quote:Linschoten - Twee deelnemers van de Linschotenloop zijn tijdens de halve marathon aangereden door een auto. De bestuurder van de auto is staande gehouden. De politie doet onderzoek, maar gaat uit van een ongeval. De twee hardlopers zijn met letsel naar het ziekenhuis gebracht.
De voorzitter van de Linschotenloop, Evert Dijkslag, spreekt van een doemscenario. "Je werkt het hele jaar keihard met zoveel vrijwilligers en dan kan er een persoon niet heel even wachten."
De politie benadrukt dat het over de oorzaak van het ongeluk nog niks kan zeggen en onderzoek doet. "Of het opzettelijk was, of een defect van de auto, dat weten we nog niet", laat een woordvoerder van de politie weten.
Het ongeluk gebeurde bij de Toeristische Overstap Plaats aan de Engherzandweg, vlakbij het Linschoterbos. De hardlopers van de halve marathon waren een half uur eerder aan de wedstrijd begonnen. Volgens Dijkslag waren veel lopers in shock en twijfelden of ze de wedstrijd voort moesten zetten.
Naast de twee hardlopers is ook hun team uit de wedstrijd gestapt. De Linschotenloop kon doorgaan, "maar de energie is er volledig uit", baalt de organisator.
https://www.rtvutrecht.nl(...)der-staande-gehouden
Djiezquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:30 schreef Nober het volgende:
Twee hardlopers Linschotenloop geschept, bestuurder staande gehouden
[..]
In Eindhoven wel iemand die overstak met fiets in de hand maar dat lukte net. Snap het ook wel als je al de hele dag hardlopers voorbij ziet komen en je toch echt ergens naartoe moet.quote:Op zondag 24 december 2023 16:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Djiezlijkt me enorm schrikken. Heb slechts bij twee evenementen gehad dat het verkeer langs me raasde (Two rivers marathon en Marathon Cyprus) en me dat toch wel bevreesde, maar als je echt geschept wordt, schrik je je helemaal de tyfus. Of erger :/
Ziet er tof uit! Helaas tijdens carnaval..quote:Op zondag 24 december 2023 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
Heb me ingeschreven voor de Nacht van Groningen trouwens. Dat wordt de 40e halve marathon en daar wilde ik iets bijzonders van maken. https://www.nachtvangroningen.nl/
Regen.quote:Op zondag 24 december 2023 22:05 schreef Nober het volgende:
Morgenvroeg al 12°C en gevoelstemperatuur van 10°C met W3! #singlettenweer
Vanochtend mijn vaste 10km rondje gelopen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:11 schreef Nober het volgende:
Heb vanmorgen een 7km gedaan, nog drie dit jaar.
quote:Op zaterdag 12 en zondag 13 april 2025 vormen Brussel en Leuven het decor voor de gloednieuwe European Running Championships. Voor het eerst is er een officieel Europees Kampioenschap open voor iedereen. Je loopt dus zelf mee in de race waar er om de medailles wordt gestreden. Een unieke manier om een topsportevenement van binnen mee te maken. Naast de mythische 42,195 km krijgen ook de halve marathon en 10 km een eigen EK.
Nou hop! Als wij het kunnenquote:Op zondag 24 december 2023 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog steeds mensen in dit topic die ik ken van toen ik zelf nog liep
Bij mij is het vooral het toevoegen van de vierde training in de week. Ik trainde altijd op maandag en donderdag op de club en deed in het weekend een duurloop. Ik heb er een vierde training op woensdag aan toegevoegd. Dat is ook de eerste training die ik altijd skip als het te druk is in een week met werken, planning of alles wat erbij komt in het leven. Maar doorgaans loop ik dus tegenwoordig vier keer.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef Tele6 het volgende:
@:mosselmossel ik wil 2024 voor 2000+ gaan (dit jaar ruim 1500 gedaan, maar ook veel wandelkilometers voor de Vierdaagse) wat is jouw gouden tip?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |