Wat levert het voor voordeel op dat je er niet meer in kan?quote:Op zondag 31 december 2023 13:40 schreef Elleska het volgende:
Ik zou niet weten waarom je een vochtige kruipruimte niet mag afsluiten. Dat vocht moet niet je woning in maar naar buiten dus ventilatiegaten in de gevel zijn wel nodig maar een kruipluik heeft niets te maken met wel of geen vochtige kruipruimte.
Het grootste voordeel is dus dat je geen luik meer hoeft te hebben. Maar ik ben het helemaal met je eens: rustig de tijd nemen om een permanente oplossing te bedenken. Die luxe had ik niet omdat we meteen een verbouwing in gingen en een besluit moesten nemen over de toegankelijkheid van de kruipruimte.quote:Op zondag 31 december 2023 16:09 schreef dop het volgende:
[..]
Wat levert het voor voordeel op dat je er niet meer in kan?
Natuurlijk zijn er huizen waar het prima is geventileerd en waar bij de vloer goed is geïsoleerd, waar bij er geen leidingen lopen en waar je een goed beeld hebt van hoe het in de toekomst zal zijn, met je vloer en funderingen.
Helaas is dat niet het overgrote deel, alles wat men niet ziet is vaak genoeg ook verwaarloosd.
Als ik net in een huis woon, zoals six en seven zou ik het eerst eens allemaal goed in kaart brengen.
Dicht maken en denken dat het wel goed zit kan altijd nog.
Het voordeel in geval van six en seven is dat er geen water meer naar binnen stroomt.quote:Op zondag 31 december 2023 16:09 schreef dop het volgende:
[..]
Wat levert het voor voordeel op dat je er niet meer in kan?
Natuurlijk zijn er huizen waar het prima is geventileerd en waar bij de vloer goed is geïsoleerd, waar bij er geen leidingen lopen en waar je een goed beeld hebt van hoe het in de toekomst zal zijn, met je vloer en funderingen.
Helaas is dat niet het overgrote deel, alles wat men niet ziet is vaak genoeg ook verwaarloosd.
Als ik net in een huis woon, zoals six en seven zou ik het eerst eens allemaal goed in kaart brengen.
Dicht maken en denken dat het wel goed zit kan altijd nog.
In onze vorige nieuwbouwwoning was de kruipruimte vanuit de bouw al dicht gemaakt. In dit huis ligt het beton op zand (dus überhaupt geen kruipruimte) heel normaal op droge zandgrond in Brabant.quote:Op zondag 31 december 2023 10:58 schreef dop het volgende:
[..]
Geen idee wat er precies aan leidingen in je kruipruimte zitten, en waarom je kruipruimte niet toegankelijk is. Normaal hoef je er natuurlijk weinig tot niet te komen, maar als er problemen zijn denk verstopping of lekkage dan is het toch wel belangrijk dat je kruipruimte toegankelijk is.
In veel huizen loopt bijvoorbeeld de gasleiding door de kruipruimte en riolering, en
Ook water en elektra (voor de meter).
Staat er een kast op of een deel van je keuken op je toegang dan is dat in geval van nood natuurlijk nog wel weg te halen.
Een aparte Hue bridget bestellen is geen optie?quote:Op maandag 1 januari 2024 21:48 schreef Seven. het volgende:
Zo, we zijn over. Vandaag nog 4 uur aan het heen en weer rijden geweest, ik ben er he-le-maal klaar mee. Zo klaar mee dat Colin nu ook om de klipklap 'klaa mee' zegt.
Het oude huis is schoon en leeg.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volgende uitdaging: zonder hue bridge gaan een de lampen die alleen een Hue knop en geen normale lichtknop hebben, niet meer uit. We hebben wel een innr bridge maar de lichtknoppen die we daar voor besteld hebben zijn nog niet geleverd
. En bovendien kun je die niet koppelen aan de bridge zonder wifi. Dus morgen maar eens werk van maken van de levering van die knoppen.
Worst case scenario: onze hue bridge daar laten tot de lichtknoppen geleverd zijn.
Thanks! Goed geslapenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 05:47 schreef AnneX het volgende:
Goed geslapen in jullie nieuwe huis?
Veel plezier en liefde en succes met alle plannen 💐
We hebben al een innr bridge daar opgehangen alleen wifi nodig om de nieuwe lichtknoppen te koppelen straks.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:41 schreef Managarm het volgende:
[..]
Een aparte Hue bridget bestellen is geen optie?
* flipsen pinkt een FOK!-traantje wegquote:
Nou hè! We hebben heel wat meegemaakt daar, virtueel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
* flipsen pinkt een FOK!-traantje weg
vast niet, komen vast nog wel polls over welke kamerplanten en snuisterijen in het nieuwe huis het beste gaan staan.quote:
Roze kussentjesquote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
vast niet, komen vast nog wel polls over welke kamerplanten en snuisterijen in het nieuwe huis het beste gaan staan.
Dit huis is nog lang niet afquote:
Nou.. ik was er dus helemaal klaar mee. Twee huizen heb ik als een enorme last ervaren dus uiteindelijk was het een opluchting. Alleen de avond ervoor toen ik nog ff de vissen en schoonmaakspullen op ging halen, was het wel ff zwaar gevoel.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Helemaal over.Vond ik zelf wel spannend, zo'n eerste nacht in een nieuw huis.
Hoe was het om het oude huis achter te laten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |