Bij ons zijn de kruipruimtes dus echt nog kurk- en kurkdroog. Dat maakt het allemaal zo raarquote:Op woensdag 27 december 2023 20:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep. Paar weken geleden had ik nog zoiets van 'ga je daar nou je tijd aan bestedenwant er staat maar een beetje water in de kruipruimte' maar nu wel blij dat Six. heeft doorgepakt
.
Wij gaan morgen ook eens meten, mooi idee met die ladekast. Toevallig heb ik een 160 cm ladekast van Ikea gekocht die precies achter het bed zou passen.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:59 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen aan het denken over de inrichting van de slaapkamer. Het is best een grote kamer maar met de kast zoals die daar staat, blijft er weinig ruimte over. En toen bedacht ik me dat Ikea een standaard Platsa opstelling als roomdivider. Daar hebben we op de vloer zo'n 360cm voor nodig om een metertje omloop te houden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen maar eens schuiven met de kast om te zien hoe het oogt.
quote:Op woensdag 27 december 2023 21:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij ons zijn de kruipruimtes dus echt nog kurk- en kurkdroog. Dat maakt het allemaal zo raar
quote:Op woensdag 27 december 2023 21:47 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij gaan morgen ook eens meten, mooi idee met die ladekast. Toevallig heb ik een 160 cm ladekast van Ikea gekocht die precies achter het bed zou passen.
Dat is best moeilijk, dat moet je echt zien. Op eerste gezicht zou ik zeggen van niet maar het ligt maar net aan de kleur van het kastje denk ik.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:37 schreef Seven. het volgende:
[..]. Op zich: het zou moeten passen bij ons. We hebben 360-370 nodig en we hebben 445 van muur tot muur. En we zouden allebei 90cm ruimte hebben als we uitgaan van het midden van de muur. Ons bed is 180cm en de kasten zijn 80cm breed dus 240cm in totaal, waardoor we er ook nog ruimschoots nachtkastjes naast kunnen zetten.
Alleen de vraag is of het wel mooi staat met dit bed:
[ afbeelding ]
Mogelijk nog iets doen met schilderen of zo.
Ik ben niet van plan om een nieuw bed te kopen en ik ben ook een beetje huiverig voor stijlbreuk.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:41 schreef Rene het volgende:
Die moet meer op de ruimte staan. Wanneer je met kasten werkt past een robuust bed beter
Gek he dat dat binnen Apeldoorn zo veel verschilt.. hier zitten we kurkdroog.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:36 schreef Seven. het volgende:
Vandaag is een deel van de keuken geleverd. Op 3 januari wordt dit gedeelte geïnstalleerd met tijdelijk werkblad. Ik heb onze kledingkast in elkaar gezet. De kast van Colin zit weer in elkaar. Six. is begonnen met het afhangen van een deur, dat ging wel lekker. Bijzagen hoeft niet.
Morgen komt het deel van de keuken dat we zelf zetten. En het internet wordt aangesloten. Colin gaat een dag naar oma dus dan kunnen we weer samen knallen.
Als het hoge gedeelte van de keuken in elkaar zit, dan kunnen we evt verder met de vloer. We hoeven in het oude huis qua inpakken bijna niks meer te doen. Schuur nog e.e.a., keuken en kledingkast nog. Wel nog klusjes zoals plankjes weghalen, lampen weghalen, gordijnrails weghalen, wat kleine herstelwerkzaamheden.
Zie hier de kast. Deze neemt behoorlijk wat loopruimte weg, ff kijken of we het een gedeelte elders kunnen parkeren zodat we wat beter gebruik maken van de ruimte. De bovenste 3 laden worden 2 deurtjes met 2 legplanken. Het hoogste deel is 180cm hoog.
[ link | afbeelding ]
Verder staat onze dompelpomp non-stop te pompen nu. Het grondwater stroomt echt hard naar onze kruipruimte in, zie ook de link naar het filmpje hieronder. Deze pomp heeft Six. een paar weken geleden ingegraven (godzijdank). Het water stroomt niet meer de kelder in nu doordat we het gelijk afpompen, al komt het grondwater wel héél langzaam door de vloer omhoog. 2cm water op de keldervloer nu. Als we niet af zouden pompen, dan zou er vermoedelijk wel een meter water staan nu.
@:Makrolon de beek achter ons huis begint aan beide zijden van het hofje waarin wij wonen, dus het grondwater komt daar omhoog en stroomt via de beek richting de Grift. Dat verklaart wel waarom de buren dus bronbemaling nodig hadden voor de fundering van hun aanbouw. En waarom we nu wat overlast hebben.
Ik kan geen shorts embedden maar even klikken voor een kort doch dramatisch filmpje van serieus stromend water. Het is net alsof er een kraan opengezet is!
https://youtube.com/shorts/1WZcAFv45h8?si=LjPKdngwP4IfGFBV
gelukkig hebben we die beken en sprengen in Apeldoorn, zonder zouden we toch echt wel heule natte voeten hebben. Zelfs met pompen e.d.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:36 schreef Seven. het volgende:
Vandaag is een deel van de keuken geleverd. Op 3 januari wordt dit gedeelte geïnstalleerd met tijdelijk werkblad. Ik heb onze kledingkast in elkaar gezet. De kast van Colin zit weer in elkaar. Six. is begonnen met het afhangen van een deur, dat ging wel lekker. Bijzagen hoeft niet.
Morgen komt het deel van de keuken dat we zelf zetten. En het internet wordt aangesloten. Colin gaat een dag naar oma dus dan kunnen we weer samen knallen.
Als het hoge gedeelte van de keuken in elkaar zit, dan kunnen we evt verder met de vloer. We hoeven in het oude huis qua inpakken bijna niks meer te doen. Schuur nog e.e.a., keuken en kledingkast nog. Wel nog klusjes zoals plankjes weghalen, lampen weghalen, gordijnrails weghalen, wat kleine herstelwerkzaamheden.
Zie hier de kast. Deze neemt behoorlijk wat loopruimte weg, ff kijken of we het een gedeelte elders kunnen parkeren zodat we wat beter gebruik maken van de ruimte. De bovenste 3 laden worden 2 deurtjes met 2 legplanken. Het hoogste deel is 180cm hoog.
[ link | afbeelding ]
Verder staat onze dompelpomp non-stop te pompen nu. Het grondwater stroomt echt hard naar onze kruipruimte in, zie ook de link naar het filmpje hieronder. Deze pomp heeft Six. een paar weken geleden ingegraven (godzijdank). Het water stroomt niet meer de kelder in nu doordat we het gelijk afpompen, al komt het grondwater wel héél langzaam door de vloer omhoog. 2cm water op de keldervloer nu. Als we niet af zouden pompen, dan zou er vermoedelijk wel een meter water staan nu.
@:Makrolon de beek achter ons huis begint aan beide zijden van het hofje waarin wij wonen, dus het grondwater komt daar omhoog en stroomt via de beek richting de Grift. Dat verklaart wel waarom de buren dus bronbemaling nodig hadden voor de fundering van hun aanbouw. En waarom we nu wat overlast hebben.
Ik kan geen shorts embedden maar even klikken voor een kort doch dramatisch filmpje van serieus stromend water. Het is net alsof er een kraan opengezet is!
https://youtube.com/shorts/1WZcAFv45h8?si=LjPKdngwP4IfGFBV
En dit inderdaad. Centrum en de overige oudere wijken ( van 1950 en eerder) lijken hier vooral last van te hebben. De maten valt het met al die overloopvijvers e.d. heel erg meequote:Op vrijdag 29 december 2023 08:50 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Gek he dat dat binnen Apeldoorn zo veel verschilt.. hier zitten we kurkdroog.
Maar zijn jullie nu van plan om 24/7 te blijven pompen? Want je pompt t grondwater vd hele straat weg he :p dat kost toch super veel energie? En een beetje water in de kruipruimte is geen ramp (als je er niet in hoeft te zijn)
We willen wel dat de kelder zelf droog blijft en zelfs met 24/7 pompen lukt dat niet. Beetje water in de kruipruimte is geen probleem. Maar het luik naar kruipruimte zelf zit in de kelder en via het luik stroomt het echt op hoog tempo de kelder in. Maar eens kijken hoe we dat op gaan lossen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 08:50 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Gek he dat dat binnen Apeldoorn zo veel verschilt.. hier zitten we kurkdroog.
Maar zijn jullie nu van plan om 24/7 te blijven pompen? Want je pompt t grondwater vd hele straat weg he :p dat kost toch super veel energie? En een beetje water in de kruipruimte is geen ramp (als je er niet in hoeft te zijn)
Kun je niet ergens anders een luik naar de kruipruimte maken en de kelder waterdicht maken? Wij hebben regelmatig water in de kruipruimte staan, maar onze kelder is altijd droog.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
We willen wel dat de kelder zelf droog blijft en zelfs met 24/7 pompen lukt dat niet. Beetje water in de kruipruimte is geen probleem. Maar het luik naar kruipruimte zelf zit in de kelder en via het luik stroomt het echt op hoog tempo de kelder in. Maar eens kijken hoe we dat op gaan lossen.
Geen idee wat er precies aan leidingen in je kruipruimte zitten, en waarom je kruipruimte niet toegankelijk is. Normaal hoef je er natuurlijk weinig tot niet te komen, maar als er problemen zijn denk verstopping of lekkage dan is het toch wel belangrijk dat je kruipruimte toegankelijk is.quote:Op zondag 31 december 2023 09:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben trouwens niet eens toegang meer tot de kruipruimte. Er zit sinds de verbouwing niets meer waar we bij willen kunnen. Het enige wat we hebben gedaan, is een loze leiding aanbrengen vanwege een mogelijke uitbouw ooit (waar we geen plannen voor hebben).
Wij hebben die allemaal weg laten halen uit de kruipruimte. Er loopt alleen een en ander door de kelder en die is toegankelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 10:58 schreef dop het volgende:
[..]
Geen idee wat er precies aan leidingen in je kruipruimte zitten, en waarom je kruipruimte niet toegankelijk is. Normaal hoef je er natuurlijk weinig tot niet te komen, maar als er problemen zijn denk verstopping of lekkage dan is het toch wel belangrijk dat je kruipruimte toegankelijk is.
In veel huizen loopt bijvoorbeeld de gasleiding door de kruipruimte en riolering, en
Ook water en elektra (voor de meter).
Staat er een kast op of een deel van je keuken op je toegang dan is dat in geval van nood natuurlijk nog wel weg te halen.
Beter, ga ik er ook van uit dat je kruipruimte redelijk droog is.quote:Op zondag 31 december 2023 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben die allemaal weg laten halen uit de kruipruimte. Er loopt alleen een en ander door de kelder en die is toegankelijk.
Ik verwacht dat onze kruipruimte in delen van het jaar vrij nat is. We zagen in ieder geval tijdens onze verbouwing het water op een bepaald moment rap omhoog komen. Mede daarom hebben we ervoor gekozen om ook de houten vloer te vervangen door staal en beton. Verder zitten er nog wat ventilatieroosters in de buitenmuren ter hoogte van de kruipruimte. De ventilatiegleuven zijn dichtgezet tijdens de spouwmuurisolatie en de roosters zijn ervoor in de plaats gekomen. Ik heb nog geen problemen bemerkt zoals last van ongedierte.quote:Op zondag 31 december 2023 11:36 schreef dop het volgende:
[..]
Beter, ga ik er ook van uit dat je kruipruimte redelijk droog is.
Want bij een hele vochtige kruipruimte is afsluiten ook geen geweldige oplossing.
Maar lastig, je bent afhankelijk van zoveel factoren, dat het soms ook niet anders is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |