abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211249260
Misschien wel 2 of 3 ook.
pi_211249271
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Misschien wel 2 of 3 ook.
Met hoogstwaarschijnlijk dezelfde onzin van dezelfde users er in :D
  donderdag 9 november 2023 @ 23:09:22 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211249282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En hoe was jouw identiteit veilig voorheen dan? Als ik jouw rekeningnummer had kon ik jouw bankrekening dus leeghalen? Geen ID, digitaal of anderszins, nodig en het geld kwam cash dus ook niet te traceren.

Ik snap eigenlijk totaal niet waarom je die situatie beter achtte.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Is jouw rekening ooit geplunderd toentertijd?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211249284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voor mij is dat helaas niet meer voor alles te doen...

Maar alsnog snap ik hem niet helemaal. Persoonlijk vind ik interactie met de politie 9 vd 10x kut. De lampjestest of alcoholcontrole die tijd in beslag neemt of de veel te gespannen houding bij het voetbal. Als ik die interacties korter kan maken met een extra pasje in de portemonnee dan neem ik dat voor lief.
Betutteling en regelneukerij werk je ermee in de hand. Dat moet je niet willen.(random verkeerscontrole) Oh meneer Daniëls, laat eens even scannen? Ah ik zie dat u nog uw eigen risico niet betaald heeft van uw operatie op 24 Augustus. Zullen we dat meteen even doen? Of komt u mee naar het bureau?
Lach met een schone bips
pi_211249292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:57 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Nee joh, daar ga ik niet meer aan beginnen. Blijf maar lekker naïef. Als je anno 2023 de overheid nog steeds vertrouwt dan ben je een blinde kip. Over een jaar of 10 zul je het wel zien verwacht ik. Of niet.
Taaltechnisch een slechte post van je. Je kan het een stuk korter en bondiger maken door hem zo te schrijven:

quote:
Ik weet het ook niet, maar mensen bang maken met vaagheden geeft mij het gevoel dat ik aandacht krijg.
pi_211249297
quote:
3s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Is jouw rekening ooit geplunderd toentertijd?
Nee. Mijn rekening is digitaal ook nog nooit geplunderd noch is mijn digitale ID ooit op enigerlei wijze misbruikt door de overheid.

De vraag stellen is hem dus beantwoorden.
pi_211249321
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met hoogstwaarschijnlijk dezelfde onzin van dezelfde users er in :D
Waarschijnlijk wel, ook degenen die erop reageren trouwens.
pi_211249350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Open deuren ingooien kan iedereen.
Waarom deden de meesten dan alsof die deur veilig dicht zat?

quote:
In een samenleving die steeds meer digitaal gaat volgt de overheid 10 jaar te laat ook. WoW! Heb hier al meerdere pogingen gedaan om te achterhalen wat voor stoute dingen de overheid hiermee kan die in de huidige situatie niet zou kunnen, maar misschien ben jij wel het heldere licht die dat wel weet!
De vraag is wat de staat nog, niet noodzakelijk de Nederlandse, of zelfs een andere machthebbende, niet voor stouts zou kunnen doen? Waarom breidt de infrastructuur zich alsmaar uit in totalitaire richting? Vraag je eens af wat als Seys Inquart hier nu de lakens uit zou delen wat er voor het verzet nog mogelijk zou zijn. Als de staat zo veel macht over de burgers heeft dat die geen draagvlak meer nodig heeft, waarom zou die staat dat dan nog zoeken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211249361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
De vraag is wat de staat nog, niet noodzakelijk de Nederlandse, of zelfs een andere machthebbende, niet voor stouts zou kunnen doen? Waarom breidt de infrastructuur zich alsmaar uit in totalitaire richting? Vraag je eens af wat als Seys Inquart hier nu de lakens uit zou delen wat er voor het verzet nog mogelijk zou zijn. Als de staat zo veel macht over de burgers heeft dat die geen draagvlak meer nodig heeft, waarom zou die staat dat dan nog zoeken?
Ja, maar gelukkig hoeven we niet bang te zijn dat de FvD aan de macht komt dus dat scheelt wel weer in de risico's die we hiermee lopen.
pi_211249370
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik ben nog van de tijd dat er geen legitimatieplicht was. Zelfs een politieagent mocht er niet naar vragen. Geld nodig? Je liep naar je bank, vertelde het rekeningnummer en na het zetten van je handtekening op een formulier kwam je geld via buizenpost uit de kluis.

Jouw digitale identiteit is net zo vluchtig als een geheugenmodule. Zo besta je en mag je alles, en zo ben je pleite en ben je een paria. Je hebt geen idee wie er aan de knoppen mag zitten, maar je weet wel dat jouw doen en laten buiten jouw macht ligt.
Weetje ik ben ook tegen die legitimatieplicht. Ik zie het vaak gebruikt worden op een manier die intimiderend overkomt en dat volgens mij bewust ook zo ingezet wordt tegen mensen die geen misdrijf hebben begaan.

Maar ik zie niet in waarom dat een argument tegen meer gemak binnen dat systeem zou moeten zijn?

Ik heb 1984 gelezen en daar verdwenen ook allerlei mensen alsof ze nooit bestaan hadden zonder dat daar een digitale identiteit voor nodig was. Onze overheid doet dat niet en als ze het over 5 jaar wel willen gaan doen, dan zie ik niet in hoe het ontbreken van een app op je mobiel het significant moeilijker voor ze gaat maken om mensen met stoute meningen een paria te maken.
  donderdag 9 november 2023 @ 23:19:07 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211249381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Mijn rekening is digitaal ook nog nooit geplunderd noch is mijn digitale ID ooit op enigerlei wijze misbruikt door de overheid.

De vraag stellen is hem dus beantwoorden.
En nu maar hopen dat het zo blijft hè. Kennelijk moet het eerst misgaan voordat je beseft wat het betekent dat je niet meer bestaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211249384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Betutteling en regelneukerij werk je ermee in de hand. Dat moet je niet willen.(random verkeerscontrole) Oh meneer Daniëls, laat eens even scannen? Ah ik zie dat u nog uw eigen risico niet betaald heeft van uw operatie op 24 Augustus. Zullen we dat meteen even doen? Of komt u mee naar het bureau?
En dat kunnen ze allemaal niet doen ahv je paspoort foto? Juist als je geen id mee hebt is het gezellig mee naar het bureau.
pi_211249412
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Allemaal holle frasen en bangmakerij, maar geen enkel voorbeeld of argument waarom dit het verschil zou maken voor de nazistaat.
pi_211249414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En dat kunnen ze allemaal niet doen ahv je paspoort foto? Juist als je geen id mee hebt is het gezellig mee naar het bureau.
Uhmm nee! Daar halen ze geen achterstallige eigen risico betalingen mee op :) Alleen boetes en uitstaande straffen.

Weet je, ik vind het te ver gaan dat straks alles aan elkaar gekoppeld is :) Dan maken ze het wel heel makkelijk om je hele hebben en doen te controleren.
Lach met een schone bips
pi_211249416
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]
En nu maar hopen dat het zo blijft hè. Kennelijk moet het eerst misgaan voordat je beseft wat het betekent dat je niet meer bestaat. dat je rekening is leeggeplunderd.
Aangepast.
pi_211249422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Open deuren ingooien kan iedereen. In een samenleving die steeds meer digitaal gaat volgt de overheid 10 jaar te laat ook. WoW! Heb hier al meerdere pogingen gedaan om te achterhalen wat voor stoute dingen de overheid hiermee kan die in de huidige situatie niet zou kunnen, maar misschien ben jij wel het heldere licht die dat wel weet!
Een persoonlijk CO2 budget/wallet, op basis van al je in je digitale ID geregistreerde verbruik?
pi_211249427
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:23 schreef Za het volgende:

[..]
Een persoonlijk CO2 budget/wallet, op basis van al je in je digitale ID geregistreerde verbruik?
Oh deze was me ontschoten, wel beetje dom van me :)
Lach met een schone bips
pi_211249440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Uhmm nee! Daar halen ze geen achterstallige eigen risico betalingen mee op :) Alleen boetes en uitstaande straffen.

Weet je, ik vind het te ver gaan dat straks alles aan elkaar gekoppeld is :) Dan maken ze het wel heel makkelijk om je hele hebben en doen te controleren.
Eigen risico betalingen doe je niet aan de overheid dus wat is dit nu weer voor gelul?
  donderdag 9 november 2023 @ 23:28:49 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211249442
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Digid hebben we al een tijdje en ik zou er best blij van worden als ik geen losse id kaart meer hoef mee te nemen. Waarom moet ik hier bang voor zijn?
wat doen ze met Russen die een paspoort gekocht hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211249491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eigen risico betalingen doe je niet aan de overheid dus wat is dit nu weer voor gelul?
Gelul? Mooie verwoording als alles in 1 wallet zit en je dus bij 1 controle op alles gecontroleerd kan worden of je wel een goeie burger bent? In die hele wallet komt alles dus.. Je pasjes, je rijbewijs, paspoort, verzekeringen en weet ik veel wat meer. Dat gaat op een gegeven moment gekoppeld met elkaar worden. Niet meteen natuurlijk, maar stapsgewijs.
Lach met een schone bips
  donderdag 9 november 2023 @ 23:37:44 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211249500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Gelul? Mooie verwoording als alles in 1 wallet zit en je dus bij 1 controle op alles gecontroleerd kan worden of je wel een goeie burger bent? In die hele wallet komt alles dus.. Je pasjes, je rijbewijs, paspoort, verzekeringen en weet ik veel wat meer. Dat gaat op een gegeven moment gekoppeld met elkaar worden. Niet meteen natuurlijk, maar stapsgewijs.
Handig toch. Als je bijvoorbeeld op reis gaat, dan heb je alle gegevens bijelkaar ^O^ Geen geklooi, gewoon 1 appje installeren ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211249504
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:23 schreef Za het volgende:

[..]
Nogmaals: waarom zou dat nu nog niet kunnen?
pi_211249512
quote:
84s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Handig toch. Als je bijvoorbeeld op reis gaat, dan heb je alle gegevens bijelkaar ^O^ Geen geklooi, gewoon 1 appje installeren ^O^
Ben door het dolle heen :') *O*
Lach met een schone bips
pi_211249517
Straks weet Bill Gates alles over mij. Oh ja en voor je weet staat er achter elk boom een FBI agent.
Corporate translator
pi_211249531
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:41 schreef HSG het volgende:
Straks weet Bill Gates alles over mij. Oh ja en voor je weet staat er achter elk boom een FBI agent.
CIA, FBI is voor binnenland USA gekkie :*
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')