abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211394423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Vuilnismannen, putjesscheppers, dokwerkers, schoonmakers, de achterban van Geert dus.
Telt dit land 2 miljoen mensen die zinvol werk doen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211394429
quote:

[..]
Vuilnismannen, putjesscheppers, dokwerkers, schoonmakers, de achterban van Geert dus.
Zeg maar de achterban van 37 zetels.
pi_211394432
quote:
11s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Telt dit land 2 miljoen mensen die zinvol werk doen?
Zou best kunnen, de rest zit op kantoor vandaag op LinkedIn te janken over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is, in de tijd van de baas.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:39:47 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211394444
quote:

[..]
Dokwerkers? LOL, die staan met z'n allen goedkope Chinese meuk uit te laden, dat kan dus ook wel een tandje minder. Hardwerkende bullshitbaners zijn dat. Waarom zijn die geen leraar?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211394447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zou best kunnen, de rest zit op kantoor vandaag op LinkedIn te janken over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is, in de tijd van de baas.
:D Ook waar.
pi_211394461
@Hanca Gaan jullie geen fusie met het CDA overwegen trouwens? Daar is een christelijke kern stemmers overgebleven die ook wat meer naar links lijkt te neigen dan vroeger.
pi_211394466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En u bent zelf hard aan het werken op Fok vandaag zeker?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 november 2023 @ 08:42:14 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394469
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dokwerkers? LOL, die staan met z'n allen goedkope Chinese meuk uit te laden, dat kan dus ook wel een tandje minder. Hardwerkende bullshitbaners zijn dat. Waarom zijn die geen leraar?
wel eens van containers gehoord?? hardewerkers dat zijnn de truckdrivers, maar die verdiene ook heel goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211394479
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En u bent zelf hard aan het werken op Fok vandaag zeker?
Eigen bedrijf, op het moment geen opdracht, dus ik kan de hele dag fokken van mijn baas :)
pi_211394482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Eigen bedrijf, op het moment geen opdracht, dus ik kan de hele dag fokken van mijn baas :)
Zou het één en ander met elkaar te maken kunnen hebben?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 november 2023 @ 08:44:17 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211394483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel eens van containers gehoord?? hardewerkers dat zijnn de truckdrivers, maar die verdiene ook heel goed
Ook een bullshitbaan, goedkope Chinese meuk doorvoeren over land. Die hadden beter arts kunnen worden, hadden ze kanker kunnen genezen, en Huntington.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211394489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:hanca Gaan jullie geen fusie met het CDA overwegen trouwens? Daar is een christelijke kern stemmers overgebleven die ook wat meer naar links lijkt te neigen dan vroeger.
Nee, absoluut niet.

Is ook totaal onnodig. CU heeft 2 zetels verloren (feitelijk 1, want 1 zetel was een restzetel).

Maar waarom zou een linksprogressieve partij met een rechtsconservatieve partij samen gaan? Wat er nu bij CU aan stemmers is vertrokken is juist het meer conservatieve deel, waarschijnlijk. Naar Omtzigt. En als Omtzigt met Wilders in zee gaat komt een deel daarvan gelijk weer terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211394494
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zou het één en ander met elkaar te maken kunnen hebben?
Absoluut niet, genoeg geld verdiend in de eerste negen maanden om 3 maanden vakantie te vieren. Genoeg nee moeten verkopen :D
  donderdag 23 november 2023 @ 08:46:30 #239
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211394499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
In ieder geval niet de gemiddelde Nederlandse kantoorbaan waar mensen vooral bezig zijn met koffie drinken en vergaderen.
Mail rondpompen en nutteloze meetings bijwonen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:46:53 #240
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211394502
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:26 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Oké, mooi. Hoe dan? Werk eerlijker belonen is een mooi streven, maar hoe is Wilders voornemens daar uitvoering aan te geven? Ik heb hem er in ieder geval nog nooit iets over horen zeggen. Nederlanders zijn lui en aantoonbaar wereldkampioen deeltijd, dus hoe gaat hij voor een mentaliteitsverandering zorgen die de mens meer aan het werken zet? Hoe ga je de gaten die een beperking op arbeidsmigratie achterlaat opvullen? Harry, Dave en Emma willen graag voor minimale inspanningen maximaal beloond worden en hun vrije tijd behouden. Van die deeltijddecadentie kom je niet zomaar af.
Je mag alleen een huis kopen als je voltijd werkt?
pi_211394506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, absoluut niet.

Is ook totaal onnodig. CU heeft 2 zetels verloren (feitelijk 1, want 1 zetel was een restzetel).

Maar waarom zou een linksprogressieve partij met een rechtsconservatieve partij samen gaan? Wat er nu bij CU aan stemmers is vertrokken is juist het meer conservatieve deel, waarschijnlijk. Naar Omtzigt. En als Omtzigt met Wilders in zee gaat komt een deel daarvan gelijk weer terug.
Of schuiven jullie nu zelf te ver op naar links?
  donderdag 23 november 2023 @ 08:48:10 #242
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211394515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:hanca Gaan jullie geen fusie met het CDA overwegen trouwens? Daar is een christelijke kern stemmers overgebleven die ook wat meer naar links lijkt te neigen dan vroeger.
Dag Mona!

Maar nee, ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren, toch nog best verschillende partijen met een verschillende achterban, al ligt de kern aan de linkerkant van het CDA wel dichterbij natuurlijk. Maar het voortbestaan is niet in het geding, CU is geen machtspartij in tegenstelling tot het CDA. Als ze structureel kleiner blijven, komt het misschien in een later stadium op tafel te liggen, maar dat is dan echt pas verre toekomstmuziek.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:49:56 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:46 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Je mag alleen een huis kopen als je voltijd werkt?
laatze eerst maar eens flink gaan bouwen, die stikstof smoes kan nu van tafel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211394532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Of schuiven jullie nu zelf te ver op naar links?
Ik ben van mening dat een politicus dat moet verkondigen wat hij of zijn vindt, niet wat electoraal handig is. Een partij kan wat dat betreft dus nooit 'te ver opschuiven'. Maar het congres heeft het programma eerder linkser gemaakt dan dat proberen te stoppen. Het is gewoon zo dat alle kerken die de achterban van de CU vormen ook naar links opschuiven op gebied van klimaat. En op het gebied van armoedebestrijding was de achterban altijd al zeer links.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211394542
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:48 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Dag Mona!

Maar nee, ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren, toch nog best verschillende partijen met een verschillende achterban, al ligt de kern aan de linkerkant van het CDA wel dichterbij natuurlijk. Maar het voortbestaan is niet in het geding, CU is geen machtspartij in tegenstelling tot het CDA. Als ze structureel kleiner blijven, komt het misschien in een later stadium op tafel te liggen, maar dat is dan echt pas verre toekomstmuziek.
Structureel 3 zetels, net als de SGP, lijkt me ook geen enkel probleem.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:51:30 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211394545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat een politicus dat moet verkondigen wat hij of zijn vindt, niet wat electoraal handig is. Een partij kan wat dat betreft dus nooit 'te ver opschuiven'. Maar het congres heeft het programma eerder linkser gemaakt dan dat proberen te stoppen. Het is gewoon zo dat alle kerken die de achterban van de CU vormen ook naar links opschuiven op gebied van klimaat. En op het gebied van armoedebestrijding was de achterban altijd al zeer links.
Naastenliefde en goed rentmeesterschap zijn dan ook twee tamelijk linkse concepten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211394564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. Er ligt nog steeds een vonnis van de rechter.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:54:10 #248
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211394570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, absoluut niet.

Denk trouwens dat je het conservatieve deel meer aan SGP kwijt bent geraakt. Die kant van de partij hecht vaak nóg meer waarde aan dat christelijke geluid. En als ik kijk wat er zoal speelt in de kerken met CU-achterban, zie je daar ook wel de ontwikkeling dat het conservatieve deel er steeds dogmatischer in gaat zitten, dan past SGP ook mooi (voor zover ze daar nog niet zaten uiteraard).
Zou zelf meer inschatten dat je voormalig CDA'ers kwijt bent geraakt aan NSC en een deel die wat meer in het midden van de partij zit en niet zo principieel op een christelijke partij wil stemmen. Die ben je aan de linkerkant weer wat verloren aan GLPvdA.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:55:02 #249
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211394577
quote:

[..]
Er zijn huizen genoeg. Die zijn alleen opgekocht door expats die makelaars in bussen door woonwijken reden.
pi_211394580
quote:

[..]
Dan zullen we eerst uit de EU moeten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')