abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:01:43 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211222970
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

dinsdag 7 november 2023 @ 14:02:59 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211222985
A terrorist was reportedly shot at by Israeli security forces after attempting to enter the West Bank settlement of Ofra, Israeli media reported on Tuesday.

In a video that circulated on social media, the terrorist was seen trying to enter the settlement with a knife. Footage shows him fleeing the scene after being shot at by Israeli forces.
twitter
pi_211222992
Israëli propaganda be like:

"Ah yes, eindelijk grootschalige etnische zuiveringen, ik bedoel, goed dat de arme burgers van Gaza gebruikmaken van de humanitaire corridor die wij in het leven hebben geroepen omdat we zo begaan zijn met hen"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211223010
twitter

quote:
Oh ja, ook de NOS was uitgenodigd, maar de redactie liet niks horen.
Hef de NPO op.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211223024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Is het dan dat mensen best wel begrip hebben vanwege de context voor de escalerende emoties jegens Joden of zo? Is het omdat er een mediastorm over opzetten zal leiden tot meer gedoe en polarisatie? Waarom wordt er zo laks gereageerd op deze "incidenten" (zijn dat het nog wel?) en wordt er niet gehandhaafd op demonstraties waarbij opgeroepen wordt tot etnische zuiveringen en waarbij met Taliban- en jihadvlaggen gezwaaid wordt?
Antisemitisme.. Dan is de stok vinden om de hond te slaan niet zo moeilijk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:07:27 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211223032
twitter
pi_211223055
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:05 schreef superniger het volgende:
[ twitter ]
[..]
Hef de NPO op.
Vanavond allemaal huilende Joodse mensen aan tafel bij Khalid & Sloofje?
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:14:03 #8
292419 NoXia
Productiefoutje
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:16:26 #9
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211223129
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, ja moskeeën verbieden enzo. Toch? :')
Haha wat? :D

Ik heb dat nooit gezegd. Je slaat in ieder geval wel direct de discussie helemaal dood met deze onzin.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:22:21 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je doet " :') " maar ik denk niet dat het nog heel lang duurt voor dit serieus geopperd gaat worden...
En dan zitten we hier echt op een hellend vlak. Want eerlijk gezegd vind ik dat er nogal wat spanning zit tussen vrijheid van godsdienst en de wetenschap dat er moskeeën bestaan waarin er actief gevierd wordt als er Joden omkomen. Daar krijg je dus de term haathut van, die het merendeel van de moskeeën niet verdient me dunkt. Ik denk dus dat het in ieders belang is om het kaf van het koren te scheiden (in de wetenschap dat dit een behoorlijk enge ontwikkeling is).

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34465-4.html
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:22:33 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211223187
Ik lees hier helemaal niet dat er begrip is voor geweld tegen joden.
Ik zie wel vooral beelden uit het buitenland voorbij komen, dat komt misschien ook doordat hier niet veel joden wonen. Helaas is het grootste deel afgevoerd in WO2 en hebben weinigen overleefd.

Maar we moeten in khalid en Sophie meer aandacht hebben voor de escalaties in het buitenland? De hakenkruizen die beklad zijn op muren, en jodensterren?

Of wat is hier precies gebeurd?

En zijn er nu demonstraties aan de gang met wapperende jihad vlaggen?

Het staat je verder vrij om verder te kijken op tv dan naar het aanbod van NPO, als het je zo ergert. Ook iets wat maar voorbij blijft komen in deze topicreeks.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211223210
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn geen twee strijdende partijen. Hamas is een terroristische organisatie. Zij spelen het inderdaad niet volgens de regels.

Kan jij uitleggen waarom IDF voor het omgaan met Palestijnse burgers ook niet meer volgens de regels hoeft te spelen? Waarom mogen de rechten van de Palestijnse burger ineens door allebei geschonden worden? Dus ook door IDF. Waarom mag dat?

Dat IDF geen rekening met Hamas houdt staat buiten kijf
Waar heb je het gevoel dat het Israëlische leger niet volgens de regels zou spelen? Er is letterlijk geen leger ter wereld die zo ver gaat als zij doen om burgers te beschermen. Ik kan mij ook geen oorlog bedenken waar een leger aan roofknocking deed of via palmfletten of oproepen via sociale media en telefoon burgers adviseerde om naar een bepaald gebied te gaan, waar ze veilig zouden zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:05 schreef superniger het volgende:
[ twitter ]
[..]
Hef de NPO op.
Dat viel natuurlijk te verwachten. Bij de NOS gaat men liever een social media influencer uit de Gazastrook interviewen, die dan in de verslaggeving wordt gepresenteerd als 'onafhankelijke journalist'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:31:22 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223254
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees hier helemaal niet dat er begrip is voor geweld tegen joden.
Ik zie wel vooral beelden uit het buitenland voorbij komen, dat komt misschien ook doordat hier niet veel joden wonen. Helaas is het grootste deel afgevoerd in WO2 en hebben weinigen overleefd.

Maar we moeten in khalid en Sophie meer aandacht hebben voor de escalaties in het buitenland? De hakenkruizen die beklad zijn op muren, en jodensterren?
Ik vind dat er teleurstellend weinig ophef is hierover, ja. Als een debiel als Wagensveld met zijn handjevol minions ergens wil gaan staan eikelen dan haalt dat het nieuws, maar als er massa's met jihadvlaggen door stadscentra trekken waarbij openlijk voor etnische zuivering wordt opgeroepen van Joden dan is dat ineens minder interessant?
quote:
Of wat is hier precies gebeurd?

En zijn er nu demonstraties aan de gang met wapperende jihad vlaggen?
...

Witte Talibanvlag links, zwarte jihadvlag rechts.
In Zwolle nota bene.

Vertaling: Palestina is Arabisch. Kijk even naar de contouren van Palestina. Waar blijven de niet-Arabische mensen?

Even los van het feit dat dit joch een jaar of 5 is en dit op deze leeftijd omgehangen krijgt. Dat wordt vast een leuk Zwollenaartje later! O+
pi_211223280
Armeniërs zijn ook doelwit van treiterijen.

Israeli settlers attacked an Armenian family be spitting on them and then pepper spraying them in front of the entrance to the Armenian monastery in Jerusalem.
https://www.reddit.com/r/(...)_armenian_family_be/
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:34:30 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind dat er teleurstellend weinig ophef is hierover, ja. Als een debiel als Wagensveld met zijn handjevol minions ergens wil gaan staan eikelen dan haalt dat het nieuws, maar als er massa's met jihadvlaggen door stadscentra trekken waarbij openlijk voor etnische zuivering wordt opgeroepen van Joden dan is dat ineens minder interessant?
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.

[ afbeelding ]
Vertaling: Palestina is Arabisch. Kijk even naar de contouren van Palestina. Waar blijven de niet-Arabische mensen?

Even los van het feit dat dit joch een jaar of 5 is en dit op deze leeftijd omgehangen krijgt. Dat wordt vast een leuk Zwollenaartje later! O+
Volgens mij heeft het al dan niet aanwezig zijn van jihadvlaggen bij protesten ook hier wel het nieuws gehaald toch? Meen zelfs dat de politie dat ter plekke beoordeelde (en waar dan ook weer ophef over was). Met tweetjes van Greet en de zijnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211223288
quote:
Vertaling: Palestina is Arabisch. Kijk even naar de contouren van Palestina.
Het benadrukt dus ook duidelijk het element van territoriale gierigheid dat een rol speelt binnen Arabische en Islamtische kringen. Dit heeft niets meer te maken met opkomen voor de Palestijnse burgers. Zorgwekkend dat ook hier in Nederland jonge kinderen al met dit giftige gedachtegoed worden geïndoctrineerd.
quote:
Waar blijven de niet-Arabische mensen?
Een grootschalige herhaling van 7 oktober. Dat zouden dit soort mensen geweldig vinden, dan kan men weer feestend de straat op (zoals we ook zagen nog voordat het Israëlische ook maar één bombardement had uitgevoerd in de Gazastrook). Weinig wordt in deze culturen zo uitbundig gevierd als een paar gruwelijk wrede pogroms jegens Joden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:35:49 #17
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211223289
quote:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.

[ afbeelding ]

Precies ja, het gebrek aan ophef is echt stuitend. Enigszins onheilspellend zelfs. Hoe moeten we het zwijgen hier opvatten? Stilzwijgende goedkeuring? Ik vind het de verkeerde kant opgaan.
pi_211223292
quote:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.

[ afbeelding ]

Aankomende zaterdag is het Remembrance Day in het Verenigd Koninkrijk, eens zien wat daar staat te gebeuren, dat gaat wel de thermometer in de Europese bips worden.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:38:34 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Aankomende zaterdag is het Remembrance Day in het Verenigd Koninkrijk, eens zien wat daar staat te gebeuren, dat gaat wel de thermometer in de Europese bips worden.
Ik moet daar over een paar weken mijn paspoort laten zien bij aankomst, dus dat heeft helemaal niks met Europa te maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:39:38 #20
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211223308
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik moet daar over een paar weken mijn paspoort laten zien bij aankomst, dus dat heeft helemaal niks met Europa te maken.
Een openluchtgevangenis, wat ik je brom!
pi_211223313
twitter

quote:
Moeilijke draad: met een aantal collega’s vanmorgen op de Israëlische ambassade de ongecensureerde beelden gezien van de terreuraanslag door Hamas op 7 oktober. Beelden van gopro’s en cellphones van de terroristen, dashcams en beveiligingscamera’s.

Dit is nodig omdat 7 oktober alweer uit het blikveld van de media en publieke opinie is verdwenen.
Ik heb veel gezien in mijn leven, ben in oorlogen geweest, maar dit is een ander level van horror, alleen te vergelijken met de gruwelen gepleegd door IS en de nazi-beulen.

45 minuten afgrijselijke beelden van een ware slachtingsorgie: van het vermoorden en verbranden van baby’s, kinderen, hele gezinnen en vriendengroepen, bejaarden. En telkens die kreet, in triomf: "Allahu Akbar!"

De jubelende terroristen, euforisch als ze weer een kind afschieten. Bellend met hun ouders, huilend van vreugde: "Mam, ik heb er eigenhandig tien gedood! Hun bloed zit nog aan mjn handen!"

Dit vergeet ik nooit meer: twee broertjes en hun vader, nog in ondergoed want het is 's ochtends vroeg, rennen naar een schuilplaats, schreeuwend van angst. Een terrorist gooit een granaat. De vader sterft ter plekke, de jongetjes komen in paniek tevoorschijn uit hun schuilplaats: ‘Pappa, pappa!’

De terroristen duwen hen het huis in. De ene jongen in shock: ‘’Pappa is dood, ik denk dat wij ook gaan sterven.” Zijn broertje kan met 1 oog niet meer zien: ‘’Ik zie niks”, roept hij. Zijn broer bekommert zich om hem, valt dan op de grond, huilt: ,,God, waarom leef ik nog?”, terwijl een terrorist de koelkast plundert.

Waar zijn die jongetjes nu? In Gaza, gegijzeld, rouwend en in doodsangst?

Een ieder die zegt 'ja, maar ...' verdient een plek in de diepste krochten van de hel.

dinsdag 7 november 2023 @ 14:41:03 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211223318
quote:

[..]
Ik hoop dat het Britse leger dat daar langs de kanten staat er voor zorgt dat er geen verstoringen van de herdenking optreden door jihad supporters
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:41:15 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:39 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Een openluchtgevangenis, wat ik je brom!
Ik vind Glasgow een bijzonder lelijke stad, maar openluchtgevangenis gaat me dan wel wat ver.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211223323
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Die paar jaartjes ontkenningsfase weegt niet op tegen decennialange massaemigratie natuurlijk dus de temperatuur zal ongeveer overeenkomen met die van pakweg Nederland of Frankrijk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:41:57 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223324
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Volgens mij heeft het al dan niet aanwezig zijn van jihadvlaggen bij protesten ook hier wel het nieuws gehaald toch? Meen zelfs dat de politie dat ter plekke beoordeelde (en waar dan ook weer ophef over was). Met tweetjes van Greet en de zijnen.
Geen woord erover nochtans in het artikel waar deze foto's uit komen. Dat was nog anders toen met die ISIS-demonstratie in Den Haag. Blijkbaar is de grens inmiddels zo opgeschoven dat het geen speciale aandacht meer trekt als dit in Zwolle (ik herhaal: Zwolle) gebeurt.
pi_211223331
quote:

[..]
Dat deze mars nog niet is verboden, is ook echt waanzin. Het is natuurlijk ook doelbewust gepland op deze dag als provocatie. En dat de Britse overheid niets wil of durft te doen geeft natuurlijk ook een enorm slecht signaal af.

Op een gegeven moment is er echt de kans dat de gewone burger op gaat staan. En het mag duidelijk zijn dat er in het VK echt genoeg mensen zijn die wel van een knokpartij houden.
pi_211223332
Random day in de bezette gebieden

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211223340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geen woord erover nochtans in het artikel waar deze foto's uit komen. Dat was nog anders toen met die ISIS-demonstratie in Den Haag. Blijkbaar is de grens inmiddels zo opgeschoven dat het geen speciale aandacht meer trekt als dit in Zwolle (ik herhaal: Zwolle) gebeurt.
Dit ben ik serieus vergeten.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:44:15 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh, er zijn dagen dat ik 1Zwolle niet lees.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:44:37 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223350
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik hoop dat het Britse leger dat daar langs de kanten staat er voor zorgt dat er geen verstoringen van de herdenking optreden door jihad supporters
Als het leger er bij moet komen preventief, dan is dat al een verstoring op zich :X
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:45:34 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh, er zijn dagen dat ik 1Zwolle niet lees.
;)
Nee maar dat ik denk ik ook wel iets dat opvalt hier, dat een marginaal lokaal nieuwsblog het zelfs niet meer de moeite waard vindt om dit te vermelden.
pi_211223397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als het leger er bij moet komen preventief, dan is dat al een verstoring op zich :X
Misschien kunnen we het IDF een welverdiend dagje verlof geven aanstaande zaterdag en ze langs de weg in het VK posten?

Kan ondertussen in Rafah de grenspost open die dag voor melkpoeder, brood, springstof, medicijnen, munitie en water.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:48:12 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223398
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit ben ik serieus vergeten.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)o-gaza-demonstratie/

Jozias van Aartsen hield hier wel een terecht krasje aan over
pi_211223459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)o-gaza-demonstratie/

Jozias van Aartsen hield hier wel een terecht krasje aan over
Bijna 10 jaar geleden en het is er niet echt beter op geworden.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:53:40 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223473
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat deze mars nog niet is verboden, is ook echt waanzin. Het is natuurlijk ook doelbewust gepland op deze dag als provocatie. En dat de Britse overheid niets wil of durft te doen geeft natuurlijk ook een enorm slecht signaal af.

Op een gegeven moment is er echt de kans dat de gewone burger op gaat staan. En het mag duidelijk zijn dat er in het VK echt genoeg mensen zijn die wel van een knokpartij houden.
Het enige wat extreemrechts momenteel hoeft te doen is zich koest houden en achteroverleunen terwijl de stemmen binnenstromen op termijn. Doodenge situatie waarbij je eigenlijk nog mag hopen dat de rust wederkeert door politiek ingrijpen en niet omdat het overkookt voor die tijd.
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:54:46 #36
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
;)
Nee maar dat ik denk ik ook wel iets dat opvalt hier, dat een marginaal lokaal nieuwsblog het zelfs niet meer de moeite waard vindt om dit te vermelden.
Ik zou dan toch eerder wat grotere nieuwsoutlets pakken als maatstaf.

https://www.ad.nl/utrecht(...)reden-vlag~ac058f44/
https://www.telegraaf.nl/(...)bij-protest-den-haag
https://nos.nl/artikel/24(...)am-drie-aanhoudingen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211223493
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus… het wordt eens tijd dat er op Instagram en tik tok beter wordt gemodereerd op dit soort zaken.
TikTok Pushes Back Against Claims It Fuels Antisemitism
The company said it had removed millions of TikTok videos in recent weeks related to hate speech, hateful behavior, harassment and bullying.

https://www.nytimes.com/2(...)el-palestinians.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211223510
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het enige wat extreemrechts momenteel hoeft te doen is zich koest houden en achteroverleunen terwijl de stemmen binnenstromen op termijn. Doodenge situatie waarbij je eigenlijk nog mag hopen dat de rust wederkeert door politiek ingrijpen en niet omdat het overkookt voor die tijd.
Waarom denk je dat? er is toch niets wezenlijk veranderd?
pi_211223532
op de nos liveblog staan beelden van palestijnen die de vluchtroute nemen met witte vlagen. Raakt mij wel :{

https://nos.nl/collectie/(...)aar-zuiden-gaza-open
pi_211223539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als de gewone partijen de aanwezige problemen of negeren of niet willen/durven oplossen, zal de kiezer inderdaad steeds radicaler gaan stemmen. Dat ligt inderdaad helemaal in de lijn der verwachting.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:00:53 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223551
quote:
Dus:
• drie weken geleden een gedoetje over die vlag in Utrecht
• een losse flodder met een vlag die toch geen Hamasvlag bleek te zijn
• één aanhouding om een Hamasvlag vier weken geleden

Versus:
• tientallen vlaggen die sindsdien zijn gevoerd

Ik ben dus wel degelijk van mening dat de grens is opgeschoven
pi_211223557
Als dit de narratieven zijn op één van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld ...

twitter
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:01:30 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? er is toch niets wezenlijk veranderd?
Vind je?
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:01:43 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211223562
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211223572

[ Bericht 100% gewijzigd door Jemoederniet op 07-11-2023 15:03:07 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:04:40 #46
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dus:
• drie weken geleden een gedoetje over die vlag in Utrecht
• een losse flodder met een vlag die toch geen Hamasvlag bleek te zijn
• één aanhouding om een Hamasvlag vier weken geleden

Versus:
• tientallen vlaggen die sindsdien zijn gevoerd

Ik ben dus wel degelijk van mening dat de grens is opgeschoven
Zijn slechts de berichten die als eerste naar boven kwamen. Jij had het erover dat er nauwelijks ophef over is in tegenstelling tot debieltje Wagensveld. Dat is er blijkbaar wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211223588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vind je?
Niet echt nee. Maar misschien mis ik iets. Wat is er wezenlijk anders dan 10 jaar geleden ?
pi_211223590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:40 schreef Nober het volgende:
Superverrassend weer.

Goh, waarom krijgen mensen toch een teringhekel aan de nos?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211223594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:40 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[..]

Normaal heb ik mijn bedenkingen bij Wierd, maar in deze ben ik het volledig met hem eens.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:06:00 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Zijn slechts de berichten die als eerste naar boven kwamen. Jij had het erover dat er nauwelijks ophef over is in tegenstelling tot debieltje Wagensveld. Dat is er blijkbaar wel.
Ik vind het in verhouding teleurstellend weinig ophef.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:06:15 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211223602
Hamas heeft dit geweld van Israël wel bewust uitgelokt, dat er nog mensen zijn die dat niet ( willen ) beseffen ?
Als je in een glazen huisje zit moet je niet met stenen gooien. Van mij mag Israël gewoon doorpakken. Niet dat dit een eind zal maken aan de problemen daar, het zijn wel Arabieren en moslims waar ze mee te maken hebben, die zijn nu eenmaal niet voor rede vatbaar. Gaat dus echt nu ook niet gebeuren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:06:25 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Superverrassend weer.

Goh, waarom krijgen mensen toch een teringhekel aan de nos?
Ik vraag me dan eerder af met welk doel men een ophitser als Wierd Duk uitnodigt en waarom hij het nodig vindt om alleen de NOS eruit te pikken als er slechts een handjevol mensen aanwezig waren.

Oh wacht, dat weet ik wel. Krantje maken!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211223612
twitter
pi_211223615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:58 schreef bitterbal het volgende:
op de nos liveblog staan beelden van palestijnen die de vluchtroute nemen met witte vlagen. Raakt mij wel :{

Mij niet. De beelden van 7 oktober daarentegen weldegelijk. De palestijnen met de witte vlaggen leven nog, laten we maar hopen dat dat zo blijft he.
pi_211223616
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:01 schreef HowardRoark het volgende:
Als dit de narratieven zijn op één van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld ...

[ twitter ]
:N :X

Ik hoop echt zo dat ze al die palestijnen die hamas steunen en hamas slopen, die Israeliers.
Want als ze het niet doen, zijn het de Joden die weer gaan bloeden.
1947-2016
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:08:28 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet echt nee. Maar misschien mis ik iets. Wat is er wezenlijk anders dan 10 jaar geleden ?
Het volume, de schaal, de wijdverbreidheid, de coördinatie, de openlijkheid en de impact ervan op het grote publiek, waarin nu het beeld is ontstaan dat dit niet afdoende aangepakt wordt omdat het niet meer beheersbaar is door de autoriteiten.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:09:25 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211223636
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vraag me dan eerder af met welk doel men een ophitser als Wierd Duk uitnodigt en waarom hij het nodig vindt om alleen de NOS eruit te pikken als er slechts een handjevol mensen aanwezig waren.

Oh wacht, dat weet ik wel. Krantje maken!
Zal een uitnodiging aan de NL pers zijn neem ik aan, ik vind hem ook een eng mannetje verder maar het blijft nog steeds vreemd dat er dan van de NOS niemand is.
pi_211223645
quote:
-O-
pi_211223646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het volume, de schaal, de wijdverbreidheid, de coördinatie, de openlijkheid en de impact ervan op het grote publiek, waarin nu het beeld is ontstaan dat dit niet afdoende aangepakt wordt omdat het niet meer beheersbaar is door de autoriteiten.
Maar vind je dit niet wat abstract? heb je ook concrete cijfers?

En is het voor ons als buitenstaanders niet zaak om rationeel te blijven? en dus bijvoorbeeld niet pro-Palestijns activisme per definitie in verband te brengen met antisemitisme?
pi_211223647
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zal een uitnodiging aan de NL pers zijn neem ik aan, ik vind hem ook een eng mannetje verder maar het blijft nog steeds vreemd dat er dan van de NOS niemand is.
En als er dan een raket op een ziekenhuis belandt, zijn ze er als de kippen bij.. NOS heeft voor mij ook wel afgedaan.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:11:29 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik zie niet echt de toegevoegde waarde van dit soort gruwelijkheden (nogmaals) te bekijken als al het al ruimschoots in het nieuws te zien en te lezen is geweest en je dat ook gewoon online kan vinden. Maar Wierd heeft weer zijn likes te pakken onder het Telegraaflezende volk, dat is natuurlijk ook wat waard.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:16:56 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211223706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar vind je dit niet wat abstract? heb je ook concrete cijfers?
Wat voor cijfers wil jij zien? Het aantal grootschalige demonstraties in steden door heel Europa? Het aantal deelnemers? Of dit vergelijkbaar is met demonstraties in het verleden? Hoe meet je impact?
quote:
En is het voor ons als buitenstaanders niet zaak om rationeel te blijven? en dus bijvoorbeeld niet pro-Palestijns activisme per definitie in verband te brengen met antisemitisme?
Wat is er pro-Palestijns aan het voeren van een Taliban- of een jihadvlag? Dit heeft toch niets met onvermogen als buitenstaander om dit rationeel te bezien te maken?

Misschien is dat wel een niet zo meetbare factor: een krimpend aantal mensen voelt zich buitenstaander bij dit conflict en alles wat eruit volgt.
pi_211223711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:58 schreef bitterbal het volgende:

Zijn er ook maar een paar honderd in plaats van dik twee miljoen die zich overgeven.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:18:10 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211223717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zie niet echt de toegevoegde waarde van dit soort gruwelijkheden (nogmaals) te bekijken als al het al ruimschoots in het nieuws te zien en te lezen is geweest en je dat ook gewoon online kan vinden. Maar Wierd heeft weer zijn likes te pakken onder het Telegraaflezende volk, dat is natuurlijk ook wat waard.
Ze hebben het meen ik in Israel zelf laten zien, geen idee of de NOS daar wel bij was, zo ja dan niet echt nodig maar verder niet zo vreemd dat de vaderlandse pers uitgenodigd wordt.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:23:25 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ze hebben het meen ik in Israel zelf laten zien, geen idee of de NOS daar wel bij was, zo ja dan niet echt nodig maar verder niet zo vreemd dat de vaderlandse pers uitgenodigd wordt.
Ik kan me best voorstellen dat je niet naar de Israëlische ambassade afreist om 45 minuten naar 'afgrijselijke beelden van een ware slachtingsorgie' te kijken als dat weinig tot geen nieuwswaarde meer heeft. Dat staat nog los van het feit of je dat sowieso moet willen. Het zegt alles over Wierd dat hij er dan weer een stok in ziet om anderen mee te slaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:24:56 #66
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211223788
quote:
Alarm om explosieve stijging ernstige incidenten rond Joden in Nederland: ‘Kinderen worden belaagd’

De officiële adviseur van de regering op het gebied van antisemitisme slaat alarm om een ongekende hoeveelheid van ernstige incidenten rond Joodse mensen in Nederland. In de maand oktober is sprake van een stijging van 818 procent vergeleken met de afgelopen jaren. Dat komt neer op circa 108 meldingen van antisemitisme, blijkt uit een berekening van deze site op basis van cijfers van het CIDI. Lichte vergrijpen worden niet meegenomen in de cijfers.
Verbijsterend
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211223792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik kan me best voorstellen dat je niet naar de Israëlische ambassade afreist om 45 minuten naar 'afgrijselijke beelden van een ware slachtingsorgie' te kijken als dat weinig tot geen nieuwswaarde meer heeft. Dat staat nog los van het feit of je dat sowieso moet willen. Het zegt alles over Wierd dat hij er dan weer een stok in ziet om anderen mee te slaan.
Wat een onzin, dat is je werk en je taak als journalist juist om je verhalen geloofwaardig te houden.
pi_211223822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Vind het ook een storm in een glas water. NOS heeft hier onder andere op 23 oktober al over gepubliceerd.

Hoog 'Du(c)k roept, volk kwaakt na' -gehalte. :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:27:53 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een onzin, dat is je werk en je taak als journalist juist om je verhalen geloofwaardig te houden.
Welke nieuwe inzichten of nieuws levert het op dit moment op? Daar gaat het toch vooral om als journalist lijkt me. Er is ook helemaal niemand die de gruwelijkheden van Hamas ontkent, ze hebben dat nota bene zelf ook online geflikkerd al vrij vlot.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:27:56 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211223831
quote:

[..]
Je draait het om, het is blijkbaar noodzakelijk om beelden aan de pers te tonen omdat er her en der hardnekkig ontkend wordt dat het uberhaupt heeft plaatsgevonden. Dat Wierd Duk ermee aan de haal gaat ter meerdere glorie van Wierd Duk is wat anders maar wel bijzaak.
pi_211223841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat voor cijfers wil jij zien? Het aantal grootschalige demonstraties in steden door heel Europa? Het aantal deelnemers? Of dit vergelijkbaar is met demonstraties in het verleden? Hoe meet je impact?
[..]
Wat is er pro-Palestijns aan het voeren van een Taliban- of een jihadvlag? Dit heeft toch niets met onvermogen als buitenstaander om dit rationeel te bezien te maken?

Misschien is dat wel een niet zo meetbare factor: een krimpend aantal mensen voelt zich buitenstaander bij dit conflict en alles wat eruit volgt.
1: Cijfers en concreet bewijs dat die demonstraties zorgen voor stijging van populariteit van (extreem) rechtse partijen.

Vooralsnog zijn die ontwikkelingen niet te zien.

2: Zulke vlaggen hebben niets met pro-Palestina te maken. Maar een paar jihad-vlaggen zijn geen reden om de gehele demonstratie te moeten framen.

Althans, als je rationeel wil blijven niet.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:29:32 #72
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211223859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:27 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Vind het ook een storm in een glas water. NOS heeft hier onder andere op 23 oktober al over gepubliceerd.

Het is dus eigenlijk gewoon oud nieuws en Wierd zat in de C-groep qua genodigden. Nou, dan is dat ook opgelost.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211223866
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb je het gevoel dat het Israëlische leger niet volgens de regels zou spelen? Er is letterlijk geen leger ter wereld die zo ver gaat als zij doen om burgers te beschermen. Ik kan mij ook geen oorlog bedenken waar een leger aan roofknocking deed of via palmfletten of oproepen via sociale media en telefoon burgers adviseerde om naar een bepaald gebied te gaan, waar ze veilig zouden zijn.
Jij zei:
Want het draait niet om proportionaliteit maar intentionaliteit. En zoals aangegeven is het aan de strijdende partijen om hun eigen burgers in veiligheid te brengen.
Jij bent bereidt rechten (recht op leven) van burgers te schenden omdat de andere partij (Hamas) dat ook doet. Dat is geen logica.

Dat roofknocking klinkt leuk maar is 't natuurlijk niet per se. Dat een flatgebouw gesloopt wordt omdat Hamas het als opslag of raketinstallatie gebruikt dat is prima te begrijpen. Maar als 't slopen gebeurt omdat er een hamaslid een appartement huurt dan wordt het anders. Leuk dat de bewoners niet kapot hoeven, ze allemaal dakloos maken is wel dubieus, het dient geen doel.

De burgers wers geadviseerd om naar 't zuiden te gaan omdat het veiliger is. Niet zoals jij claimt 'veilig', er worden in het zuiden ook doelen door IDF vanuit de lucht aangevallen
pi_211223875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:27 schreef KinKiJan het volgende:

[..]

Was de NOS erbij destijds dan?
pi_211223892
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:01 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Al die universiteiten zijn geïnfiltreerd door anti-westerse figuren die de kinderen helemaal gek en depressief maken met hun milieu, woke en LGBTQQIP2SAA meuk.
Het gaat eens hoog tijd worden dat die binnenste buiten gekeerd worden.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:33:03 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211223907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Maar wat verandert het als de NOS er wel bij was? Dan ziet zo'n verslaggever de beelden. En dan? Ze hebben al uitgebreid bericht over de wreedheden van Hamas. De beelden kan iedereen al op internet zien.

En waarom moet Wierd perse iets noemen over de NOS in plaats van gewoon het te hebben over wat hij gezien heeft. Het is toch geen wedstrijdje verpissen met andere media?
pi_211223908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Moet dat dan?
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:36:06 #78
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211223949
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Remembrance Day heeft veel militaire processies en een wacht langs een gedeelte van de route, beetje zoals in Nederland bij Prinsjesdag.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:40:49 #79
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211224030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is denk ik niet alleen een beeld.. er is gewoon onwil bij de authotiteiten om voldoende van hun beschikbare middelen in te zetten om het te beheersen.
pi_211224041
quote:

[..]
Er waren gewoon vanuit allerlei hoeken de geruchten dat het in scene zou zijn gezet of schromelijk overdreven. Bijvoorbeeld, waren die baby's wel echt onthoofd zoals werd beweerd? Of vrouwen verkracht? Waar was het bewijs dan?

Het is ook om die reden dat al het beschikbare beeldmateriaal openbaar is gemaakt voor journalisten. Dat zou voor elke neutrale media een uitstekende manier kunnen zijn om alles te verifiëren. Maar jij zoekt hier vervolgens dus enkel kwaadwillende intenties achter van een journalist, dat is een hele vreemde interpretatie.

Het komt over alsof we het allemaal maar beter zo snel mogelijk moeten vergeten en over naar de orde van de dag: talloze tranentrekkers over zogenaamd hartstikke zielige Palestijnen. Daarvan zou je ook kunnen zeggen: dat weten we nu wel. Maar opmerkelijk genoeg krijgen de media daar maar geen genoeg van, wat natuurlijk een bepaalde vooringenomenheid blootlegt.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:43:34 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211224081
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er waren gewoon vanuit allerlei hoeken de geruchten dat het in scene zou zijn gezet of schromelijk overdreven. Bijvoorbeeld, waren die baby's wel echt onthoofd zoals werd beweerd? Of vrouwen verkracht? Waar was het bewijs dan?

Het is ook om die reden dat al het beschikbare beeldmateriaal openbaar is gemaakt voor journalisten. Dat zou voor elke neutrale media een uitstekende manier kunnen zijn om alles te verifiëren. Maar jij zoekt hier vervolgens dus enkel kwaadwillende intenties achter van een journalist, dat is een hele vreemde interpretatie.

Het komt over alsof we het allemaal maar beter zo snel mogelijk moeten vergeten en over naar de orde van de dag: talloze tranentrekkers over zogenaamd hartstikke zielige Palestijnen. Daarvan zou je ook kunnen zeggen: dat weten we nu wel. Maar opmerkelijk genoeg krijgen de media daar maar geen genoeg van, wat natuurlijk een bepaalde vooringenomenheid blootlegt.
En blijkbaar heeft de NOS daar weken geleden al over bericht, inclusief het benoemen van de gruwelijkheden die werden vertoond. Storm, glas water, Wierd die zich weer eens als een debieltje gedraagt. Doorlopen menson.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:43:41 #82
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211224084
Ondertussen op NOS: 'Alle bakkerijen in Noord-Gaza buiten gebruik.'
pi_211224141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:43 schreef Cpt.Crow het volgende:
Gelukkig zijn de rakettenwinkels nog gewoon open in Gaza.....
:')
pi_211224143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:43 schreef Cpt.Crow het volgende:
Geverifieerd bij Hamas dus dan zal het wel kloppen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:49:07 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:51:37 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211224208
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Er zijn gewoon een hoop lulverhalen de wereld in geslingerd die niet bleken te kloppen. Zoals die veertig onthoofden baby's of die baby die levend de oven in is gestopt. Dat dit niet gezegd mag worden en de waarheid er voor een groep mensen zoals Duk er niet toe doet, dat geeft aan hoe ongelofelijk vooringenomen zij zijn.
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:53:19 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211224226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Welke nieuwe inzichten of nieuws levert het op dit moment op? Daar gaat het toch vooral om als journalist lijkt me. Er is ook helemaal niemand die de gruwelijkheden van Hamas ontkent, ze hebben dat nota bene zelf ook online geflikkerd al vrij vlot.
Je zou denken dat zoiets ontkennen te absurd is om te gebeuren, maar er zijn te veel invloedrijke mensen die de gruwelijkheden ontkennen. Bijna elke woordvoerder van hamas, een groot deel van de nieuwsmedia in iran en de arabische wereld, beroemdheden.. en daardoor ook een groot deel van de pro palestijnen in de westerse wereld. En dat soort invloeden en fake news moet je bestrijden met de realiteit met feiten en beeldmateriaal.
pi_211224240
quote:
En maar zeiken dat ze gediscrimineerd wordt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:55:58 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:56:20 #92
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211224252
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn gewoon een hoop lulverhalen de wereld in geslingerd die niet bleken te kloppen. Zoals die veertig onthoofden baby's of die baby die levend de oven in is gestopt. Dat dit niet gezegd mag worden en de waarheid er voor een groep mensen zoals Duk er niet toe doet, dat geeft aan hoe ongelofelijk vooringenomen zij zijn.
Of die 500 doden in een ziekenhuis.
pi_211224257
quote:
Is gewoon onderdeel van de Sharia, eigenlijk is het meer dan vreemd dat de Koran niet verboden is en Mein Kampf wel, als je die langs elkaar legt dan verbleekt de ene naast de andere.
pi_211224288
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:44 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.linkedin.com/(...)7127334413973041152/

Deze mensen hebben toch ook gewoon een artseneed moeten afleggen?
Ze hebben de post verwijderd.

quote:
Joehoe woke-figuren op FOK. Wanneer gaan jullie de straat op?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_211224322
quote:
Dan heeft zij wel geluk, ik denk niet dat er iemand te vinden is die daar vrijwillig zijn leuter in zou steken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:00:03 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211224323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Cijfers en concreet bewijs dat die demonstraties zorgen voor stijging van populariteit van (extreem) rechtse partijen.

Vooralsnog zijn die ontwikkelingen niet te zien.
Zullen we even kijken hoe het beeld is na 22 november? Dat lijkt me namelijk een prima thermometer qua ontwikkeling.
quote:
2: Zulke vlaggen hebben niets met pro-Palestina te maken. Maar een paar jihad-vlaggen zijn geen reden om de gehele demonstratie te moeten framen.

Althans, als je rationeel wil blijven niet.
Nee, dat klopt. Je kunt niet de hele demonstratie neerzetten als pro-jihadistisch. In het geval van de demo in Zwolle zou ik hier trouwens totaal rationeel wel eerder aan denken door de kleine schaal (onmogelijk om te missen waar je in meeloopt) en de organisatoren (lokaal en nationaal bekende polariserende figuren).

Als je in Amsterdam of zo'n groot protest meeloopt dan wil ik nog best geloven dat je daar niks van meekrijgt. De rationaliteit zelve ben ik.
pi_211224326
quote:
religie :')
pi_211224331
quote:
Wanneer je je zo laat meeslepen dat je tot dit soort acties overgaat, dan was er al eerder iets mis in je bovenkamer.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:04:25 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211224388
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
Remembrance Day heeft veel militaire processies en een wacht langs een gedeelte van de route, beetje zoals in Nederland bij Prinsjesdag.
Ja maar een processie is iets anders dan de orde handhaven, toch?
pi_211224390
quote:

[..]
Die 40 babies bleken achteraf idd niet te zijn onthoofd, maar 'gewoon' te zijn vermoord.

Gewoon dát er 40 babies zijn vermoord is misselijkmakend.
Hoe ze zijn vermoord is niet belangrijk.
pi_211224420
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:56 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Of die 500 doden in een ziekenhuis.
Je bedoelt dat ziekenhuis wat Israël gebombardeerd heeft, met 500 doden als gevolg
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:07:31 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211224435
quote:
Hier gaat je bloed van koken. Met zwepen pubers als een kudde bij elkaar drijven omdat ze toevallig net iets zwarter of minder moslim zijn. Gadver.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:10:22 #103
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211224462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier gaat je bloed van koken. Met zwepen pubers als een kudde bij elkaar drijven omdat ze toevallig net iets zwarter of minder moslim zijn. Gadver.
Och de enige reden dat er niet zoals in Amerika een grote groep nazaten van slaven is in die regio is niet dat ze geen slaven hadden/hebben maar dat ze ze meteen castreren en dus geen voortplanting kennen. De behandeling van 'zwarten' in die regio is legendarisch. Snap de BLM sympathieën dan ook niet zo, maar goed LBGTQI+ heeft het ook niet best in die contreien en staan ook te hossen voor dit soort strijders
pi_211224466
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Die 40 babies bleken achteraf idd niet te zijn onthoofd, maar 'gewoon' te zijn vermoord.

De 'hoe' is zeker wel belangrijk als 't de waarheid is. Allerlei zaken erbij verzinnen is niet acceptabel. Voor de meeste van ons dan
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:19:24 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211224584
Gemaskerd zwaaien met een mes en daarna doodgeschoten worden. Wat een verspilling van z'n leven...

==============
https://www.timesofisrael(...)ts-in-the-west-bank/
Israeli forces opened fire and then gave chase after a Palestinian man approached soldiers wielding a knife near a West Bank settlement on Tuesday.

The man, who was masked, approached the soldiers near the West Bank settlement of Ofra, according to initial reports.

A short video clip shared on X showed a masked man approaching what appeared to be a military outpost, brandishing a knife.

It was unclear in the video whether the suspect was startled or hit by a bullet fired by the soldiers, before attempting to flee.

Soldiers shot and killed the would-be assailant as he tried to escape into a nearby village, the reports said.

twitter
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:23:52 #106
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211224630
quote:
Walgelijk, en erg genoeg importeren we in Nederland via het asielsysteem jaarlijks 50.000 van deze mensen, met dit soort denkbeelden... Het is echt schandalig hoe onze overheden dit continent vernielen. ;(
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:24:37 #107
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211224636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Gemaskerd zwaaien met een mes en daarna doodgeschoten worden. Wat een verspilling van z'n leven...

==============
Israeli forces opened fire and then gave chase after a Palestinian man approached soldiers wielding a knife near a West Bank settlement on Tuesday.

The man, who was masked, approached the soldiers near the West Bank settlement of Ofra, according to initial reports.

A short video clip shared on X showed a masked man approaching what appeared to be a military outpost, brandishing a knife.

It was unclear in the video whether the suspect was startled or hit by a bullet fired by the soldiers, before attempting to flee.

Soldiers shot and killed the would-be assailant as he tried to escape into a nearby village, the reports said.

[ twitter ]
pi_211224639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Walgelijk, en erg genoeg importeren we in Nederland via het asielsysteem jaarlijks 50.000 van deze mensen, met dit soort denkbeelden... Het is echt schandalig hoe onze overheden dit continent vernielen. ;(
Iedereen over één kam scheren. U kan het.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211224641
quote:
Gaan Biden, Sunak, Rutte, Von der Leyen etc. nu ook op bezoek in Khartoum?
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:25:49 #110
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211224644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:19 schreef slashdotter3 het volgende:

==============

[ twitter ]
NOS: 'IDF schiet man neer zonder waarschuwing. De man, 'gewapend' met wat lijkt op een broodmes, was op weg naar zijn bakkerij waar hij broodjes smeert voor hongerige kinderen waarop hij zonder pardon neer werd geschoten. Aldus de Palestijnse autoriteiten.'
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:26:32 #111
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211224655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is gewoon onderdeel van de Sharia, eigenlijk is het meer dan vreemd dat de Koran niet verboden is en Mein Kampf wel, als je die langs elkaar legt dan verbleekt de ene naast de andere.
De ware koran is een van de meest gewelddadige boeken ooit geschreven, voor mij is een vrouw met een hoofddoek gelijk aan iemand die de nazi's steunt... Anders zou je geen hoofddoek dragen als je tegen de koran was.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:26:49 #112
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211224660
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Iedereen over één kam scheren. U kan het.
Dat maken ze zelf dan ook wel erg gemakkelijk. _O-
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:27:23 #113
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211224666
quote:
Te idioot voor woorden.

Het kan er bij mij toch nog echt lastig in dat er allerlei progressieven, laat staan lgbtqia++++ mensen, ook maar enige sympathie voelen voor islamitische organisaties.
pi_211224668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:25 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Gaan Biden, Sunak, Rutte, Von der Leyen etc. nu ook op bezoek in Khartoum?
Misschien moeten Alibaba, Moefoekwoeflawah, Hamsa Kwakoe en Oemfoefoe ook eens een keertje wat doen.
pi_211224691
quote:
Ja tja.
Als je gewend bent dat seks ellende is kan je dit soort dingen misschien zeggen.

Ik heb ergens medelijden met de vrouwen die dit soort dingen uitkramen.
Deze vrouw is waarschijnlijk uitgehuwelijkt en heeft bloed moeten laten zien als bewijs.

Voor haar is seks enkel pijn, ellende en een moetje. Is het enige fijne eraan dat ze daardoor kinderen heeft gekregen waar ze om geeft.

Want enkel mensen met een naar leven gunnen anderen niet meer dan dat.
pi_211224731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien moeten Alibaba, Moefoekwoeflawah, Hamsa Kwakoe en Oemfoefoe ook eens een keertje wat doen.
Ga er tegen protesteren zou ik zeggen
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:34:05 #117
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211224734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja maar een processie is iets anders dan de orde handhaven, toch?
Ik heb zelf bij meerdere Prinsjesdagen en koninklijke begrafenissen langs de kant gestaan met studentenweerbaarheid. Dan stonden we daar pre-9/11 met een volledig werkzame M1Garand met een flinke bayonet erop. Na 9/11 met onklaar gemaakte FN FAL met nog steeds een flinke bayonet. En dat is dan als NuKuBu. Defensie personeel staat daar natuurlijk niet met onklaar gemaakte wapens.
En ook al zijn die wapens ongeladen dan nog kun je met de kolf flink knuppelen en de bayonet doet het ook altijd.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:40:33 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211224785
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik heb zelf bij meerdere Prinsjesdagen en koninklijke begrafenissen langs de kant gestaan met studentenweerbaarheid. Dan stonden we daar pre-9/11 met een volledig werkzame M1Garand met een flinke bayonet erop. Na 9/11 met onklaar gemaakte FN FAL met nog steeds een flinke bayonet. En dat is dan als NuKuBu. Defensie personeel staat daar natuurlijk niet met onklaar gemaakte wapens.
En ook al zijn die wapens ongeladen dan nog kun je met de kolf flink knuppelen en de bayonet doet het ook altijd.
Je doet net alsof je meteen inzetbaar bent als militair als je zonder de juiste middelen in je ceremoniële uniform meeloopt in een processie. De hele insteek en mentale toestand is totaal anders dan als je als studentenweerbaarheid daar gepost bent.
Of begrijp ik je verkeerd?
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:44:19 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211224821
quote:

[..]
Kortom, een moment waar journalisten zelf alle beelden kunnen bekijken kan dus inderdaad voor opheldering zorgen. Dan is het dus vreemd dat dit voor zoveel ophef heeft gezorgd of gewoon genegeerd is door sommige media.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Deze mensen zullen vast niet allemaal op deze manier denken. Maar laten we zeggen dat een echt veel te groot deel is dat wel dit soort gedachtegoed omarmd en het Westen binnen weet te komen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:45:27 #120
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211224833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je doet net alsof je meteen inzetbaar bent als militair als je zonder de juiste middelen in je ceremoniële uniform meeloopt in een processie. De hele insteek en mentale toestand is totaal anders dan als je als studentenweerbaarheid daar gepost bent.
De bereidheid van deze mensen om in te grijpen is wellicht hoger dan bij het gemiddelde publiek.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:46:32 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211224843
Invloedrijke instituten zitten helaas vol met dit soort mensen.

twitter
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:46:55 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211224849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik bedoel dat de militairen daar langs de kant best de mogelijkheid (en motivatie) hebben om eens even flink wat kont te schoppen als er wat jihadi supporters Remembrance Day komen verstoren. Ook in je ceremoniële uniform. Dus beter kan de politie deze taak maar effectief uit gaan voeren, anders eindigen er mogelijk een paar mensen met gebroken botten in het ziekenhuis.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:48:28 #123
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211224860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja tja.
Als je gewend bent dat seks ellende is kan je dit soort dingen misschien zeggen.

Ik heb ergens medelijden met de vrouwen die dit soort dingen uitkramen.
Deze vrouw is waarschijnlijk uitgehuwelijkt en heeft bloed moeten laten zien als bewijs.

Voor haar is seks enkel pijn, ellende en een moetje. Is het enige fijne eraan dat ze daardoor kinderen heeft gekregen waar ze om geeft.die ze als martelaar kan offeren

Want enkel mensen met een naar leven gunnen anderen niet meer dan dat.
Fixed it
pi_211224881
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Fixed it
Toch niet juist.
Dat is paps die dat doet. Mams die extra hard huilt is mooie pr
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:51:12 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211224890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:45 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De bereidheid van deze mensen om in te grijpen is wellicht hoger dan bij het gemiddelde publiek.
Dat is ook wel weer zo.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik bedoel dat de militairen daar langs de kant best de mogelijkheid (en motivatie) hebben om eens even flink wat kont te schoppen als er wat jihadi supporters Remembrance Day komen verstoren. Ook in je ceremoniële uniform. Dus beter kan de politie deze taak maar effectief uit gaan voeren, anders eindigen er mogelijk een paar mensen met gebroken botten in het ziekenhuis.
Ik snap hem.
pi_211224896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
Voor de Palestijntjes is vijandige baby's gewoon vermoorden zoiets als water drinken.
_O-
pi_211224900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kijk uit met die oemfoefoe want voordat je het weet eist ze de helft van je.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:59:01 #128
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211224983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:51 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Kijk uit met die oemfoefoe want voordat je het weet eist ze de helft van je.
What have you done for me latelyyyy?!
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:01:56 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211225026
twitter

De teleurstelling lijkt me wel terecht. Net als die gladiool die begon te ijlen over nukes op Gaza.

https://www.middleeastmon(...)econd-nakba-in-gaza/
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:02:59 #130
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211225036
quote:
Hakenkruizen op het raam en Hitler door de bus, zorgen om vele incidenten rond joden: ‘Nationale schande’

De officiële adviseur van de regering op het gebied van antisemitisme slaat alarm om een ongekende hoeveelheid van ernstige incidenten rond Joodse mensen in Nederland. Normaal gaat het gemiddeld om dertien (gekwalificeerde) meldingen van antisemitisme per maand, in oktober waren dat er circa 106.
Ik schaam mij dood voor dit soort berichten.
pi_211225075
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
Invloedrijke instituten zitten helaas vol met dit soort mensen.

[ twitter ]
Zo is duidelijk te zien dat die mensen niet 100 procent in orde zijn.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:11:17 #132
38496 Perrin
pi_211225089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zoveel haat bij veel van die lui, ongelooflijk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:14:44 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211225106
quote:
Genocide door jihadis die niks anders accepteren.
Maar no jews no news.
1947-2016
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:15:06 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211225109
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jep.
En waarom?
1947-2016
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:15:59 #135
38496 Perrin
pi_211225114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jep.
En waarom?
Geradicaliseerd door de kringen waarin ze verkeren denk ik.
pi_211225134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:06 schreef deedeetee het volgende:
Hamas heeft dit geweld van Israël wel bewust uitgelokt, dat er nog mensen zijn die dat niet ( willen ) beseffen ?
Als je in een glazen huisje zit moet je niet met stenen gooien. Van mij mag Israël gewoon doorpakken. Niet dat dit een eind zal maken aan de problemen daar, het zijn wel Arabieren en moslims waar ze mee te maken hebben, die zijn nu eenmaal niet voor rede vatbaar. Gaat dus echt nu ook niet gebeuren.
Ik heb ooit gelezen dat Arabieren na de Zesdaagse Oorlog spontaan 'de voeten kusten' van Israëlische soldaten op straat en hen vertelden dat dát de manier was om ze (Arabieren dus) aan te pakken: verpletterend verslaan, daar hadden ze respect voor en daardoor werd het ook weer rustiger in Arabische kringen.

Was een raar verhaal, maar wel waar.

Dus wie weet, als het Israël is gelukt Hamas te elimineren (als factor van belang), wellicht wordt dat ook gezien als toonbeeld van kracht. Iets wat Arabieren toch schijnt te raken.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:21:52 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211225155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tja, ondertussen wel mensen met invloed en tevens degenen die op de universiteiten de volgende generaties indoctrineren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook gewoon bespottelijk om posters van de muren te trekken die aandacht vragen voor gegijzelden. En je ziet er talloze videos van online. De daders zijn vaak individuen met een migratieachtergrond of Westerse jongeren.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:22:34 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211225156
twitter

Jammer, joh

twitter

En neen, het IDF rijdt niet uit met poffertjeskramen en bloemenkransen en er vallen echt onnodige doden door ze.
pi_211225159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Jammer, joh

[ twitter ]

En neen, het IDF rijdt niet uit met poffertjeskramen en bloemenkransen en er vallen echt onnodige doden door ze.
:')

mijn reactie op hamas, niet op jou momo

oh wacht niet momo. Excuus Qarrad
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:23:04 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211225161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:19 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik heb ooit gelezen dat Arabieren na de Zesdaagse Oorlog spontaan 'de voeten kusten' van Israëlische soldaten op straat en hen vertelden dat dát de manier was om ze (Arabieren dus) aan te pakken: verpletterend verslaan, daar hadden ze respect voor en daardoor werd het ook weer rustiger in Arabische kringen.

Dus wie weet, als het Israël is gelukt Hamas te elimineren (als factor van belang), wellicht wordt dat ook gezien als toonbeeld van kracht. Iets wat Arabieren toch schijnt te raken.
Beetje dure gok met een boel mensenlevens als het toch niet blijkt te kloppen...
pi_211225162
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Stel je eens voor dat dit alles nu op moslims was gericht, deugend Nederland kroop over elkaar heen om het te veroordelen en vooral de daders te benoemen. Er zou massa hysterie uitbreken in die kringen, en nu zijn die kringen doodstil of ze doen mee aan antisemitisme. Wordt tijd dat alle verantwoordelijken opgepakt worden en keihard aangepakt, de nieuwe nazi's mogen hier nooit mee wegkomen. En daarna maar eens vaart maken met de deislamisering van het Westen, brengt alleen maar ellende en komt niks goeds uit.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:24:56 #142
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211225170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:23 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Stel je eens voor dat dit alles nu op moslims was gericht, deugend Nederland kroop over elkaar heen om het te veroordelen en vooral de daders te benoemen. Er zou massa hysterie uitbreken in die kringen, en nu zijn die kringen doodstil of ze doen mee aan antisemitisme. Wordt tijd dat alle verantwoordelijken opgepakt worden en keihard aangepakt, de nieuwe nazi's mogen hier nooit mee wegkomen. En daarna maar eens vaart maken met de deislamisering van het Westen, brengt alleen maar ellende en komt niks goeds uit.
Als dit mensen met hoofddoekjes of death-metal ( O+ ) shirtjes zou overkomen zou ik net zo walgen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:27:09 #143
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211225180
Als we in dit "tolerante" land Joden niet eens meer kunnen verzekeren van een veilig onderkomen zijn we echt zo ver afgegleden van het "linkse"ideaal. Welkom in extreem rechts Nederland, gefaciliteerd door de extreem fundamentalisten knuffelaars. Je gelooft het gewoon niet
pi_211225182
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]

Het getal 40 is sowieso nergens op gebaseerd, maar de onthoofding van babies is nooit ontkracht...

Het is gewoon écht gebeurd.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:34:17 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211225242
quote:
.....
Over hersenspoelen gesproken.

Dat zou voor mij een aanleiding zijn om melding te maken bij veiligthuis.
Kinderen moeten niet betrokken worden in een demonstratie die zich boven hun hoofden afspeelt.

Ik vrees dat zij daar - links progressief - niets van willen vinden dat die kinderen van jongs af aan al worden meegezogen in waar hun ouders schuldig aan zijn.
En dan straks kermen dat hun kind, blootgesteld, een kogel opvangt of iemand neersteekt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Forum Admin dinsdag 7 november 2023 @ 17:38:45 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211225267
quote:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
In Zwolle nota bene.

[ afbeelding ]

Maar Islamofobie is het probleem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:39:31 #148
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211225279
quote:
Terwijl als je het allemaal wel beschouwt heeft hij oneindig veel meer kansen dan zijn, en mijn, voorouders (ik kom bijvoorbeeld uit een eeuwenoud geslacht van dekschrobbers).

Het kind heeft toegang tot alles, kennis, zorg, humanisme en vrijheid.

Maar helaas geïndoctrineerd door een waanzinnige haatcult,

Het is dood en dood zonde, want dat er potentie zit in ieder mens zal ik als laatste ontkennen, de een wat meer dan bsb maar goed.
pi_211225348
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211225375
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door Tekaschi op 07-11-2023 21:46:33 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211225377
Dochter van de dame die recentelijk was gekidnapt en vrijgelaten door Hamas
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:49:38 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211225389
quote:

[..]
Tja, dat heeft natuurlijk alles te maken met hoe een bepaalde groep mensen (vaak onze beleidsbepalers, wetenschappers en journalisten) naar de wereld kijken. Er zijn binnen dat wereldbeeld weinig groepen die zo'n groot slachtofferschap als moslims wordt toegedicht. Om natuurlijk nog maar te zwijgen hoe men binnen deze kringen over Israël en Joden denkt.

Met de huidige oorlog in Israël komt dit alles samen en zorgt voor een heel onveilig leefklimaat voor Joodse gemeenschappen. Schoorvoetend stelt men vervolgens heus wel tegen antisemitisme te zijn en dit ook sterk te veroordelen, maar de praktijk laat iets heel anders zien.

Het wordt langzaam duidelijk dat degenen die de afgelopen jaren om de haverklap anderen hebben weggezet als 'nazi' of 'bruinhemd', hier zelf veel meer weg van hebben dan degenen die men probeerde te demoniseren.
pi_211225401
quote:

[..]
dus je hebt wat te zeggen over vervolging van joden, maar in een adem promoot je de vervolging van moslims.

echt he..
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:52:28 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211225411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:26 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
De ware koran is een van de meest gewelddadige boeken ooit geschreven, voor mij is een vrouw met een hoofddoek gelijk aan iemand die de nazi's steunt... Anders zou je geen hoofddoek dragen als je tegen de koran was.
Je (te) stellige uitspraken gaan wmb wat (te ?) ver qua kledinggedrag om mensen zo te (dis)kwalificeren.
Het is wel ontluisterend hoe mensen een geloofsovertuiging toepassen en niet inzien dat het een onderdeel is van totale onderdrukking die de verhullende mens ondergeschikt maakt. Dat iemand daarvoor kiest is mag/kan die thuis achter de eigen voordeur doen.
pi_211225424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Jammer, joh

[ twitter ]

Ik zie dat er geen anti-Hamas demonstraties worden gehouden vanwege bovenstaande ? Waar zijn de pro-Palestina vlaggenzwaaiers nu? #hypocriet
pi_211225427
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat heeft natuurlijk alles te maken met hoe een bepaalde groep mensen (vaak onze beleidsbepalers, wetenschappers en journalisten) naar de wereld kijken. Er zijn binnen dat wereldbeeld weinig groepen die zo'n groot slachtofferschap als moslims wordt toegedicht. Om natuurlijk nog maar te zwijgen hoe men binnen deze kringen over Israël en Joden denkt.

Met de huidige oorlog in Israël komt dit alles samen en zorgt voor een heel onveilig leefklimaat voor Joodse gemeenschappen. Schoorvoetend stelt men vervolgens heus wel tegen antisemitisme te zijn en dit ook sterk te veroordelen, maar de praktijk laat iets heel anders zien.

Het wordt langzaam duidelijk dat degenen die de afgelopen jaren om de haverklap anderen hebben weggezet als 'nazi' of 'bruinhemd', hier zelf veel meer weg van hebben dan degenen die men probeerde te demoniseren.
Voor mij is die kliek ook voor eeuwig af. In 1 maand tijd gewoon alles op je bordje krijgen waar velen al decennia lang voor waarschuwen en dan alsnog ontkennen of zelfs meegaan in de haat. Het is voor iedereen zichtbaar en duidelijk wie de echte nazi's en bruinhemden zijn, maar dat wisten velen van ons al veel langer. Deze mensen moeten ook allemaal gestraft worden, ze zouden er nooit mee weg mogen komen zodat het niet weer kan gaan etteren onder het oppervlak zodat alleen mensen die dagelijks met dat volk geconfronteerd worden het dagelijks zien.
pi_211225439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Voor mij is die kliek ook voor eeuwig af. In 1 maand tijd gewoon alles op je bordje krijgen waar velen al decennia lang voor waarschuwen en dan alsnog ontkennen of zelfs meegaan in de haat. Het is voor iedereen zichtbaar en duidelijk wie de echte nazi's en bruinhemden zijn, maar dat wisten velen van ons al veel langer. Deze mensen moeten ook allemaal gestraft worden, ze zouden er nooit mee weg mogen komen zodat het niet weer kan gaan etteren onder het oppervlak zodat alleen mensen die dagelijks met dat volk geconfronteerd worden het dagelijks zien.
Hoe zie je dit precies voor je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:55:59 #158
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211225444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:50 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Toch niet juist.
Dat is paps die dat doet. Mams die extra hard huilt is mooie pr
Oh wat heerlijk naïef! :*
pi_211225461
Spuit 11 :@

[ Bericht 91% gewijzigd door TweedeKlum op 07-11-2023 18:36:03 ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211225465
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dus je hebt wat te zeggen over vervolging van joden, maar in een adem promoot je de vervolging van moslims.

echt he..
Ik zei toch echt "de nieuwe nazi's", dus jij ziet moslims als nieuwe nazi's? Beetje racistisch vindt je niet? Zou je eens willen opletten met die uitspraken want er loopt hier een kliekje rond die ik al decennia zie roepen dat elke vorm van geweld geoorloofd is tegen nazi's.
pi_211225499
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou in een rechtstaat worden mensen die anderen belagen, gewelddadig zijn, oproepen tot geweld, discriminatie en genocide normaal gesproken gestraft, we zouden daar eens mee kunnen beginnen. Misschien moet Rutte maar weer eens een verhaaltje vertellen op tv over een gebroken vaasje, lijkt mij een mooi moment om eens duidelijk een standpunt te maken dat wij in dit land geen jodenvervolgingen toestaan.
pi_211225500
Deep dive in deze discussie

“Genocide” is generally under-deployed because states wish to avoid the responsibilities to “prevent and punish” that the convention imposes on signatories, but there is a special aversion to investigating its implications for Israel’s conduct. Western states continue to protect it out of a misplaced belief that Jews, having been prime historical victims of genocide, cannot also be its perpetrators. Israel’s current policies are rapidly destroying that conceit, however, and bringing closer the day when its leaders — as well as those of Hamas — will be brought to account for their crimes.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211225503
quote:

[..]
En dan hebben ze nog het gore lef om het vooral over islamofobie te hebben.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:07:51 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211225565
quote:

[..]
Stel je eens voor dat dit alles nu op moslims was gericht, deugend Nederland kroop over elkaar heen om het te veroordelen en vooral de daders te benoemen. Er zou massa hysterie uitbreken in die kringen, en nu zijn die kringen doodstil of ze doen mee aan antisemitisme. Wordt tijd dat alle verantwoordelijken opgepakt worden en keihard aangepakt, de nieuwe nazi's mogen hier nooit mee wegkomen.
Tot hier eens.
quote:
En daarna maar eens vaart maken met de deislamisering van het Westen, brengt alleen maar ellende en komt niks goeds uit.
En dit stukje niet meer. Wat versta jij precies onder islamisering dan? Want afgezien van de rotte appels heb ik persoonlijk geen enkel last van en bezwaar tegen de aanwezigheid van mensen met een islamitische achtergrond.

Er zijn prima wettelijke kaders om antisemitisme of dat soort onzin vanuit welke bevolkingsgroep dan ook aan te pakken.
pi_211225580
twitter

En nr 37
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:09:35 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211225582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dan hebben ze nog het gore lef om het vooral over islamofobie te hebben.
Ik kijk er niet eens meer van op. Het is inmiddels wel duidelijk dat wat bepaalde groepen ook doen, hen altijd wel een hand boven het hoofd zal worden gehouden. Als er hier binnenkort een synagoge in de fik wordt gezet of een groep Joden wordt aangevallen, dan wordt er ook weer een koekblik met kanttekeningen, nuances en context opengetrokken.
pi_211225594
De Palestijnen zijn verantwoordelijk voor de holocaust, aldus Netanyahu back in 2015 :')

Waarop Merkel: "nee, wij zijn verantwoordelijk voor de holocaust" :')

Srsly, waarom heeft deze man het zo lang volgehouden in Israël? Wat zegt dat over de enige democratie in de regio?

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:12:33 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211225605
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

En nr 37
Dat is helaas een risico van het vak.
pi_211225630
Israël en andere landen staan stil bij lot gegijzelden
Een maand geleden, op 7 oktober, vielen strijders van Hamas vanuit de Gazastrook tal van doelen in Israël aan. Er kwamen zo'n 1400 mensen om en ongeveer 240 mensen werden gegijzeld en meegenomen naar de Gazastrook. In Israël, maar ook in veel andere landen, is daar vandaag bij stilgestaan.

meer foto's op de nos liveblog

https://nos.nl/collectie/(...)-lot-van-gegijzelden
pi_211225632
tijd gaat snel
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:15:16 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211225635
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat iemand stelt dat die zei dat vul-in Hamas slecht is maakt het nog steeds niet niet redelijk(er) dat diezelfde persoon de oorzaak daarvan, vervolgens (in)direct elders bij anderen - hier Israël - gaat neerleggen.

Er past wmb in terreurgedrag of een uitleg, geen enkele komma, noch een maar of verklaring anders dat dat toegebracht geweld aan burgers nooit en niet is te accepteren.
Ik heb geen enkele boodschap aan -en waarom een terrorist een ander, mij(n geliefden) of andermans veiligheid, duidelijk van geen enkele waarde vindt. Terroristen zijn gestoord en daarin past wmb geen clementie.
pi_211225636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tot hier eens.
[..]
En dit stukje niet meer. Wat versta jij precies onder islamisering dan? Want afgezien van de rotte appels heb ik persoonlijk geen enkel last van en bezwaar tegen de aanwezigheid van mensen met een islamitische achtergrond.

Er zijn prima wettelijke kaders om antisemitisme of dat soort onzin vanuit welke bevolkingsgroep dan ook aan te pakken.
Moskeen waar haat gezaaid wordt worden aangepakt en gesloten, homoseksualiteit, de Holocaust etc. moeten bespreekbaar zijn op scholen en niet doodgezwegen uit angst voor de reactie van wat haatlarven. De taal leren is verplicht, meedoen aan de samenleving ook, oftewel asielzoekers die hier 10 jaar wonen en nog niet werken, uitkering trekken en naar de moskee gaan hebben hier niets te zoeken, weg ermee. Het beestje gaat bij de naam genoemd worden ipv in allerlei bochten wringen om het publiek maar niet te informeren. Er gaat aandacht komen voor de mensen (vrouwen) die vastzitten in die ideologie eruit willen, een vergeten groep. De islam wordt zo aangepakt zoals het christendom, vol kritiek en vol belachelijk maken in een land waar vrijheid van meningsuiting geldt, wie er niet tegen kan kijkt maar weg of hoepelt maar op, dreiging hierop wordt onherroepelijk afgestraft waar het paspoort intrekken een mogelijkheid moet zijn.

Ach je kan zoveel benoemen, de invloed van de islam moet gewoon minder want we zien nu alweer dat een hele groep mensen te diep in die cultuur zitten wat grote problemen met zich meebrengt in Nederland en Europa. We hebben het nu lang genoeg laten etteren, het is klaar.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:15:59 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211225639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig staat bij de reacties dat er ook normaal gediscussieerd werd.
Dit zijn gewoon de gebruikelijke pisventjes die alles overal verpesten. Die moet je eigenlijk niet serieus nemen want die zien overal aanleiding in om zich zo te gedragen en te provoceren.

Edit: met "niet serieus nemen" bedoel ik niet dat je het maar moet laten gaan. Ik bedoel dat we af moeten van in discussie te willen met elk degeneraat dat kutgedrag vertoont. Gewoon handhaven en die bullshit waar ze mee komen afschieten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Qarrad op 07-11-2023 18:21:25 ]
pi_211225661
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Oh wat heerlijk naïef! :*
Nou nee hoor.

Mamsjes in zulke situaties hebben niets anders dan hun kinderen. Maar zodra de jongens ouder dan een jaar of 6 tot 8 zijn behoren ze tot de vader.
Moeder kan alleen maar huilen, wat nog op beeld gezet wordt ook als pr.

Daar is niets naiefs aan. Het is een gruwel
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:18:07 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:28:02 #176
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211225734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:11 schreef Slayage het volgende:
De Palestijnen zijn verantwoordelijk voor de holocaust, aldus Netanyahu back in 2015 :')

Waarop Merkel: "nee, wij zijn verantwoordelijk voor de holocaust" :')

Srsly, waarom heeft deze man het zo lang volgehouden in Israël? Wat zegt dat over de enige democratie in de regio?

[ twitter ]
Dat zei Netanyahu helemaal niet zo en Netanyahu noemde - in zijn uitleg - een bepaalde Palestijn als (mede?) "verantwoordelijke" . Ik stel voor dat we in deze reeks geen referenties of suggesties doen om een mening via De Holocaust daarin te versterken.

bronNetanyahu said ... langverhaal... "According to this new interpretation, the genocide’s main culprit was not Adolf Hitler, but Haj Amin al-Husseini, the grand mufti of Jerusalem and the Zionist movement’s key enemy."
pi_211225744
benieuwd hoeveel gazanen gebruik hebben gemaakt van de vluchtroute
pi_211225765
twitter

Mooie woorden, de reacties van zijn medemoslims zeggen genoeg. Meer van dit minder van die radicalen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:34:00 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211225783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:15 schreef bitterbal het volgende:
Israël en andere landen staan stil bij lot gegijzelden
Een maand geleden, op 7 oktober, vielen strijders van Hamas vanuit de Gazastrook tal van doelen in Israël aan. Er kwamen zo'n 1400 mensen om en ongeveer 240 mensen werden gegijzeld en meegenomen naar de Gazastrook. In Israël, maar ook in veel andere landen, is daar vandaag bij stilgestaan.

[ afbeelding ]

meer foto's op de nos liveblog

Dat het überhapt nodig is om er bij stil te staan terwijl die ontvoerde mensen nog steeds worden gevangen gehouden door de Hamas autoriteit(en) in Gaza.
pi_211225785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:31 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Mooie woorden, de reacties van zijn medemoslims zeggen genoeg. Meer van dit minder van die radicalen.
nou die zal ook snel voor zijn veiligheid moeten vrezen
pi_211225791
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat het überhapt nodig is om er bij stil te staan terwijl die ontvoerde mensen nog steeds worden gevangen gehouden door de Hamas autoriteit(en) in Gaza.
ja nou ja je hoort er weinig over om eerlijk te zijn. alsof het geen prioriteit is.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:35:15 #182
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211225797
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Via justitie dit soort mensen financieel volledig uitkleden bijvoorbeeld
pi_211225837
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Daarom moeten wij westerlingen ook voor dit soort moslims gaan staan. Dit zijn de mensen waarvoor wij ook moeten vechten, die moeten we waarderen en op handen dragen. Dit soort moslims verdienen heel wat meer aandacht en een platform in de media, dit zijn nu de echte Europese moslims in mijn ogen, mensen die willen meedoen.

Ik vind het knap wat hij doet en zegt, hier hebben we er heel wat meer van nodig.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:39:27 #184
38496 Perrin
pi_211225846
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Helaas wel, er zijn genoeg bloeddorstige Mohammed-fans die wat hij vertelt niet graag horen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:40:05 #185
38496 Perrin
pi_211225853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Daarom moeten wij westerlingen ook voor dit soort moslims gaan staan. Dit zijn de mensen waarvoor wij ook moeten vechten, die moeten we waarderen en op handen dragen. Dit soort moslims verdienen heel wat meer aandacht en een platform in de media, dit zijn nu de echte Europese moslims in mijn ogen, mensen die willen meedoen.

Ik vind het knap wat hij doet een zegt, hier hebben we er heel wat meer van nodig.
Het schiet helaas alleen niet zo op om tegen reli-gekkies te zeggen dat ze reli-gekkies zijn en daarmee moeten kappen.

Er zullen er weinig zijn die zich laten overhalen om hun indoctrinatie aan de wilgen te hangen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:41:26 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211225873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:31 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Een uitstekende video, de boze reacties onder de video van sommigen zijn het resultaat van een schrijnend gebrek aan zelfreflectie. Daarnaast denkt natuurlijk lang niet iedereen in het Westen denkt hier zo over. Het is bekend dat vooral één specifieke groep, moslims juist als hun intersectionele bondgenoten ziet.
pi_211225939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het schiet helaas alleen niet zo op om tegen reli-gekkies te zeggen dat ze reli-gekkies zijn en daar mee moeten kappen.
En toch zal het vaker moeten, wij westerlingen krijgen moslims nooit op andere gedachten, mensen uit die cultuur maken meer kans. Daarom dient er ook heel wat meer aandacht te komen voor dit soort moslims die kritiek uiten op de eigen cultuur, die ik eigenlijk nog niet eens moslims wil noemen maar Europeanen/Amerikanen met een islamitische achtergrond omdat ze bij "ons" horen, dit zijn nu die types wat ik versta als "onze moslims". Dit soort mensen zijn van harte welkom in mijn land, en als we meer van zulke moslims hadden waren de problemen in de samenleving stukken minder.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:50:01 #188
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211225992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het schiet helaas alleen niet zo op om tegen reli-gekkies te zeggen dat ze reli-gekkies zijn en daarmee moeten kappen.

Er zullen er weinig zijn die zich laten overhalen om hun indoctrinatie aan de wilgen te hangen.
Ik denk dat we voor generaties lang onderwijs en religie strikt moeten gaan scheiden in West Europa. Alle predikanten van welke theologie dan ook alleen met een westerse opleiding en religie ridiculiseren voor wat het is.
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:53:54 #189
78780 deedeetee
pi_211226058
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:19 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zulke verhalen - en meer - deden toen idd de ronde.
pi_211226104
Dat antisemitisme van nu is vooral het anti-Israël sentiment en van een totaal andere orde voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Word een beetje moe van dat gejank om antisemitisme steeds overal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:01:09 #191
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
Dat antisemitisme van nu is vooral het anti-Israël sentiment en van een totaal andere orde voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Wordt een beetje moe van dat gejank om antisemitisme steeds overal.
Heb ik met mensen die stam + t niet snappen, is een bepaald slag mensen, gewoon niet druk om maken. ze weten niet betert!
pi_211226174
quote:
Dat antisemitisme van nu is vooral het anti-Israël sentiment en van een totaal andere orde voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Word een beetje moe van dat gejank om antisemitisme steeds overal.
Welke orde was het en is het nu dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211226176
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Heb ik met mensen die stam + t niet snappen, is een bepaald slag mensen, gewoon niet druk om maken. ze weten niet betert!
Aangepast. Ik typ toch ontzettend snel, ben me echt niet overal van bewust zo snel. Waar zitten we hier, in een klaslokaal? Natuurlijk snap ik stam + t wel...
pi_211226187
quote:

[..]
Welk slag mensen snapt stam +t dan niet?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211226193
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Welke orde was het en is het nu dan?
Wat ik zeg, vooral het anti-Israël sentiment door de oorlog. Beetje dom gebruiken van het woordje antisemitisme.
pi_211226204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik maakte een klein foutje. Aangepast. Prima. Autisme heerst hier blijkbaar.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:05:44 #197
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Aangepast. Ik typ toch ontzettend snel, ben me echt niet overal van bewust zo snel. Waar zitten we hier, in een klaslokaal? Natuurlijk snap ik stam + t wel...
Welnee, geeft ook niet
pi_211226212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat ik zeg, vooral het anti-Israël sentiment door de oorlog. Beetje dom gebruiken van het woordje antisemitisme.
Is dat niet de trigger van een onderliggende stille mening?
pi_211226214
quote:

[..]
Goed dat ook een burgemeester als Femke Halsema haar afschuw uitspreekt hierover.

Dat mag ook weleens gezegd worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:06:10 #200
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mensen die stam+t niet snappen, snap dat dan gotvermoe
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:07:42 #201
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226239
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Goed dat ook een burgemeester als Femke Halsema haar afschuw uitspreekt hierover.

Dat mag ook weleens gezegd worden.
Mee eens, serieus, en sinds het "het gekleurde school experiment" nam ik haar eigenlijk niet meer serieus, ik moet mij echt herstellen en toegeven dat ik haar respecteer. Standvastig.
pi_211226241
quote:
geef eens een paar voorbeelden
pi_211226245
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En toch zal het vaker moeten, wij westerlingen krijgen moslims nooit op andere gedachten, mensen uit die cultuur maken meer kans. Daarom dient er ook heel wat meer aandacht te komen voor dit soort moslims die kritiek uiten op de eigen cultuur, die ik eigenlijk nog niet eens moslims wil noemen maar Europeanen/Amerikanen met een islamitische achtergrond omdat ze bij "ons" horen, dit zijn nu die types wat ik versta als "onze moslims". Dit soort mensen zijn van harte welkom in mijn land, en als we meer van zulke moslims hadden waren de problemen in de samenleving stukken minder.
Bewapende mannen krijgt men niet op andere gedachten, zij vinden namelijk dat alles van hun is en niet van burgers die niet terug schieten kunnen.
pi_211226275
twitter

"Wir haben es nicht gewusst"
pi_211226289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:07 schreef oblo het volgende:

[..]
geef eens een paar voorbeelden
NCAB: 'Antisemitisme sneller en heftiger dan ooit ' blablabla.

Wat vooral gewoon anti-Israël is door de oorlog. Het is eerder 'dom en verkeerd gebruik van het woordje antisemitisme leidt tot irrationele reacties'
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:14:32 #206
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:11 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Welkom in inclusief Nederland 2023
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 19:15:08 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211226326
quote:

[..]
die heb ik al jaren opgegeven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:15:57 #208
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226338
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
die heb ik al jaren opgegeven
Laten we nou niet over jou beginnen, jezus man, we komen internet te kort he... man man man
pi_211226363
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Mensen die stam+t niet snappen, snap dat dan gotvermoe
Vindt ik nog erger dan genocide.
pi_211226386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat vooral gewoon anti-Israël is door de oorlog. Het is eerder 'dom en verkeerd gebruik van het woordje antisemitisme leidt tot irrationele reacties'
Bijna elk westers land meldt dat er een sterke stijging is in het aantal antisemitische incidenten. En jij gelooft dat dat allemaal anti israel sentiment is en niet antisemitisme? Heb jij daar dan bronnen voor of een goed argument?
pi_211226407
quote:
[ twitter ]

'Dit nooit weer'
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211226413
quote:

[..]

twitter

Ik zie een hoop mensen op de socials het antisemitisme ontkennen terwijl ze overlopen van Jodenhaat, ik walg van dat soort mensen.
pi_211226414
quote:
Geen Coca-Cola meer in Turks parlement vanwege Gaza

In het Turkse parlement worden geen dranken van Coca-Cola en Nestlé meer geschonken. De voorzitter van de volksvertegenwoordiging heeft dat besloten omdat die multinationals Israël zouden steunen bij de strijd in Gaza. Daarom worden de dranken van het Amerikaanse Coca-Cola en het Zwitserse Nestlé verbannen uit de restaurants, cafetaria's en theehuizen van het parlement.

Volgens de parlementsvoorzitter is het besluit mede genomen vanwege de maatschappelijke ophef over de Israëlische acties in Gaza. In de verklaring wordt niet duidelijk gemaakt hoe Coca-Cola en Nestlé de oorlog zouden steunen. De twee bedrijven hebben nog niet gereageerd.
NOS

Van Cola Zero naar zero Cola @KingRoland
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:21:51 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211226417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:17 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee hoor.

Mamsjes in zulke situaties hebben niets anders dan hun kinderen. Maar zodra de jongens ouder dan een jaar of 6 tot 8 zijn behoren ze tot de vader.
Moeder kan alleen maar huilen, wat nog op beeld gezet wordt ook als pr.

Daar is niets naiefs aan. Het is een gruwel
De mamsjes hebben dezelfde haat en doodscultus religie.”Mama, mama, ik heb tien joden gedood mama, hun bloed zit aan mijn eigen handen mama, ben je niet trots op me? “
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:25:02 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:26:32 #216
38496 Perrin
pi_211226476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:19 schreef oblo het volgende:

[..]
Bijna elk westers land meldt dat er een sterke stijging is in het aantal antisemitische incidenten. En jij gelooft dat dat allemaal anti israel sentiment is en niet antisemitisme? Heb jij daar dan bronnen voor of een goed argument?
Natuurlijk niet, wat hebben die doelwitten met het beleid van Israël te maken?

Pure, onversneden jodenhaat dat aan de oppervlakte komt.
pi_211226519
twitter

Natuurlijk. Ook weer nep. Niet dat het er nog toe doet, het zaadje is geplant
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 19:30:47 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211226557
welk zaadje?

dat we nu denken dat er doden vallen bij de Israelische bombardementen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:35:09 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211226660
https://www.jpost.com/aliyah/article-772146
Israel sees surge in immigration interest from US and France since Oct. 7
The rise in interest in immigration follows a dramatic spike in antisemitic incidents worldwide since the start of Israel's war with Hamas.
pi_211226669
quote:
[ twitter ]

Dat is een bijzonder misselijke tekst die je plaatst.

Waaruit blijkt dat die mensen zich (enigszins terecht zorgen maken? Net zoals die Joodse scholen die vier weken geleden gesloten bleven, daar kon niet duideljjk gemaakt worden of er gerichte dreigingen waren, maar hele Nederland wel op zijn achterste benen...
pi_211226680
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, wat hebben die doelwitten met het beleid van Israël te maken?

Pure, onversneden jodenhaat dat aan de oppervlakte komt.
Sowieso, maar ik ben wel benieuwd hoe Discombobulate daar bij komt.
pi_211226737
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat die mensen zich (enigszins terecht zorgen maken? Net zoals die Joodse scholen die vier weken geleden gesloten bleven, daar kon niet duideljjk gemaakt worden of er gerichte dreigingen waren, maar hele Nederland wel op zijn achterste benen...
Zoek eens een plaatje van die school op en leg me eens uit waarom deze school eruit ziet als de EBI te Vught?
pi_211226740
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:30 schreef sp3c het volgende:
welk zaadje?

dat we nu denken dat er doden vallen bij de Israelische bombardementen?
Dat we zogenaamd weer nep doden zien, dat het Palestijnse leed wat we zien minder erg is dan waar 't op lijkt.

Het wordt continu geframed. Pallywood hier, Pallywood daar. Zolang de ontvangers van 't nieuws maar aan het twijfelen worden gebracht.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:41:36 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211226771
Wat een bijzondere mensen werken er toch bij de vluchtelingenorganisaties van het VN.

twitter
pi_211226778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:19 schreef oblo het volgende:

[..]
Lees even wat ik als tweede zei.
pi_211226821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zoek eens een plaatje van die school op en leg me eens uit waarom deze school eruit ziet als de EBI te Vught?
Hebben ze knap gedaan, binnen en maand al die hekken en muren neergezet. Die lui zijn wel van 't aanpakken, die kunnen de wooncrisis oplossen
pi_211226832
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hebben ze knap gedaan, binnen en maand al die hekken en muren neergezet. Die lui zijn wel van 't aanpakken, die kunnen de wooncrisis oplossen
Ik weet ook nog wel een manier om de huizencrisis op te lossen.
pi_211226844
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik weet ook nog wel een manier om de huizencrisis op te lossen.
Ik ben een en al oor
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:49:04 #229
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226865
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben een en al oor
huizen bouwen (geheim houden aub)
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:50:38 #230
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211226889
quote:

[..]

Trouwens zit de alfabet familie wel in een spagaat, want aan de ene kant is niets antisemitisme maar aan de andere kant is alles (lees: biologie) transfobie.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211226910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lees even wat ik als tweede zei.
Geef daar dan concrete voorbeelden van
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:51:45 #232
78780 deedeetee
pi_211226911
quote:

[..]

Jij gelooft dus dat die scholen wél veilig waren ? Droom lekker verder. Gelukkig - nou ja tis maar wat je gelukkig kunt noemen- zijn de joden ervaren genoeg geraakt door de eeuwen heen. Die weten dat ze niet veilig zijn. Zelfs in hun eigen land zijn ze niet veilig.
pi_211226921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Trouwens zit de alfabet familie wel in een spagaat, want aan de ene kant is niets antisemitisme maar aan de andere kant is alles (lees: biologie) transfobie.
Je zult maar een Joodse transgender zijn wiens moeder ontvoerd is door Hamas.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:52:17 #234
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211226926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS

Van Cola Zero naar zero Cola @:KingRoland
Minder diabetes in Turkije ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:54:38 #235
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211226976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Minder diabetes in Turkije ^O^
Sowieso belangrijk dat iedereen kan lezen O+
pi_211227074
quote:

[..]

Misselijk is zo'n lulverhaal waarin iemand blijkbaar weigert te zien of toe te geven dat het antisemitisme flink aan het stijgen is de laatste maand en er een concrete dreiging is tegen Joden. Zie de laatste dagen steeds meer dit soort "tactieken" op de socials om antisemitisme te ontkennen.

Maar ik zal er aan denken zodra je weer loopt te krijsen vanwege zogenaamde islamofobie of haat gericht op moslims die in dit land nog nooit met zulk geweld, haat en dreiging te maken hebben gehad.
pi_211227107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Jij gelooft dus dat die scholen wél veilig waren ? Droom lekker verder. Gelukkig - nou ja tis maar wat je gelukkig kunt noemen- zijn de joden ervaren genoeg geraakt door de eeuwen heen. Die weten dat ze niet veilig zijn. Zelfs in hun eigen land zijn ze niet veilig.
Ik geloof wel dat het antisemitisme aan het toenemen is, dat betekent niet direct dat het binnen een weekend veel onveiliger is geworden. Of dat er concrete aanwijzingen zijn dat de aanstaande kristallnacht herdenking niet door kan gaan.

Als ik tegen jou zeg dat ik het sinds kort op straat veel onveiliger vind. Hoe ontvang jij zo'n bericht?
pi_211227140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Misselijk is zo'n lulverhaal waarin iemand blijkbaar weigert te zien of toe te geven dat het antisemitisme flink aan het stijgen is de laatste maand en er een concrete dreiging is tegen Joden. Zie de laatste dagen steeds meer dit soort "tactieken" op de socials om antisemitisme te ontkennen.

Maar ik zal er aan denken zodra je weer loopt te krijsen vanwege zogenaamde islamofobie of haat gericht op moslims die in dit land nog nooit met zulk geweld, haat en dreiging te maken hebben gehad.
Die laatste alinea zuig je weer uit je duim

Blijf dan consequent en beweer weer dat ik samen met de rest van links- en liberaal Nederland heb staan juichen bij de slachting van 7 oktober.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:05:42 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211227172
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een bijzondere mensen werken er toch bij de vluchtelingenorganisaties van het VN.

[ twitter ]
Hmm. de UNWRA is niet de VN maar een lokale organisatie die geheel zelfstandig namens en onder (valse?) vlag van de VN, op aanwijzing van Hamas de aangereikte hulp verdeeld.

De mensen die daar werken zijn idd bijzonder met dat ze niet (willen) begrijpen dat ze Hamas juist helpen dat het leed er is (gekomen).
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:05:44 #240
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211227173
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:00 schreef Tekaschi het volgende:
Misselijk is zo'n lulverhaal waarin iemand blijkbaar weigert te zien of toe te geven dat het antisemitisme flink aan het stijgen is de laatste maand en er een concrete dreiging is tegen Joden.
Het wordt continu geframed. Zolang de ontvangers van 't nieuws maar aan het twijfelen worden gebracht.
pi_211227209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat we zogenaamd weer nep doden zien, dat het Palestijnse leed wat we zien minder erg is dan waar 't op lijkt.

Het wordt continu geframed. Pallywood hier, Pallywood daar. Zolang de ontvangers van 't nieuws maar aan het twijfelen worden gebracht.
Boy that cried wolf effect, Palestijnen hebben het jarenlang handig uitgebuit om hun narritief te ondersteunen, nu wordt alles in twijfel getrokken. Sja, wiens schuld is dat dan?
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:08:14 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211227211
Dit artikel (uiteraard van de New York Times) laat op mooie wijze zien hoe sommige deze oorlog door een intersectionele lens bekijken. De hele wereld kan zogenaamd worden opgedeeld in 'onderdrukker' tegen 'onderdrukten'.
quote:
Across the Echo Chamber, a Quiet Conversation About War and Race

When two acquaintances in Atlanta sat down to find common ground on the Israel-Hamas war, they found themselves in a painful conversation about race, power and whose suffering is recognized.

Samara Minkin was already feeling rattled when she saw a Facebook post from one of her children’s former teachers seven days after Hamas killed or kidnapped more than 1,600 people in Israel.

“The actual history of this situation is NOT COMPLICATED,” Sanidia Oliver, 37, wrote. “I will ALWAYS stand beside those with less power. Less wealth, less access and resources and choices. Regardless of the extreme acts of a few militants who were done watching their people slowly die.”

Ms. Minkin, an arts and culture consultant in Atlanta, bristled with frustration, dismayed at what she saw as another callous response to the most deadly day for Jews since the Holocaust.

But instead of continuing to scroll and stew, she did something unusual: She reached out. Although the two had rarely spoken in the nearly 10 years since Ms. Oliver taught Ms. Minkin’s twin daughters, Ms. Minkin asked Ms. Oliver if she would meet in person to talk.

“I just thought, we’re all in such echo chambers,” Ms. Minkin, 51, recalled. “Maybe she would be open to hearing from me. Maybe sitting down with people with whom we have a completely different approach and perspective is good for all of us.”

“Who knows what’s going to crack open our minds and our hearts?” she added.

Ms. Oliver was surprised to hear from Ms. Minkin, but she did not hesitate to say yes. She said she had written the post because she, too, was outraged about the images of violence coming out of Israel and Gaza. She was looking for answers.

The face-to-face conversation between the two women — one Black, the other white and Jewish — was the sort often held up as a solution to our polarized, digitized politics. But Ms. Minkin and Ms. Oliver found that connection was no guarantee of communion.

In nearly two hours together on a recent Wednesday afternoon, the women stumbled through a discussion of race, power, history and whose suffering gets acknowledged. Both liberal Democrats, they touched on many of the same disputes now roiling their party, college campuses and companies across the country.

Their version was quieter and more intimate — there were no tears, no television cameras — but just as painful.

A ‘Strong Affiliation With Marginalized People’

The women agreed to meet at a school Ms. Oliver founded three years ago.

When the pandemic hit, Ms. Oliver grew frustrated watching wealthy, largely white, parents pay teachers for private learning “pods,” exacerbating inequities. In the fall of 2020, she opened a small “holistic, anti-racist and dual-language” school in a neighborhood that once served as the redlined demarcation for Black and white residents.

After a tour of the four-room school, the women sat in an office Ms. Oliver rents from a neighboring church. (Ms. Oliver, when asked about her religion, described herself as secular.) They sat facing each other in faux leather chairs, their knees nearly touching. A large piece of paper tacked to the wall outlined Ms. Oliver’s strategies and plans for the school. Framed photos of young Black girls engrossed in studies sat on the mantel.

Neither came with an organized set of questions, but each had goals. Ms. Minkin said she partly wanted Ms. Oliver to understand the justification of existence of the state of Israel and to recognize the role of antisemitism. Ms. Oliver was focused on U.S. support for the Israeli government’s policies and how her views on racism and oppression in the United States related to the Palestinians.

“I have a very strong affiliation with marginalized people — brown, displaced, refugees, Black,” Ms. Oliver recalled saying at the beginning of the conversation. “We usually hear the perspective of those in power, and our school is about amplifying the voices of the disempowered.

Ms. Oliver then asked Ms. Minkin about “settler colonialism” and the Palestinians forced out of their homes after the creation of the state of Israel. She recalled expressing disbelief that the displacement “felt OK to Jewish people.”

“How could people accept that and how could that be a just thing?” she wondered.

Ms. Minkin thought that question was an oversimplification. Jews also have historical ties to the land, she said, describing the region as having “two indigenous people,” Arabs and Jews. She talked about decades of violent attacks against Jews in Israel.

“We have to acknowledge that the policies that have been applied this far have failed,” she recalled saying, expressing her hope for both groups to live in peace. “I hope that maybe at the end of this, there is some sort of large policy cracked open by the people who are supposed to be leading us.”

But why, Ms. Oliver asked, could Israelis simply not allow Palestinians to leave Gaza and the West Bank to live alongside them?

Ms. Minkin, thinking back to decades of collapsed peace talks, thought that idea was unlikely. “Do you really think they want to live peacefully in Israel?,” she remembered responding.

Amid all the suffering in Gaza, Ms. Oliver said, why wouldn’t they?

Things Left Unsaid

Ms. Minkin tried to steer the conversation away from political history. She is no apologist for the current right-wing government and has always supported a two-state solution, she said.

But she wanted Ms. Oliver to understand how it felt to be Jewish in this moment. After centuries of antisemitism, many Jews like her feel existentially worried, afraid that the world could turn on them in a moment. The way Ms. Oliver described the Hamas attack read to Ms. Minkin like a justification for the murder of Jews.

“It was a massacre, and it’s hurtful to see anyone dismissive of it,” Ms. Minkin recalled saying, noting the deep connections between American Jews and Israel. “We’re all related to Israel in some way, first degree, second degree. We are one people, and we’re in pain.”

Ms. Minkin did not mention her own experience in Israel. She lived in Jerusalem and Tel Aviv for years in her 20s, as bus lines were bombed and cafes were attacked. She attended the rally where Yitzhak Rabin, the Israeli prime minister who led peace negotiations with Palestinians and shared the Nobel Peace Prize in 1994, was assassinated by an Israeli extremist. Israel, Ms. Minkin later thought, is a central part of her identity, a place that shaped her, a Jewish homeland she returns to frequently.

Both women left things unsaid.

Ms. Oliver did not speak about the personal history influencing her views. Her brother, Morgan, served for years in the Army in Afghanistan and struggled with post-traumatic stress before he died by suicide in 2017. She created the Morgan Oliver School to help honor him. The people who suffer most in wars, Ms. Oliver said later, are the poor and powerless — the soldiers who volunteer and the civilians who are considered collateral damage.

Feeling Seen

As she searched for ways to describe her own views, Ms. Minkin tried to emphasize her empathy for Palestinians. She noted that her sisters were both experts on the Middle East with close relationships with Palestinians in the West Bank and Gaza.

Ms. Oliver nodded, but privately she recoiled. The comment reminded her of hearing white people say that they have a Black friend. “That doesn’t mean you are oppressed in any way at all,” she thought.

Both women agreed that the conversation became most fraught when it veered into the complexities of race in America.

Ms. Minkin noted that while an overwhelming majority of Jews in the United States are of European descent and “share in white privilege,” she doesn’t see herself that way. The current security of Jews in America could always change, she said, pointing to rising evidence of antisemitism in the United States.

“You see me as white,” she told Ms. Oliver. “In that scenario, your lens of the oppressed and the oppressor leaves only one space for me. But I see myself as Jewish in that scenario. It’s much more complicated.”

Ms. Oliver did not respond directly. She has learned not to be confrontational when discussing race, she said in an interview later. She is wary of being viewed as angry.

“I grew up poor, experienced a lot of racism. I know how to play the game,” she said. “If I shared my thoughts, she would have said, ‘This is too much for me.’”

Ms. Oliver was not swayed. Jews in Atlanta seemed secure and comfortable, she said. She thought about the way her former school took off for Christian and some Jewish holidays, but not for holidays of other religions.

“Inside my brain, I was thinking, Muslim people are by far discriminated against in a way that’s explicit,” she said. “I was also confused as to why she didn’t feel seen.”

‘Am I changed?’

After more than 90 minutes, Ms. Oliver needed to return to her work at the school. Ms. Minkin expressed her sadness about civilians dying and added that she hoped Israel would win the war.

“I felt let down at the point,” Ms. Oliver recalled. She didn’t understand what winning the war would mean, and was not eager to hear more. “I didn’t want to get this to a messy place.”

They parted with a hug, but both deeply deflated.

In the time since, both women have replayed the conversation in their mind again and again. Ms. Oliver said she had not changed the way she thinks about the conflict or teaches it to her students. She still views the Israeli government as the aggressor and the Palestinians as victims who had few options other than violence.

But she did not regret her time with Ms. Minkin.

“I think it’s a moral responsibility to have conversations with opposing values,” she said later. “I think that’s the only way in a world that is largely driven by greed. In order to make anything better, we just have to talk.”

Ms. Minkin has ruminated about how intractable the conflict seems, grasping for examples of humanity. She turned to an exchange one of her sisters had with Khalil Abu Yahia, a teacher and poet who lived in Gaza, who told her about his desire for friendships that “hold him, carry him, lift his heart” amid despair, and about his a love for the night sky because “stars have never been colonized.” Ms. Minkin was so moved that she shared the exchange with friends during a Saturday night prayer group. About a week later, her sister learned that the man had been killed.

“Am I changed? Is she changed? Was there any point to this?” Ms. Minkin said she asked herself. “I don’t know that her overall opinion has changed, and I don’t know that my overall opinion has changed. But maybe if we’re all softening at the hard edges, that’s enough?”

Her voice made clear it was a question, not a conclusion.
pi_211227225
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die laatste alinea zuig je weer uit je duim

Blijf dan consequent en beweer weer dat ik samen met de rest van links- en liberaal Nederland heb staan juichen bij de slachting van 7 oktober.
Je raaskalt en gezien je laatste reacties hier loop je over van emotie en heb je moeite deze in toom te houden. Ik ga nog niet eens happen op deze verzonnen beschuldiging, wij zijn klaar voor vanavond.

Fijne avond opgebaarde.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 20:10:14 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211227237
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
Dit artikel (uiteraard van de New York Times) laat op mooie wijze zien hoe sommige deze oorlog door een intersectionele lens bekijken. De hele wereld kan zogenaamd worden opgedeeld in 'onderdrukker' tegen 'onderdrukten'.
[..]

Dit weten we hopelijk toch al? Al die apogalisten (sp3c kan trots zijn) zijn ofwel moslims die terrorisme toejuichen of radicale linksen die helemaal vastgeroest zitten in hun hokjesdenken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:10:30 #245
38496 Perrin
pi_211227246
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]

Lekker eendimensionaal wereldbeeld, sommige mensen varen daar wel bij.
pi_211227254
Het is wel een wedstrijdje geworden wie het meest zielig is, de gijzelaars of de kapot gebombardeerde kinderen, zoek de gemene deler tussen deze twee en je hebt het antwoord waarom het zo zwakzinnig overkomt om met een Palestina vlag te zwaaien momenteel.
pi_211227312
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het wordt continu geframed. Zolang de ontvangers van 't nieuws maar aan het twijfelen worden gebracht.
Ik zie de laatste dagen continue op de socials deze tactiek. Het antisemitisme is verzonnen, joden liegen altijd, er is geen bewijs, ze willen moslims in een slecht daglicht zetten, de media liegt. Je ziet niets anders onder dit soort berichten, vraag mij af of velen het zelf geloven of als het vooral gedaan wordt om weer de slachtofferrol te spelen en onwetend volk voor de gek te houden.

Nu is "60 Hamas" weer trending, beweren ze dat er maar 60 Hamas strijders zijn gedood en 10000 onschuldige burgers, duurt niet lang dan lezen we deze bewering hier ook wel weer hier.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:15:45 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211227344
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Idd ook een welbekende afleidingstactiek om mensen moe te maken: gooi een controversieel bericht in de wereld, wacht me wat het gaat (uit)koken om intussen de volgende onzinnigheid op te dienen.
Het doet er gewoon niet toe of iets (on)waar is maar dat het aandacht krijgt met als hoofddoel die te verdelen.

Alle Hamas ellende voor onschuldige burgers in Gaza kan in een uur zijn opgelost door de gegijzelden vrij te laten, daders voor het gerecht te (willen) brengen en sws stoppen met terreur als middel.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:17:15 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211227367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit weten we hopelijk toch al? Al die apogalisten (sp3c kan trots zijn) zijn ofwel moslims die terrorisme toejuichen of radicale linksen die helemaal vastgeroest zitten in hun hokjesdenken.
Zeker, maar het blijft opmerkelijk om te aanschouwen. En het is natuurlijk ook gevaarlijk, want dit gedachtegoed heeft gewoon consequenties voor de wereld waarin we leven. Het zorgt er mede voor dat bijvoorbeeld de enorme demonstraties die we nu in het Westen op allerlei plekken zien, niet keihard hard worden aangepakt en dat bepaalde groepen een hand boven het hoofd worden gehouden als zij zich tijdens deze demonstraties misdragen. Kortom, het ontwricht de hele samenleving steeds meer.
pi_211227374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS

Van Cola Zero naar zero Cola @:KingRoland
Dat spul wordt nagenoeg uitsluitend binnenlands geproduceerd.
pi_211227410
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Al die universiteiten zijn geïnfiltreerd door anti-westerse figuren die de kinderen helemaal gek en depressief maken met hun milieu, woke en LGBTQQIP2SAA LGBTNSDAP meuk.
Het gaat eens hoog tijd worden dat die binnenste buiten gekeerd worden.
Die Nazibolwerken mogen inderdaad wel eens uitgerookt worden.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:25:32 #252
78780 deedeetee
pi_211227448
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat het antisemitisme aan het toenemen is, dat betekent niet direct dat het binnen een weekend veel onveiliger is geworden. Of dat er concrete aanwijzingen zijn dat de aanstaande kristallnacht herdenking niet door kan gaan.

Als ik tegen jou zeg dat ik het sinds kort op straat veel onveiliger vind. Hoe ontvang jij zo'n bericht?
Ik weet zeker dat er moslims zijn die maar wat graag de kinderen op een joodse school zouden willen doden. Het is alleen maar logisch dat men dit wil tegenhouden/voorkomen.

Maar steek jij gerust je kop in t zand hoor. Laat de bescherming van hun eigen volk maar aan de joden over.
Ik sta er steeds weer van te kijken hoe ver men het hier heeft laten komen met de islam en de volgelingen van deze zeer abjecte zogenaamde religie.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:32:18 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211227522
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:13 schreef Tekaschi het volgende:

Ik zie de laatste dagen continue op de socials deze tactiek. Het antisemitisme is verzonnen, joden liegen altijd, er is geen bewijs, ze willen moslims in een slecht daglicht zetten, de media liegt. Je ziet niets anders onder dit soort berichten, vraag mij af of velen het zelf geloven of als het vooral gedaan wordt om weer de slachtofferrol te spelen en onwetend volk voor de gek te houden.

Nu is "60 Hamas" weer trending, beweren ze dat er maar 60 Hamas strijders zijn gedood en 10000 onschuldige burgers, duurt niet lang dan lezen we deze bewering hier ook wel weer hier.
Ik zag een paar dagen geleden sowieso dat China, Iran en Rusland hun trollenlegers aan het inzetten zijn om disinformatie te verspreiden. Iran behoeft geen uitleg, Rusland heeft er baat vanwege hun oorlog in Ukraine en China is hun tactieken aan het verfijnen voor hun aankomende Taiwan oorlog.
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:33:46 #254
38496 Perrin
pi_211227540
Fors bommetje.
twitter
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:41:27 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211227640
Zonne grote vuurbal jongen

twitter
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:47:50 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211227750
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:21 schreef nixxx het volgende:

[..]
De mamsjes hebben dezelfde haat en doodscultus religie.”Mama, mama, ik heb tien joden gedood mama, hun bloed zit aan mijn eigen handen mama, ben je niet trots op me? “
Mamsje laat zich gewoon opnieuw volspuiten met haatzaad wanneer één van haar haatlarven de martelarendood sterft, zodat ze negen maanden later een nieuwe jihadist kan werpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door spicymchaggis op 07-11-2023 21:02:07 ]
pi_211227799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Je raaskalt en gezien je laatste reacties hier loop je over van emotie en heb je moeite deze in toom te houden. Ik ga nog niet eens happen op deze verzonnen beschuldiging, wij zijn klaar voor vanavond.

Fijne avond opgebaarde.
Ah ik raaskal. Oké
SPOILER
.
.
quote:
Hamas is gisteren als nazi's tekeer gegaan tijdens de kristelnacht, wat je mening ook over dit conflict is dit is in geen enkel geval ook maar goed te praten of te nuanceren, dan ben je in mijn ogen geen haar beter als een nazi. Maar zo zie je maar weer eens dat het bij het liberale gedeel van de samenleving nooit om de inhoud gaat.
.
.
quote:
het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen
.
.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 14:18 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het is afschuwelijk wat er gebeurd is, het was gewoon een 2e kristelnacht, kinderen vermoord, doelgericht burgers aangevallen, vrouwen verkracht en vermoord, al de zoveelste keer vanuit die cultuur dat elke afspraak van het verdrag van Genève negeert, en toch de media aandacht valt wel mee. Nee hysterie moet er vooral zijn tegen de Russen die, ondanks dat het tuig is, nog nooit zo extreem tekeer zijn gegaan. Ondertussen gaan moslims feestend de straten op in Europa, tonen radicale dubieuzen onder volledig bescherming van internettend links hun ware aard weer, en is datzelfde links vooral druk bezig met hun eigen antisemitisme terwijl ze de ander weer voor nazi uitmaken vanwege kritiek op Palestina, Hamas en/of moslims.

Wordt tijd dat mensen eens hun ogen gaan openen voor de echte radicalen in deze samenleving.
.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 09:52 schreef Tekaschi het volgende:
De eerste Israëlische vlaggen worden ook al "verwijderd" door islamitische straatterroristen, en dat in Nederland.

Verwijder een regenboogvlag en je staat voor het hekje.

Man wat heeft links kleur bekend de laatste dagen, overduidelijk in welke hoek de echte extremisten zitten, maar dat was voor velen van ons al langer duidelijk.
.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Samen sterker? Ik zie hier al jaren een groep, en ook in de samenleving, fantaseren over een zogenaamd rechts groepje die hier als een paar extremisten door de straten struint, elke vorm van kritiek wordt weggezet als extreem extremisme vergelijkbaar aan de nazi's. Ondertussen zoeken ze onder elke steen naar een vermeende vorm van racisme, die dan dagenlang breed uitgemeten wordt in de media alsof er weer bruinhemden door de straten lopen waarna achteraf blijkt dat het verhaal helemaal niet klopt. En nu zien we al decennia lang in welk islamitisch land dan ook moslims de grootste mensonterende oorlogsmisdaden plegen, vergelijkbaar aan de nazi's en die groep neemt het ze ook nog voor ze op. Bruinhemden die jagen op allochtonen lopen niet op straat, wel bruingezichten die jagen op blanke autochtonen. Verkrachtingen, kinderen vermoorden, met lijken rondrijden als een geschoten trofee, bewust onschuldige burgers aanvallen. Er zijn niet twee kampen, er is maar één kamp, en dat is het kamp wat tegen dit radicaal gedrag acteert, en dan een hele kliek zwaar gestoorde mensen of ze nu moslim zijn of zichzelf links noemen, ik zie ze niet meer als mensen of een kamp maar een geestesziekte in de westerse samenleving.

De mensen die na zo'n misdaad het nog proberen te downplayen of goed te praten zijn voor mij voor eeuwig af in welke discussie dan ook. De groep die het hardste schreeuwt tegen anderen en beschuldigt van extremisme staat nu vooraan te juichen en te feesten voor die nazi gedrag.
.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:18 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Tussen de regels door las ik de laatste dagen het plezier in jouw comments over de aanslag op Israel, dus houd je mondje maar over menselijkheid, die menselijkheid heb ik de laatste dagen gemist bij het links schreeuwend deel van FOK!, wat er nu gaat gebeuren in Gaza incuslief de huilende moslimmetjes en links mensen op tv dadelijk is gewoon dikke karma en op basis van alle onzin argumenten die ik hier o.a. uit jouw mond heb gelezen 100% gerechtvaardigd.

Dus geniet nog maar ff van deze ene slag die voor types zoals jou als overwinning aanvoelt, de deksel krijgen jullie toch weer flink op jullie neus terwijl steeds meer mensen in Nederland beginnen te zien wie de echte radicalen zijn in deze samenleving. Wilders hoeft nooit meer campagne te voeren, dat doen die achterlijke nazi's en goedpraters wel voor hem uit de links/islamitische cultuur.
.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Wie bedoel je hier toch met extreemrechts? De mensen die dit soort aanslagen goedpraten, toejuichen en vieren vallen nog altijd onder de categorie links en moslim, het zogenaamde extreemrechtste deel van de users (extreem rechts in de ogen van wat linksextremisten hier) heb ik hier toch massaal deze aanslagen af zien keuren terwijl links overloopt van antisemitisme om over een week weer van diezelfde linkse users te horen dat Joden haat toch vooral komt door "extreemrechtse" FOK! users.

Laat het kwartje nu toch eens vallen, links heeft kleur bekend jullie kunnen blijven roeptoeteren, blijven krijsen en blijven vingerwijzen we weten nu wie er een nat broekje krijgt van oorlogsmisdaden op nazi niveau, en dat is zoals velen al langer wisten niet het zogenaamde "extreemrechtse" kamp. Het is mij nu duidelijk wie in 1940 de Joden had verraden en alle media propaganda had geloofd. want we zien het nu gewoon alweer gebeuren. Alles waar links tegen zegt te acteren hebben moslims ons wereldwijd laten zien de laatste dagen, brute slachtingen, verkrachtingen, kindermoorden en daarna feestend de straten op in Europa, en ipv. hier tegen te acteren, tegen dit nazisme te strijden staan ze hand in hand omdat de inhoud ze nooit heeft geboeid, het gaat niet om het nazisme, het gaat niet om het type gedrag wat ze stoort, het gaat om de mensen waar ze na jarenlange propaganda via de media kanalen en hun politici een zware afkeer tegen hebben gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 07-11-2023 21:04:16 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:00:22 #259
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211227833
Prima.

twitter
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:03:19 #260
-1 #ANONIEM
pi_211227882
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah ik raaskal. Oké
SPOILER
Oh wow, die spoiler, dat je al die berichten zo bijhoudt of de moeite neemt ze op te zoeken.... wow

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2023 21:07:24 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:04:44 #261
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_211227903
In Gaza-Stad is een konvooi van het Rode Kruis onder vuur komen te liggen. Vijf vrachtwagens en twee andere voertuigen waren met medische hulpgoederen op weg naar het verschillende locaties toen er werd geschoten.

Twee vrachtwagens werden beschadigd en een chauffeur raakte lichtgewond. Toch lukte het de voertuigen om verder te rijden. De route werd verlegd, waarna de hulpgoederen konden worden afgeleverd bij het Al Quds-ziekenhuis

Wie voor de beschieting van het konvooi verantwoordelijk is, is niet duidelijk.

Een van de leiders van de Rode Kruis-delegatie in Gaza deed een oproep aan de partijen om de hulpverlening niet te hinderen: "Dat is een wettelijke verplichting onder het internationale humanitaire recht".

dinsdag 7 november 2023 @ 21:06:50 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211227938
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:00 schreef ExTec het volgende:
Prima.

[ twitter ]
Goede zaak, inclusief het aanleveren van water.
Coca Cola zal er voorlopig nog wel even niet in zitten.
Nu maar hopen dat andere mensen dan Hamas de zeggenschap nemen over de distributie.
Als gezegd, Israël is niet in oorlog met Gaza maar met daar ingeworteld: Hamas.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:09:46 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211227988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:04 schreef bitterbal het volgende:
Al Quds
Hmmmm niet de meest gewenste locatie..... omdat die in het Noorden van Gaza ligt,
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:10:32 #264
496192 Cuendillar
pi_211227999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:47 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/tag/israel
Update 14:27 - "Israeli intelligence officer: Morale of Hamas fighters is very low, many terrorists are being killed in tunnels".
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:14:52 #265
152519 opgebaarde
pi_211228080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Oh wow, die spoiler, dat je al die berichten zo bijhoudt of de moeite neemt ze op te zoeken.... wow
Jup, (beetje) kansloos. I know
Edit. Hij schoffeert een maand lang links en progressief Nederland, zoals juichen voor 7 okt, en doet daarna alsof hij dat nooit gezegd heeft. Hij zegt dat ik lieg, dat bevalt me niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door opgebaarde op 07-11-2023 21:33:50 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:16:46 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211228104
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:21 schreef superniger het volgende:

[..]
'Dit nooit weer'
Het zijn inmiddels lege woorden geworden. Er hoeft maar één mondige jongen met een migratieachtergrond in de klas te zitten en het wordt meteen moeilijk, als niet onmogelijk, om de Holocaust te bespreken. En als het daar al fout gaat, ontstaat er een glijdende schaal en daar zien we nu dan ook de gevolgen van.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:22:33 #267
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_211228204
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:57 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik zei toch echt "de nieuwe nazi's", dus jij ziet moslims als nieuwe nazi's? Beetje racistisch vindt je niet? Zou je eens willen opletten met die uitspraken want er loopt hier een kliekje rond die ik al decennia zie roepen dat elke vorm van geweld geoorloofd is tegen nazi's.
lol leuk geprobeerd
quote:
En daarna maar eens vaart maken met de deislamisering van het Westen,
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:26:03 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211228266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
lol leuk geprobeerd
[..]

Ik vind het opmerkelijk dat je hier een oproep tot het vervolgen van moslims in denkt te zien.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:29:48 #269
452426 moby_jones
pi_211228313
Het wordt echt eens tijd dat links antisemitisme (Een land in het Midden-Oosten niet genoeg steunen) even veel aandacht krijgt als rechts antisemitisme (Joden in synagoges neerknallen)
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:31:52 #270
-1 #ANONIEM
pi_211228347
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jup, (beetje) kansloos. I know
Hij zegt dat ik lieg, dat bevalt me niet.
Misschien even niet met elkaar in discussie gaan? Vanavond gaan jullie het toch niet eens zijn. Morgen ook niet trouwens ;)
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:32:40 #271
-1 #ANONIEM
pi_211228361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:41 schreef Momo het volgende:
Zonne grote vuurbal jongen

[ twitter ]
Dat was geen normaal gebouw wat daar de lucht in ging.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:35:35 #272
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211228398
twitter

Iemand die dingen niet zwart wit ziet en benoemt. Erg knap aangezien hij letterlijk de kogels door zijn woonkamer had vliegen op 7 oktober en 10 uur belegerd zat met zijn 2 peuters
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:36:08 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211228405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat was geen normaal gebouw wat daar de lucht in ging.
Ik zet in op een ziekenhuis of een scoutinghonk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:38:02 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211228447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:29 schreef moby_jones het volgende:
Het wordt echt eens tijd dat links antisemitisme (Een land in het Midden-Oosten niet genoeg steunen) even veel aandacht krijgt als rechts antisemitisme (Joden in synagoges neerknallen)
Naast het feit dat je omschrijving van Links antisemitisme niet correct is, kun je je ook afvragen of dit laatste typisch 'rechts' is. Men deed dit namelijk in de Sovjet-Unie ook geregeld, daar is menig Jood gefusilleerd of afgevoerd richting een strafkamp en nooit meer teruggekomen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:44:28 #275
501164 KinKiJan
pi_211228524
twitter

Nope, geen blokhutje idd :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:45:43 #276
452426 moby_jones
pi_211228540
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Naast het feit dat je omschrijving van Links antisemitisme niet correct is, kun je je ook afvragen of dit laatste typisch 'rechts' is. Men deed dit namelijk in de Sovjet-Unie ook geregeld, daar is menig Jood gefusilleerd of afgevoerd richting een strafkamp en nooit meer teruggekomen.
De meeste Joden in de Sovjet-Unie stierven tussen 1939-1942 door een politiek regime waar onze prins-gemaal lid van was dat geloofde dat het communisme een joods complot was
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:45:58 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211228543
7 oktober was geen pogrom, maar had te maken 'structurele ongelijkheid'. Och och, hoe krijg je het je toetsenbord uit.

twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 21:47:19 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211228583
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
7 oktober was geen pogrom, maar had te maken 'structurele ongelijkheid'. Och och, hoe krijg je het je toetsenbord uit.

[ twitter ]
Gadverdamme :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:48:27 #279
38496 Perrin
pi_211228614
quote:

[ twitter ]
Hamas-apogalist.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:52:07 #280
78780 deedeetee
pi_211228694
Het zal mij een zorg zijn hoe je t noemt, zolang je maar niet gaat klagen omdat de joden nu keihard terug slaat.
Pff structurele ongelijkheid... asjemenou.... hoe bedenk je t....
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:58:57 #281
-1 #ANONIEM
pi_211228791
quote:

[ twitter ]
Leo Haatbaard Lucassen.

Totaal gestoorde gek die door een moreel failliete krant een podium krijgt. Walgelijk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:59:07 #282
502347 spicymchaggis
pi_211228794
quote:

[ twitter ]
Is Trouw een dependance van de Völkische Beobachter?
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:01:16 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211228821
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm niet de meest gewenste locatie..... omdat die in het Noorden van Gaza ligt,
Nog 's FF verder rondgeneusd...... waarom die locatie mij niet direct aangewezen lijkt....

Weliswaar Israëlish dat wat licht doet schijnen.....
quote:
Bron: ToI 07nov23
Near Al-Quds Hospital in the Shejaiya neighborhood in the city’s east, the military said it found a number of Hamas gunmen barricaded inside a building planning to attack troops. An aerial attack was directed at the site, which led to “significant secondary explosions” that indicated the presence of a weapons depot, the IDF said.
Tja en dan moet je daar, buiten in het doorgehakte Noorden, niet (naartoe) rijden.
De vraag is tevens of die onder vuur genomen vrachtwagens met hulp, door IDF of wellicht Hamas die gekend, wil voorkomen dat de bevolking minder leed gaat ondervinden.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:03:12 #284
500040 Hatseflats22
pi_211228839
Heeft iemand de column gelezen?

De strekking is dat het geen pogrom was maar eerder een terreurdaad.

Zo'n heel gek standpunt is dat niet, de argumenten die worden aangevoerd zijn ten dele nog te volgen maar voor een deel ook zeker lariekoek.

Maar zonder de lariekoek klopt het wel denk ik, dat dit eerder een terreurdaad was dan een pogrom.

Edit, de column:
https://www.trouw.nl/opin(...)s-dat-niet~bda13fed/
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:03:40 #285
503652 Tekaschi
pi_211228846
quote:

[ twitter ]
Het wordt hier met de dag gekker.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:04:28 #286
359329 Discombobulate
pi_211228852
Iran en Hezbollah zijn trouwens als bezig om te boel op te zetten mocht het escaleren dat ze er helemaal klaar voor zijn. Commandocentra worden uit de grond gestampt.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:05:33 #287
500040 Hatseflats22
pi_211228865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
Iran en Hezbollah zijn trouwens als bezig om te boel op te zetten mocht het escaleren dat ze er helemaal klaar voor zijn. Commandocentra worden uit de grond gestampt.
Die worden as we typen ook weer erin gestampt, voorzover het klopt wat je schrijft (bron?).
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:06:30 #288
38496 Perrin
pi_211228873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

Zo'n heel gek standpunt is dat niet, de argumenten die worden aangevoerd zijn ten dele nog te volgen maar voor een deel ook zeker lariekoek.

Maar zonder de lariekoek klopt het wel denk ik, dat dit eerder een terreurdaad was dan een pogrom.
Met zijn Hamas-strijders. Het zijn terroristen, Leo. Die op jodenjacht gingen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:07:56 #289
-1 #ANONIEM
pi_211228891
quote:

Het is een onomwonden poging een pogrom af te zwakken naar iets simplistisch als een terreurdaad. Alles om de collaborerende Palestijnen en Hamas te framen als slachtoffer, en niet als het tuig dat het is.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:08:44 #290
-1 #ANONIEM
pi_211228899
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
“Nee nee dit waren strijders”
En het ergste is, sommige mensen gaan blijkbaar nog mee in deze walgelijke frame met dito retoriek.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:09:46 #291
500040 Hatseflats22
pi_211228913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is een onomwonden poging een pogrom af te zwakken naar iets simplistisch als een terreurdaad. Alles om de collaborerende Palestijnen en Hamas te framen als slachtoffer, en niet als het tuig dat het is.
Ik ken de motieven niet van de schrijver, ik heb zijn naam wel eens gehoord, maar ken hem verder niet, dus geen idee.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:09:58 #292
502347 spicymchaggis
pi_211228916
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volgens Lucassen was het geen pogrom, maar "een schreeuw om aandacht". Met zulke hoogleraren mag het geen wonder heten dat universiteiten anno 2023 tot regelrechte Nazi-bolwerken verworden zijn.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:11:37 #293
359105 Pleun2011
pi_211228939
quote:

Zo'n heel gek standpunt is dat niet
Zou het ook een combinatie van beiden kunnen zijn?
Een terreurdaad vanwege de burgerslachtoffers en het enorme aantal
Een pogrom omdat de daders er plezier in hadden om zoveel mogelijk joden beestachtig te vermoorden.

Veel mensen zijn kennelijk alleen gevoelig voor Palestijns leed. Maar als ik de beelden van 7 oktober zie dan denk ik.. het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen als Gaza wordt platgegooid. Hamas heeft er zelf op aangestuurd.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:12:07 #294
152519 opgebaarde
pi_211228941
quote:

Het komt wellicht ook door de intro
Begrijpelijk dat de aanval van Hamas werd gezien als pogrom, maar die term verhindert ons begrip van Hamas’ positie en doelen,

Al worden die aanslagen geen pogrom genoemd. Dan hebben we nog steeds geen begrip voor Hamas' positie en doelen. Wat zijn die doelen van Hamas ook alweer, iets met vernietigen Joden toch?

Ik begrijp niet zo goed waarom er zo emotioneel op zijn standpunt wordt gereageerd. Half Nederland had bij wijze van spreken tot vorige maand nog nooit van het woord pogrom gehoord

Edit: de inhoud van de column maakt een hoop duidelijk.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:13:03 #295
500040 Hatseflats22
pi_211228952
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Volgens Lucassen was het geen pogrom, maar "een schreeuw om aandacht". Met zulke hoogleraren mag het geen wonder heten dat universiteiten anno 2023 tot regelrechte Nazi-bolwerken verworden zijn.
Mijn column is het ook niet, ik vind er ook hele matige aspecten aan zitten
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:13:41 #296
-1 #ANONIEM
pi_211228962
quote:
Hoewel de brutaliteit en gruwelijkheid van het geweld op 7 oktober sterke overeenkomsten vertoont, schiet het klassieke pogrom-frame tekort. Dit frame laat namelijk de structurele ongelijkheid in de verhouding tussen Israël en de Palestijnen grotendeels buiten beschouwing. Binnen deze context is de aanslag van Hamas eerder te typeren als een klassieke terroristische aanslag, bedoeld om de wereld maximaal te schokken en zo aandacht te vragen voor de Palestijnse zaak.
Nou die aandacht hebben ze gekregen hoor.

Man man man

Keihard 1400 moorden plegen in een halve dag tijd is dus een klassieke terroristische aanslag.

Klassiek geschoold misschien ook nog met een vleugje talkpoeder?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2023 22:14:27 ]
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:15:28 #297
38496 Perrin
pi_211228985
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Duidelijk een fan van hun werk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 november 2023 @ 22:15:30 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211228987
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zou het ook een combinatie van beiden kunnen zijn?
Een terreurdaad vanwege de burgerslachtoffers en het enorme aantal
Een pogrom omdat de daders er plezier in hadden om zoveel mogelijk joden beestachtig te vermoorden.

Veel mensen zijn kennelijk alleen gevoelig voor Palestijns leed. Maar als ik de beelden van 7 oktober zie dan denk ik.. het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen als Gaza wordt platgegooid. Hamas heeft er zelf op aangestuurd.
Als het een combinatie van beiden is, dan is het beiden. Dat is niet de insteek van dit artikel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:21:53 #299
500040 Hatseflats22
pi_211229080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het komt wellicht ook door de intro
Begrijpelijk dat de aanval van Hamas werd gezien als pogrom, maar die term verhindert ons begrip van Hamas’ positie en doelen,

Al worden die aanslagen geen pogrom genoemd. Dan hebben we nog steeds geen begrip voor Hamas' positie en doelen. Wat zijn die doelen van Hamas ook alweer, iets met vernietigen Joden toch?

Ik begrijp niet zo goed waarom er zo emotioneel op zijn standpunt wordt gereageerd. Half Nederland had bij wijze van spreken tot vorige maand nog nooit van het woord pogrom gehoord
Ik begrijp wel de ergenis, omdat hij zijn standpunt dat het een terroristische aanslag was ten dele baseert op wat volgens hem het gevolg van het handelen door Israël is (als voorbeeld noemt hij kolonisten op de West Bank of marginale positie Palestijnen). Alleen dat 'eigen schuld' argument is helemaal niet noodzakelijk om te verdedigen dat dit inderdaad meer een terroristische aanslag was, wat hij verder best goed uitlegt aan de hand van historische voorbeelden.

Daarom vind ik het ook een matige column.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:26:18 #300
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_211229145
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind het opmerkelijk dat je hier een oproep tot het vervolgen van moslims in denkt te zien.
hoe wil je dan de-islamitiseren, hoe bedoel je dat precies dan?
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:27:27 #301
-1 #ANONIEM
pi_211229169
En toen was het rustig :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')