1x of 12x, racisme en zwarte Piet hebben niets met elkaar te maken. Leg jij mij dan maar eens uit waarom jij dat wel vindt.quote:
Dat staat er nietquote:Op zondag 19 november 2023 19:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
1x of 12x, racisme en zwarte Piet hebben niets met elkaar te maken. Leg jij mij dan maar eens uit waarom jij dat wel vindt.
Beledigen is niet nodig.quote:
Ik snap hem, ik snap hem!!!quote:Op zondag 19 november 2023 19:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat staat er niet
Lees het nog een keer
Dat is bij hem redelijk selectiefquote:Op zondag 19 november 2023 19:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Beledigen is niet nodig.
Ik geloof niet dat er in de jaren 90 al twitter wasquote:Op zondag 19 november 2023 19:30 schreef havanagila het volgende:
Die hele "discussie" is ooit begonnen omdat twitter het op de frontpage plaatste en daarom alle media het er ook over is gaan hebben.
Bedoel je hoe we de kleur van Zwarte Piet invullen het blijft fout?quote:
Een jaar of 10-15 is die discussie pas ontploft, omdat alles en iedereen alles wat trending ging op twitter herhaalde.quote:Op zondag 19 november 2023 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er in de jaren 90 al twitter was
(of dat die ooit een frontpagina hebben gehad)
Okay, anderen maken fouten, jij niet. Helder!quote:Op zondag 19 november 2023 18:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen fouten gemaakt hier.
Dat zeg ik niet zo zeer.quote:Op zondag 19 november 2023 19:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Okay, anderen maken fouten, jij niet. Helder!
Nopequote:Op zondag 19 november 2023 19:34 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Bedoel je hoe we de kleur van Zwarte Piet invullen het blijft fout?
Eerstvolgende keer krijg je een heel velletje van mequote:Op zondag 19 november 2023 19:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap hem, ik snap hem!!!
Mag ik nu een sticker?.
Cool, sp3cstickersquote:Op zondag 19 november 2023 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerstvolgende keer krijg je een heel velletje van me
Al was het maar omdat ik het wel prettig vind iemand tegen te komen de nog slechter leest dan ons beiden bij elkaar
Mag op gedronken worden dacht ik
Ik trek nu mijn 3e flesje open kameraad.quote:Op zondag 19 november 2023 19:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerstvolgende keer krijg je een heel velletje van me
Al was het maar omdat ik het wel prettig vind iemand tegen te komen de nog slechter leest dan ons beiden bij elkaar
Mag op gedronken worden dacht ik
Verklaart een hoop.quote:Op zondag 19 november 2023 19:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik trek nu mijn 3e flesje open kameraad.
Hij komt een stuk nuchterder over dan normaal?quote:
Netjesquote:Op zondag 19 november 2023 19:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik trek nu mijn 3e flesje open kameraad.
Ik drink alleen in het weekend. Dus helaas. Mijn posts blijven overeind staan als een dijk.quote:
In 1953quote:Op zondag 19 november 2023 19:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik drink alleen in het weekend. Dus helaas. Mijn posts blijven overeind staan als een dijk.
Dat is niet wat hij zegt sukkel. Het is niet zijn mening. Hij haalt aan anderen dan hijzelf nu zijn gaan zeggen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
1x of 12x, racisme en zwarte Piet hebben niets met elkaar te maken. Leg jij mij dan maar eens uit waarom jij dat wel vindt.
Ow dat ben ik met je eens hoor.quote:Op zondag 19 november 2023 18:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vandaag de dag, dus het figuur is door de jaren heen steeds meer aangepast. Misschien om donkere mensen minder voor schut te zetten, misschien voor wat anders, maar hij verandert met de jaren. Dus kleine moeite om die zwarte schminck en pruiken weg te gooien.
Heatwave was er alquote:Op zondag 19 november 2023 19:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zegt sukkel. Het is niet zijn mening. Hij haalt aan anderen dan hijzelf nu zijn gaan zeggen.
Mwa zeker. Maar er is herhaaldelijk geprobeerd om het in discussies te veranderen en het werd door veel gemeentes genegeerd. Daarna komen demonstraties, wat gewoon mag, en als gevolgdaarvan kwamen giftige burgergroepjes en tegenbewegingen die daadwerkelijk vol met racisten zaten.quote:Op zondag 19 november 2023 19:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow dat ben ik met je eens hoor.
Tradities die langzaam mee evolueren, dikke prima.
Maar als je tradities geforceerd probeert te veranderen, dan maak je meer kapot dan dat nodig is. Niet dikke prima. Doe je dit bovendien op een manier waarbij je een ander onterecht uitmaakt voor racist, dan ben je al helemaal verkeerd bezig. Ga je dan ook nog eens een agressieve en intimideerde toon opzetten, dan kun je er vergif op in nemen dat het helemaal verkeerd loopt. En als je dat dan ook nog eens tijdens een kinderfeest doet, waar heel veel kinderen aanwezig zijn, dan onsteek je het kruid in het vat helemaal.
Dat snap je toch wel?
quote:Op zondag 19 november 2023 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwa zeker. Maar er is herhaaldelijk geprobeerd om het in discussies te veranderen en het werd door veel gemeentes genegerd. Daarna komen demonstraties, wat gewoon mag, en als gevolgdaarvan kwamen giftige burgergroepjes en tegenbewegingen die daadwerkelijk vol met racisten zaten.
Voor de rest vind ik dat kinderen er bij halen ook overdreven. Kinderen zijn een stuk weerbaarder dan je denkt. Het hoort sowieso een feest te zijn voor alle Nederlanders, en een grote groep daar van hebben nu eenmaal grote moeite met het uiterlijk van zp.quote:Op zondag 19 november 2023 19:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow dat ben ik met je eens hoor.
Tradities die langzaam mee evolueren, dikke prima.
Maar als je tradities geforceerd probeert te veranderen, dan maak je meer kapot dan dat nodig is. Niet dikke prima. Doe je dit bovendien op een manier waarbij je een ander onterecht uitmaakt voor racist, dan ben je al helemaal verkeerd bezig. Ga je dan ook nog eens een agressieve en intimideerde toon opzetten, dan kun je er vergif op in nemen dat het helemaal verkeerd loopt. En als je dat dan ook nog eens tijdens een kinderfeest doet, waar heel veel kinderen aanwezig zijn, dan onsteek je het kruid in het vat helemaal.
Dat snap je toch wel?
Maar het is mede dankzij die discussie aangepast, leeuwendeel van de door jou aangedragen punten zijn allang wegquote:Op zondag 19 november 2023 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwa zeker. Maar er is herhaaldelijk geprobeerd om het in discussies te veranderen en het werd door veel gemeentes genegerd. Daarna komen demonstraties, wat gewoon mag, en als gevolgdaarvan kwamen giftige burgergroepjes en tegenbewegingen die daadwerkelijk vol met racisten zaten.
Ja, moest ook lachen.quote:
Mag wel, maar het is dus ontzettend dom.quote:Op zondag 19 november 2023 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |