quote:
M'n column in het plaatselijke sufferdje van gisteren.....
Zoals men in Nederland Cora van Mora kent, kennen we in Bommel aan de Maas, ik bedoel de Waal, Cora van de Hema. Cora, de dochter van de heer Westwaal, ik bedoel Westmaas, kreeg het met de paplepel ingegoten. Haar pa de baas in de Hema. Cora, samen met haar drie zusters kind aan huis als andere werknemers. De moeder kloek assisterend. Je zou het bijna een familiebedrijf als Vroom en Dreesman noemen. Zo bedrijvig was heel de familie Westmaas aanwezig als rond zoemende bezige bijtjes.
Deze dag, dinsdag 14 november 2023, viert "onze" Cora haar 40-jarige Hema-jubileum. 14 november 1983 begonnen. De dag weet ik niet. Het zal vast geen zondag zijn geweest. De familie Westmaas woonde destijds wel in De Stad. Schuin boven waar nu Bakker Bart zit, en tevens en ook waar de tweede verdieping van de Hema zat. Dus niet te verwarren met de schone schoenen-familie Bakker die boven de warme bakker woonde. De Hema toen met de bromtollen, skippy-en voetballen, naast de platenbak op de kinderafdeling.
Toen nog met Elpees. Het unieke, enorme assortiment bestond uit platen van Queen, Status Quo en AC/DC. Het schijnt dat de CD hier zijn oorsprong vond. Met
Philips is dan de Bommelse cirkel rond. Net zoals het plaatje van pa, ma en hun drie dochters. Met tegenwoordig Cora Broekman-Westmaas, die de boel draaiende houdt. Cora......echt Hema. Op naar de volgende 40 jaar.
Herman.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !