Eind september 2023 - sleutels gekregen van onze nieuwe woning:quote:Op maandag 24 juli 2023 19:23 schreef Seven. het volgende:
Vanmorgen gebeld om te kijken hoeveel biedingen er waren. Daar deed de makelaar behoorlijk vaag over en ik kreeg geen antwoord. Dus dat stemde mij niet erg hoopvol. Na 12:00 heb ik elke 5 minuten mijn telefoon gecheckt en om kwart over 2 belde de makelaar eindelijk terug.
Onderaan de streep was ons bod het beste bod dus eind van de week gaan we de voorlopige koopovereenkomst tekenen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oktober 2023 stond in het teken van slopen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bedrading is volledig vernieuwd. En de aannemer begint met isoleren en wat hak en breekwerk, en daarna verder met leidingwerk badkamer, vloerverwarming en installatie van de badkamer en toiletten. En er gaat weer gips tegen de plafonds. Six. sloopt de schoorsteen en legt het buizencircus voor de WTW unit aan. Verder zet hij een dakraam op zolder en in het toilet boven.
Wij moeten er zelf nog nieuwe binnendeuren in zetten. De nieuwe kozijnen komen begin december, het plaatsen doen we langzamerhand zelf (kan een paar maanden duren).
Maar eerst het stucen afmaken, zelf schilderen, vloer boven laten leggen, (tijdelijke) vloer beneden zelf leggen. 2 januari dragen we de sleutel van het nieuwe huis over.
Samenvatting van deel 1 t/m deel 16 - met idioot veel foto's dus als je geen zin hebt om te scrollen, NIET KLIKKEN!Budget voor de drive-in woning (budget verbouwing):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Februari 2019: de verbouwing beneden is klaar!
Zomer 2019:
Six. bouwt een hangbank:
In april 2020 begint het weer een beetje te kriebelen. Het begint met een klusje van een paar daagjes:
Zolderverbouwing gaat in mei 2020 van start. Plan voor en plan na:
De slaapkamer van de oudste voor en na:
Aangezien zij 13 was toen we hier gingen wonen, hebben we die destijds geschilderd. We hebben de schoorsteen eruit gesloopt en de kamer kleiner gemaakt:
En de slaapkamer van de jongste moest er ook aan geloven. Ook dit was een echte kinderkamer (foto's hieronder). De kamer kreeg alleen een verfje toen we hier naartoe verhuisden.
De zolder krijgt nog een spectaculair verfje (idee van Claudia_x):
Six. komt nog heel ver in de badkamer. Voor:
Tijdens:
Derde slaapkamer moet alleen nog gestuct worden:
In juni 2021 bouwt Six. zelf nog even iets voor zijn vaderdag cadeau:
In juli 2021 laten we het dak vernieuwen. Voor:
Na:
In augustus 2021 laten we de vloer isoleren:
In januari 2022 laten we een balkon plaatsen voor het huis. In maart volgt de nieuwe raampartij met deur naar het balkon nog:
Six. legt er zelf een vloer in. En hij maakt de binnenkant klaar voor de afwerking:
Tijdens het slopen van de gevel, kwamen we dit geniale kunstwerk tegen. Dankzij arvensis is de oorspronkelijke artiest snel opgespoord via Facebook, hij vond het superleuk om deze foto te krijgen en hij en zijn ouders volgen nu de verbouwing op facebook.
Februari 2022 laten we 18 zonnepanelen en een 8kw warmtepomp plaatsen. We zijn dan net wel of net niet energie neutraal.
En in maart 2022 beginnen we dan met de laatste fase van de verbouwing. De keuken en woonkamer worden gestript. Na 7 weken buffelen en afzien, is het weer bewoonbaar!
Voor en tijdens:
Na:
Voor en tijdens:
En na![]()
De badkamer is af!
De derde slaapkamer is klaar:
Six. schuurt het frame van de trap kaal en zet er een nieuwe laklaag op. In juli 2022 worden de glazen wanden geplaatst. Frame van de trap en de profielen van rondom de glazen wand hebben dezelfde RAL kleur:
En dan nog de wanden op mijn kantoor:
En aan deze mega OP, mogen de eindfoto's van de woonkamer en keuken natuurlijk niet ontbreken. Menig fokker heeft hierover mee kunnen beslissen (greepjes, kleur van de keukendeurtjes, indeling van de keuken en nog te beslechten: kussentjes op de bank):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Budget voor de nieuwe woning:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 22-11-2023 19:59:36 ]Resistance is futile.![]()
Zeker hard gewerkt. Ik zal het eens aan Six. vragen, dit is wel besproken met de aannemer maar ik weet zo niet wat er uiteindelijk uit het overleg gekomen is. Het mag duidelijk zijn dat er uiteindelijk niet gekozen is voor stucplatenquote:Op woensdag 22 november 2023 19:54 schreef Makrolon het volgende:
Gaaf!! Ze hebben hard gewerkt zo te zien
Waarom zijn er geen stucplaten gebruikt?.
Resistance is futile.![]()
Nu moeten we op zoek naar 2 mooie kroonluchters.
Max 500 euro in totaal
Het moeten 2 flinke lampen zijn
Art deco dus goud, zilver, fluweel, dat soort zaken
En we willen niet in de lampen kijken
En dat laatste draait zo'n beetje elk idee de nek om.
Zoiets maar niet zwart:
Resistance is futile.![]()
Nog meer stuc! Zolder, badkamer, toilet eerste laag om voor te bereiden op het tegelwerk, en een paar random randjes op de overloop afgetikt.
Deze koof werkt Six. met hout af zodat de rand ook kan dienen als wandplank. Erboven hangen we nog meer planken (goed gebruik maken van de ruimte die je hebt).
[ Bericht 10% gewijzigd door Seven. op 24-11-2023 22:07:26 ]Resistance is futile.![]()
Wow, wat ziet dat er veelbelovend uit!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
Ja, het is er nu lekker warm. Heel benieuwd hoe dat straks voelt met triple glas. Alleen wel hele vochtige lucht door het stucen, en de kelder en kruipruimte zijn heel vochtig op dit moment, dus we hebben een grote ontvochtiger gehuurd van Boels zodat de stuc sneller droogt. Met dit weer kan het anders weken duren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:26 schreef Leandra het volgende:
Wat een verandering, en wat zal het al een stuk warmer zijn.
We willen wel haast maken met boven schilderen. De keuken richten we nog een paar weken in als schilder ruimte (binnendeuren en Colin's bed schilderen bijvoorbeeld). De keuken komt op 3 januari dus nog geen haast.Resistance is futile.![]()
Planning voor deze week:
- Badkamerraam slopen, zodat de tegelzetters de binnenkant van het raam kunnen betegelen
- Ik mag hopen dat de eerste egaline laag deze week gedaan wordt!
- Stucwerk afmaken
- We laten een betonboor aanrukken om een gat te boren tussen badkamer en wc (ventilatierooster)
- WTW unit aansluiten
- Komend weekend boven schilderen, want de PVC vloer komt eind volgende week al..!
- Eind volgende week wordt ook de elektra afgewerkt
De weken erop in zo'n beetje deze volgorde:
- Kozijnen worden volgende week geleverd, we beginnen met het badkamerraam plaatsen en kleine raampje in de keuken want die zijn er al uit
- Schilderen beneden
- Schilderen binnendeuren
- Laminaat beneden leggen
- Plinten! Ik heb me voorgenomen om niet te verhuizen zonder plinten![]()
- Trap en plateau naar zolder plaatsen
- Vloerplaten afwerken zolder
- Afwerken van de koof op zolder
- Vloerbedekking leggen zolder
En dan nog een rits aan inrichtingsdingetjes: lampjes, plankjes, gordijnen ophangen enzo
Maar eens zien hoever we kunnen komen voor de kerstvakantie!Resistance is futile.![]()
Ik zie wel mogelijkheden voor een paar pollsquote:Op maandag 27 november 2023 07:19 schreef Seven. het volgende:
Planning voor deze week:
- Badkamerraam slopen, zodat de tegelzetters de binnenkant van het raam kunnen betegelen
- Ik mag hopen dat de eerste egaline laag deze week gedaan wordt!
- Stucwerk afmaken
- We laten een betonboor aanrukken om een gat te boren tussen badkamer en wc (ventilatierooster)
- WTW unit aansluiten
- Komend weekend boven schilderen, want de PVC vloer komt eind volgende week al..!
- Eind volgende week wordt ook de elektra afgewerkt
De weken erop in zo'n beetje deze volgorde:
- Kozijnen worden volgende week geleverd, we beginnen met het badkamerraam plaatsen en kleine raampje in de keuken want die zijn er al uit
- Schilderen beneden
- Schilderen binnendeuren
- Laminaat beneden leggen
- Plinten! Ik heb me voorgenomen om niet te verhuizen zonder plinten![]()
- Trap en plateau naar zolder plaatsen
- Vloerplaten afwerken zolder
- Afwerken van de koof op zolder
- Vloerbedekking leggen zolder
En dan nog een rits aan inrichtingsdingetjes: lampjes, plankjes, gordijnen ophangen enzo
Maar eens zien hoever we kunnen komen voor de kerstvakantie!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Juist.quote:Op maandag 27 november 2023 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat ze dan vooral de optie "Team Six." niet vergeet, ongeacht de vraagIk heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan![]()
Verder mooie deal bij de Gamma: van die stellingen 2 voor 1 dus gelijk 4 gehaald voor in de kelder.
De WTW unit hangt aan de muur.
Morgen komt de betonboorder weer 2 gaten boren in de buitenmuur vanuit de kelder.
Tegelprofielen geregeld, de tegelzetters beginnen morgen al met de vloertegels in de badkamer schijnbaar.
De container zit weer vol, dit was de derde. En eigenlijk hoop ik dat we deze kunnen laten staan tot na de jaarwisseling, op 3 januari verwachten we een laatste lading afval als de keuken geplaatst wordt.Resistance is futile.![]()
quote:Op maandag 27 november 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Badkamerspiegel besteld, hopelijk is #teamsix het er mee eens:
[ afbeelding ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: