Van Luc snap ik het nog wel, hij komt uit Engeland en deed (doet) zijn best om NL te leren. Personeel is verder wel Nederlands. Vind dat nog wel zijn charme hebben.quote:Op zondag 7 april 2024 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar gelijk dan even op inhakend... wat is dat voor gekkigheid in de menukaart van Pig & RyeBizar... Kies dan gewoon helemaal voor Engels, maar dit slaat toch nergens op?
Wel geplust voor het schoteltje onder de garnalencocktail![]()
Rond Amsterdam is er een groot gebrek aan Nederlands bedienend personeel en zijn er veel buitenlanders, die daar goed in zijn. Ook in andere branches overigens…quote:Op zondag 7 april 2024 15:40 schreef anndb het volgende:
Lijkt me lekker daar, jammer beetje uit mijn regio. Bediening in het engels is wel vaker tegenwoordig daar de gewoonte denk ik? Vind dat ook fucking irritant trouwens, in je eigen land niet je eigen taal kunnen spreken.
Keek die mevrouw de hele tijd op haar mobiel?quote:Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef borisz het volgende:
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.
We begonnen bij Staal
[ afbeelding ]
Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.
We gingen daarna naar Duin en Kruidberg
[ afbeelding ]
Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.
Stop nr 3 werd La Mia
[ afbeelding ]
Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.
Stop nr 4 is De Bank
[ afbeelding ]
De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.
we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo
[ afbeelding ]
Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.
Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )
Moeder Borisz denk ik die ook fotootjes van haar bordjes namquote:Op zondag 7 april 2024 19:31 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Keek die mevrouw de hele tijd op haar mobiel?
Staal is leuk idd! Vorig jaar zomer geweest met afscheid coll.quote:Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef borisz het volgende:
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.
We begonnen bij Staal
[ afbeelding ]
Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.
We gingen daarna naar Duin en Kruidberg
[ afbeelding ]
Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.
Stop nr 3 werd La Mia
[ afbeelding ]
Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.
Stop nr 4 is De Bank
[ afbeelding ]
De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.
we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo
[ afbeelding ]
Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.
Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )
Jammer van de gehele ervaring.quote:Op zondag 7 april 2024 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Black Smoke, Antwerpen
Wanneer: 5 april 2024
…
Op de steak tartare na zijn het ook echt geen kleine hapjes die je even snel naar binnen werkt.quote:Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jammer van de gehele ervaring.
Na anderhalf uur al weer klaar zijn met al die gangen en de smoezeligheid in het pand is echt anti-reclame…
Ik weet het, zie mijn recensie van ons bezoek aan de NL vestiging eind januari hier, waar we ook het grote totaal menu hebben besteld.quote:Op zondag 7 april 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op de steak tartare na zijn het ook echt geen kleine hapjes die je even snel naar binnen werkt.
Oh die heb ik helemaal gemist. Zo'n menu was er de laatste keer dat ik keek niet in Rotterdam, de reden om naar Antwerpen te gaan. Dat ziet er nog veel beter uitquote:Op zondag 7 april 2024 22:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet het, zie mijn recensie van ons bezoek aan de NL vestiging eind januari hier, waar we ook het grote totaal menu hebben besteld.
Daar hebben we toen bijna 4 uur over gedaan…
Als het niet perse antwerpen moet zijn, mijn kennis Peter de Clercq heeft in Knokke een nieuwe BBQ restaurant geopend. https://www.lasapiniere.bequote:Op zondag 7 april 2024 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh die heb ik helemaal gemist. Zo'n menu was er de laatste keer dat ik keek niet in Rotterdam, de reden om naar Antwerpen te gaan. Dat ziet er nog veel beter uit
Thanksquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:22 schreef anndb het volgende:
[..]
Als het niet perse antwerpen moet zijn, mijn kennis Peter de Clercq heeft in Knokke een nieuwe BBQ restaurant geopend. https://www.lasapiniere.be
BBQ kampioen 2003, tv programma's over bbq.
Ik ga er volgende week keer eten als ik beetje in mijn appartement ben gesetteld. Zal wel review posten hier uiteraard.quote:
Graag!quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:48 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik ga er volgende week keer eten als ik beetje in mijn appartement ben gesetteld. Zal wel review posten hier uiteraard.
Hollands formaatje schnitzel of het bord moet heel groot zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
Nou het was niks. Ben nu center parcs weer uit eten maar voorgerecht ook niks al.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hollands formaatje schnitzel of het bord moet heel groot zijn.
Ik had zaterdag een hele grote met bacon en briequote:Op dinsdag 9 april 2024 18:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
tsja, je had zomaar de eerste kunnen zijn met een schnitzelfoto....quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik had zaterdag een hele grote met bacon en brieWas heerlijk voor een keertje!
Nu spijt dat ik geen foto's heb genomen van ons eten
quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
tsja, je had zomaar de eerste kunnen zijn met een schnitzelfoto....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |