Kerel ik haal geregeld ww1 aan net ook nog! Mijnenvelden en loopgraven.quote:Op maandag 13 november 2023 06:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Met al jouw ouderwetse militaire analyses snap je blijkbaar nog niet dat het hier om een war of attrition gaat, een uitputtingsoorlog.
Jij denkt enkel nog in veroverde m2.
Hier gaat het ondertussen tot de laatste oekrainer, letterlijk. Of tot ze geen kogel meer hebben om terug te schieten.
En Adiivka is voor oekraine strategisch en symbolisch belangrijk. Ze zullen massaal veel sukkels naar de meatgrinder daar sturen.
[..]
Insgelijks omgekeerd
Beeldmateriaal dat onze media angstvallig achter houdt.
Tja, welcome to the real world.quote:Op maandag 13 november 2023 10:02 schreef Candymannetje het volgende:
Deze oorlog is gewoon een grote meat grinder voor beide partijen.
En ze zijn geen van beide superieur dat blijkt wel uit de gebieden die ze veroveren.
De één pakt links wat en verliest rechts wat.
Als er een partij superieur was dan hadden we wel grotere verschuivingen gezien.
Waarom zou de uitkomst van het conflict mij interesseren?quote:Op maandag 13 november 2023 10:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, welcome to the real world.
Op een uitzondering na zijn oorlogen meat grinders en kan het heel lang duren voordat er een doorbraak komt. Het is vooral een uitputtingsslag. En op dit moment staat niet vast wie van beiden heg eerste op dat punt komt.
Verder heb je nog de informatieoorlog, waarbij beide partijen propaganda verspreiden met als doel de oorlog te winnen.
Daar moet je als toeschouwer ook alert op zijn. En daarbij kun je voor jezelf afvragen welke uitkomst van dit conflict je zelf het liefste ziet, los van of dat haalbaar zou zijn.
Je zult merken dat je vatbaarder bent voor de propaganda die daar het meest op aansluit.
De reden waarom er gewoon geen verschuivingen.. althans geen grote plaatsvinden is heel simpel.quote:Op maandag 13 november 2023 10:02 schreef Candymannetje het volgende:
Deze oorlog is gewoon een grote meat grinder voor beide partijen.
En ze zijn geen van beide superieur dat blijkt wel uit de gebieden die ze veroveren.
De één pakt links wat en verliest rechts wat.
Als er een partij superieur was dan hadden we wel grotere verschuivingen gezien.
Heel grappig iddquote:Op maandag 13 november 2023 10:57 schreef theguyver het volgende:
Wel grappig dat men vooral op Russische bronnen blijft verkondigen de rest van Europa aan te pakken zodra men klaar is met Oekraïne..
En daar moet ik gewoon heel erg om lachen.
Het leuke is dat dat dagelijks werd gezegd op de Russische staats televisie.quote:Op maandag 13 november 2023 12:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heel grappig idd
Vooral omdat dat éen van de argumenten van het westen was om Oekraine tot in den treure militair te blijven steunen.
Rusland staat aan de poorten van Europa !!!
Hij moet gestopt worden !!!
Maar wat is dan jouw interesse in dit conflict?quote:Op maandag 13 november 2023 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou de uitkomst van het conflict mij interesseren?
Voor mijn part neemt Rusland heel Oekraïne in of Oekraïne heel Rusland.
Het is een ver van mijn bed show.
Daar heb ik geen last van.
En wat propaganda betreft is het heel simpel, ik vertrouw zowel de Russische media als de westerse media niet.
Ik ben wel geinteresseerd maar ik kies geen kant.quote:Op maandag 13 november 2023 14:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat is dan jouw interesse in dit conflict?
Als je echt niet geïnteresseerd bent reageer je hier ook niet.
Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe de nazi's mensen konden beinvloeden met hun propaganda.quote:Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.
Terwijl dit nog meer potentieel heeft gevaarlijk te escaleren ...quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef Candymannetje het volgende:
De oorlog tussen Israel en Hamas volg ik niet echt.
Ja klopt maar die bevat echt veel gruwelijkheden en complotten, iets te hoog gegrepen voor mij.quote:Op maandag 13 november 2023 16:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Terwijl dit nog meer potentieel heeft gevaarlijk te escaleren ...
Als Rusland wint dan staan ze straks bij jou voor de deur.quote:Op maandag 13 november 2023 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou de uitkomst van het conflict mij interesseren?
Voor mijn part neemt Rusland heel Oekraïne in of Oekraïne heel Rusland.
Het is een ver van mijn bed show.
Daar heb ik geen last van.
En wat propaganda betreft is het heel simpel, ik vertrouw zowel de Russische media als de westerse media niet.
Je gaat me toch niet vertellen dat je dat echt gelooft he?quote:Op maandag 13 november 2023 17:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als Rusland wint dan staan ze straks bij jou voor de deur.
Althans volgens Rusland.
Plus een nuke op je bakkes word je ook niet vrolijk van dit verkondigen ze ook constant.
--------quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben wel geinteresseerd maar ik kies geen kant.
Dat heb ik je al een paar keer geprobeerd duidelijk te maken.
[..]
Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe de nazi's mensen konden beinvloeden met hun propaganda.
Beetje bij beetje zag ik het gebeuren, vanaf 9/11 en sinds Corona gaat het erg snel.
Door middel van angst laat je mensen alles doen wat je wilt.
Eerst gaat covid ons dood maken en dan de Russen en als je dan nog leeft gaat het klimaat het wel af maken.
En mensen geloven het gewoon, ik vind dat echt fascinerend.
-edit- verder ben ik wel geinteresseerd in de tactische ontwikkelingen in de oorlog tussen UA en RUS.
De oorlog tussen Israel en Hamas volg ik niet echt.
Misschien moet je even kijkje nemen waarom al die voormalige Sovjet republiek landen zo ontzettend graag bij nato willen.quote:Op maandag 13 november 2023 12:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heel grappig idd
Vooral omdat dat éen van de argumenten van het westen was om Oekraine tot in den treure militair te blijven steunen.
Rusland staat aan de poorten van Europa !!!
Hij moet gestopt worden !!!
Het zou ook wel dom zijn vliegtuigen in te zetten als je geen luchtoverwicht hebt, dan worden ze allemaal uit de lucht geschoten.quote:Op maandag 13 november 2023 17:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
--------
melding:
Rusland heeft nou niet bepaald technische ontwikkelingen.
Ja ze kondigden nieuwe body armor aan nieuwe tanks en vliegtuigen..
En dit alles is al 10 jaar het geval.
Maar we zien geen van dit alles op het huidige slagveld.
T-14 armatta zijn 12 prototypes van en die hebben slagveld niet gehaald.
De SU-57 wel gebruikt in Syrië en daar zijn ook beelden van, maar werd amper gebruikt.
Maar op het Oekraïense schitterend deze in afwezigheid.
Al werd er wel gezegd dat deze aanwezig is.. maar nul komma niks geen beelden van.
nSotnik combat system een body armor voor infanterie is nergens te bekennen terwijl deze al wat jaren in productie is volgens Rusland.
Dus...
Rusland wilde ook bij de NAVO en de EU.quote:Op maandag 13 november 2023 17:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien moet je even kijkje nemen waarom al die voormalige Sovjet republiek landen zo ontzettend graag bij nato willen.
Waarom Zweden er ineens bij wil en Finland.
Misschien omdat Rusland nee zegt en gewoon lekker doet.
En als je ziet met hoeveel haat de inwoners aan informatie krijgen jegens ons.
Ja dan is dat best zorgwekkend.
Rusland beloofde plechtige dat ze geen interesse hadden in Oekraïne en toch zitten ze er.quote:Op maandag 13 november 2023 17:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je dat echt gelooft he?
Jup maar nato gaat nogal lastig want Rusland is een van de grootste redenen waarom nato bestaat.quote:Op maandag 13 november 2023 17:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland wilde ook bij de NAVO en de EU.
Exact, als Rusland bij de NAVO komt heeft de NAVO geen functie meer.quote:Op maandag 13 november 2023 17:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup maar nato gaat nogal lastig want Rusland is een van de grootste redenen waarom nato bestaat.
Dus je gelooft het echt?quote:Op maandag 13 november 2023 17:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Rusland beloofde plechtige dat ze geen interesse hadden in Oekraïne en toch zitten ze er.
Rusland heeft 3500+ tegen Oekraïne 170 noem je geen overwicht??quote:Op maandag 13 november 2023 17:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het zou ook wel dom zijn vliegtuigen in te zetten als je geen luchtoverwicht hebt, dan worden ze allemaal uit de lucht geschoten.
Dit is ook geen geschikte oorlog om nieuwe tanks te testen vanwege het hoge aantal drones.
quote:Op maandag 13 november 2023 17:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat Rusland liegt?
Ja natuurlijk, iedere politicus liegt.quote:Op maandag 13 november 2023 17:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat Rusland liegt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |