Of hij wil een minderheidskabinet. Vanuit zijn electorale positie niet eens zo raar, want hij wil dat meer macht bij de Tweede Kamer komt te liggen.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende: [..] Dan wordt het vrijwel onmogelijk om een regeringscoalitie op te tuigen. Omtzigt moet gewoon de consequenties van zijn eigen keuzes accepteren.
Heb je defacto ook een rechts kabinet gezien de overweldigende rechtse meerderheid.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Of hij wil een minderheidskabinet. Vanuit zijn electorale positie niet eens zo raar, want hij wil dat meer macht bij de Tweede Kamer komt te liggen.
En nog steeds is dan alles de schuld van "links"quote:Op donderdag 16 november 2023 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je defacto ook een rechts kabinet gezien de overweldigende rechtse meerderheid.
Dat is van alle tijden en zal van alle tijden blijven.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En nog steeds is dan alles de schuld van "links"![]()
Rechtsen
Als het dan allemaal niet blijkt te werken zullen ze er nog een flinke kluif aan hebben de schuld aan links te geven. Of wacht, geven ze gewoon Brussel de schuld. Net zo makkelijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rechtsen
Zou 'ie gechanteerd worden door een lobbyclub ofzo?quote:Op donderdag 16 november 2023 11:48 schreef Netsplitter het volgende:
Een Kamermeerderheid deed vorige maand een "dringende oproep" aan demissionair minister Adema van Landbouw om niet in te stemmen met het verlengen van de vergunning. Ook meer dan 150 wetenschappers en organisaties, waaronder vakbond FNV en de Parkinson Vereniging, probeerden de bewindspersoon ervan te overtuigen om tegen te stemmen.
Maar Adema heeft daar dus geen gehoor aan gegeven. Hij onthoudt zich van stemming omdat hij wil wachten op nieuw onderzoek naar de gezondheidsrisico's van het middel.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-gebruikt-in-europa
Adema mag ter verantwoording geroepen worden in een spoeddebat. Belachelijk dat die nog op zijn plaats zit.
En de EU is natuurlijk "links" en zo is de cirkel weer rondquote:Op donderdag 16 november 2023 11:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als het dan allemaal niet blijkt te werken zullen ze er nog een flinke kluif aan hebben de schuld aan links te geven. Of wacht, geven ze gewoon Brussel de schuld. Net zo makkelijk.
De schade die links heeft aangericht is niet binnen 15 jaar hersteld.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rechtsen
Welke schade heeft "links" veroorzaakt dan?quote:Op donderdag 16 november 2023 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De schade die links heeft aangericht is niet binnen 15 jaar hersteld.
Bij toekomstige problemen schuiven we dat gewoon af op conto van het spilzuchtige beleid van Marijnissen en Timmermans.
Lul niet zo dom joh. Er zijn amper linkse kaninetten geweest in de afgelopen 70 jaar..quote:Op donderdag 16 november 2023 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij toekomstige problemen schuiven we dat gewoon af op conto van het spilzuchtige beleid van Marijnissen en Timmermans.
Goh politici zoeken een zondebok.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de EU is natuurlijk "links" en zo is de cirkel weer rond
Joh, ik ga gewoon verder op de parodie van xpompompomx, niet zo serieus nemen. Deed ik ook niet bij hemquote:Op donderdag 16 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lul niet zo dom joh. Er zijn amper linkse kaninetten geweest in de afgelopen 70 jaar..
Wel beleid van Marijnissen en Timmermans?quote:Op donderdag 16 november 2023 11:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een. Den Uyl en ja, die heb ik bewust meegemaaktquote:Op donderdag 16 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lul niet zo dom joh. Er zijn amper linkse kaninetten geweest in de afgelopen 70 jaar..
Vast wel en ik vermoed dat Timmermans die paar cent wel kan betalenquote:Op donderdag 16 november 2023 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
PvdA is wel voor suikertaks, hebben ze dat wel met Frans besproken ?
Dat denk ik ook wel, maar heb ook geen probleem met zijn salaris. Die lui moeten ook normaal betaald worden om integriteit te waarborgen.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vast wel en ik vermoed dat Timmermans die paar cent wel kan betalen
Alleen met de VVD? Dan kom je heel wat zetels te kort. Om nog maar niet te spreken over de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Of hij wil een minderheidskabinet. Vanuit zijn electorale positie niet eens zo raar, want hij wil dat meer macht bij de Tweede Kamer komt te liggen.
Als de formatie net zo lang duurt als de vorige keer is Pietertje voordat het rond is alweer overspannen.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Pieter stond vanochtend echt te tollen op zijn benen van vermoeidheid. Volgens mij wordt dat helemaal niets straks.
https://nos.nl/video/2498(...)er-omtzigt-nsc-terug
Hij wil ook niet met GL/PvdA regerenquote:Op donderdag 16 november 2023 12:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dus blijkbaar is een coalitie met rechts nu uitgesloten aangezien Omtzigt niet met PVV wilt regeren?
Goh, dan moet hij zomaar straks iets gaan doen waarvan hij vooraf zei dat hij het niet wil. Je verwacht het niet in de politiek.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij wil ook niet met GL/PvdA regeren
Dus zeg het maar.
Misschien moet ie daar eerst goed over nadenken. En dan op vakantie met zijn gezin.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus zeg het maar.
Minderheidskabinetje VVD/NSC/BBB met gedoogsteun, of in Pieters taal: samenwerking, PVV.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dus blijkbaar is een coalitie met rechts nu uitgesloten aangezien Omtzigt niet met PVV wilt regeren?
Geen NSC in de regering?quote:Op donderdag 16 november 2023 12:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus zeg het maar.
Zo'n kabinetje haalt wellicht maar een zetel of 55.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:41 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Minderheidskabinetje VVD/NSC/BBB met gedoogsteun, of in Pieters taal: samenwerking, PVV.
Mwah, hele filmpje gekeken, zag het niet terug. Houdt zich vast aan de tafel, maar dat doen er zoveel, incl de nos journalist zelfquote:Op donderdag 16 november 2023 12:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Pieter stond vanochtend echt te tollen op zijn benen van vermoeidheid. Volgens mij wordt dat helemaal niets straks.
https://nos.nl/video/2498(...)er-omtzigt-nsc-terug
Heb je die wallen gezien?quote:Op donderdag 16 november 2023 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, hele filmpje gekeken, zag het niet terug. Houdt zich vast aan de tafel, maar dat doen er zoveel, incl de nos journalist zelfdat is beetje zoeken naar bewijs om het onderbuikgevoel te voeden dat hij vast wel weer een burn out zal krijgen.
Ik ga niet echt op zoek naar dat soort details. Ik let eerder op de inhoud. Hij liet juist weten heel goed op z’n energie te letten, dus dat vind ik enkel verstandig. Zullen wel meer politici zijn met wallen, vooral in verkiezingstijd. Je kan prima functioneren met wat wallen. Maar eerst was het het wankelen, nu de wallen, wat is het volgende?quote:Op donderdag 16 november 2023 12:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je die wallen gezien?(Ik ben overigens helemaal niet zo'n tegenstander van Omtzigt, kan zijn conservatieve koers juist wel waarderen)
Hij is nooit echt bewerig en soepel in mimiek en houding geweest. Volgens mij doet ie zoals ie is.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga niet echt op zoek naar dat soort details. Ik let eerder op de inhoud. Hij liet juist weten heel goed op z’n energie te letten, dus dat vind ik enkel verstandig. Zullen wel meer politici zijn met wallen, vooral in verkiezingstijd. Je kan prima functioneren met wat wallen. Maar eerst was het het wankelen, nu de wallen, wat is het volgende?
Wat dan? Centrum-conservatief?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PvdA/GL-NSC-VVD is niet centrum-rechts
Dat lijkt me geen werkbare coalitie.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PvdA/GL-NSC-VVD is niet centrum-rechts
Goeie vraag, eigenlijk, conservatief past ook niet zo lekker met PvdA/GL, VVD is nogal flexibel op het gebied van conservatief vs progressief.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat dan? Centrum-conservatief?
Nou ja, afgaande op de Peilingwijzer zou dat op dit moment ergens tussen de 57 en 69 zetels op moeten leveren, daar moeten getalsmatig toch goed meerderheden van te smeden zijn op de rechterflank, ook in de Eerste Kamer, waar je dan met VVD en BBB in ieder geval vast twee grote fracties hebt.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo'n kabinetje haalt wellicht maar een zetel of 55.
Dat komt momenteel uit op 68 en dan heb je een coalitie van 5 partijen waaronder de fundamentalisten van de SGP die zeggen niet in een coalitie te willen omdat ze geen concessies willen doen.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:58 schreef Elan het volgende:
Ze kunnen er altijd wat Christelijke partijen bij doen, die pakken ook altijd wel 4-5 zetels. VVD NSC, BBB, SGP en CDA of zo dan ben je een heel eind.
Een meerderheid over links zal lastig zo niet onmogelijk worden.
Maar wat heeft nou wel een meerderheid? Met drie partijen red je het ook niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat komt momenteel uit op 68 en dan heb je een coalitie van 5 partijen waaronder de fundamentalisten van de SGP die zeggen niet in een coalitie te willen omdat ze geen concessies willen doen.
Doe er nog JA21 en de FvD bij en je hebt nog steeds geen meerderheid.
NSC-VVD-PvdA/GL plus mogelijk een 4e. Dat kan BBB, PvdD zijn of D66 al naar gelang de smaak die men wil kiezen.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wat heeft nou wel een meerderheid? Met drie partijen red je het ook niet.
Nou ja, ze hebben nog 4 zetels die ze kwijt kunnen eldersquote:Op donderdag 16 november 2023 15:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het laatste wat het CDA moet doen is in een regering te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |