abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211245288
Vrijdag 8 december gaat op de meeste wegen in Amsterdam de maximumsnelheid naar 30 kilometer per uur. Daar bereiden we de stad nu alvast op voor. We passen wegbelijning aan en plaatsen ongeveer 4.400 borden.

Maandag 2 oktober plaatsten we de eerste borden op de toekomstige 30-kilometerwegen, waar u nu nog 50 mag rijden. Op de borden zit tijdelijk een sticker met de boodschap ‘8 december hier 30km/u’. De sticker wordt in de nacht van donderdag 7 december op vrijdag 8 december verwijderd. Op deze wegen geldt dan een nieuwe maximumsnelheid.

Even wennen
Een andere maximumsnelheid is natuurlijk even wennen. Zeker voor mensen die dagelijks achter het stuur zitten. Maar in onze stad houden we graag rekening met elkaar.

Veiliger en stiller
Door wat langzamer te rijden, draagt u eraan bij dat iedereen zich veilig en onbezorgd kan verplaatsen in onze stad. U heeft als bestuurder namelijk een breder blikveld en kunt sneller reageren bij onverwachte situaties. Bij 30 kilometer per uur is de remweg 2 keer zo kort (13 meter) als bij 50 kilometer per uur (27 meter). Bij een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur verwachten we daarom 20 tot 30 procent minder ernstige ongelukken. De kans dat een voetganger een ongeluk overleeft bij deze snelheid, is 95 procent. Daarnaast denken we dat het lawaai van het verkeer zal halveren. De stad wordt stiller, en het buiten zijn prettiger.

Waar rijdt u straks 30 kilometer per uur?
Vanaf 8 december rijden we op 80 procent van de wegen in Amsterdam maximaal 30 kilometer per uur. Hoe hard u waar mag rijden, staat bij elke straat duidelijk aangegeven met de bekende verkeersborden. Wilt u weten waar u maximaal 30 moet rijden vanaf 8 december? Kijk op amsterdam.nl/30km voor meer informatie en de kaart.
https://www.amsterdam.nl/(...)mheden-30-kilometer/

Kaart:


https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/

Dit kan toch alleen maar een puinhoop worden, als een slak van A naar B? Alles dat gaat stroken, boetes en gedoe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 09-11-2023 18:13:37 ]
pi_211245300
Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30, met al die files. Zelfs op de A10 lukt het je nauwelijks.
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 18:09:40 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_211245306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30, met al die files. Zelfs op de A10 lukt het je nauwelijks.
Nou bij mij in de buurt rijden ze 80 waar je nu 50 mag, dus ik vind het prima, levensgevaarlijk om zo hard te rijden in een woonwijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 9 november 2023 @ 18:10:05 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211245309
Fijn dat dit pas na pakjesavond ingaat, dan kan de nonbinaire bij1 regenboog Piet gewoon op tijd zijn pakjes afleveren.
  donderdag 9 november 2023 @ 18:10:11 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211245310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:
Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30, met al die files. Zelfs op de A10 lukt het je nauwelijks.
Moet je die scooters en e-bikes eens zien. Ze passeren me alsof ik stil sta.

Benieuwd of ze die lui ook intensiever gaan controleren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211245312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:08 schreef Magister_Artium het volgende:

Alsof je ergens in Amsterdam harder kan rijden dan 30
Ja dat kan echt wel. Gisteren heeft iemand mij voorgedaan hoe het gaat zijn straks een bepaalde route, echt bizar hoor.
  donderdag 9 november 2023 @ 18:10:39 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211245314
_O-
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211245332
Opzich geen probleem mits de weginrichting ook maar aangepast is, met wat uitzonderingen voor echt de doorvoerwegen. Lagere snelheid hoeft overigens niet te betekenen dat het perse trager gaat. Gemiddelde snelheid over je traject is sowieso véél lager dan 30, laat staan 50.

Maar in Amsterdam zal het wel weer waardeloos geïmplementeerd worden :')
pi_211245348
Een pluspunt: de politie kan nu mooi de trouwstoeten aan de kant zetten, alleen al wegens te hard rijden.
pi_211245422
Is dit niet ontzettend storend voor de hulpdiensten met spoed?
pi_211245465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:27 schreef ReplaR het volgende:
Is dit niet ontzettend storend voor de hulpdiensten met spoed?
Dit geldt uiteraard niet voor hulpdiensten.

Noch voor kangoeroes of struisvogels.
  donderdag 9 november 2023 @ 18:33:48 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211245495
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:31 schreef Za het volgende:
Dit geldt uiteraard niet voor hulpdiensten.
Dat is niet helemaal waar. Hulpdiensten mogen verkeersregels overtreden als er spoed is, maar ook dan moeten ze zich veilig door het verkeer begeven. Daarvoor mag het snelheidsverschil met de andere auto's op de weg dus niet te groot zijn. En als die langzamer rijden, dan moeten ambulances dus ook langzamer.

Maar goed, we hebben het hier over een stad waar de verkeersregelaars ambulances ook lieten omrijden toen er een door de gemeenteraad bedacht hek op de Weesperstraat werd gezet. Dus dan kan dit er ook wel bij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Spellchecker donderdag 9 november 2023 @ 23:03:11 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211249387
Dat wordt een feestje.

Wel begrijpelijk.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211249637
Goede zaak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211249723
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Moet je die scooters en e-bikes eens zien. Ze passeren me alsof ik stil sta.

Benieuwd of ze die lui ook intensiever gaan controleren.
Laat er nu net vandaag een brief van 25 wethouders naar de minister gegaan zijn over exact dat probleem.
pi_211249726
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
Goede zaak.
Eens.

En even terzijde, 30 kunnen rijden in Amsterdam is sowieso al zeldzaam :+
pi_211249800
Straten ja, op die S wegen :')

Autotje pesten, niet meer niet minder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211249830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:50 schreef Red_85 het volgende:
Straten ja, op die S wegen :')

Autotje pesten, niet meer niet minder.
Ben blij dat autotjes gepest worden, anders zou het helemaal bumper aan bumper staan.
pi_211249849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 01:02 schreef Alov het volgende:

[..]
Ben blij dat autotjes gepest worden, anders zou het helemaal bumper aan bumper staan.
Juist omdat je gepest wordt met 30 ga je nog meer bumper aan bumper staan.
Let naar op, je gevoel van drukte gaatomhoog straks.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211250262
Niks nieuws toch?

Hier binnen het dorp is alleen het stuk wat onderdeel is van de doorgaande provinciale weg 50km/u, al de rest 30km/u.
pi_211250267
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:05 schreef Za het volgende:
Vrijdag 8 december gaat op de meeste wegen in Amsterdam de maximumsnelheid naar 30 kilometer per uur. Daar bereiden we de stad nu alvast op voor. We passen wegbelijning aan en plaatsen ongeveer 4.400 borden.

Maandag 2 oktober plaatsten we de eerste borden op de toekomstige 30-kilometerwegen, waar u nu nog 50 mag rijden. Op de borden zit tijdelijk een sticker met de boodschap ‘8 december hier 30km/u’. De sticker wordt in de nacht van donderdag 7 december op vrijdag 8 december verwijderd. Op deze wegen geldt dan een nieuwe maximumsnelheid.

Even wennen
Een andere maximumsnelheid is natuurlijk even wennen. Zeker voor mensen die dagelijks achter het stuur zitten. Maar in onze stad houden we graag rekening met elkaar.

Veiliger en stiller
Door wat langzamer te rijden, draagt u eraan bij dat iedereen zich veilig en onbezorgd kan verplaatsen in onze stad. U heeft als bestuurder namelijk een breder blikveld en kunt sneller reageren bij onverwachte situaties. Bij 30 kilometer per uur is de remweg 2 keer zo kort (13 meter) als bij 50 kilometer per uur (27 meter). Bij een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur verwachten we daarom 20 tot 30 procent minder ernstige ongelukken. De kans dat een voetganger een ongeluk overleeft bij deze snelheid, is 95 procent. Daarnaast denken we dat het lawaai van het verkeer zal halveren. De stad wordt stiller, en het buiten zijn prettiger.

Waar rijdt u straks 30 kilometer per uur?
Vanaf 8 december rijden we op 80 procent van de wegen in Amsterdam maximaal 30 kilometer per uur. Hoe hard u waar mag rijden, staat bij elke straat duidelijk aangegeven met de bekende verkeersborden. Wilt u weten waar u maximaal 30 moet rijden vanaf 8 december? Kijk op amsterdam.nl/30km voor meer informatie en de kaart.
https://www.amsterdam.nl/(...)mheden-30-kilometer/

Kaart:

[ afbeelding ]
https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/

Dit kan toch alleen maar een puinhoop worden, als een slak van A naar B? Alles dat gaat stroken, boetes en gedoe.
Een stratenkaart maken met MS Paint :')
pi_211250549
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:05 schreef Za het volgende:
Vrijdag 8 december gaat op de meeste wegen in Amsterdam de maximumsnelheid naar 30 kilometer per uur. Daar bereiden we de stad nu alvast op voor. We passen wegbelijning aan en plaatsen ongeveer 4.400 borden.

Maandag 2 oktober plaatsten we de eerste borden op de toekomstige 30-kilometerwegen, waar u nu nog 50 mag rijden. Op de borden zit tijdelijk een sticker met de boodschap ‘8 december hier 30km/u’. De sticker wordt in de nacht van donderdag 7 december op vrijdag 8 december verwijderd. Op deze wegen geldt dan een nieuwe maximumsnelheid.

Even wennen
Een andere maximumsnelheid is natuurlijk even wennen. Zeker voor mensen die dagelijks achter het stuur zitten. Maar in onze stad houden we graag rekening met elkaar.

Veiliger en stiller
Door wat langzamer te rijden, draagt u eraan bij dat iedereen zich veilig en onbezorgd kan verplaatsen in onze stad. U heeft als bestuurder namelijk een breder blikveld en kunt sneller reageren bij onverwachte situaties. Bij 30 kilometer per uur is de remweg 2 keer zo kort (13 meter) als bij 50 kilometer per uur (27 meter). Bij een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur verwachten we daarom 20 tot 30 procent minder ernstige ongelukken. De kans dat een voetganger een ongeluk overleeft bij deze snelheid, is 95 procent. Daarnaast denken we dat het lawaai van het verkeer zal halveren. De stad wordt stiller, en het buiten zijn prettiger.

Waar rijdt u straks 30 kilometer per uur?
Vanaf 8 december rijden we op 80 procent van de wegen in Amsterdam maximaal 30 kilometer per uur. Hoe hard u waar mag rijden, staat bij elke straat duidelijk aangegeven met de bekende verkeersborden. Wilt u weten waar u maximaal 30 moet rijden vanaf 8 december? Kijk op amsterdam.nl/30km voor meer informatie en de kaart.
https://www.amsterdam.nl/(...)mheden-30-kilometer/

Kaart:

[ afbeelding ]
https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/

Dit kan toch alleen maar een puinhoop worden, als een slak van A naar B? Alles dat gaat stroken, boetes en gedoe.
Propaganda achtige manier geschreven.
'Voor u'
'Gaan we'

Gaat prachtig worden, de bende die het oplevert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211250556
Poeh, wat errug.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211250631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 01:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Juist omdat je gepest wordt met 30 ga je nog meer bumper aan bumper staan.
Let naar op, je gevoel van drukte gaatomhoog straks.
Dat doen alleen aso's. Hopelijk worden die hard aangepakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211250645
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eens.

En even terzijde, 30 kunnen rijden in Amsterdam is sowieso al zeldzaam :+
Ik weet inmiddels vrij goed waar ik wanneer met de auto kan komen op zo'n manier dat ik niet stil kom te staan, maar ik kan inderdaad zelden harder dan 30 km/uur rijden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211250646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat doen alleen aso's. Hopelijk worden die hard aangepakt.
Ja? Dat het voor je gevoel drukker wordt is aso?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211250662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja? Dat het voor je gevoel drukker wordt is aso?
Wat aso is, is dat je zo egoïstisch bent dat je hard wilt rijden en dit als pesten ziet. En er is geen enkele noodzaak om bumper aan bumper te rijden. Houd gewoon afstand, geef anderen de ruimte en houd rekening met voetgangers, fietsers en omwonenden. Het is zo makkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 10 november 2023 @ 08:57:03 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211250673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Propaganda achtige manier geschreven.
'Voor u'
'Gaan we'

Gaat prachtig worden, de bende die het oplevert.
Hoezo "bende die het oplevert"?
In de meeste straten in dat kaartje zou 30 sowieso een prima snelheid zijn omdat het geen doorgaande wegen zijn, en de straten die wel doorgaande wegen zijn binnen de ring en aangepast worden naar 30 kunnen het prima hebben, het maakt op de Lairessestraat echt niet uit of je er maar 30 mag rijden en op de straten er omheen is 30 sowieso de meest logische snelheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211250694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoezo "bende die het oplevert"?
In de meeste straten in dat kaartje zou 30 sowieso een prima snelheid zijn omdat het geen doorgaande wegen zijn, en de straten die wel doorgaande wegen zijn binnen de ring en aangepast worden naar 30 kunnen het prima hebben, het maakt op de Lairessestraat echt niet uit of je er maar 30 mag rijden en op de straten er omheen is 30 sowieso de meest logische snelheid.
Bovendien is een automobilist niet het centrum van het universum. De stad moet ook leefbaar zijn voor de mensen die er wonen. Op sommige plekken kun je misschien wel harder rijden, maar is dat asociaal en onveilig. Mijn eigen straat is daar een voorbeeld van. Goddank krijgen we binnenkort drempels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211250701
quote:
99s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:09 schreef Karina het volgende:

[..]
Nou bij mij in de buurt rijden ze 80 waar je nu 50 mag, dus ik vind het prima, levensgevaarlijk om zo hard te rijden in een woonwijk.
dus dan gaan zein december 80 waar ze 30 mogen?
pi_211250740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat aso is, is dat je zo egoïstisch bent dat je hard wilt rijden en dit als pesten ziet. En er is geen enkele noodzaak om bumper aan bumper te rijden. Houd gewoon afstand, geef anderen de ruimte en houd rekening met voetgangers, fietsers en omwonenden. Het is zo makkelijk.
50 hard :')

Je snapt er geen moer van. Het is niet bumperkleven, het is bumper aan bumper omdat er tegelijkertijd meer autos op ds weg gaan zijn.

En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211250749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bovendien is een automobilist niet het centrum van het universum. De stad moet ook leefbaar zijn voor de mensen die er wonen. Op sommige plekken kun je misschien wel harder rijden, maar is dat asociaal en onveilig. Mijn eigen straat is daar een voorbeeld van. Goddank krijgen we binnenkort drempels.
Waarom is het dan wel het favoriete pest object van GL/d66?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211250752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
50 hard :')

Je snapt er geen moer van. Het is niet bumperkleven, het is bumper aan bumper omdat er tegelijkertijd meer autos op ds weg gaan zijn.

En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
Ik zie bijvoorbeeld een weg in Amsterdam-Noord waar je best harder zou kunnen rijden maar dat straks niet meer mag. Dat gaat een zegen zijn voor de omwonenden. Bovendien is er een gevaarlijke bocht waar regelmatig ongelukken gebeuren. Ik rijd er zelf altijd al voorzichtig, maar veel anderen doen dat niet.

En ja, 50 is onder bepaalde omstandigheden hard. Op de dijk waar ik woon, wordt ook regelmatig 80 gereden terwijl je 30 mag. Ik snap werkelijk niet wat er omgaat in de mensen die een snelheidslimiet als een straf zien. Die wonen toch zelf ook op een plek waar ze enige rust willen hebben? Die hebben toch ook kinderen van wie ze willen dat die veilig zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 10-11-2023 09:14:02 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:10:04 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211250760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
50 hard :')

Je snapt er geen moer van. Het is niet bumperkleven, het is bumper aan bumper omdat er tegelijkertijd meer autos op ds weg gaan zijn.

En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
Straten waar voornamelijk mensen wonen en winkelen bedoel je?
Goh... laat het gros van Amsterdam waar deze snelheidsbeperking wordt ingevoerd daar nou uit bestaan...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211250772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom is het dan wel het favoriete pest object van GL/d66?
Hier in de buurt is recentelijk een belangrijke verkeersader geasfalteerd. Die weg is daardoor een week afgesloten geweest. Ik kon er gewoon langsfietsen en was gechoqueerd door het verschil. Wat een rust en ruimte! Let wel: ik ben zelf als automobilist afhankelijk van die weg, maar ineens begreep ik beter wat een impact al dat verkeer heeft op onze leefomgeving.

Als overheid heb je nu eenmaal belangen te balanceren. Ik ben geen GL/D66-stemmer, maar ik kan hun standpunt ten aanzien van auto's in veel gevallen wel begrijpen. Dit is zo'n geval.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 09:17:23 #38
9859 crew  Karina
Woman
pi_211250806
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:00 schreef mschol het volgende:

[..]
dus dan gaan zein december 80 waar ze 30 mogen?
Ik vermoed van wel ja :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_211250815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:06 schreef Red_85 het volgende:

En begrijp me niet verkeerd, in straten en woonerven is 30 prima. Gaat om de grotere wegen, de hoofdwegen zeg maar, waar het nergens op slaat.
Eens wel.

Daarbij: (hartje) Amsterdam gaan wonen en dan moeite hebben met drukte en verkeer. Tja.

(Wat niet wil zeggen dat ik hard rijden in de binnenstad oké vind. Ik rijd zelf zeer rustig als er veel kinderen, fietsers en wandelaars zijn. Maar ultieme rust verwachten in de stad vind ik wel raar.)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211250848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Eens wel.

Daarbij: (hartje) Amsterdam gaan wonen en dan moeite hebben met drukte en verkeer. Tja.

(Wat niet wil zeggen dat ik hard rijden in de binnenstad oké vind. Ik rijd zelf zeer rustig als er veel kinderen, fietsers en wandelaars zijn. Maar ultieme rust verwachten in de stad vind ik wel raar.)
Ik heb in de korte tijd dat ik in Amsterdam-Noord woonde mijn omgeving drukker en drukker zien worden. Dat geldt voor meer mensen, dus je argument "je gaat op een drukke plek wonen en gaat dan klagen over drukte" gaat vaak niet op.

En al zou dat wel het geval zijn, dan hoef je niet veroordeeld te zijn tot een drukke leefomgeving omdat die nu eenmaal druk was. Dat iets ooit het geval was, betekent namelijk niet dat het ook zo moet blijven. Da's een bekende drogreden. Je laatste zin is ook een drogreden, want het gaat hier niet om "ultieme rust willen". Je vertekent hiermee het standpunt van de ander.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211250888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb in de korte tijd dat ik in Amsterdam-Noord woonde mijn omgeving drukker en drukker zien worden. Dat geldt voor meer mensen, dus je argument "je gaat op een drukke plek wonen en gaat dan klagen over drukte" gaat vaak niet op.

Amsterdam Noord. De plek waar wordt gebouwd en gebouwd. En dan weet je niet dat het drukker gaat worden?

quote:
En al zou dat wel het geval zijn, dan hoef je niet veroordeeld te zijn tot een drukke leefomgeving omdat die nu eenmaal druk was. Dat iets ooit het geval was, betekent namelijk niet dat het ook zo moet blijven.
Tja, niet mee eens. Er zijn verschillen tussen platteland, kleine gemeentes en een grote stad.
Maar je hebt ook mensen op Schiphol die absolute stilte willen. Nonsens als je het mij vraagt.

Overigens wat een grote vloek in Amsterdam is, men steekt klakkeloos overal over. Je kan je lol op als automobilist om weer vol op je rem te moeten trappen, zelfs als je onder de toegestane snelheid rijdt.

Verder vind ik het allemaal best. Ik rij netjes wat aangegeven staat. Maar grotere wegen zachter rijden (het aanpassen dus) hoeft voor mij niet.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211250900
quote:
99s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:09 schreef Karina het volgende:

[..]
Nou bij mij in de buurt rijden ze 80 waar je nu 50 mag, dus ik vind het prima, levensgevaarlijk om zo hard te rijden in een woonwijk.
Dat is wel degelijk een goeie aanpassing, ja. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211251108
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:17 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik vermoed van wel ja :')
ze zouden lanceerheuveltjes en slaloms moeten aanleggen, stopt het vanzelf
pi_211251306
Vallen trams daar ook onder in Amsterdam?
pi_213755878
In Amsterdam staan vanaf vandaag flitspalen die de maximumsnelheid van 30 kilometer per uur moeten gaan handhaven. Het is voor het eerst dat daarvoor flitspalen worden gebruikt. Het gaat om een proef.

https://www.nu.nl/binnenl(...)lometer-per-uur.html
  zaterdag 1 juni 2024 @ 18:10:06 #46
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_213755898
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 18:08 schreef Za het volgende:
In Amsterdam staan vanaf vandaag flitspalen die de maximumsnelheid van 30 kilometer per uur moeten gaan handhaven. Het is voor het eerst dat daarvoor flitspalen worden gebruikt. Het gaat om een proef.

https://www.nu.nl/binnenl(...)lometer-per-uur.html
ja dat krijg je als iedereen de nieuwe regel aan de laars lapt.
pi_213756091
Vijf jaar geleden besloot de gemeente Amsterdam om de snorscooter in de ban te doen. Je mocht met je snorscooter voortaan niet meer op het fietspad maar je moest op de rijbaan tussen het autoverkeer, en je moest een helm dragen. Het had dus geen zin meer om een snorscooter te hebben, en ze hebben toen ook bedacht dat je bij een aantal tweewielerzaken, die daarvoor toestemming hadden van de RDW, je snorscooter goedkoop kon ombouwen tot bromscooter.

Maar nu heb je er dus niets meer aan dat je toen je snorscooter tot bromscooter hebt laten ombouwen, want nu mag je alsnog maar 30 km/h rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')