Ja, ik weet wat ik ga stemmen maar dat wist ik 3 maanden geleden ook alquote:Op dinsdag 14 november 2023 00:28 schreef Elan het volgende:
Weten jullie al wat jullie gaan stemmen? Denk toch maar weer VVD. Wat Pietertje nou precies wil blijft teveel in het midden.
Timmermans.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:28 schreef Elan het volgende:
Weten jullie al wat jullie gaan stemmen? Denk toch maar weer VVD. Wat Pietertje nou precies wil blijft teveel in het midden.
Klinkt tamelijk armoedigquote:Op maandag 13 november 2023 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volkslied in de klas, op elk gemeentehuis een NL-vlag, nationale dag waarin iedereen een boerenkiel draagt nou goed?
Wil GL/PvdA nou serieus de inkomsten belasting verhogen voor ALLE mkb'ers, dus ook de starters en kleine ondernemers? Dat stelde Omtzigt vandaag in Beau namelijk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Timmermans.
Heb het programma doorgelezen en kieswijzers gedaan.
Ik laat mijn stem niet afhangen van debatten, al zijn ze wel vermakelijk om naar te kijken.
Inkomstenbelasting kan je niet specificeren naar verschillende beroepsgroepen. Als jij als persoon een x inkomen hebt, uit eigen bedrijf of loondienst, moet je y procent inkomstenbelasting afdragen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 01:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Wil GL/PvdA nou serieus de inkomsten belasting verhogen voor ALLE mkb'ers, dus ook de starters en kleine ondernemers? Dat stelde Omtzigt vandaag in Beau namelijk.
Sluit me wel aan bij Derksen, als je een paar uur die debatten en partijleiders aangehoord hebt heb je geen flauw idee meer want je wordt bestookt met informatie, beloftes en cijfers al dan niet gelogen en bedrogen.
Oke.quote:Op dinsdag 14 november 2023 07:58 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Jetten was gisteren bij Nieuwsuur en het interview maakte goed het enorme contrast tussen woord en daad duidelijk bij D66. In dit geval op de punt van een transparante overheid en op het punt van klimaat. Behoorlijk wat D66'ers kiezen namelijk voor een functie bij fossiele bedrijven. Daarbij wist ik niet dat Menno Snel die er voor koos om lobbyist te worden voor de fossiele sector tegelijkertijd ook voorzitter was van het wetenschappelijke bureau van D66. De focus bij Nieuwsuur lag wel erg op de niet duurzame functies van D66'ers en minder op het niet duurzame beleid van D66 (behalve over de wens van D66 om naar nieuwe gasvelden te boren) terwijl daar ook genoeg over te vertellen valt. Nu kan je natuurlijk beargumenteren dat de (lobby) functies waar D66'ers voor kiezen verder niks zegt over waar de partij D66 voor staat. Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zo zal bijvoorbeeld VNO-NCW (waar momenteel Ingrid Thijssen van D66 de voorzitter is en in die functie lobbyt tegen de initiatiefwet verantwoord en duurzaam internationaal ondernemen, ook weer zoiets) niet snel kiezen voor een SP'er als voorzitter. En ik kan ook moeilijk geloven dat iemand van de PvdD gaat lobbyen voor fossiel zoals D66'ers wel doen. D66'ers blijken in de praktijk maar weinig idealistisch waardoor ze makkelijk van koers wijzigen als er geld in het spel komt. Daarom heb je ook niet veel aan D66 en D66'ers zijn dus ook niet zo gewetensvol.
Toch maar weer VVDquote:Op dinsdag 14 november 2023 00:28 schreef Elan het volgende:
Waar kan ik dit lezen in het NRC? Want meen dat dit gisteren al op twitter werd ontkracht.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
GL-PvdA wil erfbelasting fors verhogen. Problemen voor echtparen.
Geplaatst op zondag 12 november 2023door Piet Reijers bron: NRC
GroenLinks-PvdA wil de erfbelasting voor kinderen die bijv. een huis van hun ouders erven straks verhogen naar 45%. CPB: “Onder de 100.000 euro wordt het tarief 25%, tussen de 100.000 en 200.000 euro wordt het tarief 35%, en boven de 200.000 euro wordt het tarief 45%. Dit is een lastenverzwaring 1,8 miljard euro.
Bij GroenLinks-PvdA stijgt de erfbelasting voor directe bloedverwanten (o.a. van ouders naar kinderen) ook zo fors, omdat ze de tarieven voor erven van de ouders naar kinderen gelijktrekken met het tarief voor het erven van verre familie of vrienden.
Nog erger, zelfs de langstlevende partner mag 45 procent erfbelasting ophoesten. Dus een paar met een (deels) afbetaald huis en wanneer één persoon onverhoopt komt te overlijden, moet de achtergebleven partner zoveel erfbelasting betalen, dat die die het huis waarschijnlijk noodgedwongen moet verkopen. Dit is het recept voor grote problemen door liquiditeitstekorten, omdat je je (grotendeels) afbetaalde huis waar je in woont verplicht snel moet verkopen als je partner onverhoopt overlijdt.
Ik kan het in het NRC niet vinden, wel een artikel dat zegt dat het uit het NRC komtquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar kan ik dit lezen in het NRC? Want meen dat dit gisteren al op twitter werd ontkracht.
Dat is inderdaad ontkracht door verschillende mensen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar kan ik dit lezen in het NRC? Want meen dat dit gisteren al op twitter werd ontkracht.
Ja dat artikel is me net wat te sturend.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het in het NRC niet vinden, wel een artikel dat zegt dat het uit het NRC komt
https://groot-waterland.n(...)emen-voor-echtparen/
Klinkt als een leuk stukje bangmakerij, zou zo uit de Telegraaf kunnen komen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ontkracht door verschillende mensen.
De vrijstelling van ¤ 723.000 per persoon voor wat betreft de waarde van het huis blijft bestaan, dus het wordt pas hoger belast met huizen met een waarde vanaf 1,4 miljoen euro werd er uitgelegd.
Er is geen artikel van dien aard in de NRC te vinden. Het enige wat je bij NRC kan vinden is een analyse van de verkiezingsprogramma's waarin de plannen van de PvdA/GL toegelicht worden en dit punt ook voorbij komt maar het is niet alsof PvdA/GL hier een geheim van gemaakt hebbenquote:Op dinsdag 14 november 2023 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat artikel is me net wat te sturend.
Het werd op twitter massaal gedeeld en dan kwamen er hier en daar mensen met een uitleg. Maar die zijn niet snel genoeg om alle onzin die wordt verspreid ook weer terug in de box te krijgen. Dus dit zal nog wel heel lang zo rondgaan.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt als een leuk stukje bangmakerij, zou zo uit de Telegraaf kunnen komen.
Quelle surprise.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het werd op twitter massaal gedeeld en dan kwamen er hier en daar mensen met een uitleg. Maar die zijn niet snel genoeg om alle onzin die wordt verspreid ook weer terug in de box te krijgen. Dus dit zal nog wel heel lang zo rondgaan.
De doodsteek nog wel. Daarmee geef je mijn stem wel heel veel gewicht hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch maar weer VVD![]()
Zie hier doodsteek van Nederland.
Een betere wereld begint bij jezelfquote:Op dinsdag 14 november 2023 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
De doodsteek nog wel. Daarmee geef je mijn stem wel heel veel gewicht hoor.
Correct.Daarom VVD stemmen. Ondanks de (terechte) kritiek op bepaalde dossiers zijn er de afgelopen 15 jaar ook een heleboel dingen goed gegaan in de BV Nederland.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een betere wereld begint bij jezelf![]()
Hey, ik ga geen kritiek geven omdat jij de VVD het beste acht voor Nederland, iedereen moet voor zichzelf beslissen wat zij het beste vinden qua politieke stem.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct.Daarom VVD stemmen. Ondanks de (terechte) kritiek op bepaalde dossiers zijn er de afgelopen 15 jaar ook een heleboel dingen goed gegaan in de BV Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |