abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 10:25:51 #1
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_211395648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
  donderdag 23 november 2023 @ 10:26:47 #2
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211395655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:25 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik heb niks met de PVV maar deze opmerking slaat nergens op.
Hij heeft het letterlijk over dat het oké is omdat Wilders democratisch verkozen is, ik denk dat dit een heel faire counter is.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 10:27:44 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211395664
Voor mij is de stem op de PVV het al waard als er eindelijk een strenger migratiebeleid komt en de overlast door criminele asielzoekers een gedegen aanpak krijgt. Het is natuurlijk gewoon schandalig hoe dat centrum daar maar in Ter Apel (zo ver mogelijk van de randstad weg) is neergezet en de mensen het maar uit mogen zoeken. Maar ook mijn eigen gemeente zie ik verpauperen sinds daar een jaar of 8 geleden een AZC is gekomen. De politie staat er vrijwel dagelijks, winkeliers die sluiten vanwege alsmaar toenemende diefstal, overlast voor omwonenden en mensen (veelal ouderen) die zich niet meer veilig voelen op straat. Dit kan gewoon niet langer doorgaan zo en ik hoop dat dat signaal nu eindelijk eens overkomt. Zodat ik de volgende verkiezingen gewoon weer kan stemmen zonder me daar bezwaard over te voelen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 23 november 2023 @ 10:28:24 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211395670
Is Timmermans al afgekoeld :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:30:49 #5
268491 fetX
pi_211395687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Hij heeft het letterlijk over dat het oké is omdat Wilders democratisch verkozen is, ik denk dat dit een heel faire counter is.
Er zit nog ontzettend veel tussen Wilders en de persoon waar jij op doelt.

Ik ben ook niet blij met de uitslag. Maar die reactie van Timmermans gisteren was wel gewoon wat vreemd. Dat die mensen zelf niet door hebben dat ze net zo hard meedoen aan het polariseren en uitsluiten is af en toe echt stuitend.
pi_211395691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:27 schreef PzKpfw het volgende:
Voor mij is de stem op de PVV het al waard als er eindelijk een strenger migratiebeleid komt en de overlast door criminele asielzoekers een gedegen aanpak krijgt. Het is natuurlijk gewoon schandalig hoe dat centrum daar maar in Ter Apel (zo ver mogelijk van de randstad weg) is neergezet en de mensen het maar uit mogen zoeken. Maar ook mijn eigen gemeente zie ik verpauperen sinds daar een jaar of 8 geleden een AZC is gekomen. De politie staat er vrijwel dagelijks, winkeliers die sluiten vanwege alsmaar toenemende diefstal, overlast voor omwonenden en mensen (veelal ouderen) die zich niet meer veilig voelen op straat. Dit kan gewoon niet langer doorgaan zo en ik hoop dat dat signaal nu eindelijk eens overkomt. Zodat ik de volgende verkiezingen gewoon weer kan stemmen zonder me daar bezwaard over te voelen.
Mja, welke partijen houden een spreidingswet, zodat de statushouders/asielzoekers beter over het land worden verspreid, tegen?
pi_211395692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je bent niet elitair, je bent gewoon een linkse stemmer. Linkse partijen en stemmers denken dat zij de waarheid in pacht hebben en dat enkel hun ideëen goed zijn voor deze wereld en dat alle andersdenkenden een stelletje achtelozen zijn.

Ik heb nieuws voor jou, we leven in een democratie waar zowel links als rechts niet per defintie goed of fout is.
En hoe naief van mij, terwijl er wereldwijd allemaal prachtige succesverhalen zijn van heerlijke, warme rechtse heilstaten, waar vrijheid en tolerantie welig tieren.
pi_211395704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:27 schreef PzKpfw het volgende:
Dus om de asielstroom beter te kunnen regelen, een door- en door bureaucratisch en grondwettelijk iets wil je overlaten aan een beweging wat ondemocratisch is. Een flinke brand blussen met benzine, zeg maar.
Dit, dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:33:19 #9
268491 fetX
pi_211395705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:31 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
En hoe naief van mij, terwijl er wereldwijd allemaal prachtige succesverhalen zijn van heerlijke, warme rechtse heilstaten, waar vrijheid en tolerantie welig tieren.
Maar deze opmerking kun je net zo goed over links maken.

Allebei die kanten in hun extremen zijn gewoon klote. Daarom is zo’n middenkabinet toch wel fijn.

GL/PvdA, NSC, D66, VVD lijkt mij wel wat. Gaat alleen nooit gebeuren.
pi_211395752
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef fetX het volgende:

[..]

Allebei die kanten in hun extremen zijn gewoon klote. Daarom is zo’n middenkabinet toch wel fijn.

wil je NL kapot maken met timmermans en jetten in de regering ?
  donderdag 23 november 2023 @ 10:38:34 #11
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211395758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus om de asielstroom beter te kunnen regelen, een door- en door bureaucratisch en grondwettelijk iets wil je overlaten aan een beweging wat ondemocratisch is. Een flinke brand blussen met benzine, zeg maar.
Dat zijn slechts jouw woorden.
Op 't randje en erover.
pi_211395762
quote:

[..]

Het midden ben ik ook van. Maar ja, dat is voor minder-geletterden weer moeilijk te begrijpen. Nuance, feiten, meerdere kanten aan een verhaal etc.
pi_211395764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik ben ook niet blij met de uitslag. Maar die reactie van Timmermans gisteren was wel gewoon wat vreemd. Dat die mensen zelf niet door hebben dat ze net zo hard meedoen aan het polariseren en uitsluiten is af en toe echt stuitend.
Zijn we anders gewend van de linkse partijen dan?
  donderdag 23 november 2023 @ 10:39:18 #14
474254 GurneyIsBestOke
pi_211395765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, er zit echt heel veel dezelfde retoriek in. Nationalisme, eigen land eerst, inspelen op de onderbuik bij kwetsbare bevolking en daar een zondebok voor aanwijzen, afbreken van de rechtsstaat door het afschaffen van de eerste kamer, de Islam verbieden/zien als tweederangs burger, extreemlinks als een veel grotere radicale vijand zien dan het daadwerkelijk is (bij1 heeft 0 zetels :') ), vandaar dat ik hier ook zo van schrik. Het is een heel erge light-versie, maar rechtspopulisme is rechtspopulisme, in welk jasje het ook gooit.

Ik vind de reactie van Timmermans ook niet zo vreemd, was het om BBB of VVD gegaan dan was de reactie lang niet zo heftig geweest. Maar het partijprogramma van PVV is echt heel heftig en degraderend naar bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk dat zowel vanuit links(progressief) als rechts(conservatief) sprake is van veel polarisatie, maar het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen in een kiesprogramma gelijkstellen aan het uitsluiten van een bepaalde partij om te regeren die simpelweg de rechtsstaat niet respecteert vind ik heel vreemd en gevaarlijk.
Met pijn en moeite derde
pi_211395768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:38 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
De meerderheid wil liever NL kapot maken met Wilders en Omtzigt in de regering, da's vast beter.
pi_211395772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ja dat je mentaal zo gehandicapt bent dat er alleen nog maar godwins uit je toetsenbord komen nadat je partij verloren heeft weten we nu wel.

Misschien moet je even op Twitter gaan huilen dat de nieuwe Adolf verkozen is.
pi_211395776
Wat maakt de PVV gevaarlijk? Kan iemand dat voor mij uitzetten?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:41:50 #18
268491 fetX
pi_211395791
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:38 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Gaat erom dat je dan vaak in het midden uitkomt. Nadeel is dat er minder verandert dan als je in een wat rechtser of linkser kabinet komt.

Ik zit zelf altijd iets rechts van het centrum. Maar partijen als PVV en FvD vind ik echt verschrikkelijk dus over rechts zie ik op dit moment niet zitten. Over links is funest voor de economie en migratie dus dat ook niet. Kom je toch om en nabij in het midden uit ;(
pi_211395792
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat vind ik niet, er zit echt heel veel dezelfde retoriek in. Nationalisme, eigen land eerst, inspelen op de onderbuik bij kwetsbare bevolking en daar een zondebok voor aanwijzen, afbreken van de rechtsstaat door het afschaffen van de eerste kamer, de Islam verbieden/zien als tweederangs burger, extreemlinks als een veel grotere radicale vijand zien dan het daadwerkelijk is (bij1 heeft 0 zetels :') ), vandaar dat ik hier ook zo van schrik. Het is een heel erge light-versie, maar rechtspopulisme is rechtspopulisme, in welk jasje het ook gooit.

Ik vind de reactie van Timmermans ook niet zo vreemd, was het om BBB of VVD gegaan dan was de reactie lang niet zo heftig geweest. Maar het partijprogramma van PVV is echt heel heftig en degraderend naar bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk dat zowel vanuit links(progressief) als rechts(conservatief) sprake is van veel polarisatie, maar het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen in een kiesprogramma gelijkstellen aan het uitsluiten van een bepaalde partij om te regeren die simpelweg de rechtsstaat niet respecteert vind ik heel vreemd en gevaarlijk.
Als een partij de rechtsstaat niet respecteert dan wens ik die partij heel veel succes toe om dat aan te passen, zoals ik de PVV dat nu ook toewens. Ik zie het ze niet lukken.
pi_211395795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

<knip>
De politicologe gisteren op de NPO (LINKS VUILMENS!) omschreef het wat moeizaam (nativisme, autoritisme en nog een stuk of 9 -ismes). Op z'n minst textbook populisme. Het feit ook dat hij nu aangeeft z'n hele Islam-verhaal te laten vallen laat wel zien dat Geert gewoon van alles probeert om maar een keer raak te schieten zoals nu.
pi_211395803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:40 schreef Nexum het volgende:
Wat maakt de PVV gevaarlijk? Kan iemand dat voor mij uitzetten?
Er staan allemaal dingen in hun verkiezingsprogramma wat grondwettelijk niet kan en dat betekent nu dat het dus wel kan want ze hebben geen meerderheid. Ofzo.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:43:53 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211395820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef Buendia het volgende:

[..]
De meerderheid wil liever NL kapot maken met Wilders en Omtzigt in de regering, da's vast beter.
NSC is wel de laatste partij die Nederland kapot zou maken. :')
Op 't randje en erover.
pi_211395828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja dat je mentaal zo gehandicapt bent dat er alleen nog maar godwins uit je toetsenbord komen nadat je partij verloren heeft weten we nu wel.

Misschien moet je even op Twitter gaan huilen dat de nieuwe Adolf verkozen is.
Het feit dat je verweer op de stelling (mensen uitsluiten op basis van afkomst/geloof is van een andere orde dan uitsluiten van een mogelijke regeringspartner) blijft steken op deze oneliners bevestigt ook een hoop. Ga anders op X juichen dat DE NEDERLANDER eindelijk weer eerst komt, dat je NEDERLAND GAAT TERUGVEROVEREN etc.
pi_211395829
quote:

[..]
Laat me een ding zeggen, de Islamitische ideologie staan deze vrijheid en tolerantie sowieso niet toe. Leg de "rechtse heilstaat" eens over een willekeurig Islamitisch land en je zult vrij snel tot de conclusie komen dat we hier in enorme vrijheid leven en dat tolerantie een groot goed is welke dan ook beschermd dient te worden.
pi_211395835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
We gaan het ziet, waarschijnlijk
pi_211395840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Laat me een ding zeggen, de Islamitische ideologie staan deze vrijheid en tolerantie sowieso niet toe. Leg de "rechtse heilstaat" eens over een willekeurig Islamitisch land en je zult vrij snel tot de conclusie komen dat we hier in enorme vrijheid leven en dat tolerantie een groot goed is welke dan ook beschermd dient te worden.
hier ben ik het mee eens.
maar zonder de PVV was hier ook geen "islamitische heilstaat" gekomen.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:46:47 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211395855
quote:

[..]
Nationalisme, eigen land eerst, inspelen op de onderbuik bij kwetsbare bevolking en daar een zondebok voor aanwijzen
Maatje kijk eens naar de uitslagen van Wassenaar, Bloemendaal, Aerdenhout, Rozendaal, het Gooi. Niet bepaalt kwestbare mensen die ook PVV stemmen.

Is het nu zo gek te bedenken dat Nederlanders, Nederland een klein beetje Nederland willen laten blijven :')
pi_211395860
quote:

[..]
dat extreem linkse volk heeft echt oogkleppen op.

als je een beetje goed de programma's doorleest dan kan het ook helemaal niet wat ze allemaal willen, je kan niet 100 miljard bij de rijken vandaan trekken....je kan niet de armoede halveren zonder nog meer inflatie.
pi_211395862
quote:

[..]
Laten we wel wezen, Omtzigt wordt als een soort messias gezien maar deze man stond zelf aan de voet van de hele toeslagenaffaire.
pi_211395874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:47 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
dat extreem linkse volk heeft echt oogkleppen op.

als je een beetje goed de programma's doorleest dan kan het ook helemaal niet wat ze allemaal willen, je kan niet 100 miljard bij de rijken vandaan trekken....je kan niet de armoede halveren zonder nog meer inflatie.
Waar gaat GeertGod alle belastingverlegingen van betalen?
pi_211395877
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dat zeg en geloof ik ook niet maar het is wel iets waar veel mensen zich terecht zorgen over maken.
pi_211395880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, Omtzigt wordt als een soort messias gezien maar deze man stond zelf aan de voet van de hele toeslagenaffaire.
En us Geert stemt vrij veel mee met VVD in de Kamer.
pi_211395890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom de fixatie op alleen de Islam als ik vragen mag? Ik zou wat er in Staphorst aangehouden wordt, wat protestantse ideologie is, ook een gevaar noemen voor onze tolerantie en vrijheid. In weze zijn dat ook gewoon extremisten.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:29 #34
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211395893
Als ik domrechts hier al zulke domme dingen zie uitkramen snap ik wel dat Geert de grootste is.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:33 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211395895
quote:

[..]
Al die heerlijke warme heilstaten zijn zo verrechtst doordat er een onaflatende stroom hand ophoudende gelukszoekers, die werkelijk niks bijdragen, naartoe aan het komen is.
Daarom wordt Trumpie volgend jaar ook gewoon weer herkozen *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:51 #36
474254 GurneyIsBestOke
pi_211395898
quote:

[..]

Allebei die kanten in hun extremen zijn gewoon klote.
Daarom is zo’n middenkabinet toch wel fijn.

Mee eens, het risico van een middenkabinet met toch best wel extremen (hoewel ik zowel Groenlinks als VVD respecteer is het wel heel andere koek) is echter dat je blijft polderen zonder echt iets op te lossen. Iets van een ideologie kiezen voor de toekomst is helemaal niet verkeerd, en als deze centrumrechts zou zijn is dit prima in mijn optiek, zolang het belang van een stabiele rechtsstaat maar niet wordt onderschat. Als je nu als land helemaal op jezelf keert en Europa uitsluit ga je echt terug in de tijd, en dat kan tegenwoordig gewoon niet meer.
Met pijn en moeite derde
pi_211395916
quote:

[..]

Ik teken graag daarvoor. Maar helaas lijkt men steeds minder en minder samen te willen werken. Er wordt niet meer geluisterd en een middenweg gezocht. Ook deels veroorzaakt door de kiezers die direct iets afstraffen als iets niet in hun straatje past.
pi_211395925
Speech van Geert!
pi_211395928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Waar gaat GeertGod alle belastingverlegingen van betalen?
met 28 miljard aan klimaat geneuzel (scheelt 0.0000005% opwarming van de aarde, en andere landen hebben sws schijt ) en de immigratie beperken scheelt ook al miljarden, en nog een paar punten waar dat van betaald kan worden.
pi_211395932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat zeg en geloof ik ook niet maar het is wel iets waar veel mensen zich terecht zorgen over maken.
Opzich is het bang zijn voor een islamitische heilstaat terecht, dat wil niemand.

Echter is de kans dat Nederland een islamitische heilstaat wordt nul. Met of zonder Geert. Boosrechts beweert al twintig jaar dat we weldra allemaal Arabisch spreken maar ik kom nog steeds niet verder dan shukran en salam alaikum.

Het is een angst op niks gestoeld. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de islam in Nederland :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 november 2023 @ 10:52:36 #41
28167 matthijst
pi_211395934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Het midden ben ik ook van. Maar ja, dat is voor minder-geletterden weer moeilijk te begrijpen. Nuance, feiten, meerdere kanten aan een verhaal etc.
Wees eens eerlijk. Jij wordt warm van binnen als je beelden van Ter Apel ziet, waar 400 jonge mannen zitten. Die alvast vooruit gestuurd zijn om hun thuisgebleven familie straks te kunnen laten overkomen (oh wat hebben ze het slecht in hun thuisland, snel: vrouwen en kinderen achterlaten!).
Of als je door de stad loopt, langs een buurthuis vol Iritrese mannen, terwijl ze een clitoris-chowda van hun thuiszittende vrouwen aan het wegslurpen zijn.

Dat voegt toch aan geen enkel land iets toe.
pi_211395941
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Opzich is het bang zijn voor een islamitische heilstaat terecht, dat wil niemand.

Echter is de kans dat Nederland een islamitische heilstaat wordt nul. Met of zonder Geert. Boosrechts beweert al twintig jaar dat we weldra allemaal Arabisch spreken maar ik kom nog steeds niet verder dan shukran en salam alaikum.

Het is een angst op niks gestoeld. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de islam in Nederland :')
En met diezelfde redenering hoef je niet bang te zijn dat we opeens extreem rechts gaan worden, dat roept booslinks ook al sinds Janmaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 10:53:39 ]
pi_211395944
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het is gewoon makkelijke bangmakerij omdat het makkelijker is om 1 zondebok aan te wijzen, is het niet ''islam'' dan is het wel ''migranten'' of ''regenboogpropaganda'' of ''klimaatactivisten''. De mens heeft een zondebok nodig, vooral tijdens verkiezingstijd.
pi_211395949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
met 28 miljard aan klimaat geneuzel (scheelt 0.0000005% opwarming van de aarde, en andere landen hebben sws schijt ) en de immigratie beperken scheelt ook al miljarden, en nog een paar punten waar dat van betaald kan worden.
En de EU sancties die hieruit voortvloeien? Gewoon niet betalen?
pi_211395951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En met diezelfde redenering hoef je niet bang te zijn dat we opeens extreem rechts gaan worden, dat roepen we ook al sinds Janmaat.
ik was eerder bang dat we extreem links zouden worden met timmermans, wilders is echt niet extreem rechts.
pi_211395967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
ik was eerder bang dat we extreem links zouden worden met timmermans, wilders is echt niet extreem rechts.
Extreemlinks = communisme

Timmermans is no way extreemlinks. Hij is sociaaldemocraat
  donderdag 23 november 2023 @ 10:55:32 #47
403820 Aberkullie
pi_211395973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Haha, hij moet eerst busladingen asielzoekers eigenhandig over de grens rijden voordat je iemand extreem rechts noemt?
  donderdag 23 november 2023 @ 10:56:12 #48
474254 GurneyIsBestOke
pi_211395981
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik teken graag daarvoor. Maar helaas lijkt men steeds minder en minder samen te willen werken. Er wordt niet meer geluisterd en een middenweg gezocht. Ook deels veroorzaakt door de kiezers die direct iets afstraffen als iets niet in hun straatje past.
Het heeft er ook mee te maken dat de middengroepen de laatste tijd zo vaak de sjaak zijn geweest, juist door een gebrek aan daadkracht.

Maar een groot deel van de problemen die de huidige situatie verklaren kan je geen zondebok voor zoeken, en als er een zondebok is, was dat vijf tot vijftig jaar geleden een probleem. Overbevolking, klimaatverandering, stikstof, opkomend rechtspopulisme in Europa en de VS, China en Rusland die steeds gevaarlijker worden, de mislukte integratie van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland, dat zijn problemen die je niet zomaar kunt negeren door 'terug te gaan naar vroeger', maar dat sentiment is er wel.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 10:56:54 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211395990
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef Nexum het volgende:

[..]

Gisteravond was hij wel degelijk extreemlinks.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:57:05 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211395993
Denkt niemand er nu aan dat zoveel stemmen op de PVV een duidelijk teken aan de wand is ? Dat de mensen in Ter Apel de zoveelste dief opjagen in een maisveld een veeg teken is ? Wil men liever wachten tot het moment dat mensen die het helemaal niet meer zien zitten in onze zogenaamde rechtstaat, waar ze duidelijk hun recht niet meer kunnen halen, met geweld eigen rechter gaan spelen ?
Willen we hier echt akelige taferelen gaan krijgen waarbij mensen letterlijk het recht in eigen hand nemen en geweld gaan gebruiken om de asielmigranten af te schrikken/te verjagen ?

Ik zie t nog niet zo snel gebeuren maar ben van de verkiezingsuitslag toch wel geschrokken. Spijtig dat zoveel mensen daar doof en blind voor blijven. Mensen die het gewoon helemaal zat zijn dat er niets veranderd omdat de politieke wil ontbreekt wegzetten als domme xenofoben....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211395997
quote:

[..]

quote:

[..]

die speech niet gezien >?
pi_211396010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:52 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wees eens eerlijk. Jij wordt warm van binnen als je beelden van Ter Apel ziet, waar 400 jonge mannen zitten. Die alvast vooruit gestuurd zijn om hun thuisgebleven familie straks te kunnen laten overkomen (oh wat hebben ze het slecht in hun thuisland, snel: vrouwen en kinderen achterlaten!).
Of als je door de stad loopt, langs een buurthuis vol Iritrese mannen, terwijl ze een clitoris-chowda van hun thuiszittende vrouwen aan het wegslurpen zijn.

Dat voegt toch aan geen enkel land iets toe.
Je gooit weer alles op een hoop.

Ik vind de opvang (en met name spreiding) van asielzoekers en statushouders in Nederland echt dramatisch geregeld. Daarbij heb ik niks met religieuze gebruiken die niet binnen onze wetgeving passen en vind dat daar tegen op getreden moet worden.

Alleen sluit ik mijn ogen niet voor de oorzaken van asielstromen. Van ongelijkheid op wereldniveau. En vind ik het echt van gigantische naiviteit getuigen dat "Rechts" denkt dat door de grenzen te sluiten er op ook maar enige wijze een oplossing voor de migratiecrisis komt. Alsof mensen uit landen die eeuwen zijn leeggetrokken door het westen opeens zullen denken: "weet je wat, laat maar, we blijven hier wel in onze verdorde woestijn (heeee, klimaat anyone?) zitten. By the way, onze grondstoffen kunnen jullie gewoon blijven weghalen hoor, geen punt".

En natuurlijk gaat de Nederlandse Tweede Kamer dit probleem niet oplossen. Maar om dan maar vol voor na ons de zondvloed, jammer niet-Westen, pech gehad te roepen gaat er bij mij niet in.
pi_211396012
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gisteravond was hij wel degelijk extreemlinks.
Wat in zijn speech vind jij extreemlinks?
pi_211396014
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
[..]
die speech niet gezien >?
Weet je überhaupt wel wat 'eXtrEeMlInKs' inhoudt? Of ben je gewoon maar wat aan het gillen voor de bühne?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211396015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef deedeetee het volgende:
Denkt niemand er nu aan dat zoveel stemmen op de PVV een duidelijk teken aan de wand is ? Dat de mensen in Ter Apel de zoveelste dief opjagen in een maisveld een veeg teken is ? Wil men liever wachten tot het moment dat mensen die het helemaal niet meer zien zitten in onze zogenaamde rechtstaat, waar ze duidelijk hun recht niet meer kunnen halen, met geweld eigen rechter gaan spelen ?
Willen we hier echt akelige taferelen gaan krijgen waarbij mensen letterlijk het recht in eigen hand nemen en geweld gaan gebruiken om de asielmigranten af te schrikken/te verjagen ?

Ik zie t nog niet zo snel gebeuren maar ben van de verkiezingsuitslag toch wel geschrokken. Spijtig dat zoveel mensen daar doof en blind voor blijven. Mensen die het gewoon helemaal zat zijn dat er niets veranderd omdat de politieke wil ontbreekt wegzetten als domme xenofoben....
Je zult met die uitslag inderdaad toch echt iets moeten.
pi_211396016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het is gewoon makkelijke bangmakerij omdat het makkelijker is om 1 zondebok aan te wijzen, is het niet ''islam'' dan is het wel ''migranten'' of ''regenboogpropaganda'' of ''klimaatactivisten''. De mens heeft een zondebok nodig, vooral tijdens verkiezingstijd.
Die bangmakerij speelt van twee kanten. Bangmakerij is niet uitsluitend en "rechtse" methode.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:59:37 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ja, was behoorlijk opruiend. Toon, tonatie, dat rood aangelopen hoofd. Impliceren dat er verdeeldheid komt.
pi_211396029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het heeft er ook mee te maken dat de middengroepen de laatste tijd zo vaak de sjaak zijn geweest, juist door een gebrek aan daadkracht.

Maar een groot deel van de problemen die de huidige situatie verklaren kan je geen zondebok voor zoeken, en als er een zondebok is, was dat vijf tot vijftig jaar geleden een probleem. Overbevolking, klimaatverandering, stikstof, opkomend rechtspopulisme in Europa en de VS, China en Rusland die steeds gevaarlijker worden, de mislukte integratie van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland, dat zijn problemen die je niet zomaar kunt negeren door 'terug te gaan naar vroeger', maar dat sentiment is er wel.
Deels eens deels niet mee eens. Veel van deze problemen zijn al jaren bekend; toch zeker wel woningtekort en klimaat. Maar men heeft lang ervoor gekozen om niet vooruit te regeren, geen plannen te maken waar Nederland zou moeten staan over 20 jaar. Het is heel erg gericht op tot de volgende verkiezingen, daar pluk je nu de zure vruchten van.

Het is geen verrassing dat de bevolking toeneem. Dat is al jaren zo, maar er werd structureel niets aan gedaan. Destijds was er nog geen sprake van stikstofprobleem maar werd er ook heel weinig gebouwd. Ondertussen is woningmarkt op hol geslagen, rechtsstaat afgebroken, klimaatverandering ontkend. Nu kom je op punt dat je alles tegelijk moet doen en niet alles kan tegelijk dus dat gaat heel veel pijn doen.
pi_211396036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:38 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat zijn slechts jouw woorden.
Het moment dat je de eerste kamer wil afschaffen ben je ondemocratisch. Is geen mening.
Dit, dus.
pi_211396039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef Nexum het volgende:

[..]
PvdA/Groenlinks heeft de bijnaam BruinLinks, wat denk je dat mensen er van vinden?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 23 november 2023 @ 11:01:25 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211396046
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:00 schreef Dauthi het volgende:

[..]
PvdA/Groenlinks heeft de bijnaam BruinLinks, wat denk je dat mensen er van vinden?
Bijnaam door wie?
pi_211396050
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, was behoorlijk opruiend. Toon, tonatie, dat rood aangelopen hoofd. Impliceren dat er verdeeldheid komt.
Natuurlijk komt er verdeeldheid lol. Of had je dat nog niet gemerkt gister? Waarbij PVV zowel de grootste partij is als de partij waarbij de meeste mensen niet willen dat ze in een kabinet komen. Veel meer verdeeldheid ga je niet krijgen hoor. Op het conto van Geert te schrijven overigens. Sinds 2006
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211396052
quote:

[..]
Dit is voor het eerst dat ik het hoor :D
  donderdag 23 november 2023 @ 11:02:16 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het moment dat je de eerste kamer wil afschaffen ben je ondemocratisch. Is geen mening.
Nee. Deze wordt alleen afgeschaft middels meerderheden.
Misschien komt er dan wel een een constitutioneel hof.

Goed om je even te laten informeren over hoe een parlementaire democratie werkt.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:02:22 #65
28167 matthijst
pi_211396058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
En vind ik het echt van gigantische naiviteit getuigen dat "Rechts" denkt dat door de grenzen te sluiten er op ook maar enige wijze een oplossing voor de migratiecrisis komt. Alsof mensen uit landen die eeuwen zijn leeggetrokken door het westen opeens zullen denken: "weet je wat, laat maar, we blijven hier wel in onze verdorde woestijn (heeee, klimaat anyone?) zitten. By the way, onze grondstoffen kunnen jullie gewoon blijven weghalen hoor, geen punt".

En natuurlijk gaat de Nederlandse Tweede Kamer dit probleem niet oplossen. Maar om dan maar vol voor na ons de zondvloed, jammer niet-Westen, pech gehad te roepen gaat er bij mij niet in.
Het begint met tegenhouden/ontmoedigen lijkt me.
Wat voorspellen ze voor Afrika? +1.2 miljard mensen tegen 2050. Die passen niet in Nederland.

Dat je daar als wereld wat mee moet lijkt me duidelijk. Gratis anticonceptie bijvoorbeeld :+
pi_211396060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die bangmakerij speelt van twee kanten. Bangmakerij is niet uitsluitend en "rechtse" methode.
Vanuit linkerzijde is dat echter al lang niet meer geloofwaardig. Net op R1 letterlijke woke-linkse tranen over WIlders die wint. Niveau

Uiteraard al de hele ochtend gehuil dat extreem rechts de baas is en dat op geen enkele manier Wilders ook maar iets zou kunnen, Nederland alleen komt te staan, bla bla bla bla. Natuurlijk ook vele steken onder water richting de stemmers van de PVV. Die zijn dom, zien het grotere geheel niet, de stokpaardjes racisten/xenofoben komen veelvuldig langs, etc.

Zou me niets verbazen als die haatcampagne opgevoerd gaat worden de komende tijd, mogelijk resulterend dat er nóg meer terroristen van AntifFa aanslagen gaan plegen op onze politici...

Maar natuurlijk komt het bang maken alleen van rechts :')
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 november 2023 @ 11:02:56 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211396064
Mooi getalletje wel voor de Libertaire Partij :Y

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211396067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef deedeetee het volgende:

Ik geef Johan Derksen hierin wel gelijk. Een hele grote groep mensen zagen Timmermans als premier absoluut niet zitten en dat gaat wat verder als het binnenhalen van zoveel mogelijk asielzoekers. Doordat zowel NSC als VVD de deur naar PVV op een kier hadden gezet, hebben veel stemmers een stem op PVV uitgebracht om eindelijk eens hun échte geluid te laten horen. Dat is m.i. niet zozeer een stem vóór Wilders maar eerder een stem tégen Timmermans en het linkse gedachtengoed.
pi_211396069
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Bijnaam door wie?
Ik zou maar eens op wat rechtse blogs, nieuwssites en fora kijken, dan zie je die bijnaam vaak genoeg voorbij komen.
Net als dat je op twitter vaak genoeg Domrechts voorbij ziet komen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_211396076
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De eerste 3 gaat niet over de inhoud van zijn speech, maar de vorm ervan. Dus wat dat ''extreemlinks'' maakt is heel arbitrair. Impliceren dat er verdeeldheid komt lijkt me nou niet zo heel gek, want die verdeeldheid is er al. We hebben 1 kant van Nederland die juicht en 1 kant van Nederland die zich nu zorgen maakt over wat dit betekent voor de toekomst van Nederland.
pi_211396082
quote:

[..]
Kleurtechnisch is dat een juiste analyse. Probeer maar eens rode en groene verf te mengen.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:03:52 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396085
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk komt er verdeeldheid lol. Of had je dat nog niet gemerkt gister? Waarbij PVV zowel de grootste partij is als de partij waarbij de meeste mensen niet willen dat ze in een kabinet komen. Veel meer verdeeldheid ga je niet krijgen hoor. Op het conto van Geert te schrijven overigens. Sinds 2006
Mensen voelen zich misschien verdeeld.
Hopelijk ebt dat wat weg de komende periode.
pi_211396090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef matthijst het volgende:

[..]
Het begint met tegenhouden/ontmoedigen lijkt me.
Wat voorspellen ze voor Afrika? +1.2 miljard mensen tegen 2050. Die passen niet in Nederland.

Dat je daar als wereld wat mee moet lijkt me duidelijk. Gratis anticonceptie bijvoorbeeld :+
verplichte anti conceptie maar dat hadden ze 20 jaar geleden al moeten doen....overbevolking is/word een heel groot probleem.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:04:26 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef Nexum het volgende:

[..]
De eerste 3 gaat niet over de inhoud van zijn speech, maar de vorm ervan. Dus wat dat ''extreemlinks'' maakt is heel arbitrair. Impliceren dat er verdeeldheid komt lijkt me nou niet zo heel gek, want die verdeeldheid is er al. We hebben 1 kant van Nederland die juicht en 1 kant van Nederland die zich nu zorgen maakt over wat dit betekent voor de toekomst van Nederland.
Communicatie gaat zeker over de vorm en de manier waarop.
pi_211396101
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Communicatie gaat zeker over de vorm en de manier waarop.
Maar die vormen zijn niet exclusief door (extreem)links geïmplementeerd.
pi_211396107
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mensen voelen zich misschien verdeeld.
Hopelijk ebt dat wat weg de komende periode.
Denk je dat nou echt werkelijk? Of is dat gewoon loze hoop omdat extremist Timmermans het nog grotere gevaar had geweest.

Zie je Wilders werkelijk als verbinder? Hoe heeft hij dat aangetoond in de afgelopen jaren in de Kamer?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:05:31 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211396109
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ik zou maar eens op wat rechtse blogs, nieuwssites en fora kijken, dan zie je die bijnaam vaak genoeg voorbij komen.
Net als dat je op twitter vaak genoeg Domrechts voorbij ziet komen.
Tja door mensen die weer ver aan de andere kant van het spectrum staan. PvdA GL is gewoon een linkse partij die helemaal niet zo ver aan de linkerkant staat ten opzichte van andere partijen als PvdD of een SP.
pi_211396119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is voor het eerst dat ik het hoor :D
Dan kan ik wel zeggen dat je je eenzijdig informeert :P
pi_211396121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
PvdA GL is gewoon een linkse partij die helemaal niet zo ver aan de linkerkant staat ten opzichte van andere partijen als PvdD of een SP.
Wel als je VVD al als links gaat zien
  donderdag 23 november 2023 @ 11:06:51 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Denk je dat nou echt werkelijk? Of is dat gewoon loze hoop omdat extremist Timmermans het nog grotere gevaar had geweest.

Zie je Wilders werkelijk als verbinder? Hoe heeft hij dat aangetoond in de afgelopen jaren in de Kamer?
Wilders zou best kunnen verbinden. Dat deed hij al net in zijn speech. Moeite waard om even terug te luisteren :)
pi_211396132
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Deze wordt alleen afgeschaft middels meerderheden.
Misschien komt er dan wel een een constitutioneel hof.

Goed om je even te laten informeren over hoe een parlementaire democratie werkt.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar het feit dat je het oppert. Lees nou eens.
Dit, dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:07:13 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211396141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Dan kan ik wel zeggen dat je je eenzijdig informeert :P
Lezen mensen die in een PVV of FvD bubbel zitten dan wel linkse blogs en websites?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:07:29 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar het feit dat je het oppert. Lees nou eens.
Ik schrijf ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik leg jou uit hoe een dergelijk proces werkt.
pi_211396150
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Lezen mensen die in een PVV of FvD bubbel zitten dan wel linkse blogs en websites?
:? Bij Joop wordt PvdGL "bruin links" genoemd?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:08:17 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211396157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel als je VVD al als links gaat zien
Dat is natuurlijk onzinnig, dat is net zoiets als bijvoorbeeld BIJ1 mensen die dan weer duidelijk linkse partijen rechts gaan noemen.
pi_211396162
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wilders zou best kunnen verbinden. Dat deed hij al net in zijn speech. Moeite waard om even terug te luisteren :)
Lekker simpel. Als je de woorden van Timmermans gewoon neemt voor wat ze zijn was hij ook een verbinder. Doch wordt hij in zijn speech weggezet als extreem
  donderdag 23 november 2023 @ 11:09:07 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211396179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef ashardalan het volgende:

[..]
:? Bij Joop wordt PvdGL "bruin links" genoemd?
Ohja is dat zo? Geen idee want ik lees dat niet.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:09:11 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekker simpel. Als je de woorden van Timmermans gewoon neemt voor wat ze zijn was hij ook een verbinder. Doch wordt hij in zijn speech weggezet als extreem
Extreem, zou kunnen.
Maar in elk geval niet verbindend.
pi_211396183
quote:

[..]
Waarom is het opperen van een andere manier van democratie indeling gelijk ondemocratisch?
pi_211396185
quote:

[..]
Timmermans zette alle stemmers op de PVV buitenspel. Hoe is dat verbindend?
pi_211396190
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Extreem, zou kunnen.
Maar in elk geval niet verbindend.
Nee? Waarom niet dan? Is mensen moed inspreken en zeggen dat iedereen hier een stem heeft niet verbindend?
pi_211396200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja door mensen die weer ver aan de andere kant van het spectrum staan. PvdA GL is gewoon een linkse partij die helemaal niet zo ver aan de linkerkant staat ten opzichte van andere partijen als PvdD of een SP.
PvdA/GL en D66 hebben een behoorlijke ruk naar de moderne linkse kant gemaakt, en zijn tov de traditionele linkse kant uit de jaren 90, zeer extreem geworden.
De arbeider is uit het oog verloren, het gaat alleen nog maar over identiteit en klimaat. Terwijl het land sociaal maatschappelijk uit een is gevallen.
En al de antisemitische pro-palestina demonstraties, anti-zwartepiet retoriek, anti-boeren en anti-vuurwerk hebben ook niet meegeholpen.
pi_211396202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Die speech van hem was doodeng.
blablablabla
pi_211396208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Rechts uit hun bangmakerij op een heel andere manier dan links ''zou doen''.

Rechts = het is de schuld van ''noem een willekeurig persoon, institutie of gedachtegang'' en die gaan wij deze verkiezingen aanpakken. Vervolgens problemen nauwelijks opgelost.

Links = Waarschuwen dat kwetsbaren en de gewone burger de dupe wordt van een huidig rechts beleid.

Ik zie overduidelijke verschillen in de twee. Je kan mij echt niet overtuigen dat links aan dezelfde bangmakerij als rechts doet.
pi_211396212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Hij feliciteerde Wilders gewoon en erkende dus de democratisch gekozen uitslag. Maar ja oke hoor.
pi_211396221
Heeft iemand nog ergens dat filmpje van een juichend 50plus?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211396224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]
_O- nou he

Uil van Minerva was er niks bij
pi_211396227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee? Waarom niet dan? Is mensen moed inspreken en zeggen dat iedereen hier een stem heeft niet verbindend?
Was het mensen moed inspreken of de boel op voorhand al opnaaien, ik neig erg naar het laatste.
blablablabla
pi_211396233
quote:

[..]
In die zin is Wilders zelfs een grotere verbinder dan Timmermans, die gewoon de mening van 25% van de stemmers op een hoop veegt en ze buitenspel wil zetten. Dat waren zijn eerste woorden.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:11:30 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij zei - en impliceerde - wel meer dan dat.
pi_211396245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
_O- nou he

Uil van Minerva was er niks bij
Linksextremisme is sowieso veel gevaarlijker. De kogel op Pim kwam ook van links.
blablablabla
pi_211396249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Had idd enge connotaties, die doen herinneren aan speeches van lang geleden... Inhoudelijk kan ik daar weinig op zeggen, mijn Duits uit de jaren 30 is niet zo goed...
pi_211396251
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik schrijf ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik leg jou uit hoe een dergelijk proces werkt.
Je legt vrij weinig uit, je leest niet. De PVV is ondemocratisch, dat heeft niks te maken met “mijn woorden” of “mijn mening”.
Dit, dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:12:24 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211396255
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef Caland het volgende:
Heeft iemand nog ergens dat filmpje van een juichend 50plus?
twitter
pi_211396262
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Er grasduinen zeer veel rechtse mensen op de Joop e.d.
En daarbij is er veel meer exposure van linkse media in de vorm van Volkskrant, NRC, Trouw en Parool.

Wat dat betreft zijn de rechtse kiezers beter bekend met de linkse praatjes dan vice versa, dat blijkt ook al uit de reacties tegen de overwinning van de PVV.
pi_211396272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef Dauthi het volgende:

[..]
PvdA/GL en D66 hebben een behoorlijke ruk naar de moderne linkse kant gemaakt, en zijn tov de traditionele linkse kant uit de jaren 90, zeer extreem geworden.
De arbeider is uit het oog verloren, het gaat alleen nog maar over identiteit en klimaat. Terwijl het land sociaal maatschappelijk uit een is gevallen.
En al de antisemitische pro-palestina demonstraties, anti-zwartepiet retoriek, anti-boeren en anti-vuurwerk hebben ook niet meegeholpen.
GL/PvdA heeft identiteit echt niet zo hoog op het verkiezingsprogramma staan, klimaat wel, maar identiteit is meer de Bij1 hoek
  donderdag 23 november 2023 @ 11:13:37 #107
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_211396274
quote:

[..]
Anno 2023 is dat allang niet meer zo hoor. Als je de weinige overgebleven communistische staten nog ziet wat vind je daar dan nog links aan? Misschien dat communisme in de "theoretische vorm" wel extreem links was maar die vorm bestaat in de praktijk niet.

Extreem links lijkt me anno 2023 meer zitten op het heel dwingend, extreem en agressief neerzetten van de bekende linkse topics zoals klimaatverandering, nivellering en inclusiviteit. Je ziet daar allerlei doorschieters in die soms bijv. ook wel eens onder 'woke' geschoven worden.
pi_211396292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je legt vrij weinig uit, je leest niet. De PVV is ondemocratisch, dat heeft niks te maken met “mijn woorden” of “mijn mening”.
Is Zweden een democratie volgens jou? Of Denemarken?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:15:07 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ok Hans.
pi_211396300
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij zei - en impliceerde - wel meer dan dat.
Ben benieuwd hoe jij Kopvoddentax, minder-minder-minder, Polen meldpunt, Fitna, Koran als islamitische Mein Kampf etc etc linkt aan verbinding maken
pi_211396304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:12 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Had idd enge connotaties, die doen herinneren aan speeches van lang geleden... Inhoudelijk kan ik daar weinig op zeggen, mijn Duits uit de jaren 30 is niet zo goed...
Ik geloof er ook geen zak van. Die diepe emotie kwam primair uit het feit dat hij nu geen premier kan worden en dus gefaald heeft .

Anders had je zo'n betoog wel voor de verkiezingen gegeven.
blablablabla
pi_211396307
quote:

[..]
Alles wat je roept maakt niet uit want je krijgt geen meerderheid. Ofzo.

Stemmen op een 1-mans beweging die de Eerste Kamer wil afschaffen, koekoek.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:15:49 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe jij Kopvoddentax, minder-minder-minder, Polen meldpunt, Fitna, Koran als islamitische Mein Kampf etc etc linkt aan verbinding maken
Niet verbindend.
Maar daar horen wij hem ook niet meer over gelukkig.
pi_211396314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef beantherio het volgende:

[..]
Anno 2023 is dat allang niet meer zo hoor. Als je de weinige overgebleven communistische staten nog ziet wat vind je daar dan nog links aan? Misschien dat communisme in de "theoretische vorm" wel extreem links was maar die vorm bestaat in de praktijk niet.

Extreem links lijkt me anno 2023 meer zitten op het heel dwingend, extreem en agressief neerzetten van de bekende linkse topics zoals klimaatverandering, nivellering en inclusiviteit. Je ziet daar allerlei doorschieters in die soms bijv. ook wel eens onder 'woke' geschoven worden.
Ik ben het niet met je oneens in principe want een ideologie is altijd veranderend, maar ik associeer ''extreemlinks'' gewoon niet met een partij zoals GL-PvdA.
pi_211396320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Linksextremisme is sowieso veel gevaarlijker. De kogel op Pim kwam ook van links.
En Anders Breivink is extreem rechts. Wat is je punt?
pi_211396325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:04 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
verplichte anti conceptie maar dat hadden ze 20 jaar geleden al moeten doen....overbevolking is/word een heel groot probleem.
Het hebben over verplichte anticonceptie maar dan wel ontkennen dat er sprake is van extreemrechts. :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211396327
quote:

[..]
Da's van een tijd terug. Timmermans z'n speech was gisteravond. Wilders heeft sinds die uitspraken die jij aanhaalt al duidelijk aangegeven die standpunten in de ijskast te zetten. Timmermans zet miljoenen mensen buitenspel. Precies hetgeen waar Wilders van beschuldigd wordt.
pi_211396348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Je gooit weer alles op een hoop.

Ik vind de opvang (en met name spreiding) van asielzoekers en statushouders in Nederland echt dramatisch geregeld. Daarbij heb ik niks met religieuze gebruiken die niet binnen onze wetgeving passen en vind dat daar tegen op getreden moet worden.

Alleen sluit ik mijn ogen niet voor de oorzaken van asielstromen. Van ongelijkheid op wereldniveau. En vind ik het echt van gigantische naiviteit getuigen dat "Rechts" denkt dat door de grenzen te sluiten er op ook maar enige wijze een oplossing voor de migratiecrisis komt. Alsof mensen uit landen die eeuwen zijn leeggetrokken door het westen opeens zullen denken: "weet je wat, laat maar, we blijven hier wel in onze verdorde woestijn (heeee, klimaat anyone?) zitten. By the way, onze grondstoffen kunnen jullie gewoon blijven weghalen hoor, geen punt".

Wanneer je de instroomcijfers van Denemarken en Nederland met elkaar vergelijkt, valt niet uit te leggen dat er in Nederland in 3 maanden 15000 asielzoekers kunnen komen en in Denemarken nog geen 500, met teksten als internationale asielstromen.

En zelfs als je niets kan doen aan de instroom, kan je wel wat doen aan de status en de gezinsmigratie. In Nederland krijgen asielzoekers veel makkelijker een status dan in andere EU landen, krijgen ze veel meer subsidies, en is er veel minder handhaving op crimineel gedrag.

Overheidsinstanties gebruiken om dan te gaan beweren dat er geen aanzuigende werking is door het beleid, helpt dan ook zeker niet mee.
pi_211396350
Tientallen miljarden stoppen in klimaatpotjes om de planeet 0,00078 graden kouder te maken neigt anders behoorlijk naar extremisme. Zeker als je bedenkt dat hele volksstammen geen huis meer kunnen krijgen of zorgmijdend zijn geworden omdat ze hun eigen risico niet kunnen betalen.

Dan ben je compleet de weg kwijt.
blablablabla
pi_211396363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en Hitler was extreemrechts. Wat voor punt is dit nu weer :')
pi_211396364
quote:
Amnesty: racistische partij heeft gewonnen

Mensenrechtenorganisatie Amnesty heeft geschokt gereageerd op de verkiezingsuitslag. Op X zegt de organisatie dat de mensenrechten hebben verloren. "Een racistische partij heeft de Nederlandse verkiezingen gewonnen. Een partij die specifieke bevolkingsgroepen wegzet door ze als minderwaardig te bestempelen."

Volgens Amnesty is de PVV "een partij die, blijkt ieder verkiezingsprogramma weer, bereid om de rechtsstaat en de grondwet te ondermijnen". De organisatie zegt ook dat de PVV "mensen op de vlucht in de steek laat".
Boehoe
pi_211396370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Die heeft gisteren niet een speech gegeven op de nationale televisie.
blablablabla
pi_211396372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:17 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Da's van een tijd terug. Timmermans z'n speech was gisteravond. Wilders heeft sinds die uitspraken die jij aanhaalt al duidelijk aangegeven die standpunten in de ijskast te zetten.
Dat betekent niet dat zijn politieke visie daarmee ook 180 graden gedraaid is.
pi_211396376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
Hilter was NationaalSocialistisch! :o
pi_211396386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:18 schreef Elan het volgende:
Tientallen miljarden stoppen in klimaatpotjes om de planeet 0,00078 graden kouder te maken neigt anders behoorlijk naar extremisme. Zeker als je bedenkt dat hele volksstammen geen huis meer kunnen krijgen of zorgmijdend zijn geworden omdat ze hun eigen risico niet kunnen betalen.

Liever niets doen en dan straks klagen dat je last hebt van extreem weer... Iets wat je nu al ziet, alle data tonen aan dat het overal warmer wordt en dat merken wij ook al in Nederland. Als de regering wat meer dingen aanpakten waren we allang bezig met transitie en was woningbouw alweer aangejaagd.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:21:41 #126
403820 Aberkullie
pi_211396387
quote:

[..]
De arische Nederlanders verbinden met Rusland.
pi_211396393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef Nexum het volgende:

[..]
GL/PvdA heeft identiteit echt niet zo hoog op het verkiezingsprogramma staan, klimaat wel, maar identiteit is meer de Bij1 hoek
Het weldegelijk een Groenlinks standpunt. En dat het niet uitdrukkelijk in het verkiezingsprogramma staat maakt ook niet zoveel uit wanneer die indruk wel gewekt wordt...
pi_211396394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat betekent niet dat zijn politieke visie daarmee ook 180 graden gedraaid is.
Klopt. Je punt? We kunnen niet in iemands hoofd kijken, we horen wel de opruiende, uitsluitende en ronduit enge schreeuw-speeches van Jetten en Timmermans.

Als we jouw logica volgen, mogen we dus aannemen dat D66 en PvdGL miljoenen mensen uit willen sluiten, ongeacht wat ze later nog gaan zeggen?
pi_211396406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
NSB betekent toch: Nationaal Socilalistische Beweging?
blablablabla
pi_211396418
Zullen we de (offtopic) Hitler was rechts/links "discussie" niet voeren? We zijn 80 jaar verder, die man is dood en niet relevant voor de verkiezingen van gisteren...
  donderdag 23 november 2023 @ 11:23:39 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211396423
quote:

:')

Man man man. Wat een niveau.
pi_211396426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Liever niets doen en dan straks klagen dat je last hebt van extreem weer... Iets wat je nu al ziet, alle data tonen aan dat het overal warmer wordt en dat merken wij ook al in Nederland. Als de regering wat meer dingen aanpakten waren we allang bezig met transitie en was woningbouw alweer aangejaagd.
Mis het punt nog meer. Die maatregelen gaan niets meer uithalen en kosten krankzinnig veel geld.
blablablabla
pi_211396439
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:')

Man man man. Wat een niveau.
Is gewoon zo en het volk heeft gisteren gesproken :W
blablablabla
pi_211396441
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Klopt. Je punt? We kunnen niet in iemands hoofd kijken, we horen wel de opruiende, uitsluitende en ronduit enge schreeuw-speeches van Jetten en Timmermans.

Als we jouw logica volgen, mogen we dus aannemen dat D66 en PvdGL miljoenen mensen uit willen sluiten, ongeacht wat ze later nog gaan zeggen?
Ik heb nog steeds niet gehoord hoe die speech mensen uitsluit. Hij heeft Wilders gefeliciteerd. Erkent dus zijn stemmers. Doet pas op de plaats door aan te geven niet met Wilders te willen regeren dus hij mag het voortouw nemen. Geeft aan de achterban aan dat ze blijven strijden voor iedereen die in Nederland woont. Het is allemaal wel verachtelijk inderdaad
pi_211396450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]
NSB betekent toch: Nationaal Socilalistische Beweging?
Dus je kijkt alleen naar de naam maar niet naar de inhoud en de ideologie van de partij? _O-
pi_211396454
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef ashardalan het volgende:

[..]

Als die miljoenen mensen iets willen wat tegen de grondwet ingaat, kun je ze best uitsluiten. Maar ik ben het met je eens dat de toespraken van links nu niet direct verbindend waren
  FOK!fotograaf donderdag 23 november 2023 @ 11:25:18 #137
842 Zorro
Z
pi_211396456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij feliciteerde Wilders gewoon en erkende dus de democratisch gekozen uitslag. Maar ja oke hoor.
_O-

Hij begon met "Ik ga dadelijk echt wel zeggen wat er van me verwacht wordt"

Met andere woorden: Ik meen er geen zak van maar ik moet wel.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211396468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus je kijkt alleen naar de naam maar niet naar de inhoud en de ideologie van de partij? _O-
Met diezelfde logica was de DDR democratisch
pi_211396469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Mis het punt nog meer. Die maatregelen gaan niets meer uithalen en kosten krankzinnig veel geld.
Montreal Protocol helemaal gemist? Hoop maatregelen om ozonlaag te beschermen. Heeft uitstekend gewerkt.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:25:54 #140
38114 beantherio
pi_211396472
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef GezondRechts het volgende:

[..]
Boehoe
Zoals gebruikelijk wordt de term "racisme" weer veel te makkelijk gebruikt en worden mensen verder geconditioneerd om er ook niet zo'n angst voor te hebben. Je kunt van Wilders zeggen dat ie anti-Islam is maar dat maakt hem nog niet racistisch.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:25:57 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds niet gehoord hoe die speech mensen uitsluit. Hij heeft Wilders gefeliciteerd. Erkent dus zijn stemmers. Doet pas op de plaats door aan te geven niet met Wilders te willen regeren dus hij mag het voortouw nemen. Geeft aan de achterban aan dat ze blijven strijden voor iedereen die in Nederland woont. Het is allemaal wel verachtelijk inderdaad
Oh, hij heeft hem gefeliciteerd, dan is het plots goed!

Dit is echt van hetzelfde niveau als 'ik ben niet racistisch, maar...'. Ik zag een gigantisch slechte verliezer, eentje die alleen overtroffen is door Jetten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik denk dat termen als rechts en links nogal een verschuiving hebben gezien de afgelopen 80 jaar. Maar als jij Hitler er bij wilt halen prima hoor, denk alleen niet dat het veel toevoegt aan een topic over de verkiezingen
blablablabla
pi_211396496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is echt van hetzelfde niveau als 'ik ben niet racistisch, maar...'. Ik zag een gigantisch slechte verliezer, eentje die alleen overtroffen is door Jetten.
Natuurlijk zag jij dat.
pi_211396499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bleached man bad-retoriek
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:27:10 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef beantherio het volgende:

[..]
Zoals gebruikelijk wordt de term "racisme" weer veel te makkelijk gebruikt en worden mensen verder geconditioneerd om er ook niet zo'n angst voor te hebben. Je kunt van Wilders zeggen dat ie anti-Islam is maar dat maakt hem nog niet racistisch.
Dat woord heeft sinds zwarte piet echt al z'n waarde verloren in Nederland, niemand neemt het nog serieus. Nu proberen ze hetzelfde met genocide te doen, maar dat lijkt vooralsnog te mislukken gelukkig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]
denk alleen niet dat het veel toevoegt aan een topic over de verkiezingen
Gelukkig doet 'hij geilt op links extremisme' dat wel
pi_211396507
quote:

[..]
Ja maar hiervoor krijgt hij toch geen meerderheid, dus vergeten we deze teksten/plannen etc gewoon even. Duidelijk?
pi_211396508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Montreal Protocol helemaal gemist? Hoop maatregelen om ozonlaag te beschermen. Heeft uitstekend gewerkt.
Ja leuk maar de ozonlaag heeft geen reet met klimaatverandering te maken.
blablablabla
pi_211396511
hahaha net even het partijprogramma van pvv zitten lezen.

Hoeveel procent van de mensen die op pvv gestemd hebben. Hebben heel dat progromma nooit gelezen denken jullie?

Een kleine greep van wat er in staat:
• Zero tolerance voor straattuig, waar nodig inzetten leger tegen straatterroristen
Leger inzetten tegen straattuig _O- Moeten we Duitsland ff vragen of we onze tanks terug mogen

• Jihad-sympathisanten preventief opsluiten via administratieve detentie
Mensen prefentief opsluiten _O_

• Streng regime in gevangenissen; gevangenen moeten een uniform
dragen en 40 uur per week arbeid verrichten
Ja top. Ongeveer elke expert zegt dat dit juist niet werkt. Kijk naar een USA. Of naar finland voor het goede voorbeeld.

• Digitale schandpaal voor daders van geweld- en zedenmisdrijven
Misschien kunnen we fok hier voor gebruiken :)

En dit is pas 1 pagina _O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:28:01 #150
28167 matthijst
pi_211396512
AOW naar 65 *O* *O* *O* *O* *O*
pi_211396517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:17 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Da's van een tijd terug. Timmermans z'n speech was gisteravond. Wilders heeft sinds die uitspraken die jij aanhaalt al duidelijk aangegeven die standpunten in de ijskast te zetten. Timmermans zet miljoenen mensen buitenspel. Precies hetgeen waar Wilders van beschuldigd wordt.
Iets wat al 20 jaar het speerpunt van je partij is gaat niet ‘zomaar’ even in de ijskast hoor
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:28:12 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk zag jij dat.
Een verliezer die met de vingers gaat wijzen en nul zelfreflectie toont is per definitie een slechte verliezer. Zet die roze bril eens af :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 11:28:17 #153
403820 Aberkullie
pi_211396524
Laten we even inhoudelijk blijven. Het goede nieuws is dat Geert de hele wooncrisis gaat oplossen.
pi_211396528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gelukkig doet 'hij geilt op links extremisme' dat wel
Dat ging in elk geval over een speech van vannacht, niet gebeurtenissen van 80 jaar terug.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 11:28:33 #155
38114 beantherio
pi_211396529
quote:

De toekomst wordt erg belangrijk gevonden maar mensen van nu mogen het uitzoeken. Dat vind ik nog steeds heel krom.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:29:10 #156
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211396534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef Aberkullie het volgende:
Laten we even inhoudelijk blijven. Het goede nieuws is dat Geert de hele wooncrisis gaat oplossen.
_O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211396537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een verliezer die met de vingers gaat wijzen en nul zelfreflectie toont is per definitie een slechte verliezer. Zet die roze bril eens af :D
Hoe had hij dan moeten reageren? Waar had de zelfreflectie moeten zitten dan? Dat is toch heel anders dan bij de VVD die aangeven dat ze slecht campagne hebben gevoerd
pi_211396547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja leuk maar de ozonlaag heeft geen reet met klimaatverandering te maken.
Tsja, als je het daarop wil gooien.

Het heeft gewoon aangetoond dat er een probleem is wat men geconstateerd heeft en men wel in staat is om daar iets aan te doen. Nu hebben we jarenlang de aarde zien opwarmen en we weten allemaal wat er moet gebeuren om het af te remmen (want helemaal oplossen lijkt er niet in te zitten) maar dan mag het kennelijk niets meer kosten.
pi_211396552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Iets wat al 20 jaar het speerpunt van je partij is gaat niet ‘zomaar’ even in de ijskast hoor
Voor de partij, natuurlijk niet. Voor de regering, natuurlijk wel.

Of wil jij beweren dat de VVD de afgelopen 13 jaar 100% van hun eeuwenoude standpunten "warm" heeft gehouden?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:29:58 #160
403820 Aberkullie
pi_211396554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe had hij dan moeten reageren? Waar had de zelfreflectie moeten zitten dan? Dat is toch heel anders dan bij de VVD die aangeven dat ze slecht campagne hebben gevoerd
Hij had gewoon niet zo links moeten zijn.
pi_211396566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Die heeft gisteren niet een speech gegeven op de nationale televisie.
Je lult eromheen. Je zegt dat extreemlinks veel gevaarlijker is.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:30:40 #162
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211396569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef Aberkullie het volgende:
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211396575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij had iig niet moeten gaan haatzaaien en discrimineren
  donderdag 23 november 2023 @ 11:31:17 #164
28167 matthijst
pi_211396580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Voor de partij, natuurlijk niet. Voor de regering, natuurlijk wel.

Of wil jij beweren dat de VVD de afgelopen 13 jaar 100% van hun eeuwenoude standpunten "warm" heeft gehouden?
Deze hielden ze wel warm, alleen met woorden, weinig daden:
https://www.geenstijl.nl/(...)en-vvd-moet-stemmen/
pi_211396590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef beantherio het volgende:

[..]
De toekomst wordt erg belangrijk gevonden maar mensen van nu mogen het uitzoeken. Dat vind ik nog steeds heel krom.
Precies dat. Je kan niet alles op klimaat gooien, de grenzen wagenwijd openzetten en vervolgens de rest van de samenleving ondertussen laten verloederen.

Denk dat dat punt nu wel binnen is gekomen na de verkiezingsuitslag.
blablablabla
pi_211396611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef over_hedge het volgende:
hahaha net even het partijprogramma van pvv zitten lezen.

Hoeveel procent van de mensen die op pvv gestemd hebben. Hebben heel dat progromma nooit gelezen denken jullie?

Een kleine greep van wat er in staat:
• Zero tolerance voor straattuig, waar nodig inzetten leger tegen straatterroristen
Leger inzetten tegen straattuig _O- Moeten we Duitsland ff vragen of we onze tanks terug mogen

• Jihad-sympathisanten preventief opsluiten via administratieve detentie
Mensen prefentief opsluiten _O_

• Streng regime in gevangenissen; gevangenen moeten een uniform
dragen en 40 uur per week arbeid verrichten
Ja top. Ongeveer elke expert zegt dat dit juist niet werkt. Kijk naar een USA. Of naar finland voor het goede voorbeeld.

• Digitale schandpaal voor daders van geweld- en zedenmisdrijven
Misschien kunnen we fok hier voor gebruiken :)

En dit is pas 1 pagina _O-
Ik ga mijn punt over dat hij geen meerderheid haalt en dus niet uitmaakt wat hij zegt niet steeds herhalen hoor.
pi_211396624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nu is Islam eventjes geen achterlijk geloof.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:33:10 #168
28167 matthijst
pi_211396631
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ik ga mijn punt over dat hij geen meerderheid haalt en dus niet uitmaakt wat hij zegt niet steeds herhalen hoor.
Lekker negeren, volgende keer 50 zetels.
pi_211396632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:30 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Je lult eromheen. Je zegt dat extreemlinks veel gevaarlijker is.
In Nederland is dat helaas het geval gebleken ja.
blablablabla
pi_211396635
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef matthijst het volgende:

[..]
Deze hielden ze wel warm, alleen met woorden, weinig daden:
https://www.geenstijl.nl/(...)en-vvd-moet-stemmen/
Precies mijn punt. Een coalitie houdt per definitie al in dat je niet al je standpunten waar gaat kunnen maken. Als Wilders doet wat hij zegt, wat zeker nog moet gaan blijken, dan kan het interessant worden. Zo niet, wordt het een heel kort verhaal.
pi_211396641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:30 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Hij had iig niet moeten gaan haatzaaien en discrimineren
Dit is toch bizar.

Wilders gehaatzaai was keer 100 vergeleken met 1 speech. En dat jarenlang. En dat mag gewoon lekker de ijskast in. Maar Timmermans is door 1 speech, die heel wat meer multi-interpretabel is dan Wilders zijn uitspraken, meteen veroordeeld als extremist. Wereld op zijn kop
  donderdag 23 november 2023 @ 11:34:23 #172
28167 matthijst
pi_211396654
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dit is toch bizar.

Wilders gehaatzaai was keer 100 vergeleken met 1 speech. En dat jarenlang. En dat mag gewoon lekker de ijskast in. Maar Timmermans is door 1 speech, die heel wat meer multi-interpretabel is dan Wilders zijn uitspraken, meteen veroordeeld als extremist. Wereld op zijn kop
Door 1 speech?
Alles wat die vetklep uitkraamt o|O
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:34:58 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396667
Ik vraag me af of figuren met hun 'na mij de zondvloed' mentaliteit door hebben hoe gigantisch ze zichzelf voor lul aan het zetten hier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396668
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ja en ik ga niet alles lezen in dit topic want het gaat nogal snel.

En wat voor dooddoener is dat dan? Mensen stemmen toch op deze onzin omdat ze dit willen.
Of het haalbaar is. is een tweede. Maar dit is het programma waar mensen op hebben zitten stemmen :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211396669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Elan het volgende:

[..]
In Nederland is dat helaas het geval gebleken ja.
In de afgelopen 40 jaar... Hoeveel politieke aanslagen (hoe ernstig dan ook) zijn er door rechts gepleegd? Ik kan me sws 2/3 van links voor de geest halen. Fortuyn, 1/2 keer Sherry.

Van de paraplu weet ik niet of het een linksgekkie was.
pi_211396676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Door 1 speech?
Ah kijk. Persoonlijke irrelevante sneren naar linkse politici zijn dan weer meer dan prima he?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:36:04 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]

En wat voor dooddoener is dat dan? Mensen stemmen toch op deze onzin omdat ze dit willen.
Of het haalbaar is. is een tweede. Maar dit is het programma waar mensen op hebben zitten stemmen :')
Heel veel mensen hebben op hem gestemd juist omdat ze weten dat de extremere onderdelen van dat programma nooit door zullen gaan. Maar fijn dat je in hun hoofden kan kijken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heel veel mensen hebben op hem gestemd juist omdat ze weten dat de extremere onderdelen van dat programma nooit door zullen gaan. Maar fijn dat je in hun hoofden kan kijken.
he? Dit doe jij toch zelf nu ook :')
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 november 2023 @ 11:38:16 #179
284411 crew  heywoodu
pi_211396716
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:28 schreef over_hedge het volgende:
Leger inzetten tegen straattuig Moeten we Duitsland ff vragen of we onze tanks terug mogen
Maar 'het leger' is natuurlijk veel meer dan tanks en honderden zwaarbewapende militairen. Niet dat ik dit verder een goed idee vind hoor, uiteraard, maar 'we hebben geen tanks' is nou niet echt een nuttig argument tegen dit kutidee van de PVV :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 23 november 2023 @ 11:38:53 #180
403820 Aberkullie
pi_211396724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af of figuren met hun 'na mij de zondvloed' mentaliteit door hebben hoe gigantisch ze zichzelf voor lul aan het zetten hier.
Wie bedoel je hier nou mee?
pi_211396732
D66 naar 9, toch geen 50Plus

Waarschijnlijk oud nieuws.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:39:20 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee, ik heb het van mijn PVV stemmende omgeving gehoord. Geen van hen heeft ooit op een dergelijke partij gestemd voor gisteren, dus allemaal nieuwe PVV stemmers. Zelfs een oud-Volt stemmer. Het is ook mijn overweging geweest.

Dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb, in tegenstelling tot jij in je progressieve bubbel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar 'het leger' is natuurlijk veel meer dan tanks en honderden zwaarbewapende militairen. Niet dat ik dit verder een goed idee vind hoor, uiteraard, maar 'we hebben geen tanks' is nou niet echt een nuttig argument tegen dit kutidee van de PVV :+
Misschien. Heel misschien. Ben ik natuurlijk een beetje sarcastisch in mijn antwoord op die standpunten. Zo vind ik mensen preventief opsluiten ook niet echt een goed idee :P
pi_211396740
Kopje havermelk smaakt vandaag extra zuur voor links. 🤣
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211396747
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dit is toch bizar.

Niet de wereld op z'n kop, puur het gebruiken van dezelfde logica als die op Wilders wordt toegepast. Blijkbaar vind je dat niet leuk, maar goed.

Waarom wel Wilders houden aan de woorden en toon die hij in het verleden heeft gebruikt en z'n laatste paar weken negeren, maar mag Timmermans niet veroordeeld worden voor zijn woorden?

Overigens houdt het feit dat Timmermans aan haatzaaien en discriminatie doet, niet in dat Wilders dat niet zou doen. Dat soort zwart/wit denken is dom. Ik raad je aan om dat niet te doen.
pi_211396753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Weet je het zeker? Teringhond Omtzigt heeft de deur al wagenwijd opengezet.

klopt, maar zowel de VVD als GL/PvdA hebben aangegeven er geen zin in te hebben om in zee te gaan met een kabinet Wilders.

tjah, dan is 37PVV+20NSC nog lang geen meerderheid, dan kom je er nog 19 tekort

Dit gaat heel lang duren
pi_211396756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, ik heb het van mijn PVV stemmende omgeving gehoord. Geen van hen heeft ooit op een dergelijke partij gestemd voor gisteren, dus allemaal nieuwe PVV stemmers. Zelfs een oud-Volt stemmer. Het is ook mijn overweging geweest.

Dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb, in tegenstelling tot jij in je progressieve bubbel.
Ah ja als jouw omgeving je dat verteld zal het wel waar zijn ^O^

En ja stop me maar meteen in een hokje/bubble. Terwijl je geen idee hebt of ik links of rechts ben of waar ik op heb gestemd. Top weer
pi_211396757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Door 1 speech?
Maargoed. Laat ik voor de verandering niet in dit niveau meegaan. Welke uitspraken van Timmermans wekken evenveel verdeeldheid op als de controversiële uitspraken van Wilders? En dan bedoel ik dus gewoon provocatief, en schokkend. Niet zozeer uitspraken waar je het simpelweg niet mee eens bent
pi_211396769
Klimaat aan de PVV verkopen is nog moeilijker dan leren lopen. De constante ´´ver van mn bed show´´ benadering _O-
pi_211396772
quote:

[..]

Zijn niet mijn woorden he. PVV stemmers vinden het geen punt dat hij de Eerste Kamer wil afschaffen want hij krijgt er toch geen meerderheid voor. Ofzo.
pi_211396774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jij komt nooit in F1 zie ik 8-)
pi_211396777
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het hebben over verplichte anticonceptie maar dan wel ontkennen dat er sprake is van extreemrechts. :')
ja vooral overbevolking ontkennen...... _O-
daar komt alle bende die we nu hebben juist van.....klimaat, immigratie, huizen tekort etc etc
pi_211396787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

klopt, maar zowel de VVD als GL/PvdA hebben aangegeven er geen zin in te hebben om in zee te gaan met een kabinet Wilders.

Dit gaat heel lang duren
Dilan klonk gister al heel wat meer welwillend hoor
pi_211396793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit gaat heel lang duren
Nee, VVD heeft juist de deur open gehouden. Dilan zélf gaat niet in het kabinet. Wat men ook probeert te spinnen, op de radio (waar die uitsluiting vandaan komt) was ze heeeeeeeeel erg bezig de partij buiten haar uitspraken te houden. Ze heeft een paar keer expliciet de vraag op haar persoon betrokken.

Da's politiek voor "welk standpunt? Heb ik geen actieve herinnering aan"
pi_211396798
quote:

[..]

En hoeveel mensen zouden het partijprogramma van PvdA/GL hebben gelezen?

Het is verder ook weinig relevant allemaal, mensen vegen hun kont ermee af.
pi_211396800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef Doevelaer het volgende:

[..]
Jij komt nooit in F1 zie ik 8-)
Dat klopt :P Kan hier uit concluderen dat die user dit vaker doet?
pi_211396801
Bbq bij BBB :D _O_
pi_211396806
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dit gaat heel lang duren
VVD heeft niet aangegeven de PVV uit te sluiten. Dilan heeft gezegd dat ze niet in een kabinet te willen zitten met Wilders als premier. Dat kun je ook anders oplossen. En de VVD die zijn standpunten herziet is nu ook weer niet zo vreemd....
pi_211396820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En hoeveel mensen zouden het partijprogramma van PvdA/GL hebben gelezen?

Het is verder ook weinig relevant allemaal, mensen vegen hun kont ermee af.
geen idee. Zou ik wel benieuwd naar zijn. Van alle partijen trouwens. Zouden ze volgende keer ook eens moeten vragen bij de peilingen.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:44:41 #200
403820 Aberkullie
pi_211396823
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dit gaat heel lang duren
VVD gaat ook wel overstag hoor, die kunnen geen termijn zonder pluche.
pi_211396828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
daar komt alle bende die we nu hebben juist van.....klimaat, immigratie, huizen tekort etc etc
Ik wijs toch eerder naar kolonialisme en ongelijkheid. Maar soit.
pi_211396832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Nexum het volgende:
Klimaat aan de PVV verkopen is nog moeilijker dan leren lopen. De constante ´´ver van mn bed show´´ benadering _O-
het is natuurlijk ook complete bullshit dat wij als super klein landje weer de beste van de klas moeten zijn tegen een hele hoge rekening terwijl wij een impact op het klimaat hebben van 0.0000005%, terwijl ze in andere landen ( zelfs in europa ) compleet schijt hebben.......het is nog steeds dezelfde wereld hoor.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 november 2023 @ 11:45:17 #203
284411 crew  heywoodu
pi_211396833
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dit gaat heel lang duren
BBB 7, nog 12 nodig
FVD 3, nog 9 nodig
SGP 3, nog 6 nodig
JA21 1, nog 5 nodig

Nou, CDA, kom er maar in. Zevenpartijencoalitie, hoera. Als VVD en GL-PvdA het beiden weigeren heb je sowieso D66 (maar ja) al nodig om te voorkomen dat je met zeven partijen moet gaan zitten _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:45:31 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ah ja als jouw omgeving je dat verteld zal het wel waar zijn ^O^

En ja stop me maar meteen in een hokje/bubble. Terwijl je geen idee hebt of ik links of rechts ben of waar ik op heb gestemd. Top weer
Kom eens van je alwetende troon af, je weet helemaal niets van de PVV stemmers. Ik kom uit een omgeving waar hij heel populair is geweest deze verkiezingen, allemaal mensen die voorheen nooit rechtspopulistisch zouden stemmen. Ik weet waar ik het over heb, jij weet dat overduidelijk niet en doet domme aannames die je vervolgens als feit presenteert.

Betekent dat dat dat voor iedereen geldt? Tuurlijk niet, maar jij lijkt niet te snappen dat je 37 zetels niet allemaal in één hokje kan proppen, een typische trek van progressief links.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396849
KWAAD WOEDEND.
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211396855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
geen idee. Zou ik wel benieuwd naar zijn. Van alle partijen trouwens. Zouden ze volgende keer ook eens moeten vragen bij de peilingen.
En wat kun je dan vervolgens met die statistiek? Een waarde-oordeel geven over de kiezers?
pi_211396859
Zou Geertje in ruil voor een snelle formatie overwegen Bosma als premier naar voren te schuiven en zelf fractievoorzitter te blijven?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:47:06 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396862
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef superniger het volgende:
KWAAD WOEDEND.
[ twitter ]
Dit clubje steunt een mensenrechtenschendende terroristische organisatie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396874
quote:
KWAAD WOEDEND.
[ twitter ]
Smaad/laster rechtszaak kan hier op gestart worden, denk ik. De PVV kan je van veel betichten, maar racisme valt daar niet onder. Moslims zijn geen ras, Islam ook niet, Marokkanen ook niet.
pi_211396877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
De ellende die we hebben komt vooral door de grootste rechtse hobby, het ongebreidelde globalistische kapitalisme, wat is gebaseerd op constante groei en overconsumptie. Maar ja, zoe dat maar eens te veranderen.....
pi_211396887
quote:
KWAAD WOEDEND.
[ twitter ]
Oh Hamas vindt ook wat
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211396888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Smaad/laster rechtszaak kan hier op gestart worden, denk ik. De PVV kan je van veel betichten, maar racisme valt daar niet onder. Moslims zijn geen ras, Islam ook niet, Marokkanen ook niet.
Deze take altijd :')
pi_211396891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Buendia het volgende:

[..]
De ellende die we hebben komt vooral door de grootste rechtse hobby, het ongebreidelde globalistische kapitalisme, wat is gebaseerd op constante groei en overconsumptie. Maar ja, zoe dat maar eens te veranderen.....
Is dat een rechtse hobby ja? :')
pi_211396897
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
BBB 7, nog 12 nodig
FVD 3, nog 9 nodig
SGP 3, nog 6 nodig
JA21 1, nog 5 nodig

Nou, CDA, kom er maar in. Zevenpartijencoalitie, hoera. Als VVD en GL-PvdA het beiden weigeren heb je sowieso D66 (maar ja) al nodig om te voorkomen dat je met zeven partijen moet gaan zitten _O-
daar komen ze nooit uit met 7 partijen die elk wat willen
pi_211396906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Bugno3 het volgende:
Zou Geertje in ruil voor een snelle formatie overwegen Bosma als premier naar voren te schuiven en zelf fractievoorzitter te blijven?
Of zou Dilan besluiten geen minister te worden, te worden, zodat de VVD in de regering kan onder Prins Wilders I ?
pi_211396908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Deze take altijd :')
:? Jij snapt eenvoudige definities niet?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:50:41 #217
pi_211396914
Ik ben tegen racisme.
pi_211396915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kom eens van je alwetende troon af, je weet helemaal niets van de PVV stemmers. Ik kom uit een omgeving waar hij heel populair is geweest deze verkiezingen, allemaal mensen die voorheen nooit rechtspopulistisch zouden stemmen. Ik weet waar ik het over heb, jij weet dat overduidelijk niet en doet domme aannames die je vervolgens als feit presenteert.

Betekent dat dat dat voor iedereen geldt? Tuurlijk niet, maar jij lijkt niet te snappen dat je 37 zetels niet allemaal in één hokje kan proppen, een typische trek van progressief links.
Ga je weer met je omgeving. En dingen over mij zeggen terwijl je 0 idee hebt. Je kent me niet. Je weet niks over mij en over mijn omgeving, niks over mijn politieke voorkeur (op dat ik pvv niet zo goed vind na dan) Je post zit vol met aannames.

"Ik weet waar ik het over heb. En jij niet." Nee jou ga ik nog serieus nemen met dit soort posts :') Wat een zelfpijperij is dit dan weer

Wat heb ik volgens jou als feit gepresenteerd? Ik start heel die post waar het mee begon met een vraag.
Echt je mist heel het punt van mijn post om dan vervolgens te gaan doen of jij alles weet en ik niks snap.
pi_211396921
Het zou een makkie moeten worden, en links kan lekker gaan janken in een hoekje
maar als ze slim zijn formeren ze ze zo: PVV, VVD, NSC, BBB
volgens mij zit dat rond de 80 zetels dan.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:51:08 #220
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211396923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Was dat in Nederland?
Op 't randje en erover.
pi_211396932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En wat kun je dan vervolgens met die statistiek? Een waarde-oordeel geven over de kiezers?
Is toch interessant? of niet dan.
pi_211396933
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ah ja, want nu is het ineens allemaal de schuld van de PVV dat we hier al sinds 1960 platgelopen worden door immigranten wil je beweren?!

:') :')!!!
pi_211396935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
het is natuurlijk ook complete bullshit dat wij als super klein landje weer de beste van de klas moeten zijn tegen een hele hoge rekening terwijl wij een impact op het klimaat hebben van 0.0000005%, terwijl ze in andere landen ( zelfs in europa ) compleet schijt hebben.......het is nog steeds dezelfde wereld hoor.
Onze impact op het klimaat is iets heel anders dan het impact dat het klimaat op ons heeft. De overstromingen in 2021 in Limburg is een typisch voorbeeld van een fenomeen wat veel meer voor gaat komen in Nederland als we niet ingrijpen
pi_211396937
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Niet de wereld op z'n kop, puur het gebruiken van dezelfde logica als die op Wilders wordt toegepast. Blijkbaar vind je dat niet leuk, maar goed.

Waarom wel Wilders houden aan de woorden en toon die hij in het verleden heeft gebruikt en z'n laatste paar weken negeren, maar mag Timmermans niet veroordeeld worden voor zijn woorden?

Overigens houdt het feit dat Timmermans aan haatzaaien en discriminatie doet, niet in dat Wilders dat niet zou doen. Dat soort zwart/wit denken is dom. Ik raad je aan om dat niet te doen.
Het gaat er niet om dat ik het niet leuk vind of wel.

Ik heb dezelfde mening over Denk-kamerleden of over Sylvana Simons. D66'ers ook vaak genoeg al discutabele uitspraken gehad. Over Forum nog maar te zwijgen.

Het verschil zit hem erin dat de woorden van Wilders tot de verbeelding spreken. en Timmermans zijn woorden niet. die worden door sommigen kennelijk uit hun verband gerukt. Ik hoor nergens ophef zoals bij Baudet zijn speech bijvoorbeeld. Kan je zeggen linkse media blabla maar ik heb bij de grote boze NOS ook al iemand gehoord dat linkse partijen teveel in hun bubble hebben gezeten in het onderschatten van de PVV dus kritiek wordt er echt wel gegeven
pi_211396938
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Nederland is nooit een van de beste geweest op klimaatbeleid, we hebben decennialang achteraangehobbeld terwijl we een land zijn wat bovengemiddeld veel invloed gehad heeft maar ook bovengemiddeld hard geraakt kan worden.

Maar dit illustreert wel het grote probleem van links. Ze moeten opboksen tegen een niet aflatende stroom aan leugens en geschreeuw van rechts wat betreft klimaatbeleid, de achtergronden van de huidige problemen en het enorme korte termijn denken wat betreft kosten voor maatregelen. tc.

Daarnaast is links ook gewoon zwak geweest in zich hiertegen verweren, men heeft niet goed kunnen aangeven wat de kosten van klimaatverandering kunnen zijn en wat de voordelen van verduurzaming e.d. zijn, en daarmee verlieezn ze inderdaad de arbeider die ook gevolgen hiervan ondervinden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 november 2023 @ 11:51:57 #226
284411 crew  heywoodu
pi_211396940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
daar komen ze nooit uit met 7 partijen die elk wat willen
Nee, natuurlijk niet :D

En D66 wil sowieso niet. Dus tenzij VVD draait en toch wel met PVV akkoord kan gaan, wordt het óf nieuwe verkiezingen óf een minderheidskabinet (in eerste instantie natuurlijk met PVV, dat recht hebben ze na gisteren gewoon).
pi_211396953
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet :D

En D66 wil sowieso niet. Dus tenzij VVD draait en toch wel met PVV akkoord kan gaan, wordt het óf nieuwe verkiezingen óf een minderheidskabinet (in eerste instantie natuurlijk met PVV, dat recht hebben ze na gisteren gewoon).
Nee, het enige recht wat de PVV heeft is 37 mensen leveren om zitting te nemen in de nieuwe Tweede Kamer. De rest is protocol en traditie
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:52:56 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ga je weer met je omgeving. En dingen over mij zeggen terwijl je 0 idee hebt. Je kent me niet. Je weet niks over mij en over mijn omgeving, niks over mijn politieke voorkeur (op dat ik pvv niet zo goed vind na dan) Je post zit vol met aannames.

"Ik weet waar ik het over heb. En jij niet." Nee jou ga ik nog serieus nemen met dit soort posts :') Wat een zelfpijperij is dit dan weer

Wat heb ik volgens jou als feit gepresenteerd? Ik start heel die post waar het mee begon met een vraag.
Echt je mist heel het punt van mijn post om dan vervolgens te gaan doen of jij alles weet en ik niks snap.
Jij stelt dat mensen op het hele partijprogramma stemmen, dan is n=1 al genoeg om dat hele fabeltje te ontkrachten. Tuurlijk is mijn omgeving niet representatief, maar het zijn wel allemaal voorbeelden van mensen die het niet eens zijn met de extremere standpunten, maar wel vertrouwen hebben dat daar niks van komt. Kan je wel arrogant gaan lopen doen, maar je hebt gewoon geen gelijk, klaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211396955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef rotaderp44 het volgende:
Het zou een makkie moeten worden, en links kan lekker gaan janken in een hoekje
maar als ze slim zijn formeren ze ze zo: PVV, VVD, NSC, BBB
volgens mij zit dat rond de 80 zetels dan.
Wat zou daar een makkie in zijn dan? Het wordt alleen een makkie als PVV dusdanige concessies doet die niet goed vallen bij de achterban.
pi_211396963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij stelt dat mensen op het hele partijprogramma stemmen, dan is n=1 al genoeg om dat hele fabeltje te ontkrachten. Tuurlijk is mijn omgeving niet representatief, maar het zijn wel allemaal voorbeelden van mensen die het niet eens zijn met de extremere standpunten, maar wel vertrouwen hebben dat daar niks van komt. Kan je wel arrogant gaan lopen doen, maar je hebt gewoon geen gelijk, klaar.
Waar stel ik dat? Ik stelde een fucking vraag. Ik stel niks. Nu gestopt met lezen. De tering wat ben jij vermoeiend zeg
pi_211396971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat zou daar een makkie in zijn dan? Het wordt alleen een makkie als PVV dusdanige concessies doet die niet goed vallen bij de achterban.
Waarschijnlijk, ja. Wat is je punt? Ik zie Tante Greet dat wel doen. Hij komt immers uit de VVD koker.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 november 2023 @ 11:54:58 #232
284411 crew  heywoodu
pi_211396989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Nee, het enige recht wat de PVV heeft is 37 mensen leveren om zitting te nemen in de nieuwe Tweede Kamer. De rest is protocol en traditie
Tja, dat kunnen we allemaal willen en vinden, als je zo'n enorme zege boekt heb je hoe dan ook gewoon het eerste recht (of dat nou officieel is of niet, in elk geval moreel) om uitgebreid de mogelijkheden te bekijken. Pas als dat écht uitgeput is zal er verder gekeken moeten worden, maar je kunt het richting kiezers nu simpelweg niet maken om vroegtijdig PVV-loze oplossingen serieus te bespreken. Ik zou het graag zonder de PVV zien hoor, maar dat zou nu gewoon even geen reële optie moeten zijn, vooralsnog.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:55:45 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211397000
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waar stel ik dat? Ik stelde een fucking vraag. Ik stel niks. Nu gestopt met lezen. De tering wat ben jij vermoeiend zeg
over_hedge in VKZ / [NPO1] Nederland kiest: De uitslagen #14

Wat staat hier dan? Reageer je altijd zo als je eens weerstand krijgt op je eigen woorden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211397002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:54 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Waarschijnlijk, ja. Wat is je punt? Ik zie Tante Greet dat wel doen. Hij komt immers uit de VVD koker.
Mijn punt is dat je je dan kan afvragen wat er dan nog overblijft voor de PVV-stemmer
pi_211397007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, dat kunnen we allemaal willen en vinden, als je zo'n enorme zege boekt heb je hoe dan ook gewoon het eerste recht (of dat nou officieel is of niet, in elk geval moreel) om uitgebreid de mogelijkheden te bekijken. Pas als dat écht uitgeput is zal er verder gekeken moeten worden, maar je kunt het richting kiezers nu simpelweg niet maken om vroegtijdig PVV-loze oplossingen serieus te bespreken.
Eens, maar dat maakt het nog geen recht. Iets wat wmb best wettelijk vastgelegd mag worden. Doet nl het meeste recht aan de uitslag. In de trant van "Grootste begint de formatie"
pi_211397025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je je dan kan afvragen wat er dan nog overblijft voor de PVV-stemmer
Dat is afhankelijk van het resultaat van de regering. Politici kiezen doorgaans niet voor hun kiezers, maar voor macht/wat ze wél kunnen bereiken.

We hebben 13 jaar VVD als schoolvoorbeeld hiervan.
pi_211397027
Ik blijf overigens gewoon optimistisch want ik kan me niet voorstellen dat PVV bepaalde punten (zoals ''regenboogindoctrinatie'') er doorheen krijgt.
pi_211397056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Ah ja, want nu is het ineens allemaal de schuld van de PVV dat we hier al sinds 1960 platgelopen worden door immigranten wil je beweren?!

:') :')!!!
ik heb werkelijk geen idee hoe je bij deze wonderlijke conclusie komt.

Het vergt behoorlijk wat hersengymnastiek om bovenstaande uit mijn post te halen, om daarna te doen dat het belachelijk is wat ik (dus niet, niet eens in de buurt) stel.
pi_211397065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
over_hedge in VKZ / [NPO1] Nederland kiest: De uitslagen #14

Wat staat hier dan? Reageer je altijd zo als je eens weerstand krijgt op je eigen woorden?
Gast je snapte heel het punt van mijn post niet. Dat is prima. Maar daarna stop je mij meteen in een hokje terwijl je me niet kent. Je weet helemaal niks over mij. En

En daarna blijf je maar doordrammen over je omgeving en de pvv stemmers die je kent.

En sorry volgende keer zal ik het woord vaak of veel voor je toevoegen. Of de punt in een vraagteken veranderen. Zo goed? Kan je me nu met rust laten want je bent nogal irritant. En nee heeft niks met weerstand te maken. Want heel je "weerstand" sloeg al nergens op :')
  donderdag 23 november 2023 @ 12:00:14 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211397076
Waarom zijn ze in West Betuwe nog niet klaar met tellen? En Huizen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211397078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Nexum het volgende:

[..]
Onze impact op het klimaat is iets heel anders dan het impact dat het klimaat op ons heeft. De overstromingen in 2021 in Limburg is een typisch voorbeeld van een fenomeen wat veel meer voor gaat komen in Nederland als we niet ingrijpen
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Nexum het volgende:

[..]
NL heeft daar gewoon heel weinig invloed op, klimaat is een globaal probleem in de wereld, en ja daar moet wel wat aan gedaan worden maar als de grotere landen ( zelfs europese ) die tig keer meer invloed op het klimaat hebben er niks mee doen zijn we helemaal nergens!

denk je nu echt dat we 28 miljard aan het klimaat uit gaan geven dat overstromingen niet meer voor zullen komen ? beetje kortzichtig.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:00:49 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:57 schreef Nexum het volgende:
Ik blijf overigens gewoon optimistisch want ik kan me niet voorstellen dat PVV bepaalde punten (zoals ''regenboogindoctrinatie'') er doorheen krijgt.
Die zijn daar juist tegen ;)
  donderdag 23 november 2023 @ 12:00:55 #243
269692 Divje
brr brr patapim
pi_211397090
quote:
84s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:00 schreef Starhopper het volgende:
Waarom zijn ze in West Betuwe nog niet klaar met tellen?
Waarom ben jij het land nog niet ontvlucht?
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_211397106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:57 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Dat is afhankelijk van het resultaat van de regering. Politici kiezen doorgaans niet voor hun kiezers, maar voor macht/wat ze wél kunnen bereiken.

We hebben 13 jaar VVD als schoolvoorbeeld hiervan.
En dus is de reden voor veel pvv'ers o.a 'We kiezen nu echt voor de Nederlanders' 'We zijn het zat mdt de migratie' 'Belastingen omlaag!!' 'Stop met die klimaatgekte!!' een wassen neus gebleken als blijkt dat zulke rigoreuze veranderingen niet doorgevoerd gaan worden. Dus die euforie en kijk ons eens een signaal afgeven. Dat signaal kan best nutteloos blijken te zijn over een tijdje
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 12:02:46 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211397127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gast je snapte heel het punt van mijn post niet. Dat is prima. Maar daarna stop je mij meteen in een hokje terwijl je me niet kent. Je weet helemaal niks over mij. En

En daarna blijf je maar doordrammen over je omgeving en de pvv stemmers die je kent.

En sorry volgende keer zal ik het woord vaak of veel voor je toevoegen. Zo goed? Kan je me nu met rust laten want je bent nogal irritant. En nee heeft niks met weerstand te maken. Want heel je "weerstand" sloeg al nergens op :')
"Mensen stemmen toch op deze onzin omdat ze dit willen."

Sorry hoor, maar als je gaat uitdelen, moet je ook kunnen incasseren. Hoezo is mijn omgeving niet relevant? Je zet die mensen weg als rechtspopulistisch die alle PVV onzin willen, vind je het heel erg dat ik het voor die mensen op ga nemen? Ik pak je al continu aan op de inhoud, jij maakt het liever persoonlijk en reageert liever op mijn opmerking over je bubbel dan dat je gewoon toe geeft dat je ernaast zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211397144
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En dus is de reden voor veel pvv'ers o.a 'We kiezen nu echt voor de Nederlanders' 'We zijn het zat mdt de migratie' 'Belastingen omlaag!!' 'Stop met die klimaatgekte!!' een wassen neus gebleken als blijkt dat zulke rigoreuze veranderingen niet doorgevoerd gaan worden. Dus die euforie en kijk ons eens een signaal afgeven. Dat signaal kan best nutteloos blijken te zijn over een tijdje
_O- je stelt het alsof het regeerakkoord al bekend is _O-

Wacht nou maar gewoon rustig af. We gaan zien wat de woorden van Milders deze ronde waard zijn. We gaan zien in hoeverre hij normaal kan gaan doen, of hij constructief kan gaan onderhandelen en hoe ver die onderhandelingen komen. Daarna gaan we zien wat zo'n regering ons gaat brengen, mocht die er komen.

Op dit moment weten we niets meer dan een behoorlijk zekere uitslag (die nog niet officieel is)
pi_211397150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar de boel is in elk geval goed wakker nu.
Tot die tijd 37 zetels _O_ .
blablablabla
pi_211397171
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die zijn daar juist tegen ;)
Ja, dat is het hele punt. Regenboogindoctrinatie bestaat niet. LHBT voorlichting op school is van essentieel belang
pi_211397175
@heywoodu Hoor net op R1 dat de TK heeft afgesproken dat voortaan de grootste de formatie gaat leiden. Geen wet, wel afspraak dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:06:47 #250
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211397181
Het is toch te genant voor worden dat links het maar niet ziet. Dat er geen ruimte is voor mensen met een onbehagelijk gevoel over het hele megalomane asielbeleid. Dat die nog steeds worden beschimpt en weggewuift alsof ze racistisch en onmenselijk zijn.

Ik denk dat veel mensen met pijn in hun hart gister stiekem op Wilders hebben gestemd in hun wanhoop naar erkenning voor hun gevoel. Hun gevoel waar nooit erkenning voor is geweest, en nog niet. Dat ze in hun pijn over normen en waarden zijn heen gestapt en Wilders hebben gestemd.

Net zo goed als moslims nu erkenning moeten krijgen voor hun onbehagelijk gevoel nav deze uitslag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 12:07:22 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211397187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ja, dat is het hele punt. Regenboogindoctrinatie bestaat niet. LHBT voorlichting op school is van essentieel belang
Want? Ik heb nooit geleerd over dat homo's bestaan, zoiets accepteer je gewoon als mogelijkheid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 12:07:55 #252
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211397192
quote:
KWAAD WOEDEND.
[ twitter ]
LOL die lui hebben hun geloofwaardigheid allang verloren. Ik heb sws geen hoge dunk van mensen die negeren dat onder de islam vrouwen weggezet worden als minderwaardig ( aan de man ) Dat is blijkbaar dan opeens géén probleem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211397194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:
Het is toch te genant voor worden dat links het maar niet ziet. Dat er geen ruimte is voor mensen met een onbehagelijk gevoel over het hele megalomane asielbeleid. Dat die nog steeds worden beschimpt en weggewuift alsof ze racistisch en onmenselijk zijn.

Ik denk dat veel mensen met pijn in hun hart gister stiekem op Wilders hebben gestemd in hun wanhoop naar erkenning voor hun gevoel. Hun gevoel waar nooit erkenning voor is geweest, en nog niet. Dat ze in hun pijn over normen en waarden zijn heen gestapt en Wilders hebben gestemd.

Net zo goed als moslims nu erkenning moeten krijgen voor hun onbehagelijk gevoel nav deze uitslag.
SP ziet dat wel, hebben alleen jammer genoeg Lilian Marijnissen... 7 (of 9) verkiezingen op rij verloren :N
  donderdag 23 november 2023 @ 12:08:03 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dan verschillen mensen over van mening.
Dat hele trans blablabla kan er wel uit.
pi_211397199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Goed wakker voor wat dan? Als PVV gaat regeren en dat komt ook vast te lopen is het vertrouwen weg. Eindigt PVV weer waar ze altijd stonden met 15-20 zetels. Ja21 en Forum zijn niet meer relevant dus waar gaat iedereen heen? Dan maar weer de VVD, en is er dus uiteindelijk niks veranderd, of links.

Ja of je moet dus verwachten dat PVV nu jarenlang blijft regeren, maar dat kan alleen als ze afstand doen van hun eigen grondbeginselen.
pi_211397203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"Mensen stemmen toch op deze onzin omdat ze dit willen."

Sorry hoor, maar als je gaat uitdelen, moet je ook kunnen incasseren. Hoezo is mijn omgeving niet relevant? Je zet die mensen weg als rechtspopulistisch die alle PVV onzin willen, vind je het heel erg dat ik het voor die mensen op ga nemen? Ik pak je al continu aan op de inhoud, jij maakt het liever persoonlijk en reageert liever op mijn opmerking over je bubbel dan dat je gewoon toe geeft dat je ernaast zit.
ja dat had moeten zijn: "Mensen stemmen toch op deze onzin omdat ze dit willen?

de . moest een ? zijn. Dat was mijn fout. Van de rest blijf je een hoop aannames gebruiken en stop je mensen waar je niks over weet meteen in een hokje/bubble en je blijft vermoeiend
pi_211397204
quote:
KWAAD WOEDEND.
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit clubje steunt een mensenrechtenschendende terroristische organisatie.
Hoe schoftig ik deze reactie ook vind, de zuurgraad is wel zo hoog dat die gewoonweg lachwekkend is.

[Insert]*Cartman licks tears from Scott Tenorman's cheek*[/insert]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211397207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want? Ik heb nooit geleerd over dat homo's bestaan, zoiets accepteer je gewoon als mogelijkheid.
Wij niet nee.
Weet niet wat de jeugd nu op school te horen krijgt, die van mij zijn nog te jong, al zit er al met 7 jaareen trans meisje in de klas die jongen wilt zijn…
pi_211397210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Hoe schoftig ik deze reactie ook vind, de zuurgraad is wel zo hoog dat die gewoonweg lachwekkend is.

Tip, deze:
  donderdag 23 november 2023 @ 12:09:49 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211397215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Tot het een paar maanden later klapt....
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211397217
Dit heeft ineens een meerderheid :{
twitter
pi_211397223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:03 schreef ashardalan het volgende:

[..]
_O- je stelt het alsof het regeerakkoord al bekend is _O-

Wacht nou maar gewoon rustig af. We gaan zien wat de woorden van Milders deze ronde waard zijn. We gaan zien in hoeverre hij normaal kan gaan doen, of hij constructief kan gaan onderhandelen en hoe ver die onderhandelingen komen. Daarna gaan we zien wat zo'n regering ons gaat brengen, mocht die er komen.

Op dit moment weten we niets meer dan een behoorlijk zekere uitslag (die nog niet officieel is)
Wat betreft een boodschap aan de gevestigde orde geef ik jullie wel gelijk ja. Dat is overduidelijk. Maar daar had zowel links als rechts een zelfde opvatting over
  FOK!fotograaf donderdag 23 november 2023 @ 12:11:08 #263
842 Zorro
Z
pi_211397233
Dit roept zoveel vragen op. En om te zeggen dat de PVV ook "mensen zoals ik" heeft is wellicht niet bevorderlijk _O-

quote:
PVV'er Dion Graus sluit zich daarbij aan: ,,Ik snap niet waarom mensen zo bang zijn voor een grote PVV", zegt hij. ,,Mensen moeten weten dat niet alleen Geert Wilders staat voor de PVV, maar ook mensen zoals ik." Van slapen is het niet gekomen, moet de politicus met opvallende bril toegeven. Hoewel hij niet in het Scheveningse café was om te feesten, heeft hij afgelopen nacht geen oog dichtgedaan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_211397241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Goed wakker voor wat dan? Als PVV gaat regeren en dat komt ook vast te lopen is het vertrouwen weg. Eindigt PVV weer waar ze altijd stonden met 15-20 zetels. Ja21 en Forum zijn niet meer relevant dus waar gaat iedereen heen? Dan maar weer de VVD, en is er dus uiteindelijk niks veranderd, of links.

Ja of je moet dus verwachten dat PVV nu jarenlang blijft regeren, maar dat kan alleen als ze afstand doen van hun eigen grondbeginselen.
Lijkt me dat de gevestigde partijen hiermee wel wakker zijn geworden dat hun vorm van politiek bedrijven niet meer gewenst is... Je kan dan beweren dat de meerderheid nog gevestigd heeft gestemd, maar da's in verschillende blokken. VVD/SGP/CDA (centrum rechts) heeft een heel andere vorm van politiek bedrijven dan de linkse gevestigde partijen als PvdGL, PvdD en SP.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:11:55 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211397245
quote:
KWAAD WOEDEND.
[ twitter ]
Amnesty moet zn bek houden. Smerig pro Russisch clubje. Strijden voor mensenrechten :') Wanneer gaan ze zich uitspreken tegen de Russische oorlogsmisdaden?
pi_211397253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Is toch interessant? of niet dan.
Nee, tenzij je er dus een waarde-oordeel aan wil geven.
pi_211397255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nee
Oh oke. Vind ik wel ^O^
pi_211397257
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef RamboDirk het volgende:

Goed post.
Hele land piept en kraakt onder de druk en ondertussen blijven de grenzen gewoon lekker open.

Je ziet ook gewoon gebeuren dat bepaalde basisvoorzieningen zoals onderwijs en OV gedeeltelijk dreigen te verdwijnen. Logisch dat mensen dan op de (nood) rem trekken en op PVV stemmen.
blablablabla
pi_211397271
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:11 schreef Zorro het volgende:
Dit roept zoveel vragen op. En om te zeggen dat de PVV ook "mensen zoals ik" heeft is wellicht niet bevorderlijk _O-
[..]

Dan heb je het ook over een persoon :')... Niet echt het schoolvoorbeeld van een intellectueel...
pi_211397280
quote:
84s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tot het een paar maanden later klapt....
Dat sluit ik ook niet uit maar de boodschap aan de gevestigde orde is waarschijnlijk wel duidelijk. En daar gaat het om.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 12:14:38 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211397283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ja dat had moeten zijn: "Mensen stemmen toch op deze onzin omdat ze dit willen?

de . moest een ? zijn. Dat was mijn fout. Van de rest blijf je een hoop aannames gebruiken en stop je mensen waar je niks over weet meteen in een hokje/bubble en je blijft vermoeiend
Die interpunctie verandert vrij weinig aan je zin. Je stelt nog steeds dat alle PVV stemmers die onzin willen, terwijl velen met pijn in hun hart die keus voor de PVV gemaakt hebben. Dat is gewoon een vaststaand feit, is niet te ontkennen.

En mijn opmerking over je bubbel blijft staan. Dat jij die mensen niet kent, betekent niet dat ze niet bestaan, maar je doet wel alsof ze niet bestaan. Dan zit je mij inziens gewoon vast in je bubbel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211397285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:11 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Lijkt me dat de gevestigde partijen hiermee wel wakker zijn geworden dat hun vorm van politiek bedrijven niet meer gewenst is...

Daar geef ik je inderdaad gelijk in ja. Er zal een omslag moeten komen voor andere partijen
  donderdag 23 november 2023 @ 12:14:43 #273
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211397286
quote:
[..]

Whahahaha!
De idioot.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211397290
quote:
[..]

:D
pi_211397296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die interpunctie verandert vrij weinig aan je zin. Je stelt nog steeds dat alle PVV stemmers die onzin willen, terwijl velen met pijn in hun hart die keus voor de PVV gemaakt hebben. Dat is gewoon een vaststaand feit, is niet te ontkennen.

Je beweert dat anderen hun mening als feit te presenteren maar ik zie hier weinig anders staan dan een mening.
pi_211397297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Daar geef ik je inderdaad gelijk in ja. Er zal een omslag moeten komen voor andere partijen
Of gewoon opheffen die zooi. SP uitgezonderd ^O^
pi_211397301
LIVE

twitter
pi_211397316
quote:

[..]

En mijn opmerking over je bubbel blijft staan. Dat jij die mensen niet kent, betekent niet dat ze niet bestaan, maar je doet wel alsof ze niet bestaan. Dan zit je mij inziens gewoon vast in je bubbel.
echt de tering. Nu doe je weer het zelfde. Je doet weer allemaal aannames over mij en mijn omgeving en je hebt geen idee
  donderdag 23 november 2023 @ 12:16:47 #279
438527 MissButterflyy
pi_211397317
quote:

[..]

Met pijn in het hart PVV stemmen? Ach kom op zeg.
pi_211397328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef Nober het volgende:
LIVE

[ twitter ]
Keertje kijken. Ben benieuwd of ik het nu langer vol hou dan de paar minuten van de vorige keer... Wat een losers en wappies zijn/waren dat :')
pi_211397334
Wat een overtrokken en kortzichtige reacties her en der zeg.

Alsof de wereld vergaat.
pi_211397340
Beertema toch blij als ex-PVV Kamerlid en BBB stemmer.
pi_211397354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Alsof de wereld vergaat.
Zijn we wel gewend, Trump bashen 2014-2020.
pi_211397366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:19 schreef Nober het volgende:

[..]
Da's opgehouden? Cool
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 12:20:49 #285
pi_211397373
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:19 schreef Nober het volgende:

[..]
Trump was vanuit Nederlands oogpunt wel een stukje 'slechter' natuurlijk. Hij was tenslotte duidelijk niet gericht op internationale samenwerking.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:20:51 #286
438527 MissButterflyy
pi_211397374
Maar dat wordt wat als Geert minister-president wordt. Ik vind hem niet echt een bruggenbouwer of verbindend overkomen, wat voor signaal geeft dat af naar het buitenland?
Hoe zal hij reageren en doen bij grote verantwoordelijkheden en stress? Hij is dan toch het visitekaartje voor ons land he.

Ik denk dat hij veel landen niet eens inkomt en dat er nog heel wat rellen komen gaan. Dat hebben we nodig!
pi_211397391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Da's opgehouden? Cool
Niet helemaal maar wel een stuk minder omdat de media met Biden wel de juiste uitslag heeft.
pi_211397398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef GlennQuagmire het volgende:
Dit heeft ineens een meerderheid :{
[ twitter ]
Fantastisch.

Het electoraat weer de baas. Een stok achter de deur als de politiek echt de verkeerde kant op gaat.
En let wel, niet dat dit continu moet gebeuren, dit werkt in de koppies van de politici. Want wat ze ook willen doen, ze hebben altijd het electoraat in hun achterhoofd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211397405
_O- idioten van ON doen de A12 gekkies vergelijken met Corona demonstraties _O- Alsof de situaties vergelijkbaar zijn :')
pi_211397407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]

"Wij blijven strijden voor mensenrechten. Voor iedereen. Altijd." Welnee, alleen voor mensen met de juiste standpunten. Als in eigen land politici worden vervolgd om hun uitspraken, dan hoor je Amnesty niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211397412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Alsof de wereld vergaat.
Nou ja, we hebben altijd de mond vol als er in andere landen figuren als Orban, AfD, Le Pen of Meloni aan de macht komen. Nu zijn we zelf het bokje. Ben het wel mee eens dat we niet net moeten doen alsof we morgen allerlei mensen gaan deporteren. Daarvoor zitten er gelukkig nog andere partijen mee aan de knoppen.

Denk alleen wel dat we een vrij instabiel kabinet gaan krijgen met een uitgedijde PVV en twee nieuwkomers als NSC en BBB aan de knoppen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211397414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar dat wordt wat als Geert minister-president wordt. Ik vind hem niet echt een bruggenbouwer of verbindend overkomen, wat voor signaal geeft dat af naar het buitenland?
Hoe zal hij reageren en doen bij grote verantwoordelijkheden en stress? Hij is dan toch het visitekaartje voor ons land he.

Ik denk dat hij veel landen niet eens inkomt en dat er nog heel wat rellen komen gaan. Dat hebben we nodig!
Maar dat weten we dus niet of hij dat wel of niet kan.

En wat we vinden doet er nu niet toe. Geert mag het laten zien.
pi_211397418
twitter

Whahahaaa _O-
pi_211397426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]

Whahahaaa _O-
Ik dacht dat we een democratie hadden?
pi_211397427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal de gevestigde orde hersteld worden, maar zoals Yesilgöz gisteren direct na de uitslag al.zek is er onvoldoende naar de kiezer geluisterd. Stem zelf VVD maar begrijp de boosheid bij veel mensen volkomen. De situatie op de woningmarkt en arbeidsmarkt is echt compleet uit de hand gelopen, zolang dat niet sterk gaat verbeteren kan je alles verwachten. Mijn zus kreeg van de week nog een brief dat haar kinderen door personeelstekort waarschijnlijk nog maar 4 dagen naar school kunnen. Haar andere zoon zit op de middelbare en heeft Duits in zijn pakket maar in het hele schooljaar nog maar 3 uur les gehad daarin.

Dat soort problemen terwijl er honderdduizenden mensen bijkomen elk jaar maken mensen enorm gestresst, een kat in het nauw etc.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')