abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 10 november 2023 @ 14:38:59 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211253446
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:30 schreef Momo het volgende:

Wel moeten lachen soms, Putin is door God gestuurd. wel bijzonder hoe bijna al die oude vrouwtjes denken.
Die zijn vrijwel allemaal product van het Sovjetregime :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211253529
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jammer.

Maar idd, een pyrrus overwinning. Down the drain it goes.
Nou, dat betekent dat er minder geconsumeerd wordt, omdat mensen meer geld kwijt zijn aan leningen. En bovendien worden er veel minder investeringen gedaan. Dit zorgt ervoor dat de toekomstige economie verder verzwakt wordt.

En de russische overheid heeft ook al geen geld meer over voor investeringen, en buitenlandse investeerders zijn k veelal gevlucht.

Dit alles zorgt voor minder belastinginkomsten, wat het budget van rusland nog verder onder druk zet.

Oplossing voor dit alles? Roebels printen!
pi_211253550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Zelenskiy hopes for "planet of dogs" to solve world's crises
Apart from a detailed peace plan to end Russia's invasion of Ukraine, President Volodymyr Zelenskiy has a less conventional idea for ending geopolitical crises like these: let dogs run the world.

https://www.reuters.com/w(...)s-crises-2023-11-08/

_O-
Op de vraag of hij nog wel af en toe ergens om kan lachen, begrijp ik:

"Sometimes I'm looking at this and think that the best way (is) if this planet will be the planet of dogs," he said at the Reuters NEXT conference in New York, responding to a question about what still makes him laugh.
Zelenskiy, who is promoting a 10-point peace proposal, said his dogs provide much-needed relief when he spends time with his wife and children, and are "always funny".

In het fimpje staat ook jokingly suggest .
pi_211253642
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die zijn vrijwel allemaal product van het Sovjetregime :D
Die hebben allemaal een nieuwe lada gekregen en een zak vis en een zak aardappelen omdat ze hun zonen en kleinzoons kapot hebben laten schieten in Oekrane.
Leuk dat Putin 80 jarigen een goed pensioen gaat geven . Meeste Russen halen de 70 niet eens.
Trouwens als Putin zo goed voor bejaarden is, waarom eten ze uit vuilnisbakken?
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:07:55 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211253677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:27 schreef slashdotter3 het volgende:
“Rusland en Westen kunnen niet samen bestaan”
Ik zeg het al maanden: Rusland gaat kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211253735
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:33 schreef J.B. het volgende:

[..]
Tenzij een vredesakkoord behelst dat Oekrane bij de NAVO komt lijkt me een akkoord een kansloze onderneming. Tegelijkertijd lijkt me de kans dat Rusland daarmee akkoord gaat vrijwel onbestaande omdat ze daarmee hun belangrijkste gereedschap voor het benvloeden van hun buren verliezen, namelijk het voortdurende dreigen met geweld en kloten met grenzen.
Ideaal zal een akkoord waarschijnlijk niet zijn nee. En garanties dat Rusland later niet weer begint zijn er ook niet.

Maar als er niet meer perspectief komt zal de roep om te onderhandelen luider worden. En als Oekrane bereid is de huidige bezette gebieden af te staan geloof ik wel dat de Russen bereid zullen zijn een akkoord te sluiten.

De haalbaarheid van het akkoord en of dit later genoeg zal blijken te zijn dat is wat anders.

En wat ik al aangaf, ik geloof dat het westen echt substantieel meer moet gaan leveren wil Oekrane tot een totale overwinning komen.
  Forum Admin vrijdag 10 november 2023 @ 15:32:08 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211253859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ideaal zal een akkoord waarschijnlijk niet zijn nee. En garanties dat Rusland later niet weer begint zijn er ook niet.

Maar als er niet meer perspectief komt zal de roep om te onderhandelen luider worden. En als Oekrane bereid is de huidige bezette gebieden af te staan geloof ik wel dat de Russen bereid zullen zijn een akkoord te sluiten.

De haalbaarheid van het akkoord en of dit later genoeg zal blijken te zijn dat is wat anders.

En wat ik al aangaf, ik geloof dat het westen echt substantieel meer moet gaan leveren wil Oekrane tot een totale overwinning komen.
Dat moet het westen ook. Sterker nog, dat had al veel eerder moeten gebeuren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211253947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk en tevens de enige manier om een structurele oplossing te bereiken. Alle andere uitkomsten zijn doekjes voor het bloeden en bieden geen permanente oplossing voor de expansiedrift van het imperialistische Rusland.
pi_211254113
twitter

Vijf F-16B tweezitters worden nu voor training ingezet begreep ik.
Dus zouden dit dan single-seat versies zijn?

KLu had nog 42 toestellen. 24 zijn nog in gebruik -naar het schijnt- en worden dit jaar uitgefaseerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2023 16:11:04 ]
pi_211254230
twitter
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:47:03 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:49:36 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211254424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:57 schreef oheng het volgende:
Alleen voor de hardcore onder ons: luister eens naar deze OSINT Twitter uitzending. Bijvoorbeeld specifiek over de training door de VS vanaf 49:00.
Tldr; de VS trainen de Oekrainers voor een "Amerikaanse oorlog" inclusief luchtsteun, lucht suprioriteit, en zonder drones. Terwijl de Britten gedeeltelijk getraind werden door de Oekrainers, en veel beter luisterden. Dit werd bijvoorbeeld onderschreven door de ervaringen van de 47e Brigade in Zaporizhia.

[ twitter ]
Ik moet gelijk aan Afghanistan denken waar de VS hetzelfde deed en toen de luchtsteun van de VS weg was kon het Afghaanse leger niets meer tegen de Taliban.
pi_211254462
twitter

Daar moet je dan mee onderhandelen.
pi_211254522
twitter

Ook bij Verbove geheuren er weer dingen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:36:06 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211255217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:51 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik hoop eigenlijk op hyperinflatie in dat land, dus 15% per dag ofzo, ik heb er alleen geen verstand van.

Weet iemand of dat tot de rele mogelijkheden behoort?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:11 schreef oheng het volgende:

[..]
In dit soort extreme omstandigheden is er zeker kans op hyperinflatie als gevolg van een vicieuze cirkel.
De basis vereisten voor hyperinflatie is er:
- Stijgende kosten
- Instorten van inkomsten
- Geen toegang tot leningen op de internationale markt
- Gebrek aan vertrouwen in economie en munt

Als het geld op is in rusland, dan moeten ze wel roebels gaan printen.

En let op dat de russen zitten te sjoemelen met hun financiele cijfers. Die kloppen simpelweg niet, en zijn te rooskleurig.
Maar dit zijn niet de voorwaarden voor hyperinflatie.

Het gaat dan eerder om een demand-pull inflatie, waarbij er te weinig producten op een markt kunnen komen waardoor veel mensen hetzelfde product willen kopen en de prijzen dus omhoog vliegen. Dat is een mogelijkheid als bijvoorbeeld ook China de Russische markt boycot.

De andere mogelijkheid is via teveel geld moeten bijprinten.

Normaal gezien wordt inflatie van boven de 40% als extreem gevaarlijk en moeilijk te beteugelen gezien.

De Russische economische cijfers zijn niet zo moeilijk te controleren aangezien het grotendeels gebaseerd is op grondstoffenexport. De olieprijzen begin 2023 waren problematisch maar zijn de laatste maanden weer rond de $70 voor Ural, 68,97 vandaag.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_211255400
Video van Brandon Mitchell die tegenwoordig gewonden opvangt in Kherson die snachts gevacueerd worden van de andere kant van de rivier.
pi_211255440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ook bij Verbove geheuren er weer dingen.
Daar is men al een weekje mee bezig ja. Ook bij Robotyne is er wat winst.

Boven Bakhmut is er juist wat verlies, hoewel het de vraag is in hoeverre men per se die gebieden heeft als Oekrane zijnde.
pi_211255505
twitter

Putler vriendje Orban :W
pi_211255620
twitter
pi_211255710
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]
Maar dit zijn niet de voorwaarden voor hyperinflatie.

Het gaat dan eerder om een demand-pull inflatie, waarbij er te weinig producten op een markt kunnen komen waardoor veel mensen hetzelfde product willen kopen en de prijzen dus omhoog vliegen. Dat is een mogelijkheid als bijvoorbeeld ook China de Russische markt boycot.

De andere mogelijkheid is via teveel geld moeten bijprinten.

Normaal gezien wordt inflatie van boven de 40% als extreem gevaarlijk en moeilijk te beteugelen gezien.

De Russische economische cijfers zijn niet zo moeilijk te controleren aangezien het grotendeels gebaseerd is op grondstoffenexport. De olieprijzen begin 2023 waren problematisch maar zijn de laatste maanden weer rond de $70 voor Ural, 68,97 vandaag.
Tja, ik ken er ook niets aan doen. Hier zijn de oorzaken vanbhyperinflatie.

Ik wil best ingaan op casestudies zoals Rhodesie, Weimar Duitsland, Argentini, of Venezuela. Maar niet hier haha.

Je moet inderdaad de importen van andere landen erbij pakken om te weten wat rusland exporteert. Maar dan weet je nog niet veel over het budget, want dat is meer dan alleen export.
pi_211255760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Boven Bakhmut is er juist wat verlies, hoewel het de vraag is in hoeverre men per se die gebieden heeft als Oekrane zijnde.
Bij Berkhivka/Yahidne, ja. Maar dat ligt in een vallei, dat was sowieso al een waardeloze positie. Blij dat Oekraine daar nu eindelijk weg is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:22:46 #82
56749 BlaZ
pi_211255781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:15 schreef oheng het volgende:

[..]
Tja, ik ken er ook niets aan doen. Hier zijn de oorzaken vanbhyperinflatie.

Ik wil best ingaan op casestudies zoals Rhodesie, Weimar Duitsland, Argentini, of Venezuela. Maar niet hier haha.

Je moet inderdaad de importen van andere landen erbij pakken om te weten wat rusland exporteert. Maar dan weet je nog niet veel over het budget, want dat is meer dan alleen export.
Dit komt toch overeen met hetgeen ik schrijf. Jij benoemde de voorwaarden voor reguliere inflatie. Hyperinflatie heeft specifiekere voorwaarden zoals ook in het artikel benoemd wat je post benoemd wordt.
pi_211255804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik moet gelijk aan Afghanistan denken waar de VS hetzelfde deed en toen de luchtsteun van de VS weg was kon het Afghaanse leger niets meer tegen de Taliban.
Ja inderdaad, exact hetzelfde. (plus schokeffect en het ANA was grotendeels niet veel soeps.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:27:34 #84
56749 BlaZ
pi_211255824
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:56 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Putler vriendje Orban :W
Is er eigenlijk meer duidelijk over de specificaties hiervan? Gaat dit puur om financile hulp?

Dit zou in ieder geval voldoende moeten zijn om Oekrane financieel te ondersteunen voor ongeveer 15-16 maanden.
pi_211255831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit komt toch overeen met hetgeen ik schrijf. Jij benoemde de voorwaarden voor reguliere inflatie. Hyperinflatie heeft specifiekere voorwaarden zoals ook in het artikel benoemd wat je post benoemd wordt.
Ja, een begrotingstekort die zorgt voor het aanslingeren van de geldpers.

Nummer 3 en 4 die ik noemde horen er niet bij volgens de definitie, maar ik vind van wel. Zonder mogelijkheid om te lenen van het IMF, Wereldbank, club van London, et al, moet je eerder de geldpers aanzetten.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:31:16 #86
56749 BlaZ
pi_211255860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:28 schreef oheng het volgende:

[..]
Voila. *dat

Dat is geen risico voor Rusland echter aangezien het begrotingstekort en de schuldpositie erg laag is. Aan de andere kant is een demand-pull inflatie wel degelijk een mogelijkheid hier gezien de geringe toegang tot de wereldmarkt.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:33:13 #87
56749 BlaZ
pi_211255885
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:28 schreef oheng het volgende:

[..]

Nummer 3 en 4 die ik noemde horen er niet bij volgens de definitie, maar ik vind van wel. Zonder mogelijkheid om te lenen van het IMF, Wereldbank, club van Rome/London, et al, moet je eerder de geldpers aanzetten.
Dat hoeft dan ook helemaal niet, dat is enkel van belang als je een laag intern spaarquotum hebt.

Zie bijvoorbeeld: https://data.oecd.org/natincome/saving-rate.htm

Dat is een van de redenen dat Japan redelijk stabiel kan blijven met een dermate hoge staatsschuld.
pi_211255923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voila. *dat

Dat is geen risico voor Rusland echter aangezien het begrotingstekort en de schuldpositie erg laag is. Aan de andere kant is een demand-pull inflatie wel degelijk een mogelijkheid hier gezien de geringe toegang tot de wereldmarkt.
Het probleem is dat het geld *ergens* vandaan moet komen. Lenen op de internationale markt is uitgesloten. Ze zijn nu begonnen met het plunderen vd economie, maar dat verergert het begrotingstekort, want dat leidt tot minder belastinginkomsten.
pi_211256019
twitter

Die boten zijn onbruikbaar.
pi_211256031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hoeft dan ook helemaal niet, dat is enkel van belang als je een laag intern spaarquotum hebt.

Zie bijvoorbeeld: https://data.oecd.org/natincome/saving-rate.htm

Dat is een van de redenen dat Japan redelijk stabiel kan blijven met een dermate hoge staatsschuld.
Ja, maar de waarde van dat spaarsaldo is in 1 jaar 40% in waarde gedaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')