abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 12:21:20 #201
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211356772
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom voel je je aangesproken? Ik heb het toch niet over jou? Verder is de aanname van jouw kant dat het een grap betreft nogal vreemd. Zat mensen die bloedserieus zijn als ze zulke opmerkingen maken. Want ja, verdronken 'dobbernegers' komen in ieder geval niet naar Europa.
[..]
Wacht even, thats it? Dus de radicale complotdenkers van FvD 'extreemrechts' noemen vind jij een brug te ver. De PVV wil de islam verbannen uit Nederland, korans verbieden en moskeeën sluiten. Maar dat vind jij verder niet extreem?

Op zich kun je best een discussie voeren over in hoeverre je de genoemde partijen kunt categoriseren als 'extreemrechts', maar om hier nou meteen weer heel slachtofferig over te doen. Kom op man.

Verder ging het over users die om de haverklap zou worden weggezet als 'racist' en/of 'fascist'. Dat is toch iets anders.
Ja doei, ik geef jouw voorbeelden.
Anyway, nu wel je een semantische discussie voeren over wat vaak is en niet. Ga ik niet in mee. Het gebeurt hier dagelijks, en vaak daarnaast ook op een wat meer omfloerste methode.

Ik doe niet niet slachtofferig, maar ik wijs gewoon op de hypocrisie hier van sommige linksen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 20 november 2023 @ 12:22:29 #202
201761 phpmystyle
pi_211356785
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ook hier is de context weer van belang. De toon is gematigd en nergens worden termen als 'racist' en fascist' gebruikt.

Je hebt wel verdomd lange tenen. Alsof op dit forum zo vleiend wordt gesproken over 'linksen'.
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 12:25:49 #203
375570 crew  Cyan9
pi_211356830
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt, het is geen platte doodsbedreiging. Maar ook hier is de ondertoon wel duidelijk.
Ga nou niet doen alsof dit andersom niet gebeurt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211356847
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja doei, ik geef jouw voorbeelden.
Anyway, nu wel je een semantische discussie voeren over wat vaak is en niet. Ga ik niet in mee. Het gebeurt hier dagelijks, en vaak daarnaast ook op een wat meer omfloerste methode.

Ik doe niet niet slachtofferig, maar ik wijs gewoon op de hypocrisie hier van sommige linksen.
Ik vroeg naar voorbeelden van users die worden uitgemaakt voor 'racist' en/of 'fascist', waarna jij aan komt schijten met iemand die PVV en FvD extreemrechts noemt.

Nog even los van het simpele feit dat deze partijen niet bepaald voorbeelden zijn van 'gematigd, gezellig rechts' en er dus best wat valt te zeggen voor de kwalificatie 'extreem', is dat van een compleet andere orde dan de voorbeelden waar ik naar vroeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211356880
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is niet vleiend bedoeld, dat klopt. Maar ik vind het geen voorbeeld van het gedrag dat hier eerder werd aangekaart, namelijk dat users om de haverklap 'racist' of 'fascist' genoemd zouden worden.

En als je al valt over die post van XOR dan kun je maar beter meteen je laptop dichtklappen, want dan is je tere zieltje niet geschikt voor online discussies.
  maandag 20 november 2023 @ 12:32:06 #206
201761 phpmystyle
pi_211356899
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vroeg naar voorbeelden van users die worden uitgemaakt voor 'racist' en/of 'fascist', waarna jij aan komt schijten met iemand die PVV en FvD extreemrechts noemt.

Nog even los van het simpele feit dat deze partijen niet bepaald voorbeelden zijn van 'gematigd, gezellig rechts' en er dus best wat valt te zeggen voor de kwalificatie 'extreem', is dat van een compleet andere orde dan de voorbeelden waar ik naar vroeg.
Als je het goed vindt ga ik niet ellelang grasduinen naar posts om mijn punt te ondersteunen. Het gebeurt, wekelijks. De partijen die jij noemt zijn flankpartijen (over PVV kunnen we hhelemaal discussiëren aan welke flank die behoort). Zo bezien kun je partijen als PVDD, denk, BIJ1, en ook de linkerflank van GL ook niet typeren als "gezellig links". Demonstreren al weken in optochten waar niet zelden -omsluierd- antisemitische leuzen en ergers..
  maandag 20 november 2023 @ 12:32:20 #207
201761 phpmystyle
pi_211356903
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is niet vleiend bedoeld, dat klopt. Maar ik vind het geen voorbeeld van het gedrag dat hier eerder werd aangekaart, namelijk dat users om de haverklap 'racist' of 'fascist' genoemd zouden worden.

En als je al valt over die post van XOR dan kun je maar beter meteen je laptop dichtklappen, want dan is je tere zieltje niet geschikt voor online discussies.
_O- _O-
  maandag 20 november 2023 @ 12:44:57 #208
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211356992
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
_O- _O-
Ik heb het engelenvolk beledigd? Kweek ballen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211357009
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 12:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je het goed vindt ga ik niet ellelang grasduinen naar posts om mijn punt te ondersteunen. Het gebeurt, wekelijks. De partijen die jij noemt zijn flankpartijen (over PVV kunnen we hhelemaal discussiëren aan welke flank die behoort). Zo bezien kun je partijen als PVDD, denk, BIJ1, en ook de linkerflank van GL ook niet typeren als "gezellig links". Demonstreren al weken in optochten waar niet zelden -omsluierd- antisemitische leuzen en ergers..
Persoonlijk vind ik labeltjes hangen nooit zo interessant, het vervuilt de discussie met als gevolg dat die vastloopt. Daarom zou ik de PVV en FvD niet snel kwalificeren als extreemrechts.

Maar om daar nou van in een kramp te schieten. Het willen verbieden van korans en moskeeën is op geen enkele manier een gematigd standpunt. Dat is extremisme, waarmee de PVV zich positioneert aan de uiterste flanken. Daar verandert een handjevol vrolijke sociaal-economische standpunten die armlastigen vooruit moeten helpen niets aan.

Om over FvD maar te zwijgen. Van het verafgoden van Poetin tot het antisemitisme dat welig tiert in appgroepen van de partij. En van het doorgeslagen complotdenken tot aan de felle anti-lhbti houding. FvD is geen doorsnee partij en verre van gematigd.

En als jij BIJ1 extreemlinks wil noemen, dan have at it. Daar valt ook best iets voor te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 20-11-2023 13:04:39 ]
  maandag 20 november 2023 @ 13:43:29 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211357540
Zolang alle migratie vraagstukken op 1 hoop worden gegooid, zo ongeveer alle maatschappelijke problemen daarmee worden verbonden en alle nuance op dat vlak als zwakte wordt gezien zijn alle links-midden partijen eigenlijk kansloos.

Je ziet dat volop terug in de peilingen.
- VVD voor de rechts-egoïstische ondernemers en vrienden
- NSC voor de maatschappelijk betrokken warhoofden
- PVV voor de xenofoben die niet xenofoob genoemd willen worden

En daar tegenover 1 partij die enigszins bij kan blijven, maar die stemmen verliest omdat ze wel enige nuance toepassen in het migratiedebat en niet alle moslims als (al dan niet potentiële) terrorist zien.

De woningnood is vooral door slechte binnenlandse politiek ontstaan, migratie verergert dat, maar geen migratie lost het niet op.

Kortom er bestaat geen sociaal-economisch sellingpoint op dit moment denk ik
  maandag 20 november 2023 @ 17:51:42 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211359766
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 11:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als het gaat om hoe je mensen noemt had rechts ook al lang en breed ingestort moeten zijn natuurlijk.

Bv:
-Gutmensch
-Deuger
-Cultuur marxist
-Linksmensjes
-Wegkijker
-Policor
-Commie
-Progressieve woke brigade
-Slinksen
-Antisemiet
-Islamknuffelaar
-Soyboys

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Dus nee, denk niet dat woordjes verzinnen voor mensen bijdraagt aan ineenstorting.
Altijd nog zaken die voor een groot deel leuker staan op je CV dan RACIST.

En dat weet je donders goed.

Antisemiet is een leuke, trouwens, want naast dat ik 'buitenlanderhater' ben genoemd, ben ik eveneens weggezet als 'antisemiet'. Let wel: niet op basis van epistels over het belang van de zuiverheid van het ras, schedelmeterij of complottheorieën, nee, enkel omdat er gewaagd werd tegen het woke narratief in te gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 17:52:50 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211359769
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik labeltjes hangen nooit zo interessant, het vervuilt de discussie met als gevolg dat die vastloopt. Daarom zou ik de PVV en FvD niet snel kwalificeren als extreemrechts.

Maar om daar nou van in een kramp te schieten. Het willen verbieden van korans en moskeeën is op geen enkele manier een gematigd standpunt. Dat is extremisme, waarmee de PVV zich positioneert aan de uiterste flanken. Daar verandert een handjevol vrolijke sociaal-economische standpunten die armlastigen vooruit moeten helpen niets aan.

Om over FvD maar te zwijgen. Van het verafgoden van Poetin tot het antisemitisme dat welig tiert in appgroepen van de partij. En van het doorgeslagen complotdenken tot aan de felle anti-lhbti houding. FvD is geen doorsnee partij en verre van gematigd.

En als jij BIJ1 extreemlinks wil noemen, dan have at it. Daar valt ook best iets voor te zeggen.
Klopt. Alleen wil links nogal eens een oogje dichtdoen wanneer het over het extremisme gaat dat heerst binnen conservatief islamitische hoek.

Alleen, dat enkel benoemen is genoeg om half POL in een collectieve, verontwaardigde stuip te doen schieten. En dat komt simpelweg omdat 'links' gekaapt is door Gloria Wekker, Joris Luytendijk, Sander Schimmelpenninck, die in hun simplisme ("Islam = vooral getint, dus automatisch slachtoffer") hele volksstammen hebben wijsgemaakt dat de grootste gevaren voor onze beschaving, de rechten van vrouwen en homo's allereerst, toch echt in de hoek van Jan Blanke Boerenlul gezocht moeten worden.

Waardoor die club ook als de DOOD is om 'racist' genoemd te worden en derhalve wijselijk de mond houdt over conservatief islamisme, maar er als de kippen bij is om wappie Baudet en die vier gereformeerden die er nog zijn als het ultieme gevaar aan te wijzen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 17:57:25 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211359800
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb het engelenvolk beledigd? Kweek ballen.
Moet je eens tegen een Ayfriyie zeggen...

Of tegen zo'n 13-in-1-dozijn 'linkse' demonstratiestudent. Met hun 'safe spaces' en 'jazz hands'.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-11-2023 18:06:58 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 18:06:38 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211359904
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da's dan eerder jouw probleem als SP stemmer dan het mijne, lijkt mij.
Vooral van alles beneden modaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211359931
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooral van alles beneden modaal.
Ik weet het goed gemaakt, wat wij extra overhouden onder een rechtse regering zal ik aan de Voedselbank geven.
  maandag 20 november 2023 @ 18:09:36 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211359945
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet het goed gemaakt, wat wij extra overhouden onder een rechtse regering zal ik aan de Voedselbank geven.
Hoe nobel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 18:35:06 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211360330
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Moet je eens tegen een Ayfriyie zeggen...

Of tegen zo'n 13-in-1-dozijn 'linkse' demonstratiestudent. Met hun 'safe spaces' en 'jazz hands'.
Die moeten inderdaad ook niet altijd zo jammeren, maar ik ben wel een beetje klaar met het anti-allochtonenklimaat dat geschapen wordt door de PVV en hun zwakzinnige achterban. Ze roepen maar raak, ik ben een vrijheid van meningsuitingsfundamentalist, maar dan laat ze dan ook maar incasseren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 20 november 2023 @ 18:36:21 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211360354
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die moeten inderdaad ook niet altijd zo jammeren, maar ik ben wel een beetje klaar met het anti-allochtonenklimaat dat geschapen wordt door de PVV en hun zwakzinnige achterban. Ze roepen maar raak, ik ben een vrijheid van meningsuitingsfundamentalist, maar dan laat ze dan ook maar incasseren.
Ja, alleen krijgen die wel een podium.

Verder: religie is geen ras noch etniciteit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 18:47:16 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211360550
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, alleen krijgen die wel een podium.

Verder: religie is geen ras noch etniciteit
Ik heb het nergens over ras, etniciteit of religie gehad maar er heerst momenteel een bijzonder onaangenaam anti-migrantensentiment (en migrant is hier een totem pro parte voor niet-blanke allochtoon) dat niet heel ver verwijderd meer is van het racistische klimaat van 2001-2005.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 20 november 2023 @ 18:47:45 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211360559
De PvdA flikkerde nog relatief recent Kuzu en Ozturk buiten wegens conservatief islamitisch gedoe. Dat is niet echt een oogje dichtknijpen.
  maandag 20 november 2023 @ 18:49:28 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211360596
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb het nergens over ras, etniciteit of religie gehad maar er heerst momenteel een bijzonder onaangenaam anti-migrantensentiment (en migrant is hier een totem pro parte voor niet-blanke allochtoon) dat niet heel ver verwijderd meer is van het racistische klimaat van 2001-2005.
Racistisch zelfs...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 18:51:05 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211360631
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Racistisch zelfs...
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 20 november 2023 @ 18:51:42 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211360647
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Begin jaren 2000 was het bij de beesten af.
Zeg maar Selma, Alabama aan de polder
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 november 2023 @ 19:01:04 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211360857
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg maar Selma, Alabama aan de polder
Geen idee hoe het dagelijks leven daar is, maar het verschil met de tijd ervoor (en daarna) was duidelijk te merken. Indertijd heerste er echt een naargeestig sfeertje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 20 november 2023 @ 20:02:47 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211362011
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat komt al iets meer in de richting van de realiteit.
Is zelfs een juiste analyse.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')