abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211402990
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, maar natuurlijk. Het is de schuld van centrumrechts, dat radicaal rechts groter is geworden.

Dit krijg je dus als je activisten aan het woord laat, vermomd als "wetenschapper". Het zal bij deze mensen geen moment opkomen dat het misschien niet aan de VVD ligt, maar aan Links zelf. En als je al kritiek op de VVD wilt geven is dat zij de PVV gaandeweg de campagne toch weer begonnen uit te sluiten.
Waarom kiezen die vvd-ers niet voor de pvv allemaal? feit is gewoon dat VVD 2 jaar terug naar 34 zetels had, dat PVV voor de zomer nog op 20 zetels stond, er is dus een forse verandering, die deels komt doordat VVD een grote verandering heeft gemaakt vergelijking tot half jaar terug. en dat is dus de deur openzetten voor een regering over rechts.

Dus een groep rechtse kiezers geven heel duidelijk aan dat ze pvv willen, maar de VVD zelf heeft gewoon hun partij programma:
pro eu
pro oekraine
niet verhogen minimum loon
pro navo
Voorstander van bepaalde zaken meer eu te maken.
Voorstander van art 1. grondwet.
Fel tegen wilders zijn voorstel om Koran en Moskeeen te vebrieden etc.

Wilders zijn partij propramma op veel van deze punten haaks tegen overelkaar staat.

Zelfde geld voor NSC.

echt ik begrijp dat de gemiddelde pvv-er nu heel erg hoopt op een regering waarin de pVV de koers mag bepalen en heb ook zelf misschien wel een lichte voorkeur over pvv ipv GL/PvdA..

Maar de punten die ik hierboven noem zou wat mij betreft Wilders echt een grote schuit water in de wijn moeten doen en ook zorgen dat mensen niet worden uitgesloten op basis van geloof, geslacht, levensovertuiging etc.

Maar ik vind het prima als mensen hun zin niet krijgen, dat hun ideeen niet worden uitgevoerd (dus als dit nu GL/PvdA, PVV of VVD of welke andere partij is).
Over maximaal 4 jaar mogen mensen het evalueren en volgens mij over 1 jaar weer in de SG verkiezingen.
pi_211403008
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
Een sektarisch schouwspel, waar hebben ze het nu over? En waarom gaat dit in het Engels?

[ twitter ]
Krijg een beetje Shia Labeouf flashback.

He will not divide us!
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211403119
Nu NOS,

3 grootste redenen voor PVV

* Zorg
* wonen
* immigratie
pi_211403188
BBB: Nederland heeft op een mildere Wilders gestemd.Dus wij zijn er klaar voor.

NSC; Er zijn conclusies getrokken die voorbarig waren

VVD: Wilders is nu aan zet.

Vraag me echt af of het slim is van de VVD om in dit kabinet te stappen en kunnen ze niet beter de kamer in?
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 20:21:50 #180
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211403229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:14 schreef Korenfok het volgende:
Nu NOS,

3 grootste redenen voor PVV

* Zorg
* wonen
* immigratie
Tja.. niet te betalen of simpelweg onmogelijk zonder uit de EU te stappen met alle gevolgen van dien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211403239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Moeten ze vooral doen, mensen worden wanhopig, mensen worden boos en tja boze wanhopige mensen die uitgesloten worden het is een simpele optelsom wat er dan gaat en kan gaan gebeuren.
Geen hond is bang voor dit soort achterlijke dreigementen. Ook dat is namelijk onderdeel van de democratie zoals die hier werkt. Als je het niks vindt, dan vertrek je naar een ander land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211403241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja.. niet te betalen of simpelweg onmogelijk zonder uit de EU te stappen met alle gevolgen van dien.
Interessant is EU, en oekraine hoe gaat wilders deze dingen overbruggen.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 20:24:11 #183
pi_211403251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Interessant is EU, en oekraine hoe gaat wilders deze dingen overbruggen.
Hij gaat daar beide niets op klaarspelen. De andere grote partijen zijn hier niet voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211403253
Correct.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211403259
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Welke genocide? tot 7 oktober leverde Israël alles wat de palestijnse heilstaat zich kon wensen en de rest werd aangevuld door het westen.

En wat hebben ze gebouwd? Horrortunnels, waterleidingraketten.

En hebben ze zich vergrepen aan kinderen. Bekkenverbrijzelende verkrachtingen.

En dat walgelijke tuig stond/staat hier juichend in de straat en jankt nu over deze uitslag?

Dan ben je nog dommer dan ik je al had ingeschat. Mijn god :D
Ik dacht ik gooi het eens over een andere boeg misschien dat dan die blinde vlek eens verdwijnt, maar nee dus. Boos worden om 7 oktober en vervolgens niet boos worden om de 6 weken erna met 13x zoveel dodelijke onschuldige slachtoffers voor niets. Wat een pannenkoeken hebben we toch hier in Nederland...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211403270
twitter

Dit is waarom mensen PVV stemmen.
pi_211403271
Een kabinet met PVV zal nooit lang duren, ze kunnen ook niet de rit van 4 jaar uitrijden. Maar Wilders mag dan wel een erg slimme politicus zijn met goede bedoelingen en maar ook extreme standpunten die PVV heeft botsen wel met de Grondwet. Ik denk mooie jaren van PVV zal ook niet lang duurt, want als Wilders premier wordt van zijn kabinet kan hij zo over paar jaren afgerekend worden van de kiezers. Bij komende verkiezingen zullen traditionele partijen CDA, PvdA/GL, VVD of D'66 fors zetels terug krijgen, evenals veel zetels verlies worden voor BBB. PVV en NSC. Dit is volgens mij de laatste huzarenstukje van Wilders in politiek.
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 november 2023 @ 20:26:30 #188
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211403281
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ twitter ]
Wat een gezeik zeg, heeft ze zand in haar vagijn?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 20:27:13 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211403291
Hij zal het vast niet slechter doen als de lpf, hadden ook 10 zetels minder
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 20:28:48 #190
pi_211403309
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij zal het vast niet slechter doen als de lpf
Zodra hij begint te jumpen weet je wel hoe laat het is.
pi_211403316
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:18 schreef Korenfok het volgende:
BBB: Nederland heeft op een mildere Wilders gestemd.Dus wij zijn er klaar voor.

NSC; Er zijn conclusies getrokken die voorbarig waren

VVD: Wilders is nu aan zet.

Vraag me echt af of het slim is van de VVD om in dit kabinet te stappen en kunnen ze niet beter de kamer in?
De VVD moet het zo spelen dat ze niet in het kabinet stappen maar het gedogen vanuit de oppositie.
Ten eerste is Wilders dan zeer afhankelijk van hun stem om zijn immigratie-agenda uit te voeren en zodra de eerste impopulaire bezuinigingen moeten worden uitgevoerd trekken ze hun steun in en zal een bijna kamerbrede motie van wantrouwen een einde maken aan PVV, NSC en BBB
Wie dit leest is gek
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 20:30:18 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211403320
quote:
11s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zodra hij begint te jumpen weet je wel hoe laat het is.
Of als Agema in lingerie in de panorama verschijnt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 november 2023 @ 20:39:56 #193
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211403425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:25 schreef Misrer1972 het volgende:
Een kabinet met PVV zal nooit lang duren, ze kunnen ook niet de rit van 4 jaar uitrijden. Maar Wilders mag dan wel een erg slimme politicus zijn met goede bedoelingen en maar ook extreme standpunten die PVV heeft botsen wel met de Grondwet. Ik denk mooie jaren van PVV zal ook niet lang duurt, want als Wilders premier wordt van zijn kabinet kan hij zo over paar jaren afgerekend worden van de kiezers. Bij komende verkiezingen zullen traditionele partijen CDA, PvdA/GL, VVD of D'66 fors zetels terug krijgen, evenals veel zetels verlies worden voor BBB. PVV en NSC. Dit is volgens mij de laatste huzarenstukje van Wilders in politiek.
Oke Dimitri
pi_211403448
Die hele wereld stemt dus uitgesproken Links, dat verklaart veel over de samenstelling van reclames tegenwoordig.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211403733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:25 schreef Misrer1972 het volgende:
Zo’n beetje alle grote Europese landen maken een flinke zwaai naar rechts dus wellicht is het juist goed dat we daarin niet achterblijven
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 23 november 2023 @ 22:01:40 #196
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211404364
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:40 schreef Newone82 het volgende:
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.

,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''

Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.

Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.

Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."

Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."

Bron: ad liveblog
Pieter is fan van Waku Waku maar Bert van Boggelen.
  donderdag 23 november 2023 @ 22:25:42 #197
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211404628
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja maar dat ontken ik toch ook niet? Op basis van online frustratie stemmen is spelen met mensenlevens voor je e-penis. Lijkt me onverantwoord.
Je doet het (in mijn optiek) voorkomen dat er dan iets gebeurt dat anders niet zou gebeuren. Dat wanneer je niet op basis van "online frustratie" zou stemmen, je een andere keuze zou maken waardoor je niet "met mensenlevens speelt".
pi_211404742
Ik ben benieuwd wat er overblijft van het idee dat Wilders er voor de gewone man is als ze straks een regeerakkoord met VVD maken. Ik denk dat veel mensen behoorlijk teleurgesteld zullen zijn als ze er achter komen dat een strenger immigratiebeleid hun problemen niet zullen oplossen.
Цой жив
pi_211404873
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Of als Agema in lingerie in de panorama verschijnt
Okeeeeee, Daar ging mijn avondeten..... En bedankt he!
Lach met een schone bips
pi_211404932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:06 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Krijg een beetje Shia Labeouf flashback.

He will not divide us!
'You are not alone!'

Toch fijn die steun van linksen voor Israël. Oh wacht 🤔
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')