abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 10:25:51 #1
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_211395648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
  donderdag 23 november 2023 @ 10:26:47 #2
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211395655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:25 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik heb niks met de PVV maar deze opmerking slaat nergens op.
Hij heeft het letterlijk over dat het oké is omdat Wilders democratisch verkozen is, ik denk dat dit een heel faire counter is.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 10:27:44 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211395664
Voor mij is de stem op de PVV het al waard als er eindelijk een strenger migratiebeleid komt en de overlast door criminele asielzoekers een gedegen aanpak krijgt. Het is natuurlijk gewoon schandalig hoe dat centrum daar maar in Ter Apel (zo ver mogelijk van de randstad weg) is neergezet en de mensen het maar uit mogen zoeken. Maar ook mijn eigen gemeente zie ik verpauperen sinds daar een jaar of 8 geleden een AZC is gekomen. De politie staat er vrijwel dagelijks, winkeliers die sluiten vanwege alsmaar toenemende diefstal, overlast voor omwonenden en mensen (veelal ouderen) die zich niet meer veilig voelen op straat. Dit kan gewoon niet langer doorgaan zo en ik hoop dat dat signaal nu eindelijk eens overkomt. Zodat ik de volgende verkiezingen gewoon weer kan stemmen zonder me daar bezwaard over te voelen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 23 november 2023 @ 10:28:24 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211395670
Is Timmermans al afgekoeld :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:30:49 #5
268491 fetX
pi_211395687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Hij heeft het letterlijk over dat het oké is omdat Wilders democratisch verkozen is, ik denk dat dit een heel faire counter is.
Er zit nog ontzettend veel tussen Wilders en de persoon waar jij op doelt.

Ik ben ook niet blij met de uitslag. Maar die reactie van Timmermans gisteren was wel gewoon wat vreemd. Dat die mensen zelf niet door hebben dat ze net zo hard meedoen aan het polariseren en uitsluiten is af en toe echt stuitend.
pi_211395691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:27 schreef PzKpfw het volgende:
Voor mij is de stem op de PVV het al waard als er eindelijk een strenger migratiebeleid komt en de overlast door criminele asielzoekers een gedegen aanpak krijgt. Het is natuurlijk gewoon schandalig hoe dat centrum daar maar in Ter Apel (zo ver mogelijk van de randstad weg) is neergezet en de mensen het maar uit mogen zoeken. Maar ook mijn eigen gemeente zie ik verpauperen sinds daar een jaar of 8 geleden een AZC is gekomen. De politie staat er vrijwel dagelijks, winkeliers die sluiten vanwege alsmaar toenemende diefstal, overlast voor omwonenden en mensen (veelal ouderen) die zich niet meer veilig voelen op straat. Dit kan gewoon niet langer doorgaan zo en ik hoop dat dat signaal nu eindelijk eens overkomt. Zodat ik de volgende verkiezingen gewoon weer kan stemmen zonder me daar bezwaard over te voelen.
Mja, welke partijen houden een spreidingswet, zodat de statushouders/asielzoekers beter over het land worden verspreid, tegen?
pi_211395692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je bent niet elitair, je bent gewoon een linkse stemmer. Linkse partijen en stemmers denken dat zij de waarheid in pacht hebben en dat enkel hun ideëen goed zijn voor deze wereld en dat alle andersdenkenden een stelletje achtelozen zijn.

Ik heb nieuws voor jou, we leven in een democratie waar zowel links als rechts niet per defintie goed of fout is.
En hoe naief van mij, terwijl er wereldwijd allemaal prachtige succesverhalen zijn van heerlijke, warme rechtse heilstaten, waar vrijheid en tolerantie welig tieren.
pi_211395704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:27 schreef PzKpfw het volgende:
Dus om de asielstroom beter te kunnen regelen, een door- en door bureaucratisch en grondwettelijk iets wil je overlaten aan een beweging wat ondemocratisch is. Een flinke brand blussen met benzine, zeg maar.
Dit, dus.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:33:19 #9
268491 fetX
pi_211395705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:31 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
En hoe naief van mij, terwijl er wereldwijd allemaal prachtige succesverhalen zijn van heerlijke, warme rechtse heilstaten, waar vrijheid en tolerantie welig tieren.
Maar deze opmerking kun je net zo goed over links maken.

Allebei die kanten in hun extremen zijn gewoon klote. Daarom is zo’n middenkabinet toch wel fijn.

GL/PvdA, NSC, D66, VVD lijkt mij wel wat. Gaat alleen nooit gebeuren.
pi_211395752
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef fetX het volgende:

[..]

Allebei die kanten in hun extremen zijn gewoon klote. Daarom is zo’n middenkabinet toch wel fijn.

wil je NL kapot maken met timmermans en jetten in de regering ?
  donderdag 23 november 2023 @ 10:38:34 #11
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211395758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus om de asielstroom beter te kunnen regelen, een door- en door bureaucratisch en grondwettelijk iets wil je overlaten aan een beweging wat ondemocratisch is. Een flinke brand blussen met benzine, zeg maar.
Dat zijn slechts jouw woorden.
Op 't randje en erover.
pi_211395762
quote:

[..]

Het midden ben ik ook van. Maar ja, dat is voor minder-geletterden weer moeilijk te begrijpen. Nuance, feiten, meerdere kanten aan een verhaal etc.
pi_211395764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik ben ook niet blij met de uitslag. Maar die reactie van Timmermans gisteren was wel gewoon wat vreemd. Dat die mensen zelf niet door hebben dat ze net zo hard meedoen aan het polariseren en uitsluiten is af en toe echt stuitend.
Zijn we anders gewend van de linkse partijen dan?
  donderdag 23 november 2023 @ 10:39:18 #14
474254 GurneyIsBestOke
pi_211395765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, er zit echt heel veel dezelfde retoriek in. Nationalisme, eigen land eerst, inspelen op de onderbuik bij kwetsbare bevolking en daar een zondebok voor aanwijzen, afbreken van de rechtsstaat door het afschaffen van de eerste kamer, de Islam verbieden/zien als tweederangs burger, extreemlinks als een veel grotere radicale vijand zien dan het daadwerkelijk is (bij1 heeft 0 zetels :') ), vandaar dat ik hier ook zo van schrik. Het is een heel erge light-versie, maar rechtspopulisme is rechtspopulisme, in welk jasje het ook gooit.

Ik vind de reactie van Timmermans ook niet zo vreemd, was het om BBB of VVD gegaan dan was de reactie lang niet zo heftig geweest. Maar het partijprogramma van PVV is echt heel heftig en degraderend naar bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk dat zowel vanuit links(progressief) als rechts(conservatief) sprake is van veel polarisatie, maar het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen in een kiesprogramma gelijkstellen aan het uitsluiten van een bepaalde partij om te regeren die simpelweg de rechtsstaat niet respecteert vind ik heel vreemd en gevaarlijk.
Met pijn en moeite derde
pi_211395768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:38 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
De meerderheid wil liever NL kapot maken met Wilders en Omtzigt in de regering, da's vast beter.
pi_211395772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ja dat je mentaal zo gehandicapt bent dat er alleen nog maar godwins uit je toetsenbord komen nadat je partij verloren heeft weten we nu wel.

Misschien moet je even op Twitter gaan huilen dat de nieuwe Adolf verkozen is.
pi_211395776
Wat maakt de PVV gevaarlijk? Kan iemand dat voor mij uitzetten?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:41:50 #18
268491 fetX
pi_211395791
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:38 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Gaat erom dat je dan vaak in het midden uitkomt. Nadeel is dat er minder verandert dan als je in een wat rechtser of linkser kabinet komt.

Ik zit zelf altijd iets rechts van het centrum. Maar partijen als PVV en FvD vind ik echt verschrikkelijk dus over rechts zie ik op dit moment niet zitten. Over links is funest voor de economie en migratie dus dat ook niet. Kom je toch om en nabij in het midden uit ;(
pi_211395792
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dat vind ik niet, er zit echt heel veel dezelfde retoriek in. Nationalisme, eigen land eerst, inspelen op de onderbuik bij kwetsbare bevolking en daar een zondebok voor aanwijzen, afbreken van de rechtsstaat door het afschaffen van de eerste kamer, de Islam verbieden/zien als tweederangs burger, extreemlinks als een veel grotere radicale vijand zien dan het daadwerkelijk is (bij1 heeft 0 zetels :') ), vandaar dat ik hier ook zo van schrik. Het is een heel erge light-versie, maar rechtspopulisme is rechtspopulisme, in welk jasje het ook gooit.

Ik vind de reactie van Timmermans ook niet zo vreemd, was het om BBB of VVD gegaan dan was de reactie lang niet zo heftig geweest. Maar het partijprogramma van PVV is echt heel heftig en degraderend naar bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk dat zowel vanuit links(progressief) als rechts(conservatief) sprake is van veel polarisatie, maar het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen in een kiesprogramma gelijkstellen aan het uitsluiten van een bepaalde partij om te regeren die simpelweg de rechtsstaat niet respecteert vind ik heel vreemd en gevaarlijk.
Als een partij de rechtsstaat niet respecteert dan wens ik die partij heel veel succes toe om dat aan te passen, zoals ik de PVV dat nu ook toewens. Ik zie het ze niet lukken.
pi_211395795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

<knip>
De politicologe gisteren op de NPO (LINKS VUILMENS!) omschreef het wat moeizaam (nativisme, autoritisme en nog een stuk of 9 -ismes). Op z'n minst textbook populisme. Het feit ook dat hij nu aangeeft z'n hele Islam-verhaal te laten vallen laat wel zien dat Geert gewoon van alles probeert om maar een keer raak te schieten zoals nu.
pi_211395803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:40 schreef Nexum het volgende:
Wat maakt de PVV gevaarlijk? Kan iemand dat voor mij uitzetten?
Er staan allemaal dingen in hun verkiezingsprogramma wat grondwettelijk niet kan en dat betekent nu dat het dus wel kan want ze hebben geen meerderheid. Ofzo.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:43:53 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211395820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef Buendia het volgende:

[..]
De meerderheid wil liever NL kapot maken met Wilders en Omtzigt in de regering, da's vast beter.
NSC is wel de laatste partij die Nederland kapot zou maken. :')
Op 't randje en erover.
pi_211395828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja dat je mentaal zo gehandicapt bent dat er alleen nog maar godwins uit je toetsenbord komen nadat je partij verloren heeft weten we nu wel.

Misschien moet je even op Twitter gaan huilen dat de nieuwe Adolf verkozen is.
Het feit dat je verweer op de stelling (mensen uitsluiten op basis van afkomst/geloof is van een andere orde dan uitsluiten van een mogelijke regeringspartner) blijft steken op deze oneliners bevestigt ook een hoop. Ga anders op X juichen dat DE NEDERLANDER eindelijk weer eerst komt, dat je NEDERLAND GAAT TERUGVEROVEREN etc.
pi_211395829
quote:

[..]
Laat me een ding zeggen, de Islamitische ideologie staan deze vrijheid en tolerantie sowieso niet toe. Leg de "rechtse heilstaat" eens over een willekeurig Islamitisch land en je zult vrij snel tot de conclusie komen dat we hier in enorme vrijheid leven en dat tolerantie een groot goed is welke dan ook beschermd dient te worden.
pi_211395835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
We gaan het ziet, waarschijnlijk
pi_211395840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Laat me een ding zeggen, de Islamitische ideologie staan deze vrijheid en tolerantie sowieso niet toe. Leg de "rechtse heilstaat" eens over een willekeurig Islamitisch land en je zult vrij snel tot de conclusie komen dat we hier in enorme vrijheid leven en dat tolerantie een groot goed is welke dan ook beschermd dient te worden.
hier ben ik het mee eens.
maar zonder de PVV was hier ook geen "islamitische heilstaat" gekomen.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:46:47 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211395855
quote:

[..]
Nationalisme, eigen land eerst, inspelen op de onderbuik bij kwetsbare bevolking en daar een zondebok voor aanwijzen
Maatje kijk eens naar de uitslagen van Wassenaar, Bloemendaal, Aerdenhout, Rozendaal, het Gooi. Niet bepaalt kwestbare mensen die ook PVV stemmen.

Is het nu zo gek te bedenken dat Nederlanders, Nederland een klein beetje Nederland willen laten blijven :')
pi_211395860
quote:

[..]
dat extreem linkse volk heeft echt oogkleppen op.

als je een beetje goed de programma's doorleest dan kan het ook helemaal niet wat ze allemaal willen, je kan niet 100 miljard bij de rijken vandaan trekken....je kan niet de armoede halveren zonder nog meer inflatie.
pi_211395862
quote:

[..]
Laten we wel wezen, Omtzigt wordt als een soort messias gezien maar deze man stond zelf aan de voet van de hele toeslagenaffaire.
pi_211395874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:47 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
dat extreem linkse volk heeft echt oogkleppen op.

als je een beetje goed de programma's doorleest dan kan het ook helemaal niet wat ze allemaal willen, je kan niet 100 miljard bij de rijken vandaan trekken....je kan niet de armoede halveren zonder nog meer inflatie.
Waar gaat GeertGod alle belastingverlegingen van betalen?
pi_211395877
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef koemleit het volgende:

[..]
hier ben ik het mee eens.
maar zonder de PVV was hier ook geen "islamitische heilstaat" gekomen.
Dat zeg en geloof ik ook niet maar het is wel iets waar veel mensen zich terecht zorgen over maken.
pi_211395880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, Omtzigt wordt als een soort messias gezien maar deze man stond zelf aan de voet van de hele toeslagenaffaire.
En us Geert stemt vrij veel mee met VVD in de Kamer.
pi_211395890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom de fixatie op alleen de Islam als ik vragen mag? Ik zou wat er in Staphorst aangehouden wordt, wat protestantse ideologie is, ook een gevaar noemen voor onze tolerantie en vrijheid. In weze zijn dat ook gewoon extremisten.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:29 #34
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211395893
Als ik domrechts hier al zulke domme dingen zie uitkramen snap ik wel dat Geert de grootste is.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:33 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211395895
quote:

[..]
Al die heerlijke warme heilstaten zijn zo verrechtst doordat er een onaflatende stroom hand ophoudende gelukszoekers, die werkelijk niks bijdragen, naartoe aan het komen is.
Daarom wordt Trumpie volgend jaar ook gewoon weer herkozen *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:51 #36
474254 GurneyIsBestOke
pi_211395898
quote:

[..]

Allebei die kanten in hun extremen zijn gewoon klote.
Daarom is zo’n middenkabinet toch wel fijn.

Mee eens, het risico van een middenkabinet met toch best wel extremen (hoewel ik zowel Groenlinks als VVD respecteer is het wel heel andere koek) is echter dat je blijft polderen zonder echt iets op te lossen. Iets van een ideologie kiezen voor de toekomst is helemaal niet verkeerd, en als deze centrumrechts zou zijn is dit prima in mijn optiek, zolang het belang van een stabiele rechtsstaat maar niet wordt onderschat. Als je nu als land helemaal op jezelf keert en Europa uitsluit ga je echt terug in de tijd, en dat kan tegenwoordig gewoon niet meer.
Met pijn en moeite derde
pi_211395916
quote:

[..]

Ik teken graag daarvoor. Maar helaas lijkt men steeds minder en minder samen te willen werken. Er wordt niet meer geluisterd en een middenweg gezocht. Ook deels veroorzaakt door de kiezers die direct iets afstraffen als iets niet in hun straatje past.
pi_211395925
Speech van Geert!
pi_211395928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Waar gaat GeertGod alle belastingverlegingen van betalen?
met 28 miljard aan klimaat geneuzel (scheelt 0.0000005% opwarming van de aarde, en andere landen hebben sws schijt ) en de immigratie beperken scheelt ook al miljarden, en nog een paar punten waar dat van betaald kan worden.
pi_211395932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat zeg en geloof ik ook niet maar het is wel iets waar veel mensen zich terecht zorgen over maken.
Opzich is het bang zijn voor een islamitische heilstaat terecht, dat wil niemand.

Echter is de kans dat Nederland een islamitische heilstaat wordt nul. Met of zonder Geert. Boosrechts beweert al twintig jaar dat we weldra allemaal Arabisch spreken maar ik kom nog steeds niet verder dan shukran en salam alaikum.

Het is een angst op niks gestoeld. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de islam in Nederland :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 november 2023 @ 10:52:36 #41
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211395934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Het midden ben ik ook van. Maar ja, dat is voor minder-geletterden weer moeilijk te begrijpen. Nuance, feiten, meerdere kanten aan een verhaal etc.
Wees eens eerlijk. Jij wordt warm van binnen als je beelden van Ter Apel ziet, waar 400 jonge mannen zitten. Die alvast vooruit gestuurd zijn om hun thuisgebleven familie straks te kunnen laten overkomen (oh wat hebben ze het slecht in hun thuisland, snel: vrouwen en kinderen achterlaten!).
Of als je door de stad loopt, langs een buurthuis vol Iritrese mannen, terwijl ze een clitoris-chowda van hun thuiszittende vrouwen aan het wegslurpen zijn.

Dat voegt toch aan geen enkel land iets toe.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211395941
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Opzich is het bang zijn voor een islamitische heilstaat terecht, dat wil niemand.

Echter is de kans dat Nederland een islamitische heilstaat wordt nul. Met of zonder Geert. Boosrechts beweert al twintig jaar dat we weldra allemaal Arabisch spreken maar ik kom nog steeds niet verder dan shukran en salam alaikum.

Het is een angst op niks gestoeld. Je hoeft echt niet bang te zijn voor de islam in Nederland :')
En met diezelfde redenering hoef je niet bang te zijn dat we opeens extreem rechts gaan worden, dat roept booslinks ook al sinds Janmaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 10:53:39 ]
pi_211395944
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het is gewoon makkelijke bangmakerij omdat het makkelijker is om 1 zondebok aan te wijzen, is het niet ''islam'' dan is het wel ''migranten'' of ''regenboogpropaganda'' of ''klimaatactivisten''. De mens heeft een zondebok nodig, vooral tijdens verkiezingstijd.
pi_211395949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
met 28 miljard aan klimaat geneuzel (scheelt 0.0000005% opwarming van de aarde, en andere landen hebben sws schijt ) en de immigratie beperken scheelt ook al miljarden, en nog een paar punten waar dat van betaald kan worden.
En de EU sancties die hieruit voortvloeien? Gewoon niet betalen?
pi_211395951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En met diezelfde redenering hoef je niet bang te zijn dat we opeens extreem rechts gaan worden, dat roepen we ook al sinds Janmaat.
ik was eerder bang dat we extreem links zouden worden met timmermans, wilders is echt niet extreem rechts.
pi_211395967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
ik was eerder bang dat we extreem links zouden worden met timmermans, wilders is echt niet extreem rechts.
Extreemlinks = communisme

Timmermans is no way extreemlinks. Hij is sociaaldemocraat
  donderdag 23 november 2023 @ 10:55:32 #47
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211395973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
Haha, hij moet eerst busladingen asielzoekers eigenhandig over de grens rijden voordat je iemand extreem rechts noemt?
  donderdag 23 november 2023 @ 10:56:12 #48
474254 GurneyIsBestOke
pi_211395981
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik teken graag daarvoor. Maar helaas lijkt men steeds minder en minder samen te willen werken. Er wordt niet meer geluisterd en een middenweg gezocht. Ook deels veroorzaakt door de kiezers die direct iets afstraffen als iets niet in hun straatje past.
Het heeft er ook mee te maken dat de middengroepen de laatste tijd zo vaak de sjaak zijn geweest, juist door een gebrek aan daadkracht.

Maar een groot deel van de problemen die de huidige situatie verklaren kan je geen zondebok voor zoeken, en als er een zondebok is, was dat vijf tot vijftig jaar geleden een probleem. Overbevolking, klimaatverandering, stikstof, opkomend rechtspopulisme in Europa en de VS, China en Rusland die steeds gevaarlijker worden, de mislukte integratie van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland, dat zijn problemen die je niet zomaar kunt negeren door 'terug te gaan naar vroeger', maar dat sentiment is er wel.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 november 2023 @ 10:56:54 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211395990
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef Nexum het volgende:

[..]
Extreemlinks = communisme

Timmermans is no way extreemlinks. Hij is sociaaldemocraat
Gisteravond was hij wel degelijk extreemlinks.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:57:05 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211395993
Denkt niemand er nu aan dat zoveel stemmen op de PVV een duidelijk teken aan de wand is ? Dat de mensen in Ter Apel de zoveelste dief opjagen in een maisveld een veeg teken is ? Wil men liever wachten tot het moment dat mensen die het helemaal niet meer zien zitten in onze zogenaamde rechtstaat, waar ze duidelijk hun recht niet meer kunnen halen, met geweld eigen rechter gaan spelen ?
Willen we hier echt akelige taferelen gaan krijgen waarbij mensen letterlijk het recht in eigen hand nemen en geweld gaan gebruiken om de asielmigranten af te schrikken/te verjagen ?

Ik zie t nog niet zo snel gebeuren maar ben van de verkiezingsuitslag toch wel geschrokken. Spijtig dat zoveel mensen daar doof en blind voor blijven. Mensen die het gewoon helemaal zat zijn dat er niets veranderd omdat de politieke wil ontbreekt wegzetten als domme xenofoben....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')