Vind vooral die taxatiewaarde aan de hoge kant. Het onderpand betreft niet de panden op de foto's.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar zat ik ook in. Altijd keurig betaald. Ik neig wel naar doorrollen. De looptijd van 3 jaar spreekt me wel aan en het trackrecord van de heren ook wel. LTV is wat aan de hoge kant.
Het trackrecord is goed maar het onderpand (https://www.projectontwik(...)idsstraat-25-39.html plus nog een buitenterrein kavel G1972) oogt niet zo aantrekkelijk dat het de waardestijging naar 1.8mio rechtvaardigt imo. Temeer omdat de herontwikkeling naar woningen kennelijk is afgeketst.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar zat ik ook in. Altijd keurig betaald. Ik neig wel naar doorrollen. De looptijd van 3 jaar spreekt me wel aan en het trackrecord van de heren ook wel. LTV is wat aan de hoge kant.
Huurinkomsten 129K, rente 112K.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:34 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Vind vooral die taxatiewaarde aan de hoge kant. Het onderpand betreft niet de panden op de foto's.
Ik ben dit jaar bij de aankoop van 2 bedrijvenparkjes van hogere kwaliteit betrokken geweest en deze gingen op koopsommen van 9,8 en 10,1x de huur. Hier taxeren ze op 13,8x
https://www.funda.nl/koop(...)-88567140-herfst-73/quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:19 schreef zeeland6 het volgende:
https://investeren.sameningeld.nl/project/dronten-herfst-73
SIG project, 5 jaar, op een golfpark
Pfff dat is wel héél groot verschil. Als ze de rest van hun portefeuille net zo creatief getaxeerd hebben dan kun je grote vraagtekens gaan zetten bij het geheel.....quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:34 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Vind vooral die taxatiewaarde aan de hoge kant. Het onderpand betreft niet de panden op de foto's.
Ik ben dit jaar bij de aankoop van 2 bedrijvenparkjes van hogere kwaliteit betrokken geweest en deze gingen op koopsommen van 9,8 en 10,1x de huur. Hier taxeren ze op 13,8x
Ik heb het idee dat ik deze eerder ben tegengekomen. Wellicht bij fundingcircle.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:25 schreef obligataire het volgende:
CCF/ProfA is een interessante. Kan eigenlijk geen redenen bedenken om niet mee te doen. Direct-kosten, maar daar staat een heel redelijke rente tegenover.
Linkje =![]()
Idem, oude loodjes (met mogelijk gedoe in de pandjes & grond (huurders, asbest?, vervuiling etc) En woningbouw on hold voor een long term en dat met een krappe cashstroom. Indien no woningbouw dan no big profit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:57 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Huurinkomsten 129K, rente 112K.
17K voor alle overige kosten is wel heel krap, om het nog maar niet te hebben over waar het geld voor de aflossing vandaan moet komen.
Tot nu toe inderdaad trouwe betalers (heb 1 Anand project lopen op het moment), maar ik blijf even weg bij het financieren van oude loodsjes.
Zeer mooie cijfers en groei, ben zelf niet zo van zo'n 2e hypotheek, maar neem hem als het lukt ook klein meequote:Op dinsdag 28 november 2023 11:25 schreef obligataire het volgende:
CCF/ProfA is een interessante. Kan eigenlijk geen redenen bedenken om niet mee te doen. Direct-kosten, maar daar staat een heel redelijke rente tegenover.
Linkje =![]()
Mesut en Anand zijn morgen aan de beurt. Ik ga uit dat deze donderdag 11uur open gaat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:25 schreef obligataire het volgende:
Linkje =![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op woensdag 29 november 2023 09:07 schreef obligataire het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ien-recessie-naderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt dan bij voor de grotere scheepvaart ETS bij vanaf 2024.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.evofenedex.nl(...)op-scheepvaartsector
Schepen moeten betalen voor de uitstoot, Engeland zit zit hier niet bij. Kan me voorstellen dat er daarom meer naar toe gaat worden verscheept en dan over wordt overgeheveld in de short-sea schepen die gewoon lekker naar binnen kunnen varen omdat zij hier nog niet voor hoeven te betalen. Met als gevolg voor de binnenvaart weer iets minder werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geld staat bij mij nog niet in de wallet maar wat mij betreft helemaal prima. Mooi voor het einde van het jaar en met boeterente.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:33 schreef zeeland6 het volgende:
Beste SIG investeerder,
Je hebt geïnvesteerd in het project Andesdreef 35 in Utrecht.
De hypotheek is op 27 november 2023 vervroegd afgelost.
In welke omgeving zitten die bedrijvenparkjes?quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:34 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Een eerste hypotheek toch?quote:Op woensdag 29 november 2023 17:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Damesmode/beautysalon CCF naar intensief beheer.
Er is als zekerheid een 2e hypotheek op woonhuis schoonvader gevestigd. Die zal daar wel willen blijven wonen.
Ja typvoud. Er staat nog een hoofdsom open van E 35.000 tegen een 1e hypotheek met een ltv van 8%.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een eerste hypotheek toch?
En het overgrote deel van de lening is al terugbetaald.
Komt vast goed.
Andesdreef is nu wel in de wallet.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het geld staat bij mij nog niet in de wallet maar wat mij betreft helemaal prima. Mooi voor het einde van het jaar en met boeterente.
Géén 2e hyp, alleen neg.hyp. verklaring.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Isolatie
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=28127
2e hypotheek op appartement van 2 miljoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |