abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 16:56:39 #176
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_211359274
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:56 schreef Slingervinger het volgende:
Zojuist mail van MAX ontvangen over de bijdrage in de kosten van de juridische procedure inzake 657476. Zitten volgens mij wel een paar vraagpunten in, zijn er hier meer deelnemers in dat project?
Tsja, KoM-groep hè.
Lijkt een typerende KoM-streek. De enige bij wie ik eerder heb meegemaakt dat er geld gevraagd werd voor een procedure is bij de bomenman.
Ik heb m'n verlies al lang genomen. Ze zoeken het maar uit.
pi_211360121
Goedenavond allemaal,

Vorig jaar maart heb ik een lening afgesloten via KOM ,deze heb ik inmiddels afgelost in april dit jaar.

Ik denk erover een nieuwe lening te gaan afsluiten, alleen is mijn vraag nu welk platform raden jullie aan?

KOM is erg slecht in communicatie en ik vond dit geen prettige samenwerking.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Robby Kok
RK auto's Reuver
pi_211360256
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:20 schreef Robbykok het volgende:
Goedenavond allemaal,

Vorig jaar maart heb ik een lening afgesloten via KOM ,deze heb ik inmiddels afgelost in april dit jaar.

Ik denk erover een nieuwe lening te gaan afsluiten, alleen is mijn vraag nu welk platform raden jullie aan?

KOM is erg slecht in communicatie en ik vond dit geen prettige samenwerking.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Robby Kok
RK auto's Reuver
Als je snelle funding wil, zou ik naar Collin crowdfund gaan. Geldvoorelkaar en Waardevoorjegeld zou ook kunnen, maar daar lopen de projecten waarschijnlijk trager vol.

Wel een beetje afhankelijk om welk bedrag het gaat en welke harde zekerheden gevestigd kunnen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 20-11-2023 18:58:11 ]
pi_211360352
Door de verkoop van ons huidige gehuurde bedrijfspand zijn wij genoodzaakt te gaan verhuizen. Ik heb een ruimte gevonden maar hier moet veel aan gebeuren.

Het liefst zou ik een kleine lening afsluiten van ongeveer 30.000 ¤ (een stukje voor de verbouwing en een stukje extra voorraad) maar dit ligt een beetje aan wat de kosten zullen zijn, vaak is een hoger bedrag interessanter door de hoge kosten zoals succesfee etc.

Maar geldvoorelkaar is dus een betrouwbare partij? waar ze ook op een normale manier kunnen communiceren en waar ik niet overal achteraan hoef te bellen?
pi_211360753
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:36 schreef Robbykok het volgende:
Door de verkoop van ons huidige gehuurde bedrijfspand zijn wij genoodzaakt te gaan verhuizen. Ik heb een ruimte gevonden maar hier moet veel aan gebeuren.

Het liefst zou ik een kleine lening afsluiten van ongeveer 30.000 ¤ (een stukje voor de verbouwing en een stukje extra voorraad) maar dit ligt een beetje aan wat de kosten zullen zijn, vaak is een hoger bedrag interessanter door de hoge kosten zoals succesfee etc.

Maar geldvoorelkaar is dus een betrouwbare partij? waar ze ook op een normale manier kunnen communiceren en waar ik niet overal achteraan hoef te bellen?
Alle drie de door Krekeljapie genoemde platformen zijn betrouwbaar en voldoende aan de nieuwe Europese eisen hetgeen mi geen kwaliteitskenmerk is. Wat betreft het succes hangt dit af van de omvang bedrag, geloofwaardigheid aanvraag, zekerheden, verleden van de zaak en de persoon. Wel moet je rekening houden met het punt dat door de fiscale regeling in Box 3 sommige investeerders dit jaar niets meer doen, juist omdat je de vorige lening kort heb gefinancierd. Bij een bedrag van ¤ 30.000 zal dit aspect mi niet zwaar wegen.

Kijk op de drie websites en succes met de aanvraag
PS Klein advies ga niet op deze forum site iedere keer een mini vraagje stellen dat komt niet er professioneel over.
pi_211361355
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:50 schreef Tjalala het volgende:
Vooraankondiging wvjg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/marandor-pest-control

Met 2de hypotheek in Nl
pi_211362593
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:56 schreef Slingervinger het volgende:
Zojuist mail van MAX ontvangen over de bijdrage in de kosten van de juridische procedure inzake 657476. Zitten volgens mij wel een paar vraagpunten in, zijn er hier meer deelnemers in dat project?
Zeker, die heb ik ook ontvangen. De kosten voor het starten van de juridische procedure zijn 8,9% van de inleg. En dan moet ik hopen dat de ondernemer daarna niet in hoger beroep gaat. En erop vertrouwen dat de zekerheden zeker zijn gesteld. En dat het juridische papierwerk op de juiste manier is uitgevoerd. Kijk, met mijn investering (¤100,-) kan ik best een gokje wagen. Maar vertrouwen in een goede uitkomst ....
  maandag 20 november 2023 @ 20:59:59 #183
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211362951
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:49 schreef Slingervinger het volgende:
Eens. Andere vraagpunten m i: er staat dat je geen garantie op enige opbrengst hebt o a vanwege mogelijk faillissement van geldnemer. Er is dus geen hyporecht wat uitgewonnen kan worden? En het procesgeld moet gestort worden op de rekening van MAX i pv op een derdengeldenrekening. Alles bijeengenomen ga ik hier dus niet zomaar aan beginnen
Het houdt maar niet op met die amateurclub. Ik heb mijn hele portefeuille daar een half jaar geleden al afgeschreven, maar met zulke berichten krijg ik tóch weer lichtelijk buikpijn. Véél te vrijblijvend weer, deze voorstelling van zaken.

Ik heb dit weekend trouwens eens even de updates bekeken en stuitte ook op deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg maar niets meer.... :N
Wat mij betreft zou zelfs een voortzetting onder de paraplu van KOM verboden moeten worden door de AFM!
pi_211363000
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
SPOILER

Ze hebben van tijdrekken een ware kunst gemaakt. Daar kunnen Italiaanse voetballers nog wat van leren.
Pecunia non olet
pi_211366583
CCF/Multi-link staat open voor de eventuele liefhebbers van verliesfinanciering, evenementen en verbouwingen.
Pecunia non olet
pi_211366676
CCF
Betaling Brickfield 2 teruggevorderd.
https://www.collincrowdfund.nl/brickfield-b-v-2/
pi_211367491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:16 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
Betaling Brickfield 2 teruggevorderd.
https://www.collincrowdfund.nl/brickfield-b-v-2/

Lelijk, gedateerd gebouw met zeer hoge LTV. Dat wordt nog een spannend eindtraject.
Pecunia non olet
pi_211367927
stemronde brickfield

SPOILER
leuke deal voor Collin, de verhogen hun kosten, de problemen blijven bij de investeerders.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 21-11-2023 13:44:30 ]
pi_211368141
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
Lelijk, gedateerd gebouw met zeer hoge LTV. Dat wordt nog een spannend eindtraject.
En een zo goed als failliete materiele borgsteller. Ik had graag gezien dat de zekerheden wat zouden zijn uitgebreid: extra hypothecaire dekking op 1 of meerdere andere panden die ontwikkeld worden + een deel uitwinning van de resterende materiele borgen. Alleen een renteverhoging naar 7% is wel erg mager.
pi_211368372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 13:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
En een zo goed als failliete materiele borgsteller. Ik had graag gezien dat de zekerheden wat zouden zijn uitgebreid: extra hypothecaire dekking op 1 of meerdere andere panden die ontwikkeld worden + een deel uitwinning van de resterende materiele borgen. Alleen een renteverhoging naar 7% is wel erg mager.
Voor een lening met dit risico is een rente van 12-14% eerder reëel. Met een nieuwe taxatie zou je zomaar op een LTV van 125% uit kunnen komen.
pi_211368649
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Het houdt maar niet op met die amateurclub. Ik heb mijn hele portefeuille daar een half jaar geleden al afgeschreven, maar met zulke berichten krijg ik tóch weer lichtelijk buikpijn. Véél te vrijblijvend weer, deze voorstelling van zaken.

Ik heb dit weekend trouwens eens even de updates bekeken en stuitte ook op deze:

SPOILER
Precies daarom heb ik ook zo mijn twijfels over de zekerheden van 657476
Volgens mij zit het zo: het is een drietapsraket: 1.grondschuld 2.opstal 3.persoonlijke garantie. De grondschuld lijkt uitgewonnen te kunnen worden evenals de persoonlijke garantie maar de opstal niet althans niet zonder meer. De kans op slechts beperkt resultaat tegen hoge kosten en dat via een jarenlange procedure lijkt me niet denkbeeldig.
pi_211368962
HCN is weer snel deze week, vandaag op één na alle betalingen ontvangen van maandag t/m vrijdag, waaronder de laatste termijn van Freddy's Bar & Kitchen. Weer een project succesvol afgelost. *O*
pi_211369057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:56 schreef Soulfreak het volgende:
HCN is weer snel deze week, vandaag op één na alle betalingen ontvangen van maandag t/m vrijdag, waaronder de laatste termijn van Freddy's Bar & Kitchen. Weer een project succesvol afgelost. *O*
Idem, complimenten aan Roy Bussman, Lindsey Schrekker en Michael Hakvoort van Fred's Kitchen *O*
pi_211369271
Mändy van den Boogaard
¤ 115.000 | 7,5% rente | 36 maanden

Spiritueel coach en ervaren hypnotherapeut.
https://www.collincrowdfu(...)47faa01fdc740ada3845
1e hypotheek woonhuis tegen 12% ltv

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2023 18:04:32 ]
pi_211369289
E. Sancar en H. Atar
¤ 80.000 | 7,5% rente | 60 maanden

aankoop van een nieuwbouw bedrijfsunit voor de verhuur.
https://www.collincrowdfund.nl/e-sancar-en-h-atar/
1e hypotheek niet te bouwen unit.
pi_211369340
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Mändy van den Boogaard

https://www.collincrowdfund.nl/mandy-van-den-boogaard/

Linkje zou leuk zijn.
Opeens weet je het: je zet een umlaut boven je voornaam.

Groetjes, de Päardendokter
pi_211369442
quote:
Mändy van den Boogaard

Linkje zou leuk zijn.
Zo te zien is dat pand vorig jaar of geveild of op het nippertje voorkomen.
Dat laatste zou wel een rode vlag moeten zijn bij CCF.
Ach, beetje gedoe met deze LTV overleef ik wel. Kom maar door met het linkje!
pi_211369557
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:00 schreef impact9 het volgende:

[..]
Zo te zien is dat pand vorig jaar of geveild of op het nippertje voorkomen.
Dat laatste zou wel een rode vlag moeten zijn bij CCF.
Ach, beetje gedoe met deze LTV overleef ik wel. Kom maar door met het linkje!
Het zou nog kunnen dat ze het pand toen gekocht heeft. Ik zie een bedrijf dat op het adres gevestigd was en in 2019 failliet is gegaan. Arends Vastgoed B.v.,
pi_211369872
quote:
Mändy van den Boogaard

Linkje zou leuk zijn.
Ik snapte eerst geen zak van het adres van het pand, maar het gaat dus om het gehucht Vianen nabij Cuijk.
gr gr
pi_211369958
Update CRE 21-11-2023
quote:
Appartementen Mesekenhagen
De beoogde einddatum van 31 december 2023 nadert. De Leningnemer heeft verzocht om de looptijd van de propositie met 6 maanden te verlengen. Deze verlengingsaanvraag ligt momenteel ter beoordeling bij Stichting Zekerhedenagent Crowdrealestate voor. Zodra de verlenging voor akkoord is bevonden wordt de verlengingsovereenkomst ondertekend en gepubliceerd op de projectpagina.
Een project van HPI, dus ben benieuwd of hier een verhoging van de rente volgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')