Niet verrassend overigens. Wel totaal mee oneens.quote:"Dit gaat ten koste van de bescherming van het ongeboren leven en van de bescherming van vrouwen in een kwetsbare positie tegen dwang en drang", zegt Mirjam Bikker (ChristenUnie). Chris Stoffer (SGP) vindt dat het "kwetsbare leven" juist meer bescherming verdient.
Is het argument zo slecht dan?quote:Op woensdag 15 november 2023 13:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even iets heel anders: ChristenUnie en SGP kraken abortusvoorstel GL-PvdA - https://nos.nl/l/2497872#UPDATE-container-73422207
[..]
Niet verrassend overigens. Wel totaal mee oneens.
Het bericht heeft het niet over NSC. Al zal die gezien de christelijke inborst van Omtzigt waarschijnlijk ook niet staan te springen om dit uit het Sr te halen.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat mag van mij ook direct uit het Strafrecht. Maar is voor mij ook geen reden om eventueel niet op NSC te stemmen. Zal zo'n vaart allemaal wel niet lopen.
Die zijn in hun programma inderdaad ook niet pro abortus, daarom haalde ik dat aan. Het blijft toch een beetje CDA 4.0 natuurlijk. Maar dan anders.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het bericht heeft het niet over NSC. Al zal die gezien de christelijke inborst van Omtzigt waarschijnlijk ook niet staan te springen om dit uit het Sr te halen.
Nee, er staat in het Sr dat degene die de abortus uitvoert strafbaar is. Lid 5 (niet strafbaar indien) is toegevoegd als compromis.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het argument zo slecht dan?
Voor de duidelijkheid: ze willen niks veranderen aan de huidige praktijk, waarbij abortus gewoon mogelijk is. Ze vinden alleen wel dat abortus een doordachte en nooit afgedwongen beslissing moet zijn. Is dat nu zo verkeerd?
De enige reden dat abortus in het strafrecht staat, is om mensen die vrouwen dwingen abortus te laten plegen te vervolgen.
Ik weet hoe het er staat, maar hoe ik het zeg is echt de enige manier waarop het nog wordt gebruikt.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, er staat in het Sr dat degene die de abortus uitvoert strafbaar is. Lid 5 (niet strafbaar indien) is toegevoegd als compromis.
Hier wat meer info: https://www.medischcontac(...)s-uit-het-strafrecht
Werd bij mij op school vrij serieus genomen, volgens mij op alle normale scholen in de stad wel. Vrij links altijd gemiddeld.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:18 schreef Hanca het volgende:
Jongeren nemen zulke nepverkiezingen nooit serieus, dus dat dit nog gedaan wordt verbaast mij een beetje. Al is het misschien wel een manier om de verkiezingen onder de aandacht te brengen.
Want tegen iemands wil een niertje uit zijn buik snijden is nu niet strafbaar?quote:Op woensdag 15 november 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
De enige reden dat abortus in het strafrecht staat, is om mensen die vrouwen dwingen abortus te laten plegen te vervolgen.
Oh ja, die befaamde D66-tolerantie.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Al ik in Emmeloord zou moeten wonen zou ik ook op de PVV gaan stemmen.
Waarom moet ik Emmeloord verplicht een aantrekkelijke woonplaats vinden?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:26 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Oh ja, die befaamde D66-tolerantie.
Het is een uiting van stompzinnige hooghartigheid.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet ik Emmeloord verplicht een aantrekkelijke woonplaats vinden?
Waarom mag ik geen waardeoordeel geven over mensen die met hun stem een mandaat geven om dingen kapot te maken?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Er gaat ook altijd wel een soort van waarde oordeel vanuit door diegene die het onderzoek publiceert.
Als de jeugd op D66/volt stemt moeten we de jeugd meer invloed geven. Als ze op de PVV stemmen is het omdat ze in een kut dorp wonen en/of X/y/z.
Iedere stem is evenveel waard en laten we eens ophouden met een waarde oordeel daarover geven.
Ik niet en ik heb geen idee waarom jongeren in Emmeloor dat wel zouden doen, eigenlijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Al ik in Emmeloord zou moeten wonen zou ik ook op de PVV gaan stemmen.
Stupide opmerking, dit is Hexagons mening, niet die van D66. Probeer eens mensen als mensen te zien?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:26 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Oh ja, die befaamde D66-tolerantie.
Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in die Randstedelijke hobby's.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet en ik heb geen idee waarom jongeren in Emmeloor dat wel zouden doen, eigenlijk.
Dat zal het wel zijn aldus de man die in Brabant woont en vandaar dus alles van Emmeloord af weet. Over hooghartige oordelen gesprokenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in die Randstedelijke hobby's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |