Ja doei, ik geef jouw voorbeelden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken? Ik heb het toch niet over jou? Verder is de aanname van jouw kant dat het een grap betreft nogal vreemd. Zat mensen die bloedserieus zijn als ze zulke opmerkingen maken. Want ja, verdronken 'dobbernegers' komen in ieder geval niet naar Europa.
[..]
Wacht even, thats it? Dus de radicale complotdenkers van FvD 'extreemrechts' noemen vind jij een brug te ver. De PVV wil de islam verbannen uit Nederland, korans verbieden en moskeeën sluiten. Maar dat vind jij verder niet extreem?
Op zich kun je best een discussie voeren over in hoeverre je de genoemde partijen kunt categoriseren als 'extreemrechts', maar om hier nou meteen weer heel slachtofferig over te doen. Kom op man.
Verder ging het over users die om de haverklap zou worden weggezet als 'racist' en/of 'fascist'. Dat is toch iets anders.
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.quote:Op maandag 20 november 2023 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook hier is de context weer van belang. De toon is gematigd en nergens worden termen als 'racist' en fascist' gebruikt.
Je hebt wel verdomd lange tenen. Alsof op dit forum zo vleiend wordt gesproken over 'linksen'.
Ga nou niet doen alsof dit andersom niet gebeurt.quote:Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.
Ik vroeg naar voorbeelden van users die worden uitgemaakt voor 'racist' en/of 'fascist', waarna jij aan komt schijten met iemand die PVV en FvD extreemrechts noemt.quote:Op maandag 20 november 2023 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja doei, ik geef jouw voorbeelden.
Anyway, nu wel je een semantische discussie voeren over wat vaak is en niet. Ga ik niet in mee. Het gebeurt hier dagelijks, en vaak daarnaast ook op een wat meer omfloerste methode.
Ik doe niet niet slachtofferig, maar ik wijs gewoon op de hypocrisie hier van sommige linksen.
Het is niet vleiend bedoeld, dat klopt. Maar ik vind het geen voorbeeld van het gedrag dat hier eerder werd aangekaart, namelijk dat users om de haverklap 'racist' of 'fascist' genoemd zouden worden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.
Als je het goed vindt ga ik niet ellelang grasduinen naar posts om mijn punt te ondersteunen. Het gebeurt, wekelijks. De partijen die jij noemt zijn flankpartijen (over PVV kunnen we hhelemaal discussiëren aan welke flank die behoort). Zo bezien kun je partijen als PVDD, denk, BIJ1, en ook de linkerflank van GL ook niet typeren als "gezellig links". Demonstreren al weken in optochten waar niet zelden -omsluierd- antisemitische leuzen en ergers..quote:Op maandag 20 november 2023 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vroeg naar voorbeelden van users die worden uitgemaakt voor 'racist' en/of 'fascist', waarna jij aan komt schijten met iemand die PVV en FvD extreemrechts noemt.
Nog even los van het simpele feit dat deze partijen niet bepaald voorbeelden zijn van 'gematigd, gezellig rechts' en er dus best wat valt te zeggen voor de kwalificatie 'extreem', is dat van een compleet andere orde dan de voorbeelden waar ik naar vroeg.
quote:Op maandag 20 november 2023 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet vleiend bedoeld, dat klopt. Maar ik vind het geen voorbeeld van het gedrag dat hier eerder werd aangekaart, namelijk dat users om de haverklap 'racist' of 'fascist' genoemd zouden worden.
En als je al valt over die post van XOR dan kun je maar beter meteen je laptop dichtklappen, want dan is je tere zieltje niet geschikt voor online discussies.
Ik heb het engelenvolk beledigd? Kweek ballen.quote:
Persoonlijk vind ik labeltjes hangen nooit zo interessant, het vervuilt de discussie met als gevolg dat die vastloopt. Daarom zou ik de PVV en FvD niet snel kwalificeren als extreemrechts.quote:Op maandag 20 november 2023 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het goed vindt ga ik niet ellelang grasduinen naar posts om mijn punt te ondersteunen. Het gebeurt, wekelijks. De partijen die jij noemt zijn flankpartijen (over PVV kunnen we hhelemaal discussiëren aan welke flank die behoort). Zo bezien kun je partijen als PVDD, denk, BIJ1, en ook de linkerflank van GL ook niet typeren als "gezellig links". Demonstreren al weken in optochten waar niet zelden -omsluierd- antisemitische leuzen en ergers..
Altijd nog zaken die voor een groot deel leuker staan op je CV dan RACIST.quote:Op maandag 20 november 2023 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het gaat om hoe je mensen noemt had rechts ook al lang en breed ingestort moeten zijn natuurlijk.
Bv:
-Gutmensch
-Deuger
-Cultuur marxist
-Linksmensjes
-Wegkijker
-Policor
-Commie
-Progressieve woke brigade
-Slinksen
-Antisemiet
-Islamknuffelaar
-Soyboys
En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Dus nee, denk niet dat woordjes verzinnen voor mensen bijdraagt aan ineenstorting.
Klopt. Alleen wil links nogal eens een oogje dichtdoen wanneer het over het extremisme gaat dat heerst binnen conservatief islamitische hoek.quote:Op maandag 20 november 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik labeltjes hangen nooit zo interessant, het vervuilt de discussie met als gevolg dat die vastloopt. Daarom zou ik de PVV en FvD niet snel kwalificeren als extreemrechts.
Maar om daar nou van in een kramp te schieten. Het willen verbieden van korans en moskeeën is op geen enkele manier een gematigd standpunt. Dat is extremisme, waarmee de PVV zich positioneert aan de uiterste flanken. Daar verandert een handjevol vrolijke sociaal-economische standpunten die armlastigen vooruit moeten helpen niets aan.
Om over FvD maar te zwijgen. Van het verafgoden van Poetin tot het antisemitisme dat welig tiert in appgroepen van de partij. En van het doorgeslagen complotdenken tot aan de felle anti-lhbti houding. FvD is geen doorsnee partij en verre van gematigd.
En als jij BIJ1 extreemlinks wil noemen, dan have at it. Daar valt ook best iets voor te zeggen.
Moet je eens tegen een Ayfriyie zeggen...quote:Op maandag 20 november 2023 12:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb het engelenvolk beledigd? Kweek ballen.
Vooral van alles beneden modaal.quote:Op maandag 20 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's dan eerder jouw probleem als SP stemmer dan het mijne, lijkt mij.
Ik weet het goed gemaakt, wat wij extra overhouden onder een rechtse regering zal ik aan de Voedselbank geven.quote:Op maandag 20 november 2023 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral van alles beneden modaal.
Hoe nobel.quote:Op maandag 20 november 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het goed gemaakt, wat wij extra overhouden onder een rechtse regering zal ik aan de Voedselbank geven.
Die moeten inderdaad ook niet altijd zo jammeren, maar ik ben wel een beetje klaar met het anti-allochtonenklimaat dat geschapen wordt door de PVV en hun zwakzinnige achterban. Ze roepen maar raak, ik ben een vrijheid van meningsuitingsfundamentalist, maar dan laat ze dan ook maar incasseren.quote:Op maandag 20 november 2023 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet je eens tegen een Ayfriyie zeggen...
Of tegen zo'n 13-in-1-dozijn 'linkse' demonstratiestudent. Met hun 'safe spaces' en 'jazz hands'.
Ja, alleen krijgen die wel een podium.quote:Op maandag 20 november 2023 18:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die moeten inderdaad ook niet altijd zo jammeren, maar ik ben wel een beetje klaar met het anti-allochtonenklimaat dat geschapen wordt door de PVV en hun zwakzinnige achterban. Ze roepen maar raak, ik ben een vrijheid van meningsuitingsfundamentalist, maar dan laat ze dan ook maar incasseren.
Ik heb het nergens over ras, etniciteit of religie gehad maar er heerst momenteel een bijzonder onaangenaam anti-migrantensentiment (en migrant is hier een totem pro parte voor niet-blanke allochtoon) dat niet heel ver verwijderd meer is van het racistische klimaat van 2001-2005.quote:Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen krijgen die wel een podium.
Verder: religie is geen ras noch etniciteit
Racistisch zelfs...quote:Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over ras, etniciteit of religie gehad maar er heerst momenteel een bijzonder onaangenaam anti-migrantensentiment (en migrant is hier een totem pro parte voor niet-blanke allochtoon) dat niet heel ver verwijderd meer is van het racistische klimaat van 2001-2005.
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.quote:
Zeg maar Selma, Alabama aan de polderquote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.
Geen idee hoe het dagelijks leven daar is, maar het verschil met de tijd ervoor (en daarna) was duidelijk te merken. Indertijd heerste er echt een naargeestig sfeertje.quote:Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg maar Selma, Alabama aan de polder
Is zelfs een juiste analyse.quote:Op maandag 20 november 2023 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat komt al iets meer in de richting van de realiteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |