Jaquote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef sturmpie het volgende:
wist je dat er Gazanen in Israel werken buiten oorlogstijd ?
Niet meer, zijn herkend door het IDF vanwege juichen en feestvieren aanslag 7 oktober, werkvergunning ingetrokken. Voor in de plaats arbeiders uit India geloof ik.quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef sturmpie het volgende:
wist je dat er Gazanen in Israel werken buiten oorlogstijd ?
Netjes, zouden ze overal moeten doenquote:Op zondag 19 november 2023 18:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet meer, zijn herkend door het IDF vanwege juichen en feestvieren aanslag 7 oktober, werkvergunning ingetrokken. Voor in de plaats arbeiders uit India geloof ik.
Daar en ik niet zo goed in, ik lees graag wat anderen er van vindenquote:Op zondag 19 november 2023 18:40 schreef Molo het volgende:
[..]
En welke conclusie verbind je daaraan?
ok begrijpelijkquote:Op zondag 19 november 2023 18:43 schreef Mylene het volgende:
vanwege juichen en feestvieren aanslag 7 oktober
ik dacht dat Gaza Israel haat dus om er dan te gaan werken dat is 'n beetje raar, maar ja, geld doet rare dingen met mensen.quote:
Van het ene uiterste naar het andere uiterste, nietwaar?quote:Op zondag 19 november 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor 7 oktober waren er in de West Bank in 9 maanden tijd een paar honderd over de kling gejaagd. Die mensen nemen dat Israël niet in dank af. Heel apart
Hamas haat Israël. Niet elke Palestijn wil oorlog...die willen gewoon een normaal leven.quote:Op zondag 19 november 2023 18:52 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik dacht dat Gaza Israel haat dus om er dan te gaan werken dat is 'n beetje raar, maar ja, geld doet rare dingen met mensen.
Nouquote:Op zondag 19 november 2023 18:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Hamas haat Israël. Niet elke Palestijn wil oorlog...die willen gewoon een normaal leven.
Heb een licht vermoeden dat het niet alleen Hamas is. Heel licht hoor.quote:Op zondag 19 november 2023 18:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Hamas haat Israël. Niet elke Palestijn wil oorlog...die willen gewoon een normaal leven.
Alle leiders in het midden oosten dan.quote:Op zondag 19 november 2023 18:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb een licht vermoeden dat het niet alleen Hamas is. Heel licht hoor.
Easy iddquote:Op zondag 19 november 2023 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar en ik niet zo goed in, ik lees graag wat anderen er van vinden
Goed dat er wat meer bewijs lijkt te komen van Hamas shit onder dat ziekenhuis.quote:
Op basis van wat denk je dit eigenlijk? Er deden genoeg burgers mee aan de martelingen en plunderingen 7 oktober.quote:Op zondag 19 november 2023 18:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Antwoord?quote:Op zondag 19 november 2023 18:28 schreef Slayage het volgende:
Dit zijn de before beelden van de school dat gebombardeerd is. De after beelden wil je niet zien.
More than 200 people (children and women) died in the bomb attack on Al Fakhoura School. The school belonged to the United Nations (@:UNRWA) and housed Palestinian settlers who survived the bombing of their homes. (1st video was recorded 2 days ago, the other one was on November 9)
[ twitter ]
De VN chef kan je in ieder geval niet verwijten dat hij niks van zich laat horen. Dat is ooit anders geweest.
[ twitter ]
Telegraafquote:Millet (27) overleefde Hamas-slachtpartij op festival: ’Wist dat ze me zouden verkrachten en doden’
GUY STEVENS
Een lachende selfie met vrienden, daarna urenlang vrezen voor haar leven. Lopen tot ze niet meer kon, schuilen terwijl ze doodsangsten had. Millet Ben Haim (27) zal nooit vergeten welke terreur ze meemaakte op het Nova-festival, die noodlottige 7 oktober. Ze overleefde het, maar aan Bild vertelt ze hoe nooit nog iets hetzelfde zal zijn.
7 oktober, 06.29 uur. Er wordt gefeest op het Nova-festival in de kibboets Re’im. Millet Ben Haim (27) neemt breed lachend een foto met haar vrienden. Nog geen twee minuten later slaat de sfeer compleet om. De sirenes beginnen te loeien: luchtalarm. En dan bestormen Hamas-strijders het festivalterrein. De balans is loodzwaar: 364 dode festivalbezoekers, 40 van de aanwezigen worden als gijzelaar meegenomen naar Gaza.
Millet had die dag geluk. De jonge vrouw overleefde het, maar in een interview met de Duitse krant Bild zegt ze nooit meer dezelfde te zullen zijn. „Ik was iemand die graag naar feestjes ging. Het was dan ook een normaal weekend, tot om 06.30 uur de muziek stopte”, zegt ze. Het was een goed feestje, vol liefde en zonder zorgen. „Maar toen kwamen de raketten. Tientallen, misschien zelfs honderden, bedekten de lucht. De securitymensen begonnen het terrein meteen te ontruimen. Veel mensen waren hulpeloos en hadden geen benul van wat er aan het gebeuren was.”
Met de auto weg
Met enkele vrienden kwamen ze nog bij hun auto, waarmee ze probeerden te vluchten. „Plots zagen we terroristen voor ons die aan het schieten waren. We zagen mensen in de auto’s voor ons neer- en doodgeschoten worden.” Koelbloedig draaide Millet de auto om en reed ze de andere richting uit, tot ook daar geweerschoten te horen waren. „De terroristen waren overal. We konden echt niet weg. Toen werd duidelijk met hoeveel ze waren. Maar dat duizenden terroristen Israël binnengekomen waren, dat hadden we toen niet door.”
Festival in woestijn eindigde in bloedbad: ’Om mij heen werden mensen vermoord’
Wanhopig kwamen ze uit de auto en zetten Millet en co het op een lopen. Door de velden, zoals zoveel anderen. Tot ze opnieuw omsingeld werden door terroristen, van wie sommigen verkleed waren als Israëlische soldaten. „Ik herinner me dat ik naar een groep soldaten liep, en op 50 meter van hen zag ik dat ze een granaatwerper hadden. Ik had het meteen door, soldaten hebben niet zulke wapens.”
Nachtmerrie
Blijven lopen. Iets anders zat er niet op. „Het was een nachtmerrie, waarin je het gevoel had dat je nooit snel genoeg liep. En je werd zwakker en zwakker. Mensen vielen neer om me heen. Ik besefte dat ik weinig kans had om te overleven. En ik was zo kwaad op mijn lichaam, want zo zwak heb ik me nooit gevoeld. Alsof ik ging flauwvallen. Mijn lichaam en ziel wilden niet meer samenwerken.”
Twee uur lang bleef ze wandelen, omdat lopen niet meer ging. Dertien kilometer legde ze zo af. „Ik moest wel. Wie bleef of stopte, werd vermoord. Ze vertelt over een verward meisje dat geknield op de grond zat. „Ik knuffelde haar en zei dat we moesten blijven lopen. Een van mijn vrienden wilde ook stoppen, maar mijn buikgevoel vertelde me dat we moesten blijven gaan. Nu weet ik dat ik gelijk had. Diegenen die bleven, werden verkracht, ontvoerd of vermoord. Bijna niemand heeft het overleefd.”
Bosje
Zes uur lang verborg ze zich met drie andere vrouwen in een bosje. „Onze enige kans”, noemt ze het. „We speelden verstoppertje met terroristen.” Een noodoproep naar de politie bracht complete desillusie. „Die agent was eerlijk en zei dat we moesten doorzetten, maar ook dat de omliggende dorpen bezet waren. Ik was niet kwaad op hem. Maar ik besefte dat er geen hulp zou komen.”
Er zat niets anders op dan te bidden. „Ik herinner me hoe ik daar lag, mijn lichaam hatend. Het voelde als een prelude voor de terroristen. Ik wist dat ze ons zouden verkrachten en vermoorden als ze ons zouden vinden. Ze zouden onze lichamen meenemen. Ik wilde mezelf begraven, zo gruwelijk vond ik die gedachte.” Ze hoorde de terroristen om zich heen, die heel ontspannen waren en veel lachten. „Dat schrok me nog meer af dan hun wapens.”
Redding
Ze had via enkele berichten afscheid genomen van haar familie en geliefden toen ze onverhoopt gered werd. Ramy Davidian was haar redder, een burger die die noodlottige dag meer dan honderd mensenlevens redde. „Hij contacteerde me en ik leidde hem tot bij ons.” Toen hij met zijn auto vlakbij was, kwam ze tevoorschijn. „En ik hoorde schoten. Dat was een angstaanjagend moment.”
Maar ze kon wegkomen. Nu is ze bij haar familie, veilig en wel. Al is niets nog zoals voorheen. „Ik heb niet het gevoel dat het voorbij is. Het trauma is zo immens. We zijn vrienden en familieleden verloren. Mijn hart is die dag gestopt.” Al zegt ze nooit te zullen opgeven. „Maar ik wil met niemand contact. Ik wil geen contact meer met vrienden. Zelfs bij mijn familie kan ik niet zijn. Ze zijn wel blij om mij te zien, maar ik voel me als een geest. Ik weet niet meer wie ik ben.”
Slayage be like: nah.quote:
200 doden, WOW 😱 Weet je zeker dat het er niet meer zijn? Ik vind het zo weinig 🙂quote:Op zondag 19 november 2023 18:28 schreef Slayage het volgende:
Dit zijn de before beelden van de school dat gebombardeerd is. De after beelden wil je niet zien.
More than 200 people (children and women) died in the bomb attack on Al Fakhoura School. The school belonged to the United Nations (@:UNRWA) and housed Palestinian settlers who survived the bombing of their homes. (1st video was recorded 2 days ago, the other one was on November 9)
[ twitter ]
De VN chef kan je in ieder geval niet verwijten dat hij niks van zich laat horen. Dat is ooit anders geweest.
[ twitter ]
children and women he? Alleen children and women.quote:Op zondag 19 november 2023 19:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
200 doden, WOW 😱 Weet je zeker dat het er niet meer zijn? Ik vind het zo weinig 🙂
Echter geen turret tosses te zien. Blijkbaar werken het reactive armor en de rest van de bepantsering toch iets beter als dat van bijv. een T72 tank. Een hit betekend nog geen uitschakeling.quote:Op zondag 19 november 2023 18:02 schreef Slayage het volgende:
Meerdere hits op IDF pantsers te zien
[ twitter ][ twitter ]
wat voor informatie komt er naar buiten?quote:Op zondag 19 november 2023 18:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou.
Er komt wel heel erg veel naar buiten dat dat wellicht wat naief gedacht is hoor.
Hits betekent dat de bemanning iets fout heeft gedaan.quote:Op zondag 19 november 2023 19:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Echter geen turret tosses te zien. Blijkbaar werken het reactive armor en de rest van de bepantsering toch iets beter als dat van bijv. een T72 tank. Een hit betekend nog geen uitschakeling.
Een Merkava is dan ook geen Russisch ontwerp waarbij het kanon gevoed wordt met granaten die uit een carrousel onder in de koepel gehaald worden..quote:Op zondag 19 november 2023 19:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Echter geen turret tosses te zien. Blijkbaar werken het reactive armor en de rest van de bepantsering toch iets beter als dat van bijv. een T72 tank. Een hit betekend nog geen uitschakeling.
Sja, staat allemaal in dit topic, onderzoeken mbt goedkeuring 7 okt, beelden, uitspraken etc. Zo vredelievend gaat het er allemaal niet aan toe.quote:Op zondag 19 november 2023 19:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat voor informatie komt er naar buiten?
Lekker makkelijk scoren bij koters, welk kind zou nou niet willen dat er gestopt wordt met bombarderen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:48 schreef Vallon het volgende:
Ik neem net een snippet mee van het jeugdjournaal of zo...... Timmermans vindt dat er onmiddellijk gestopt moet worden met bombarderen, het verschrikkelijk is wat 07okt23 is gebeurd maar dat wraak geen oplossing is.
Daarnaast wil hij een tweestaten oplossing dat, beste Frans, de Palestijnen aka Hamas niet willen.
Waarom denken dit soort mensen voortdurend in termen dat israël een wraakactie uitvoert ?
Terwijl het zeker geen wraakactie, want wraak ziet er echt heel anders uit.
Verder geen woord van Frans hoe de gegijzelden terug krijgen, daders op te pakken en de Hamas terreur(dreiging) te stoppen. Iets dat ik natuurlijk begrijp van een Minister President die als zwelbast vooral de functie wil maar niet de stellingname.
Zou het iets met "jeugdjournaal" te maken hebben misschien?quote:Op zondag 19 november 2023 19:48 schreef Vallon het volgende:
Ik neem net een snippet mee van het jeugdjournaal of zo...... Timmermans vindt dat er onmiddellijk gestopt moet worden met bombarderen, het verschrikkelijk is wat 07okt23 is gebeurd maar dat wraak geen oplossing is.
Daarnaast wil hij een tweestaten oplossing dat, beste Frans, de Palestijnen aka Hamas niet willen.
Waarom denken dit soort mensen voortdurend in termen dat israël een wraakactie uitvoert ?
Verder geen woord van Frans hoe de gegijzelden terug krijgen, daders op te pakken en de Hamas terreur(dreiging) te stoppen. Iets dat ik natuurlijk begrijp van een Minister President die als zwelbast vooral de functie wil maar niet de stellingname.
Het gaat in Gaza nooit vredelievend worden alleen dat van die onderzoeken waar je het over hebt heb ik volledig gemistquote:Op zondag 19 november 2023 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, staat allemaal in dit topic, onderzoeken mbt goedkeuring 7 okt, beelden, uitspraken etc. Zo vredelievend gaat het er allemaal niet aan toe.
Timmermans is in wezen gewoon een populist en oreert wat de achterban graag hoort en hem stemmen oplevert. Hij heeft niets aan een pro-Israel standpunt, daar identificeren partijen op rechts zich mee.quote:Op zondag 19 november 2023 19:48 schreef Vallon het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |