Jij bent ook zo'n oneerlijke discussiepartner, ik leg in hele nette woorden uit waarom in dit geval woke wel de juiste term is en ook dat het normaal misbruikt wordt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Inhoudelijker dan 'het komt door woke' kan het niet worden, dat is waar.
quote:Burgemeester Halsema bezorgd om polarisatie: 'Machteloosheid en verdriet groot'
https://nos.nl/l/2498363
De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema maakt zich zorgen over toenemende polarisatie in haar stad. In Nieuwsuur zegt ze dat het antisemitisme in Amsterdam is verhevigd sinds de aanslagen van Hamas op 7 oktober, maar ook de moslimhaat. "Ik merk dat de machteloosheid en het verdriet heel groot is."
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) meldde vorige week dat het aantal antisemitische incidenten in Nederland in de maand oktober bijna is vertienvoudigd ten opzichte van dezelfde maand in voorgaande jaren. Normaal gesproken krijgt de organisatie tien tot veertien meldingen van antisemitisme in oktober, vorige maand waren het er 106.
De meeste joodse Nederlanders wonen in Amsterdam. "Dan voel je je heel verantwoordelijk", zegt Halsema. "En ik had eigenlijk die cijfers niet nodig om te weten dat dit gaande is en is verhevigd sinds 7 oktober. Veel joodse Amsterdammers voelen zich onveilig en geïntimideerd. In klaslokalen, op de universiteit, als ze hun huis verlaten."
De burgemeester voegt toe dat er ook sprake is van toegenomen moslimhaat in Amsterdam. "Ik zie ook de enorme machteloosheid onder mensen die vinden dat wat de Palestijnen wordt aangedaan onmenselijk is. Moslims worden uitgescholden voor Hamas-aanhanger. Kinderen hebben er op school last van."
[…]
Mag toch aannemen dat dit laatste niet op universiteiten gebeurd, want dan heb je de hele universiteit tegen je. Wel een leuk middel wanneer je geen zin meer hebt om te studeren.quote:
Progressief liegen, das een mooie. Die houden we erin!quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n oneerlijke discussiepartner, ik leg in hele nette woorden uit waarom in dit geval woke wel de juiste term is en ook dat het normaal misbruikt wordt.
Mijn post was dus veel meer dan "het komt door woke" maar dat kwam je niet uit, dus maar weer progressief liegen, wie immer.
Dat doen jullie al decenniaquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Progressief liegen, das een mooie. Die houden we erin!
Al is de leugen nog zo snel, het conservatisme achterhaalt haar welquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Progressief liegen, das een mooie. Die houden we erin!
Wie is jullie? Er is verder niemand anders in mijn kamer.quote:
Mensen die een symbool van de ene genocide eren terwijl ze een andere genocide toejuichenquote:Op zaterdag 18 november 2023 22:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk in en intriest, alsof het ook ergens maar een voordeel zou hebben, dit is een actie van het domste soort en uiteraard is dit wel antisemitisme.
Als het genocide is, wat is het dan wel?quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:22 schreef marsan het volgende:
[..]
En hoe staat t met de armeense genocide?
Als t genocide is is t genocide?quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als het genocide is, wat is het dan wel?
Misschien moet je hem eens hardop zeggen.quote:
Edit, ok you got mequote:Op zondag 19 november 2023 00:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien moet je hem eens hardop zeggen.
Ik ben niet alleen maar progressief, ik heb ook leuke kanten.quote:
Je zal IRL ook vast een aardige vent zijn, online zit je er helaas altijd naastquote:Op zondag 19 november 2023 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen maar progressief, ik heb ook leuke kanten.
Als jij helemaal rechts op het bankje gaat zitten, kan ik er alleen maar links naast zitten.quote:Op zondag 19 november 2023 00:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je zal IRL ook vast een aardige vent zijn, online zit je er helaas altijd naast.
Er is rechts van mij echt nog plek zat hoorquote:Op zondag 19 november 2023 00:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als jij helemaal rechts op het bankje gaat zitten, kan ik er alleen maar links naast zitten.
Ja.quote:Op zondag 19 november 2023 00:31 schreef Akathisia het volgende:
Hmm, heb ik een probleem als ik na twee maanden al verveeld was met de Oorlog in Oekraïne en al na 1,5 maand met deze oorlog?
Nee, we zijn helemaal om.quote:Op zaterdag 18 november 2023 23:21 schreef Slayage het volgende:
dat het gevaarlijk is om te veel IDF propaganda te snuiven. Zouden er nog mensen zijn die geloven dat we nog deze mega complex zullen treffen net als de WMDs van Saddam Hoessein?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |