abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2024 @ 17:45:21 #76
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212203981
Ziet er goed uit :9

Tevens boneless chicken _O_

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212204116
Dat ziet er heerlijk uit @golfer :9 Nette prijs ook.
Spoilers!
pi_212204130
Ziet er allemaal heerlijk uit @golfer
We have far more in common than that which devides us..
pi_212204915
Was een leuk (spontaan!) idee en ben blij b&g weer eens gezien te hebben en dat ze het eten (ook) lekker vonden :) :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 28 januari 2024 @ 19:29:26 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212205107
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ziet er goed uit :9

Tevens boneless chicken _O_

[ afbeelding ]
Cousin Boneless O+ O+ O+

En gerechtjes zien er lekker uit!
Hebben ze ook desserts eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212205824
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 19:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Was een leuk (spontaan!) idee en ben blij b&g weer eens gezien te hebben en dat ze het eten (ook) lekker vonden :) :)
Was heel lekker en gezellig met jullie :*
  zondag 28 januari 2024 @ 20:31:35 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212205956
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 19:29 schreef Molo het volgende:

Hebben ze ook desserts eigenlijk?
Ja, maar niet bij het lunchmenu.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_212238839
Ik had al eerder geschreven over restaurant Hert waar ik onlangs was, maar dat het toen te donker was om fotos te maken. Vanmiddag had ik een lunch afspraak daar, maar die belde op het laatste moment af. Mijn vader was hier in de ochtend op de koffie, dus die maar mee genomen naar Hert. Hij was er zeker niet echt op gekleed, en was zeer onverwacht (vooral omdat die normaal nooit zo eten, maar hij dat wel allemaal lekker vind) dus de verassing was des te groter. Lunch met mijn vader dus bij Hert met 1 Michelin ster.

Waar: Hert te Turnhout (1 ster)
Wanneer: Vanmiddag
Wat:

Hert zit op de 18e verdieping in de Turnova toren in Turnhout, je hebt dus mooi uitzicht op heel turnhout gezien ze de hele verdieping hebben en je dus oa ook als je naar het toilet gaat aan de andere kant of aan een andere kant zit je weer een heel ander ver uitzicht hebt, ook 's avonds zoals ik er vorige keer was erg leuk en op die manier als je er woont (er onder zitten allemaal appartementen) heb je eigenlijk geen tv nodig en is er altijd wel wat te zien (en dat voor turnhout!):

De erg attente bediening (je merkt wel dat ze echt dik voor die ster gingen/gaan en wellicht wel voor een tweede) geeft je een 10/10 service en ontvangt je direct met een shotje op basis van gember en citroengras en nog wat kruiden en de eerste twee amuses namelijk

KREEFT – KOOLRABI – WASABI

KIPPENVLEUGEL – SANSHO – SHISO

We kozen voor het passend alcoholvrij arrangement en begonnen met de mocktail daarbij, maar weet eerlijk gezegd niet meer wat er allemaal in zat:

Vervolgens kregen we nog twee amuses:

GRIJZE NOORDZEEGARNAAL

ESSENCE DE LA MERD DU NORD – LANGOUSTINE

We gingen voor het 4 gangen menu. Uiteraard mag goed brood niet ontbreken in een sterrenzaak, maar als leuk detail hier nog extra naast gezouten boter krijg je ook een bolletje reuzel wat je het beste eet met de bruine suiker die ze erbij serveren. Erg lekker!

Dan het eerste voorgerecht, WILDE ZEEBAARS DRY AGED – TOKYO RAAP – YUZU KOSHO

Lekker fris, heerlijk gerechtje.

Hierna volgende:
COQUILLE – WAGYU WANG – WINTERTRUFFEL

Echt heerlijke opvolger van het voorgerecht, dat was fris en licht. Hier gestoofde wagyu welke boterzacht was en zwaarder met heerlijke jus met truffel er in en verse truffel erop, coquille wat het weer wat opfriste. Super combinatie.

Dit vond ik vorige keer ook het beste gerecht van de avond, en nu ook, zelfs nog beter dan de wagyu als hoofd!

Normaal serveren ze in het menu HERT WELLINGTON met ganzenlever als hoofdgerecht, maar tegen meerprijs van 30 euro pp kan je ook kiezen voor °WAGYU A5 – WINTERTRUFFEL – SANBAIZU". Gezien mijn vader dit nog nooit op had, hebben we voor dat gekozen.

Sja Wagyu A5 met verse truffel, een heerlijke jus, wat moet je daar over zeggen he? Heerlijk gewoon ook weer.

Hierna volgde het dessert:

VALRHONA JIVARA – BANAAN – BERGAMOT

Toen zaten we eigenlijk vol, en mijn vader had geen behoefte meer aan koffie of thee, maar toch konden ze het niet laten om de laatste lekkernijen te brengen:

MACARON – YUZU

TIJGERSOES – AMANDEL

GUANAJA – COINTREAU

Dit alles dus met een non-alcoholische wine pairing welke erg succesvol was.

Cijfer: 9,5/10
Kosten: 350 euro
pi_212238900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:45 schreef anndb het volgende:
Ik had al eerder geschreven over restaurant Hert waar ik onlangs was, maar dat het toen te donker was om fotos te maken. Vanmiddag had ik een lunch afspraak daar, maar die belde op het laatste moment af. Mijn vader was hier in de ochtend op de koffie, dus die maar mee genomen naar Hert. Hij was er zeker niet echt op gekleed, en was zeer onverwacht (vooral omdat die normaal nooit zo eten, maar hij dat wel allemaal lekker vind) dus de verassing was des te groter. Lunch met mijn vader dus bij Hert met 1 Michelin ster.

Wat:

Hert zit op de 18e verdieping in de Turnova toren in Turnhout, je hebt dus mooi uitzicht op heel turnhout gezien ze de hele verdieping hebben en je dus oa ook als je naar het toilet gaat aan de andere kant of aan een andere kant zit je weer een heel ander ver uitzicht hebt, ook 's avonds zoals ik er vorige keer was erg leuk en op die manier als je er woont (er onder zitten allemaal appartementen) heb je eigenlijk geen tv nodig en is er altijd wel wat te zien (en dat voor turnhout!):

[ afbeelding ]

De erg attente bediening (je merkt wel dat ze echt dik voor die ster gingen/gaan en wellicht wel voor een tweede) geeft je een 10/10 service en ontvangt je direct met een shotje op basis van gember en citroengras en nog wat kruiden en de eerste twee amuses namelijk

[ afbeelding ]

We kozen voor het passend alcoholvrij arrangement en begonnen met de mocktail daarbij, maar weet eerlijk gezegd niet meer wat er allemaal in zat:
[ afbeelding ]

GRIJZE NOORDZEEGARNAAL

[ afbeelding ]

We gingen voor het 4 gangen menu. Uiteraard mag goed brood niet ontbreken in een sterrenzaak, maar als leuk detail hier nog extra naast gezouten boter krijg je ook een bolletje reuzel wat je het beste eet met de bruine suiker die ze erbij serveren. Erg lekker!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hierna volgende:

[ afbeelding ]

Echt heerlijke opvolger van het voorgerecht, dat was fris en licht. Hier gestoofde wagyu welke boterzacht was en zwaarder met heerlijke jus met truffel er in en verse truffel erop, coquille wat het weer wat opfriste. Super combinatie.

Dit vond ik vorige keer ook het beste gerecht van de avond, en nu ook, zelfs nog beter dan de wagyu als hoofd!

Normaal serveren ze in het menu HERT WELLINGTON met ganzenlever als hoofdgerecht, maar tegen meerprijs van 30 euro pp kan je ook kiezen voor °WAGYU A5 – WINTERTRUFFEL – SANBAIZU". Gezien mijn vader dit nog nooit op had, hebben we voor dat gekozen.

[ afbeelding ]

Sja Wagyu A5 met verse truffel, een heerlijke jus, wat moet je daar over zeggen he? Heerlijk gewoon ook weer.

[ afbeelding ]

Toen zaten we eigenlijk vol, en mijn vader had geen behoefte meer aan koffie of thee, maar toch konden ze het niet laten om de laatste lekkernijen te brengen:

MACARON – YUZU

TIJGERSOES – AMANDEL

GUANAJA – COINTREAU

[ afbeelding ]

Je bent voor ons echt de nieuwe Iwanius, maar dan wel met stijl.
pi_212238947
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:45 schreef anndb het volgende:

Wat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

GRIJZE NOORDZEEGARNAAL

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hierna volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

MACARON – YUZU

TIJGERSOES – AMANDEL

GUANAJA – COINTREAU

[ afbeelding ]

Ik vraag me altijd al af waarom kleine dingetjes altijd op zulke enorme borden moeten.
pi_212238961
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:49 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Nou ja, zo'n sigaarstompje in een IJscoupe had ook z'n charme :D
  woensdag 31 januari 2024 @ 17:22:51 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212239242
Wow, het water loopt mij in de mond bij het lezen van deze recensie van @anndb :9~

We moeten nog even doorsparen dus. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_212239379
Truffel, coquille, wagyu a5.. kan niet mis. Wat een lief spontaan idee om je pa gelijk mee te nemen O+ Hoop dat hij er van heeft genoten!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_212239804
quote:

[..]
Hoe zou het toch met hem gaan?
anonieme razernist
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:27:42 #90
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_212240016
quote:

[..]
Hij vraagt gerechten niet voor de 2e keer uit....dat is wel een verschilletje.
pi_212240074
(I-Spy was leuker trouwens.)
Het ziet er heerlijk uit overigens, en verder 'altijd' al benieuwd geweest hoe het er daarboven uitzag als we er eens langs liepen. Ik baal er een beetje van dat ik dit seizoen geen truffel op heb. Onder sterniveau lijkt het weinig op het menu te staan.
anonieme razernist
pi_212240194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:53 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd al af waarom kleine dingetjes altijd op zulke enorme borden moeten.
vraag het ze.
pi_212240227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:53 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Om dezelfde reden waarom de Applestore vooral uit lege plankjes bestaat en de Mediamarkt uit een opeenhoping van artikelen: Negative Space vs. goedkoop uitzien.

quote:
Leave Negative Space

Don’t overcrowd or clutter the plate. I remind myself to leave ample negative space between the ingredients and leading up to the edges of plates and dishes. Negative space focuses the diner’s attention exactly where you want it. It also allows you to thoughtfully frame each component within the surrounding clean plate.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:09:05 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212240413
Wat ziet dat er insane goed en mooi uit zeg! Gaat op mijn lijstje O+

Mooie review, dank _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212240598
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Truffel, coquille, wagyu a5.. kan niet mis. Wat een lief spontaan idee om je pa gelijk mee te nemen O+ Hoop dat hij er van heeft genoten!
Hij vond het fantastisch! Vooral omdat ik na toch lange periode van ziekte helaas weer (vandaar ook even niet op fok) terug ben, even vader-zoon momentje met super eten :-).

En @golfer keer weekendje Turnhout doen zou ik zeggen, is in de omgeving toch culinair wel wat te beleven. En @NoCigar is zeker aan te raden hier. Heb toch al wat sterren gedaan maar hier merk je echt dat ze hun best nog doen en het niet zomaar voor lief nemen. Ik denk echt dat ze voor een tweede willen gaan, profiteer er van zou ik zeggen nu het kan. @Jeroboam thnx!
pi_212253589
Sja wat moet ik zeggen we moeten tussen de middag toch wat eten he. Lunch bij Monarh in Tilburg dus. Vorige keer duurde het daar uren en uren en vond het niet de moeite om terug te gaan, inmiddels is de ex (criminele) zakenpartner uitgekocht en is het een stuk beter (en sneller).

Waar: Monarh Tilburg
Wanneer: Lunch vanmiddag
Wat:

Eerste amuse was een met kokos gearomatiseerde pandanrijst met een bolletje erop dat spicy was en ook romig, lekkere eerste start:

Volgende amuse was eveneens vegetarisch en namelijk artisjok op artisjokblad met passievrucht gelei, heerlijk!

De laatste amuse was schaaldieren reductie met curry schuim en Bonito vlakes:

Hierna heerlijk desembrood met geitenboter uit Berkel Enschot wat ze met rozenblaadjes en rozemarijn zout smaak gaven (en lactose vrij was):

Toen het eerste voorgerecht namelijk verschillende structuren van tomaat met gerookte paling:

Daarna verschillende structuren van bloemkool met epoisses kaas op verschillende manieren:

Hierna ondanks dat ik gisteren bij restaurant Hert was en geen Hert nam, nu toch Hert:

Hierna hebben we een kaasbordje gedeeld, weet zo niet meer welke allemaal maar veel lokaal ook:

Dessert was ook super! Op basis van banaan met citroengras super combinatie!

Sja wat kan ik er over zeggen, zowel ik als mijn tafel genoot genoot er erg van, de vorige keer viel het mij wat tegen, maar ze lijken een nieuwe weg in geslagen te zijn en het is nu echt top top. Ook voor de prijs (goedkoper dan gisteren).

Cijfer: 9,5
Kosten: 240 incl fooi
pi_212258468
Dat dessert is echt prachtig O+
Spoilers!
pi_212258528
Mooie borden!
Bloemkool met de epoisse kaas :9~
pi_212264906
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:46 schreef Prego het volgende:

[..]
vraag het ze.
Ik kom nooit in deze dure tenten. Ik ben een ander soort eter.
pi_212271444
Ja sorry het kan niet elke dag een Michelin ster zijn.
Gister avond Dijk 9 dus te Eindhoven. Wel lekker gegeten maar te duur vind ik voor wat je krijgt, ik had een dinerbon die ik tussen de rommel vond en daar stond nog 50 euro op, anders had ik het zijn geld zeker niet waard gevonden. Als je de kosten vergeet, was het wel lekker. Maar kosten/baten zou ik eerder naar bijv Bochica gaan. Ja mensen geld speelt bij mij ook een rol, ik ga graag en vaak uit eten maar moet ook werken voor mijn centen.

Waar: Dijk9 te Eindhoven
Wat:

We begonnen met een alcoholvrije gin tonic en ze adviseerde wat bites erbij te bestellen wat we ook deden namelijk pulled peking duck loempias en brioche canibale (steak tartare) met verse truffel en kregen hierbij nog een mousse van labhne met krokantjes.

Hierna volgde we met:
Buikspek voorgerecht voor mijn vrouw:

Was lekker maar wel wat vet (ja kan je verwachten natuuurlijk)

En ik tonijn tartaar met miso sesam en avocado, erg smakelijk

Beste van de avond.

Hierna voor mij Linguine kreeft, op de kaart stond linguine kreeft - gamba - bisque - gezouten citroen. Dus ik vroeg nog uitdrukkelijk zit er wel kreeft bij? Of slaat dat enkel op de bisque nee zitten echt stukken kreeften staart bij. Bleek dus 1 stukje kreeften schaar te zijn. Smaakte op zich wel maar niet wat ik verwacht had.

Mijn vrouw had risotto met eekhoorntjesbrood en truffel die was wel goed maar niet 10/10.

Kosten: 150 eur nu dan 50 eur eraf door kado bon daardoor acceptabel
Cijfer: 6,5

Voor de volledige prijs te betalen kan ik elders beter eten

[ Bericht 34% gewijzigd door anndb op 03-02-2024 07:14:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')