Omdat hij ook wel weet dat bepaalde punten onhaalbaar zijn. Zoals gezegd, iedereen doet concessies. Heeft niks met het torentje in zicht te maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat hij nu doet is vrij ridicuul, hij laat ineens partijstandpunten vallen waar hij 13 jaar voor gestreden heeft omdat het torentje lonkt.
Vraag of wel of je dan niet nog meer onvrede schept richting de volgende verkiezingen, vooral als je een minderheidskabinet krijgt dat weer niks voor elkaar bokst de komende paar jaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Kans is groot dat zowel de VVD als NSC hem laten zitten straks. En een lastige formatie of minderheidskabinet voor lief nemen.
Eerst maar eens afwachten. Natuurlijk gaan deze partijen nu niet binnen 24 uur 179 graden draaien.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Kans is groot dat zowel de VVD als NSC hem laten zitten straks. En een lastige formatie of minderheidskabinet voor lief nemen.
Wat een lafheid. Waarom wordt er niet naar het volk geluisterd?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren joh. Als de PVV gaat regeren dan moeten ze dat doen in een coalitie, en geen enkele andere partij waar hij mee zou regeren zou een Nexit bespreekbaar vinden. Dat is misschien wel het eerste wat van tafel gaat in de verkenning.
Maar zelfs als dat niet gebeurt kan je zoiets praktisch gezien niet doorvoeren zonder een referendum. Ik geloof geen moment dat Nederland voor een Nexit zou stemmen. Dus hier hoeven we ons echt niet druk over te maken.
Wat de PVV denk ik wel gaat doen is heel veel druk uitoefenen op de EU, specifiek rond migratie. Wilders en andere rechtse partijen willen het liefst naar het Deense model, en daarvoor moeten wij de afspraken van onze deelname aan de EU veranderen. Dat is moeilijk, maar kan niet onmogelijk zijn. We kunnen als land niet tot in de eeuwigheid gehouden worden aan de afspraken waar we in de jaren 90 akkoord mee zijn gegaan toen we de EU oprichtte. De wereld is veranderd, hier moet ruimte zijn voor verandering. En als die ruimte er niet is dan maakt de EU wel een vijand van het volk, en dan kan een Nexit ineens wel gevaarlijk dichtbij komen.
Maar voor nu zijn we daar echt nog lang niet.
Mwoahquote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen, láát hem maar een keer regeren, voor een paar maanden een Wilders 1 waarna het snel genoeg in elkaar klapt, en we in februari weer bij de stembus staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je niet maken tegenover de kiezers. Kiezers hebben gekozen voor (extreem) rechts kabinet. Al het andere zou bullshit zijn en fuck u na diezelfde kiezers. Zeg ik als linkse stemmer.
Het is een democratie, dat kan prima. Wellicht gaan ze voor de vorm nog praten maar de PVV is eigenlijk inhoudelijk een vrij idiote partij met onhaalbare standpunten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je niet maken tegenover de kiezers. Kiezers hebben gekozen voor (extreem) rechts kabinet. Al het andere zou bullshit zijn en fuck u na diezelfde kiezers. Zeg ik als linkse stemmer.
Niemand huilde toen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind de tranen van links bijna net zo vermakelijk als de tranen van Ajacieden na de laatste Ajax- Feyenoord
Dat de PVV 'de Grondwet niet respecteert' is toch allang gelul gebleken? Wilders heeft zelf meerdere keren gezegd dat niet alles wat hij wil mogelijk is en in een la belandt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten. Natuurlijk gaan deze partijen nu niet binnen 24 uur 179 graden draaien.
Zonder Wilders formeren is ook ellendig. Dan moet je met GL gaan samenwerken en dat is ook geen pretje hoor.
Yep. Laat Geert zijn grote bek maar eens waarmaken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen, láát hem maar een keer regeren, voor een paar maanden een Wilders 1 waarna het snel genoeg in elkaar klapt, en we in februari weer bij de stembus staan.
Dan mag de PVV blij zijn als ze daarna nog 1 zetel halen.
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.
Ik denk ook niet dat de VVD dat gaat doen, omdat de achterban daar niet positief op zal reageren. Ook NSC heeft weinig redenen om zich hier in te mengen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.
Die compromissen gaat Wilders dan ook gewoon sluiten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een democratie, dat kan prima. Wellicht gaan ze voor de vorm nog praten maar de PVV is eigenlijk inhoudelijk een vrij idiote partij met onhaalbare standpunten.
Of Geert moet alles laten vallen en extreme compromissen willen sluiten.
Dat is allemaal wensdenken. Hij zal moeten samenwerken met andere partijen en als er, mede onder invloed van die partijen, capabele mensen op ministersposten komen, waarom zou een coalitie dan snel moeten klappen? PVV is geen LPF.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen, láát hem maar een keer regeren, voor een paar maanden een Wilders 1 waarna het snel genoeg in elkaar klapt, en we in februari weer bij de stembus staan.
Dan mag de PVV blij zijn als ze daarna nog 1 zetel halen.
Mwah, als Wilders er in de formatie niet uitkomt is het nog steeds prima democratisch als de volgende op de ranglijst iets probeertquote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat denk je van de totale praktische onhaalbaarheid van zijn doelstellingen?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is allemaal wensdenken. Hij zal moeten samenwerken met andere partijen en als er, mede onder invloed van die partijen, capabele mensen op ministersposten komen, waarom zou een coalitie dan snel moeten klappen? PVV is geen LPF.
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Scjvb het volgende:
Wel
Op de Zuid-as is de overwinning van de PVV vandaag uiteraard het gesprek van de dag geweest, en er is veel over en weer gecontacteerd met verschillende organisaties, banken en ondernemingen.
De PVV mocht dan ook niet in allereerste plaats mijn keuze zijn, nu Rutte weg is en de VVD niet meer de grootste werd.
Maar de eveneens rechtse partij van Geert Wilders heeft m.i. ook duidelijke punten uit te werken.
Wellicht stukken beter de partij van Wilders aan de macht dan dat slappe Links en daaruit opererende bekende rebelse bewegingen noem maar op, waaronder vandaag de krakersscene, die kennelijk hun verlies moeilijk lijken te dragen met hun geplande demonstratie op de Dam .
Hoe dan ook, we gaan het zien mensen!
Daar gaat gewoon een boel van overboord hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat denk je van de totale praktische onhaalbaarheid van zijn doelstellingen?
Joh, het belangrijkste punt is immigratie inperken en daar mag van mij ook de grootste inspanning naar uitgaan. Op veel punten zal hij moeten inbinden, nou prima. Ik denk dat de meeste kiezers immigratie het belangrijkste agendapunt vinden, dus Geert.. succesquote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat denk je van de totale praktische onhaalbaarheid van zijn doelstellingen?
Waardoor de PVV er dus alleen nog maar zit als zetel-vulling.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar gaat gewoon een boel van overboord hoor.
Als ze er tijdens de formatie niet uit komen snap ik dat nog wel; zolang alle partijen er dan ook echt voor open staan en er niet voor de bonen zitten zeg maar. Of als ze bij voorbaat al worden uitgesloten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mwah, als Wilders er in de formatie niet uitkomt is het nog steeds prima democratisch als de volgende op de ranglijst iets probeert
Zolang ze maar meer dan de helft van de kiezers vertegenwoordigen vind ik het prima
Niet noodzakelijk. Ze gaan ongetwijfeld op b.v. het migratiedossier proberen wat binnen te halen. Maar zo extreem als in het programma of whatever staat, gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waardoor de PVV er dus alleen nog maar zit als zetel-vulling.
Hij zal er dan bepaalde zaken echt wel doorheen krijgen hoor. Compromissen sluiten. En zelfs als ze er enkel zitten voor de zetel vulling; dan prefereer ik dat alsnog boven een ultra links kabinet. No thank you.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waardoor de PVV er dus alleen nog maar zit als zetel-vulling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |