quote:
Op donderdag 9 november 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:Zoals elk jaar houden we een schranspartij van een week
We willen sowieso een vegetarisch Ottolenghi-stijl diner maken met allemaal hapjes, brood en dips. Als we dat op kerstavond doen, hebben we nog restjes genoeg om het ontbijt en de lunches van de dagen daarna op te leuken.
In de voorraad heb ik nog baba ganoush, 3 soorten pesto, vijgenjam en balsamico-uien dus qua dips zitten we wel goed.
Ik ben ook de folders al in de gaten te houden voor leukgeprijsde nootjes, afbakbrood, etc.
Het begint hier allemaal wat vorm te krijgen.
Zaterdag: de 23e een vegetarische Libanese mezzetafel. Ik heb nu 12 gerechtjes geselecteerd. Ik moet dat nog even finetunen.
Kerstavond: porchetta, spruitjes met druiven en kastanjes van Ottolenghi en zelfgemaakte aardappelkroketten.
Eerste kerstdag: de schoonfamilie komt gourmetten. Dit keer daag ik ze uit door er ook raclettekaas en vis of garnalen bij te serveren

Tweede kerstdag: kliekjes van de drie voorgaande dagen.
Derde kerstdag: kastanjesoep met vegetarische kliekjes en rosti of zoete aardappelwedges.
Verder staan er lekkere ontbijtjes zoals eggs benedict, scones en roerei met kastanje en paddenstoelen op het programma.
We gaan een stuk of 6 soorten brood bakken (pita, naan, breekbroden, focaccia's) en ook worstenbrood en saucijzenbrood bakken dus lunch en snack zal vooral uit brood met smeersels bestaan.
Ik heb even een onoverzichtelijke week voor de boeg dus ik heb de meeste boodschappen al gehaald vandaag. We doen heel veel uit voorraad dus het valt gelukkig mee. Vrijdag haal ik de bestelling bij de vleesboerderij op en dan volgende week nog even kort naar de supermarkt.