Hoe meer mensen het idee dat de oorspronkelijke bevolking bazige nieuwkomers eruit mag zetten komen bepleiten hoe beter.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plottwist: De Alkmaarse anti-Zwarte piet club heeft voor donderdag een evenement gepland voor 'Palestina'.
Station Alkmaar zal worden bezet door activisten die graag heel Israel van de kaart geveegd willen hebben.
Dat weet je niet zonder rechtstreekse vergelijking. Ik vind het in ieder geval maar lafjes, als het anders moet dan moet je daar echt wat van proberen te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik geloof het wel. Want ik heb hier een vijfjarige thuiszitten en de beleving bij de intocht van de week in de stad is maximaal, dat zie ik ook bij de leeftijdsgenootjes.
Voor de kinderen maakt het niets uit.
Staat wel in zijn programma.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef Montagui het volgende:
Ik mag lijen dat de verkiezingsuitslag ook de ommekeer wordt voor Zwarte Piet.
Laat ik het zo zeggen: ik durf wel te stellen dat de Zwarte Pieten-kwestie een veel belangrijker verkiezingsonderwerp was dan klimaatverandering.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef Montagui het volgende:
Ja, dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik durf wel te stellen dat de Zwarte Pieten-kwestie een veel belangrijker verkiezingsonderwerp was dan klimaatverandering.
Dit moet toch wel dé quote zijn om het faillissement van je land in te luidenquote:Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef Montagui het volgende:
Nee, dat is dit al:quote:Op donderdag 23 november 2023 20:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit moet toch wel dé quote zijn om het faillissement van je land in te luidenwat een droevigheid.
Ja, ook dikke prima. Alhoewel ik daarbij nog het idee heb dat het om iets inhoudelijks gaat als een verkiezingsuitslag, in plaats van je dikke oom met schminck op z’n bakkes.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat is dit al:
NWS / Donderdagavond demonstraties tegen verkiezingsuitslag
Mijn oom met schmink op is een stuk minder zielig dan tegen een verkiezingsuitslag demonstreren. Dat is namelijk hoe de demonstratie heet en dat is ook wat het is.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, ook dikke prima. Alhoewel ik daarbij nog het idee heb dat het om iets inhoudelijks gaat als een verkiezingsuitslag, in plaats van je dikke oom met schminck op z’n bakkes.
Maar Iedereen heeft nu de spullen waar Zwarte Piet op staat weggegooid. Boeken en zo. Allesquote:Op donderdag 23 november 2023 12:39 schreef Montagui het volgende:
Viesmad zijn ze, die ongewassen proletenquote:Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn oom met schmink op is een stuk minder zielig dan tegen een verkiezingsuitslag demonstreren. Dat is namelijk hoe de demonstratie heet en dat is ook wat het is.
Als ze zouden demonstreren tegen een politiek plan of voorstel van de PVV dan zou jij gelijk hebben, maar deze mensen zijn vanavond aan het schreeuwen puur uit woede dat zoveel Nederlanders op de PVV hebben gestemd.
Geen idee dus wat ze precies willen: afschaffen van onze democratie?
Het daar op aan laten komen is droefheid. Ik geloof oprecht dat dit soort onderwerpen meespelen bij de sfeer waarin mensen hun stem uitbrengen en hoe de keuze daarbij gestuurd wordt. En dan vind ik een verkiezingsoverwinning van de PVV toch wel een erg hoge prijs voor het feit dat je de kriebels krijgt bij de kleur van een kinderheld en daar iets tegen wilt doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit moet toch wel dé quote zijn om het faillissement van je land in te luidenwat een droevigheid.
Ze tonen hun ongenoegen over het feit dat de enige ondemocratische partij in NL de democratische verkiezingen hebben gewonnen. Je moet er maar zin in hebben, mij niet bellen, maar ze gaan hun goddelijke gang maar.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn oom met schmink op is een stuk minder zielig dan tegen een verkiezingsuitslag demonstreren. Dat is namelijk hoe de demonstratie heet en dat is ook wat het is.
Als ze zouden demonstreren tegen een politiek plan of voorstel van de PVV dan zou jij gelijk hebben, maar deze mensen zijn vanavond aan het schreeuwen puur uit woede dat zoveel Nederlanders op de PVV hebben gestemd.
Geen idee dus wat ze precies willen: afschaffen van onze democratie?
Wat vriendelijkquote:Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze tonen hun ongenoegen over het feit dat de enige ondemocratische partij in NL de democratische verkiezingen hebben gewonnen. Je moet er maar zin in hebben, mij niet bellen, maar ze gaan hun goddelijke gang maar.
Je dikke oom met schmink op z’n bek is en blijft met afstand een treuriger fenomeen.
Dat is dus precies de bedoeling waarom Pieten gitzwart moeten zijn en geen optocht van blanke deugkneuzen. Zonder zwarte schminck herkennen kinderen gelijk dat het om ome Harry of de gymleraar gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
je dikke oom met schminck op z’n bakkes.
Ik neem aan dat ze daar ook geen Zwarte Piet meer heten maar vieze vegen Piet? Of ongewassen Piet? Of smeerkees Piet? Want die vegen, het ziet er niet uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 04:44 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Dat is dus precies de bedoeling waarom Pieten gitzwart moeten zijn en geen optocht van blanke deugkneuzen. Zonder zwarte schminck herkennen kinderen gelijk dat het om ome Harry of de gymleraar gaat.
En Surinamers die graag voor ZP spelen - die zijn er echt - mogen dan ook weer een Pietenpakje aan in plaats van buitengesloten te worden door een inmiddels roomblank Pietengilde.
In de randstad is het feest nog nooit zo racistisch geweest als nu. Als je die Pieten voorbij ziet lopen het lijkt bijna een klu klux clan optocht zo blank.
Omdat het complete onzin isquote:Op vrijdag 24 november 2023 07:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik wel en herken bovenstaande. Hoezo?
Geloof je nou echt in de onzin die je schrijft?quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daar ook geen Zwarte Piet meer heten maar vieze vegen Piet? Of ongewassen Piet? Of smeerkees Piet? Want die vegen, het ziet er niet uit.
En uiteraard is het nu een racistisch en niet inclusief feest omdat al enkele jaren de donkerhuidige medemens wordt uitgesloten van het spelen van Zwarte Piet, want 'te donker'.
Echt, al die meelopers met dat KOZP gejank moet zich schamen!
Je moet niet alles zo letterlijk opvatten. De rest van Nederland bedoeld met de randstad dus precies jou omschreven deel die zo lekker woke isquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:28 schreef sp3c het volgende:
De randstad is meer dan alleen de ultrahipster grachtengordel van Amsterdam he?
Niet iedereen lijkt dit te weten
Typisch.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:26 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Geloof je nou echt in de onzin die je schrijft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |