Ik heb veel ellende meegemaakt maar daar is geen excuues. Ik ben ben vooral blij voor mijn ouders dat ze kleinkinderen krijgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:53 schreef Droopie het volgende:
Jemig man, hier ben ik echt een beetje stil van.
Moet ik je bedanken voor je openheid toen je dit topic opende, moet ik je rust en vrede toewensen, doet het je goed als ik zeg dat je er zo te lezen alles aan gedaan heb om beter te worden?
Ik weet het niet.
Als er echt klaar mee bent en vrede mee hebt, sterkte en hopelijk vind je de rust waar je naar op zoek bent.
Hoe ik het lees is je lever naar de klote en ben je opgegeven?
Voor wat het waard is, veel sterkte.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:57 schreef Stefan_Wijn1988 het volgende:
[..]
Ik heb veel ellende meegemaakt maar daar is geen excuues. Ik ben ben vooral blij voor mijn ouders dat ze kleinkinderen krijgen.
Ja mijn lever is naar de klote. Kwestie van maanden. Ik vind het vooral erg voor mijn ouders. Ik zit er niet zo mee. Mijn persoonlijkheid is ook veranderd sinds 2019. Alsof er een tumor in mijn hoofd zit. Het voelt trouwens ook alsof er een tennisbal in mijn lever zit.
Ik voel weinig emotie meer.
Godver man, wat klote voor je. Als ik de vorige topics doorlees herinner ik me je posts nog ontzettend goed, vond het altijd enorm knap hoe open je was over je strijd. En die verhalen over je buurman waren altijd vermakelijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:57 schreef Stefan_Wijn1988 het volgende:
[..]
Ik heb veel ellende meegemaakt maar daar is geen excuues. Ik ben ben vooral blij voor mijn ouders dat ze kleinkinderen krijgen.
Ja mijn lever is naar de klote. Kwestie van maanden. Ik vind het vooral erg voor mijn ouders. Ik zit er niet zo mee. Mijn persoonlijkheid is ook veranderd sinds 2019. Alsof er een tumor in mijn hoofd zit. Het voelt trouwens ook alsof er een tennisbal in mijn lever zit.
Ik voel weinig emotie meer.
Bel de AA lijn en lucht je hart eventjesquote:Op donderdag 16 januari 2025 09:56 schreef nostra het volgende:
Hier weer helaas een grote terugval. Ook effect op mijn werk. Fucking kutziekte, maar ik heb daar ook mijn aandeel in. Het is nu 10 uur en ik zit al aan de wijn. Weet even geen oplossing, in ieder geval NIET naar de kliniek. Moest dit even kwijt, scusi.
Zie je zelf een manier om hulp in te schakelen? Iemand die je kunt bellen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:56 schreef nostra het volgende:
Hier weer helaas een grote terugval. Ook effect op mijn werk. Fucking kutziekte, maar ik heb daar ook mijn aandeel in. Het is nu 10 uur en ik zit al aan de wijn. Weet even geen oplossing, in ieder geval NIET naar de kliniek. Moest dit even kwijt, scusi.
Ik heb gelukkig een ontzettende lieve vriendin die me heel erg steunt. Ik ben eruit gegooid bij de Brijder, omdat ze wilden dat ik 2 dagen in de week om 12 uur kwam blazen en ze wilden niet videobellen. Toen slikte ik mijn antabus dus niet meer, domme fout van mezelf.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie je zelf een manier om hulp in te schakelen? Iemand die je kunt bellen?
Hopelijk iemand die je er even uit kan trekken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig een ontzettende lieve vriendin die me heel erg steunt. Ik ben eruit gegooid bij de Brijder, omdat ze wilden dat ik 2 dagen in de week om 12 uur kwam blazen en ze wilden niet videobellen. Toen slikte ik mijn antabus dus niet meer, domme fout van mezelf.
Ik kan gelukkig wel bellen met "fellows" zoals je dat noemt, lotgenoten in het Nederlands. Dat doet me heel erg goed.
Wat is de reden dat je je antabus niet meer wilde slikken. Had je zoveel craving dat je gewoon weer wilde gaan drinken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig een ontzettende lieve vriendin die me heel erg steunt. Ik ben eruit gegooid bij de Brijder, omdat ze wilden dat ik 2 dagen in de week om 12 uur kwam blazen en ze wilden niet videobellen. Toen slikte ik mijn antabus dus niet meer, domme fout van mezelf.
Ik kan gelukkig wel bellen met "fellows" zoals je dat noemt, lotgenoten in het Nederlands. Dat doet me heel erg goed.
Damn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:56 schreef nostra het volgende:
Dank je. Geen antabus nemen komt door mezelf, zoals ik zei wilde de Brijder Leiden niet aan 'onder toezicht' videobellen en toen hebben we zo'n ruzie gehad dat ik er ben "weggestuurd". En toen ben ik met mijn eigenwijze kop een beetje gaan drinken en toen meer en toen meer. Niet goed te praten en geen excuus voor, maar zo is het gelopen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je je antabus niet meer wilde slikken. Had je zoveel craving dat je gewoon weer wilde gaan drinken.
Je hebt 3 of 4 stappen gedaan om toch weer te gaan drinken.
Tis geen belerende vraag (zo komt ie wel over hoor), maar zomaar een om 10.00 uur wijn drinken is niet om 09.30 begonnen.
Daar was je al eerder voor gaan plannen.
Hopelijk duurt deze terugval niet te langzet hem op
Ik had een reisje met Djoser naar Costa Rica staan voor eind deze maand, maar door gebrek aan deelnemers ging dat niet door.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Damn.
Gek idee misschien en ik weet niet of je dagen/tijd hebt: even een mooi reisje met Djoser boeken? Even je gedachten verzetten. En je zit in een omgeving waarin het niet normaal is om rond 10:00 aan de borrel te zitten
Ik snap hetquote:Op donderdag 16 januari 2025 17:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dank je. Geen antabus nemen komt door mezelf, zoals ik zei wilde de Brijder Leiden niet aan 'onder toezicht' videobellen en toen hebben we zo'n ruzie gehad dat ik er ben "weggestuurd". En toen ben ik met mijn eigenwijze kop een beetje gaan drinken en toen meer en toen meer. Niet goed te praten en geen excuus voor, maar zo is het gelopen.
Ik leef tot het einde zo liefst mogelijk in mijn eigen huis. Ik heb zeer slechte herinneringen aan die 3 dagen in het ziekenhuis, vooral omdat ik niet mocht roken. Ik kreeg van de artsen zo'n pleister maar dat helpt niets. Ik mocht van de artsen ook niet naar buiten om te roken. Ik weet toen mijn opa in de jaren 90 in het ziekenhuis lag er gewoon gerookt mocht worden. Maarja, tijden veranderen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:28 schreef Droopie het volgende:
Ik snap het enigzins wel, kan me voorstellen dat je na zoveel jaren compleet opgebrand bent.
Behalve lichamelijk ga je er ook geestelijk ook aan kapot.
Klote dat het leven je dit heeft gebracht, zoals je zegt traumas geven geen excuses, maar deal er maar eens mee als je ze eenmaal hebt.
Heb je nu ook iets van begeleiding, of moet je het einde voornamelijk in je eentje ondergaan? En zit er nog wel iets van waardigheid in je leven, of leef je echt als een zware alcoholist?
Antwoord als je er goed bijvoelt, voel je nergens toe verplicht, tis nogal wat.
Wat een treurig verhaal. Heb je verder wel steun aan de familie die je hebt?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:57 schreef Stefan_Wijn19882 het volgende:
Wat ook jammer is. Ik heb sinds 2011 geen vrienden meer. Niet dat ik er enorme behoefte aan heb.
Maar mijn broertje en mijn zusje willen bijvoorbeeld niet met de kinderen langskomen in mijn huis omdat ik zo veel rook. Terwijl toen ik kind was letterlijk iedereen rookte. De tijdens zijn zo gigantisch veranderd.
Ja, gelukkig wel. Mijn ouders steunen mij enorm en ze begrijpen mij ook. Als ik mijn ouders niet had zou ik niet weten wat ik had moeten doen. De rest van de familie (ik heb een grote familie) weet ook van mijn problemen. Ze steunen mij waar nodig, maar ze houden ook gepaste afstand wanneer ze het idee hebben dat ik er geen behoefte aan heb.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:51 schreef mitt het volgende:
[..]
Wat een treurig verhaal. Heb je verder wel steun aan de familie die je hebt?
Ja, daarom maakte ik een nieuw account aan om een update te geven omdat ik wilde laten weten dat ik er voorlopig nog ben.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:28 schreef Droopie het volgende:
Wat een treurig verhaal Stefan, mijn oom had "hetzelfde" met zijn voet en toen moesten er tenen geamputeerd worden, kreeg ie vocht achter zijn longen en daar herstelde hij niet meer van.
Soms wil je gewoon schrijven, fijn dat je nog dit of gelukkig nog dat.
Beetje positiviteit aan een user meegeven, maar ik voel en zie het niet.
Ow, wel fijn dan maar dat je de moeite neemt om hier even een update te geven.
Mooiquote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:06 schreef Stefan_Wijn19882 het volgende:
Ik luister sinds twee jaar vaak Simon and Garfunkel.
Bridge over Troubled Water luister ik elke dag als ik depressief ben.
Mrs Robin vind ik een minder goed nummer, maar wel een geniale tekst, vooral deze zin:
Laugh about it, shout about it
When you,ve got to choose
Every way you look at it, you lose
Dat is voor mij mijn relatie met alcohol.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Dat vind ik dubbel, maar ik snap het compleet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:12 schreef Stefan_Wijn19882 het volgende:
Het spijt me om te zeggen, maar ik neem het mijn ouders wel kwalijk dat ik al vanaf mijn geboorte ben blootgesteld aan alcohol. Mijn moeder drinkt elke dag wijn, en mijn vader begint meestal met 4 pilsjes, dan 1 fles wijn en daarna sterke drank. Zo gaat dat al mijn hele leven. Verder drinken ook alle broers en zussen van mijn vader en moeder gigantische hoeveelheden.
Daarom heb ik nooit kinderen gewild. Ik wil niet nog 1 alcoholist op de wereld zetten.
Ik heb sinds gister 5 6-packs Amstel gedronken. Heb medicatie genomen en ga slapen en ik zie wel wanneer ik wakker wordt.
Opgroeien in zo'n milieu in combinatie met genen en weinig invloeden later van buitenaf is het knap lastig om eruit te komen, lijkt me.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat vind ik dubbel, maar ik snap het compleet.
Achteraf had je liever gewild dat je in een veilige omgeving had opgegroeid en niet was blootgesteld aan die drank in je omgeving.
Hoe fijn was het geweest als je in je familie iemand had gehad, die had gezegd "alcohol is niet normaal, doe ook niet alsof het normaal is".
Wat is de reden dat er bij jou nooit een omkeerpunt naar boven is ontstaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |