Ik snap niet waarom de andere partijleiders daar niet keer op keer gehakt van hebben gemaakt in de debatten. Zo moeilijk is het niet om gaten in zijn partijprogramma te schieten.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.
De grote uitgavenposten op de Nederlandse begroting zijn gewoon zorg (direct en indirect via gemeenten), sociale zekerheid, onderwijs en justitie. Daar wil de PVV alleen maar meer aan uitgeven. Dat kan, maar dan zul je toch echt de vervelende boodschap moeten gaan brengen dat belastingen ook gaan stijgen. Maar goed, dat kost kiezers dus dat roep je dan maar niet. In plaats daarvan schets je een fantasiewereld waarin de tientallen of zelfds honderden miljarden die je extra gaat uitgeven magischerwijs worden bekostigd met zaken die gezamenlijk misschien net de tien miljard aantikken.
Nee. De basis is nu dat het een misdaad is, tenzij.quote:
Dilan heeft sowieso zitten slapen tijdens de campagne.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de andere partijleiders daar niet keer op keer gehakt van hebben gemaakt in de debatten. Zo moeilijk is het niet om gaten in zijn partijprogramma te schieten.
Dat is hoogstens bewijs dat er redelijk veel laagopgeleiden op een PVV stemmen (naast dat het een artikel is van twee jaar terug, maar dat terzijde). Dat is echter geen bewijs dat iedereen die op de PVV gestemd heeft dan maar meteen dom is. Waar het om ging; dat is wat er geclaimd werd. Opleidingsniveau heeft sowieso niet altijd een direct verband met iemands intelligentie. Als je écht wil bewijzen dat iedere PVV stemmer laagopgeleid/dom/lui is zou je iedere stemmer persoonlijk moeten spreken en iets zegt me dat je dat niet gedaan hebt. Die generalisaties zijn dus enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens. Prima hoor, maar dan weet ik dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://nidi.nl/demos/demografie-in-het-stemhokje/
Leef je uit, er zijn nog meer onderzoeken overigens.
Normaal ben ik niet iemand die snel valt over een werkwoordvervoeging omdat ik daar zelf ook wel eens de mist in ga, maar het is natuurlijk wel fucking ironisch dat je de mond vol hebt van domme mensen maar zelf niet eens een stamregel fatsoenlijk kan toepassen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?
Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Recht op leven beschermen (van een ongeboren foetus van 24 weken of ouder) is m.i. niet aan het tuchtrecht over te laten.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. De basis is nu dat het een misdaad is, tenzij.
Het moet zorg worden, tenzij.
Ok dan.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?
Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Hij gaat geen belastingen verhogen, en meer investeren in sociale zekerheid en zorg. Dat is gelul voor de buhne.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.
De grote uitgavenposten op de Nederlandse begroting zijn gewoon zorg (direct en indirect via gemeenten), sociale zekerheid, onderwijs en justitie. Daar wil de PVV alleen maar meer aan uitgeven. Dat kan, maar dan zul je toch echt de vervelende boodschap moeten gaan brengen dat belastingen ook gaan stijgen. Maar goed, dat kost kiezers dus dat roep je dan maar niet. In plaats daarvan schets je een fantasiewereld waarin de tientallen of zelfds honderden miljarden die je extra gaat uitgeven magischerwijs worden bekostigd met zaken die gezamenlijk misschien net de tien miljard aantikken.
Boven 24 weken geen abortus volgens de Nederlandse wetgeving.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Recht op leven beschermen (van een ongeboren foetus van 24 weken of ouder) is m.i. niet aan het tuchtrecht over te laten.
Ik begrijp je zorgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, lees het programma van de PVV gewoon eens, nergens wordt het verantwoord waar het geld vandaan gaat komen voor alle gigantische uitgaven die men daarin doet.
Alleen al de AOW terugbrengen naar 65 kost al zo'n 17 miljard per jaar en wat daar tegenover staat is "Geen miljarden naar Afrika of Brussel!" Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel is 3.5 miljard.in totaal waarvan een groot deel in Nederland blijft.
en terechtquote:Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, migratie staat weliswaar op 1, maar ook bestaanszekerheid, woonbeleid staan erg hoog.
en de kermis ook gratis danquote:Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan ligt er een mooie kans voor de PVV en de NSC om hun kiezers ook meer te laten genieten van de cultuursector. Musea op bepaalde dagen gratis open en een cultuurcheque voor burgers om naar het theater te gaan.
een opera in Praag bezoek is aan absolutely musthavedone , voor iedereen en dat mag best een paart tientjes kosten hoor , ik benniet voor dat de staat alle opdringt wat de anderen leuk vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?
Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
jezus is ook veroordeeld hequote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Zal wel meevallen, die gaan echt wel strooien nu. Boeit hun wat dat de er dan in de toekomst een probleem is.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp je zorgen.
Maar dat houdt VVD wel in de gaten.
Nee.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, die gaan echt wel strooien nu. Boeit hun wat dat de er dan in de toekomst een probleem is.
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk binnenkort snel uitbreiding schiphol, en lelystad openen.
Recht op leven van een ongeboren foetus is vanaf 24 weken wettelijk geregeld. En dat is prima natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Boven 24 weken geen abortus volgens de Nederlandse wetgeving.
Recht op leven van een ongeboren foetus is een religieuze opinie. Prima om te hebben, niet om op te leggen aan anderen.
Nee, maar Omtzigt moet ook water bij de wijn doen. VVD zal wel willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellen
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar Omtzigt moet ook water bij de wijn doen. VVD zal wel willen.
Omtzigt is niet gekozen over wel of niet de vliegcapaciteit uitbreiden.
Ik snap ze wel. Ik ga ook liever naar metalconcerten.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?
Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
Toch heeft de VVD wel die machtspositie, willen de partijen regeren dan zullen ze moeten schikken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.
Moeten ze ook, maar daar is allemaal wel uit te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.
Je zou er maar wonen. En dat zijn nogal wat mensen, die overlast hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk binnenkort snel uitbreiding schiphol, en lelystad openen.
Goede reden om beter te isoleren. Helpt ook goed tegen geluid.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zou er maar wonen. En dat zijn nogal wat mensen, die overlast hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |