Fijne separation, hot staging, booster boost back.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maakt niks uit.. Het was een mooie lancering. En ze hebben de ruimte bereikt.
Die wordt even naar de vernieling geholpen jaquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:26 schreef Puzzie het volgende:
Nerdle cam heeft het iig niet overleefd
quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:27 schreef Starhopper het volgende:
En vergeet niet dat geen enkele motor is uitgevallen!!!![]()
![]()
07:07 is volgens mij niets engs maar de space jellyfish? 07:40 lijkt op een exploderende motor en 08:08 RUD.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:27 schreef Tourniquet het volgende:
Wat betreft Starship, op T+00:07:07, T+00:07:40 en T+00:08:08 zie je wat dingen in beeld gebeuren.
Volgens mij zijn ze allemaal uitgevallenquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:27 schreef Starhopper het volgende:
En vergeet niet dat geen enkele motor is uitgevallen!!!![]()
![]()
Echt welquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
NSF heeft mooie beelden in de pijplijn.
De close-upsquote:
Ja, dat zijn precies de momenten waarop ik hier thuis iets zei als "oei, dat lijkt me niet goed"quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
07:07 is volgens mij niets engs maar de space jellyfish? 07:40 lijkt op een exploderende motor en 08:08 RUD.
Alle raketten ooit gemaakt doen het niet meerquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze allemaal uitgevallen
quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:47 schreef Tourniquet het volgende:
Mijn hartslag tijdens de lancering.![]()
[ afbeelding ]
quote:Grootste raket ooit bereikt voor het eerst de ruimte, maar test mislukt alsnog
De grootste raket ooit heeft zaterdag voor het eerst de ruimte bereikt. Toch gaat de lanceerpoging de boeken in als een mislukking voor het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Kort nadat het de ruimte had bereikt, viel het contact met het ruimtevaartuig weg.
Het was de bedoeling dat de Starship-raket een reis van negentig minuten door de ruimte zou maken. De verbinding viel na tien minuten weg.
Volgens commentaar bij de livestream van SpaceX is de raket geëxplodeerd. Ook de boosterraket die de Starship-raket naar de ruimte stuwde, zou boven de Golf van Mexico zijn geëxplodeerd.
De eerste test, in april van dit jaar, eindigde kort na het opstijgen ook in een explosie. Toezichthouder FAA verbood een nieuwe test hierna tijdelijk. SpaceX, een bedrijf van Elon Musk, mocht pas weer testen als het zou voldoen aan veiligheids- en milieueisen. De Starship-raket werd daarom aangepast.
De tweede lanceerpoging stond eigenlijk vrijdag gepland. Die werd toen met een dag uitgesteld omdat op het laatste moment een onderdeel moest worden vervangen.
Starship-raket is groter dan de Domtoren
Starship is een tweetrapsraket. Hij bestaat uit de Super Heavy-raket met daarop bevestigd het ruimtevaartuig Starship. De constructie is in totaal 120 meter hoog. Dat is 8 meter hoger dan de Domtoren in Utrecht.
Met een versie van Starship wil SpaceX naar de maan vliegen en uiteindelijk ook mensen op Mars zetten.
Welke boeken?!quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:42 schreef Tourniquet het volgende:
Toch gaat de lanceerpoging de boeken in als een mislukking voor het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |