Ennnn weer terug bij (AVRO-)TROSquote:Dit Was Het Nieuws (DWHN)
Het satirische nieuwsprogramma Dit Was Het Nieuws is na een overstap van de TROS weer terug bij RTL 4. Ook de originele bezetting van 1996 tot 2001 is terug, met presentator Harm Edens en teamcaptains Raoul Heertje en Thomas Acda.
In verschillende rondes worden de twee gasten aan de tand gevoeld door opvallende krantenkoppen en nieuwsfeiten. Wat de context is of hoe die wordt gezien door de twee teams levert de nodige hilariteit op.
Wordt regelmatig op zaterdagavond uitgezonden bij RTL 4.
quote:Cabaretier Peter Pannekoek schuift samen met Jan Jaap van der Wal als teamcaptain aan bij het satirische programma Dit was het nieuws bij Avrotros op NPO 1. "Een droom die uitkomt", aldus Pannekoek.
Dat maakte de Avrotros maandag bekend. Voor Van der Wal is het niet voor het eerst dat hij in het programma als teamcaptain aan de desk zit. Pannekoek maakt wel zijn debuut. Hij schrijft al langer mee aan de serie.
"Dit was het nieuws was van jongs af aan mijn favoriete programma. Een droom dus die uitkomt. Tevens vind ik dat we de afgelopen jaren zo'n programma enorm gemist hebben op televisie. Een grote eer als niet-Volendammer", aldus de cabaretier.
Dit was het nieuws is vanaf zondag 17 december elke week te zien op NPO 1. Harm Edens is opnieuw de presentator van dienst.
En opa die meekijktquote:Op donderdag 16 november 2023 22:23 schreef golfer het volgende:
Meisje is wel grappig met dat fietsverhuur on Antwerpen.
Het gruwelijke is alleen dat het onnozele wicht, Roxanne Knetemann, de gast is. Die gaat het record dom voor je uitstaren en niks leuks zeggen van Welmoed Sijtsma verbreken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:13 schreef Dagoduck het volgende:
Pff, het is nog moeilijk om zo'n slapend topic terug te vinden. Zelfs met MyCroft. Vroeger googlede je gewoon "Dit was het nieuws fok" maar volgens mij is FOK! in de ban bij Google.
Anyway.
Vanaf vanavond weer op tv!
Goed dan dat-ie nog leeft. Voor hetzelfde geld had-ie er de geest aan gegeven en was ie weldegelijk verast.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef StevenHyde het volgende:
Niks tegen hem, want het is een geestige vent, maar wel niks verassend.
Blijkbaar kijk ik dan andere programma's, ik had haar vorige week voor het eerst gezien bij Humberto, ging toen vooral over haar vader.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:29 schreef golfer het volgende:
Ik vind Roxanne al jarenlang een domme doos en ze bewijst keer op keer mijn gelijk.
Expeditie Robinsson?quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:31 schreef SiGNe het volgende:
Vraag me nu wel af met welk programma ze dan meedoet als ze midden op zee zat.
Waarschijnlijk ja.quote:
Ja. Die was wel leuk.quote:Op donderdag 7 maart 2024 23:14 schreef StevenHyde het volgende:
Heb meermaals gelachen. Harm in topvorm 🙂
Ik ken geen andere programma's op/met zee op dit moment, normaal moeten ze wel van de boot springen en naar land zwemmen. Maar dat matcht niet met 6km diepte en bang zijn dat men wegvaart.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ja.
Al is dat op een eiland, niet op een schip.. maar je moet er natuurlijk ook heen.
Dat kan bijna niet.quote:
Nou ja dat is ook het enige wat Lubach doet, Amerikaanse late shows nadoen. Dus wie doen ze dan na?quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:08 schreef golfer het volgende:
Flauw filmpje. Ze proberen Lubach na te doen.
Oneens.quote:Op donderdag 14 maart 2024 22:00 schreef NoCigar het volgende:
Elke week denk ik weer dat JJ Verhagen al jaren weg had gemoeten wegens zelden leuk, en ook niet echt bijdehand of slim of zo.
"Het Holocaust-museum heeft een hele lage beoordeling op Tripadvisor, maar dat komt vooral omdat Duitse toeristen van de oude stempel gewend zijn om alles wat met Joden te maken heeft één ster te geven."quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:53 schreef GereDathan het volgende:
Hele leuke en goede aflevering! Harm was keihard
Ik durf niet meer te ruiken
Ja, tof, maar ik voel ook door mijn prikjes heenquote:
"Even doorbijten, maar dan heb je ook een mooi museum"quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:53 schreef GereDathan het volgende:
Hele leuke en goede aflevering! Harm was keihard
Ik durf niet meer te ruiken
Ja, die grap was dus rechtstreeks gejat uit de film 'Er ist wieder da'. Tamelijk goedkoop.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
"Het Holocaust-museum heeft een hele lage beoordeling op Tripadvisor, maar dat komt vooral omdat Duitse toeristen van de oude stempel gewend zijn om alles wat met Joden te maken heeft één ster te geven."
Die film wel gezien, maar dat is alweer een tijd geleden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 01:46 schreef NoCigar het volgende:
Ja, die grap was dus rechtstreeks gejat uit de film 'Er ist wieder da'. Tamelijk goedkoop.
Het gaat over zijn functie en niet over zijn geloof.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 01:46 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, die grap was dus rechtstreeks gejat uit de film 'Er ist wieder da'. Tamelijk goedkoop.
De opmerking daarvoor over Herzog kan ook goed als antisemitisch uitgelegd worden, althans zoals ik het me de opmerking herinner. De holocaust was geen moraliteitsles voor joden: die mogen niet zo goed en fout zijn als ieder ander.
Antisemitisme gaat over etniciteit, niet over geloof.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het gaat over zijn functie en niet over zijn geloof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |