar ‘school’ mocht. Ik denk dat we de psz gaan uitbreiden naar ook de woensdagochtend straks.
Veel succes vanavondquote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met opvang bedoel ik ook de kinderopvang in een grote groep, dat is toch anders dan kleinschalig.
Aapie doet al een tijdje geen tukkies meer maar hij was zo zichtbaar moe dat ik hem even op bed heb gelegd om te “rusten” zoals ze op de opvang doen. Neem ik net een kijkje bij hem, ligt meneer keihard te tukken![]()
Ah, ik refereerde naar alle soorten opvang.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met opvang bedoel ik ook de kinderopvang in een grote groep, dat is toch anders dan kleinschalig.
Aapie doet al een tijdje geen tukkies meer maar hij was zo zichtbaar moe dat ik hem even op bed heb gelegd om te “rusten” zoals ze op de opvang doen. Neem ik net een kijkje bij hem, ligt meneer keihard te tukken![]()
Haha leuk, geniet ervan!quote:
Ik ben benieuwd! Toen hij nog tukte (lees: 3 weken geledenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |