Nou bij mij in de buurt rijden ze 80 waar je nu 50 mag, dus ik vind het prima, levensgevaarlijk om zo hard te rijden in een woonwijk.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30, met al die files. Zelfs op de A10 lukt het je nauwelijks.
Moet je die scooters en e-bikes eens zien. Ze passeren me alsof ik stil sta.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30, met al die files. Zelfs op de A10 lukt het je nauwelijks.
Ja dat kan echt wel. Gisteren heeft iemand mij voorgedaan hoe het gaat zijn straks een bepaalde route, echt bizar hoor.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30
Dit geldt uiteraard niet voor hulpdiensten.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:27 schreef ReplaR het volgende:
Is dit niet ontzettend storend voor de hulpdiensten met spoed?
Dat is niet helemaal waar. Hulpdiensten mogen verkeersregels overtreden als er spoed is, maar ook dan moeten ze zich veilig door het verkeer begeven. Daarvoor mag het snelheidsverschil met de andere auto's op de weg dus niet te groot zijn. En als die langzamer rijden, dan moeten ambulances dus ook langzamer.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:31 schreef Za het volgende:
Dit geldt uiteraard niet voor hulpdiensten.
Laat er nu net vandaag een brief van 25 wethouders naar de minister gegaan zijn over exact dat probleem.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Moet je die scooters en e-bikes eens zien. Ze passeren me alsof ik stil sta.
Benieuwd of ze die lui ook intensiever gaan controleren.
Ben blij dat autotjes gepest worden, anders zou het helemaal bumper aan bumper staan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 00:50 schreef Red_85 het volgende:
Straten ja, op die S wegen
Autotje pesten, niet meer niet minder.
Juist omdat je gepest wordt met 30 ga je nog meer bumper aan bumper staan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 01:02 schreef Alov het volgende:
[..]
Ben blij dat autotjes gepest worden, anders zou het helemaal bumper aan bumper staan.
Een stratenkaart maken met MS Paintquote:Op donderdag 9 november 2023 18:05 schreef Za het volgende:
Vrijdag 8 december gaat op de meeste wegen in Amsterdam de maximumsnelheid naar 30 kilometer per uur. Daar bereiden we de stad nu alvast op voor. We passen wegbelijning aan en plaatsen ongeveer 4.400 borden.
Maandag 2 oktober plaatsten we de eerste borden op de toekomstige 30-kilometerwegen, waar u nu nog 50 mag rijden. Op de borden zit tijdelijk een sticker met de boodschap ‘8 december hier 30km/u’. De sticker wordt in de nacht van donderdag 7 december op vrijdag 8 december verwijderd. Op deze wegen geldt dan een nieuwe maximumsnelheid.
Even wennen
Een andere maximumsnelheid is natuurlijk even wennen. Zeker voor mensen die dagelijks achter het stuur zitten. Maar in onze stad houden we graag rekening met elkaar.
Veiliger en stiller
Door wat langzamer te rijden, draagt u eraan bij dat iedereen zich veilig en onbezorgd kan verplaatsen in onze stad. U heeft als bestuurder namelijk een breder blikveld en kunt sneller reageren bij onverwachte situaties. Bij 30 kilometer per uur is de remweg 2 keer zo kort (13 meter) als bij 50 kilometer per uur (27 meter). Bij een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur verwachten we daarom 20 tot 30 procent minder ernstige ongelukken. De kans dat een voetganger een ongeluk overleeft bij deze snelheid, is 95 procent. Daarnaast denken we dat het lawaai van het verkeer zal halveren. De stad wordt stiller, en het buiten zijn prettiger.
Waar rijdt u straks 30 kilometer per uur?
Vanaf 8 december rijden we op 80 procent van de wegen in Amsterdam maximaal 30 kilometer per uur. Hoe hard u waar mag rijden, staat bij elke straat duidelijk aangegeven met de bekende verkeersborden. Wilt u weten waar u maximaal 30 moet rijden vanaf 8 december? Kijk op amsterdam.nl/30km voor meer informatie en de kaart.
https://www.amsterdam.nl/(...)mheden-30-kilometer/
Kaart:
[ afbeelding ]
https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/
Dit kan toch alleen maar een puinhoop worden, als een slak van A naar B? Alles dat gaat stroken, boetes en gedoe.
Propaganda achtige manier geschreven.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:05 schreef Za het volgende:
Vrijdag 8 december gaat op de meeste wegen in Amsterdam de maximumsnelheid naar 30 kilometer per uur. Daar bereiden we de stad nu alvast op voor. We passen wegbelijning aan en plaatsen ongeveer 4.400 borden.
Maandag 2 oktober plaatsten we de eerste borden op de toekomstige 30-kilometerwegen, waar u nu nog 50 mag rijden. Op de borden zit tijdelijk een sticker met de boodschap ‘8 december hier 30km/u’. De sticker wordt in de nacht van donderdag 7 december op vrijdag 8 december verwijderd. Op deze wegen geldt dan een nieuwe maximumsnelheid.
Even wennen
Een andere maximumsnelheid is natuurlijk even wennen. Zeker voor mensen die dagelijks achter het stuur zitten. Maar in onze stad houden we graag rekening met elkaar.
Veiliger en stiller
Door wat langzamer te rijden, draagt u eraan bij dat iedereen zich veilig en onbezorgd kan verplaatsen in onze stad. U heeft als bestuurder namelijk een breder blikveld en kunt sneller reageren bij onverwachte situaties. Bij 30 kilometer per uur is de remweg 2 keer zo kort (13 meter) als bij 50 kilometer per uur (27 meter). Bij een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur verwachten we daarom 20 tot 30 procent minder ernstige ongelukken. De kans dat een voetganger een ongeluk overleeft bij deze snelheid, is 95 procent. Daarnaast denken we dat het lawaai van het verkeer zal halveren. De stad wordt stiller, en het buiten zijn prettiger.
Waar rijdt u straks 30 kilometer per uur?
Vanaf 8 december rijden we op 80 procent van de wegen in Amsterdam maximaal 30 kilometer per uur. Hoe hard u waar mag rijden, staat bij elke straat duidelijk aangegeven met de bekende verkeersborden. Wilt u weten waar u maximaal 30 moet rijden vanaf 8 december? Kijk op amsterdam.nl/30km voor meer informatie en de kaart.
https://www.amsterdam.nl/(...)mheden-30-kilometer/
Kaart:
[ afbeelding ]
https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/
Dit kan toch alleen maar een puinhoop worden, als een slak van A naar B? Alles dat gaat stroken, boetes en gedoe.
Dat doen alleen aso's. Hopelijk worden die hard aangepakt.quote:Op vrijdag 10 november 2023 01:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist omdat je gepest wordt met 30 ga je nog meer bumper aan bumper staan.
Let naar op, je gevoel van drukte gaatomhoog straks.
Ik weet inmiddels vrij goed waar ik wanneer met de auto kan komen op zo'n manier dat ik niet stil kom te staan, maar ik kan inderdaad zelden harder dan 30 km/uur rijden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eens.
En even terzijde, 30 kunnen rijden in Amsterdam is sowieso al zeldzaam
Ja? Dat het voor je gevoel drukker wordt is aso?quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doen alleen aso's. Hopelijk worden die hard aangepakt.
Wat aso is, is dat je zo egoïstisch bent dat je hard wilt rijden en dit als pesten ziet. En er is geen enkele noodzaak om bumper aan bumper te rijden. Houd gewoon afstand, geef anderen de ruimte en houd rekening met voetgangers, fietsers en omwonenden. Het is zo makkelijk.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja? Dat het voor je gevoel drukker wordt is aso?
Hoezo "bende die het oplevert"?quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Propaganda achtige manier geschreven.
'Voor u'
'Gaan we'
Gaat prachtig worden, de bende die het oplevert.
Bovendien is een automobilist niet het centrum van het universum. De stad moet ook leefbaar zijn voor de mensen die er wonen. Op sommige plekken kun je misschien wel harder rijden, maar is dat asociaal en onveilig. Mijn eigen straat is daar een voorbeeld van. Goddank krijgen we binnenkort drempels.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo "bende die het oplevert"?
In de meeste straten in dat kaartje zou 30 sowieso een prima snelheid zijn omdat het geen doorgaande wegen zijn, en de straten die wel doorgaande wegen zijn binnen de ring en aangepast worden naar 30 kunnen het prima hebben, het maakt op de Lairessestraat echt niet uit of je er maar 30 mag rijden en op de straten er omheen is 30 sowieso de meest logische snelheid.
dus dan gaan zein december 80 waar ze 30 mogen?quote:Op donderdag 9 november 2023 18:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou bij mij in de buurt rijden ze 80 waar je nu 50 mag, dus ik vind het prima, levensgevaarlijk om zo hard te rijden in een woonwijk.
50 hardquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat aso is, is dat je zo egoïstisch bent dat je hard wilt rijden en dit als pesten ziet. En er is geen enkele noodzaak om bumper aan bumper te rijden. Houd gewoon afstand, geef anderen de ruimte en houd rekening met voetgangers, fietsers en omwonenden. Het is zo makkelijk.
Waarom is het dan wel het favoriete pest object van GL/d66?quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bovendien is een automobilist niet het centrum van het universum. De stad moet ook leefbaar zijn voor de mensen die er wonen. Op sommige plekken kun je misschien wel harder rijden, maar is dat asociaal en onveilig. Mijn eigen straat is daar een voorbeeld van. Goddank krijgen we binnenkort drempels.
Ik zie bijvoorbeeld een weg in Amsterdam-Noord waar je best harder zou kunnen rijden maar dat straks niet meer mag. Dat gaat een zegen zijn voor de omwonenden. Bovendien is er een gevaarlijke bocht waar regelmatig ongelukken gebeuren. Ik rijd er zelf altijd al voorzichtig, maar veel anderen doen dat niet.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
50 hard
Je snapt er geen moer van. Het is niet bumperkleven, het is bumper aan bumper omdat er tegelijkertijd meer autos op ds weg gaan zijn.
En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
Straten waar voornamelijk mensen wonen en winkelen bedoel je?quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
50 hard
Je snapt er geen moer van. Het is niet bumperkleven, het is bumper aan bumper omdat er tegelijkertijd meer autos op ds weg gaan zijn.
En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
Hier in de buurt is recentelijk een belangrijke verkeersader geasfalteerd. Die weg is daardoor een week afgesloten geweest. Ik kon er gewoon langsfietsen en was gechoqueerd door het verschil. Wat een rust en ruimte! Let wel: ik ben zelf als automobilist afhankelijk van die weg, maar ineens begreep ik beter wat een impact al dat verkeer heeft op onze leefomgeving.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is het dan wel het favoriete pest object van GL/d66?
Ik vermoed van wel jaquote:Op vrijdag 10 november 2023 09:00 schreef mschol het volgende:
[..]
dus dan gaan zein december 80 waar ze 30 mogen?
Eens wel.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:06 schreef Red_85 het volgende:
En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
Ik heb in de korte tijd dat ik in Amsterdam-Noord woonde mijn omgeving drukker en drukker zien worden. Dat geldt voor meer mensen, dus je argument "je gaat op een drukke plek wonen en gaat dan klagen over drukte" gaat vaak niet op.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eens wel.
Daarbij: (hartje) Amsterdam gaan wonen en dan moeite hebben met drukte en verkeer. Tja.
(Wat niet wil zeggen dat ik hard rijden in de binnenstad oké vind. Ik rijd zelf zeer rustig als er veel kinderen, fietsers en wandelaars zijn. Maar ultieme rust verwachten in de stad vind ik wel raar.)
Amsterdam Noord. De plek waar wordt gebouwd en gebouwd. En dan weet je niet dat het drukker gaat worden?quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb in de korte tijd dat ik in Amsterdam-Noord woonde mijn omgeving drukker en drukker zien worden. Dat geldt voor meer mensen, dus je argument "je gaat op een drukke plek wonen en gaat dan klagen over drukte" gaat vaak niet op.
Tja, niet mee eens. Er zijn verschillen tussen platteland, kleine gemeentes en een grote stad.quote:En al zou dat wel het geval zijn, dan hoef je niet veroordeeld te zijn tot een drukke leefomgeving omdat die nu eenmaal druk was. Dat iets ooit het geval was, betekent namelijk niet dat het ook zo moet blijven.
Dat is wel degelijk een goeie aanpassing, ja.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou bij mij in de buurt rijden ze 80 waar je nu 50 mag, dus ik vind het prima, levensgevaarlijk om zo hard te rijden in een woonwijk.
ja dat krijg je als iedereen de nieuwe regel aan de laars lapt.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:08 schreef Za het volgende:
In Amsterdam staan vanaf vandaag flitspalen die de maximumsnelheid van 30 kilometer per uur moeten gaan handhaven. Het is voor het eerst dat daarvoor flitspalen worden gebruikt. Het gaat om een proef.
https://www.nu.nl/binnenl(...)lometer-per-uur.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |