Maar ja, dan is het weer ‘zielig’ als er een negatieve beslissing volgt, want ze doen zo goed hun best en integreren zo goed. En dan worden er precedenten geschapen en sorteren we weer voor op het zoveelste generaal pardon.quote:Op zondag 19 november 2023 17:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom van het begeleiden naar werk ook topprioriteit maken en wel zo vroeg mogelijk in de procedure. De Oekraïners bewijzen juist dat dit kan. Als die ook niet hadden mogen werken was er bij de opvang daarvan gegarandeerd ook veel meer gezeik geweest.
In combinatie met de mogelijkheid om vrijwel onbeperkt in beroep te kunnen gaan tegen een negatieve beslissing. De doorlooptijden moeten beter, maar aan die beroepsmogelijkheden moet ook wat worden gedaan.quote:Op zondag 19 november 2023 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles komt door de belachelijke doorlooptijden van de ind.
Mischien zou er dan gewoon meer geld naar de IND moeten zodat dit allemaal sneller gaat. Wat het tegenovergestelde is van wat sommige rechtse partijen willen.quote:Op zondag 19 november 2023 17:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar ja, dan is het weer ‘zielig’ als er een negatieve beslissing volgt, want ze doen zo goed hun best en integreren zo goed. En dan worden er precedenten geschapen en sorteren we weer voor op het zoveelste generaal pardon.
Ik denk dat het zeker goed is om asielzoekers te laten werken, maar dat zou dan geen extra kans op verblijf of beroepsprocedures moeten betekenen.
Tja, waarom zou het zo'n drama zijn om mensen die gewoon werken en dergelijke toch in ons land te laten ook al is de situatie in hun land van afkomst in theorie net iets minder beroerd geworden?quote:Op zondag 19 november 2023 17:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar ja, dan is het weer ‘zielig’ als er een negatieve beslissing volgt, want ze doen zo goed hun best en integreren zo goed. En dan worden er precedenten geschapen en sorteren we weer voor op het zoveelste generaal pardon.
Ik denk dat het zeker goed is om asielzoekers te laten werken, maar dat zou dan geen extra kans op verblijf of beroepsprocedures moeten betekenen.
of er nu een positieve of negatieve beslissing komt er gaat er echt geen een terugquote:Op zondag 19 november 2023 17:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
In combinatie met de mogelijkheid om vrijwel onbeperkt in beroep te kunnen gaan tegen een negatieve beslissing. De doorlooptijden moeten beter, maar aan die beroepsmogelijkheden moet ook wat worden gedaan.
De beroepsmogelijkheden zijn onderdeel van de totale proceduretijd. Als dergelijke procedures uiteindelijk vaak succesvol blijken, dan was het oorspronkelijke besluit blijkbaar ook niet goed op orde…quote:Op zondag 19 november 2023 17:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
In combinatie met de mogelijkheid om vrijwel onbeperkt in beroep te kunnen gaan tegen een negatieve beslissing. De doorlooptijden moeten beter, maar aan die beroepsmogelijkheden moet ook wat worden gedaan.
Wat stel je concreet voor?quote:Op zondag 19 november 2023 17:36 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dan wordt het criterium dus: wie werkt mag blijven, ook al heeft hij geen recht op asiel. Kun je doen, maar wat gebeurt er dan als die persoon ontslagen wordt? Alsnog het land uit?quote:Op zondag 19 november 2023 17:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, waarom zou het zo'n drama zijn om mensen die gewoon werken en dergelijke toch in ons land te laten ook al is de situatie in hun land van afkomst in theorie net iets minder beroerd geworden?
En op z'n tijd een pardon om procedures die vele jaren kunnen aanhouden op te lossen lijkt me redelijk pragmatisch eigenlijk. Snap dat het politiek lastig is voor de boze partijen maar die zijn wel op meer punten losgezongen van de realiteit.
Ik zou er bijna voor op de PVV gaan stemmen. Wat we echt niet nodig hebben is Timmermans en GL in de regering. We hebben t de aflopen tijd al zwaar genoeg gehad.quote:Alleen een strategische stem op Frans Timmermans kan er voor zorgen dat de PVV van Geert Wilders niet meeregeert de komende kabinetsperiode. Dat zegt GroenLinks-PvdA-kandidaat Geert Gabriëls in het programma De Stemming.
Gabriëls hoopt op een tweestrijd tussen Wilders en Timmermans de komende dagen. De reactie van Gabriëls volgt op een peiling van Maurice de Hond, waarin de PVV samen met de VVD de meeste stemmen scoort.
En dat komt door GL/PvDA?quote:Op zondag 19 november 2023 18:23 schreef deedeetee het volgende:
de Limburger.
[..]
Ik zou er bijna voor op de PVV gaan stemmen. Wat we echt niet nodig hebben is Timmermans en GL in de regering. We hebben t de aflopen tijd al zwaar genoeg gehad.
Die gaan de ellende nog vergroten. Timmermans is een hypocriet en heeft alleen interesse in zichzelf. Dat straalt er immers vanaf.quote:
Tuurlijk, van al die kabinetten waar ze in zaten.quote:
Dat hebben we juist wel nodig.quote:Op zondag 19 november 2023 18:23 schreef deedeetee het volgende:
de Limburger.
[..]
Ik zou er bijna voor op de PVV gaan stemmen. Wat we echt niet nodig hebben is Timmermans en GL in de regering. We hebben t de aflopen tijd al zwaar genoeg gehad.
Je zou juist denken dat social economisch linkse partij goed is voor de mensen die zwaar hebben.quote:Op zondag 19 november 2023 18:23 schreef deedeetee het volgende:
de Limburger.
[..]
Ja, dat zou je gezien het verleden denken he?quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat social economisch linkse partij goed is voor de mensen die zwaar hebben.
En wat gaan rechtse partijen doen voor die mensen?quote:Op zondag 19 november 2023 18:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zou je gezien het verleden denken he?
Alleen is dat inmiddels totaal niet meer zo.
Snap wat je bedoelt. Maar tegenwoordig is de VVD de sociaaldemocratische partij, of tenminste die nog een beetje opkomt voor de werkende klassen.quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat social economisch linkse partij goed is voor de mensen die zwaar hebben.
Dat valt, gezien de plannen die ze hebben, nogal te bezien.quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Iig niet alles en iedereen kapotbelasten onder het mom van klimaatquote:Op zondag 19 november 2023 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat gaan rechtse partijen doen voor die mensen?
En dan niet iets antwoorden over moslims.
Zo zou het wel moeten zijn ja. Maar ik denk niet dat dit zo gaat uitpakken.quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus je gaat rechts stemmen omdat de afgelopen tijd zo zwaar is geweest onder een rechtse regering?quote:Op zondag 19 november 2023 18:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten zijn ja. Maar ik denk niet dat dit zo gaat uitpakken.
Nee want ik heb al een hele tijd geleden gezegd dat ik deze x SP ga stemmen. Dat is volgens mij echt niet rechts.quote:Op zondag 19 november 2023 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus je gaat rechts stemmen omdat de afgelopen tijd zo zwaar is geweest onder een rechtse regering?
Echt hoor, ik kan hier met mijn verstand niet bij.
Oh, sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, mijn excuses.quote:Op zondag 19 november 2023 18:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee want ik heb al een hele tijd geleden gezegd dat ik deze x SP ga stemmen. Dat is volgens mij echt niet rechts.
Nee, dit kan toch nietquote:Op zondag 19 november 2023 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt. Maar tegenwoordig is de VVD de sociaaldemocratische partij, of tenminste die nog een beetje opkomt voor de werkende klassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |