abonnement Unibet Coolblue
pi_213127025
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 15:48 schreef flipsen het volgende:

[..]
Daar gelijk dan even op inhakend... wat is dat voor gekkigheid in de menukaart van Pig & Rye :? Bizar... Kies dan gewoon helemaal voor Engels, maar dit slaat toch nergens op?

Wel geplust voor het schoteltje onder de garnalencocktail _O- O+
Van Luc snap ik het nog wel, hij komt uit Engeland en deed (doet) zijn best om NL te leren. Personeel is verder wel Nederlands. Vind dat nog wel zijn charme hebben.

Net zoals die garnalen cocktail met Hollandse garnalen en op zo'n klassiek bordje zoals ze in Engeland de garnalen cocktail doen, beetje mix/match.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 april 2024 @ 18:27:01 #252
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213128365
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.

We begonnen bij Staal

Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.

We gingen daarna naar Duin en Kruidberg

Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was _O_. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.

Stop nr 3 werd La Mia

Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.

Stop nr 4 is De Bank

De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.

we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo

Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.

Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 07-04-2024 18:43:23 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 7 april 2024 @ 19:05:03 #253
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213128881
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 15:40 schreef anndb het volgende:
Lijkt me lekker daar, jammer beetje uit mijn regio. Bediening in het engels is wel vaker tegenwoordig daar de gewoonte denk ik? Vind dat ook fucking irritant trouwens, in je eigen land niet je eigen taal kunnen spreken.
Rond Amsterdam is er een groot gebrek aan Nederlands bedienend personeel en zijn er veel buitenlanders, die daar goed in zijn. Ook in andere branches overigens…

Ik vind het op zich niet zo'n probleem, maar ik wil het wel graag van tevoren weten, zodat ik me er een beetje op kan instellen. Zeker als de namen van de gerechten wel in het Nederlands zijn en je daardoor half om half Engels/Nederlands moet praten, wat soms tot onbegrip over en weer leidt.
En discussies over eten met de bediening, daar heb ik in geen enkele taal zin in…
pi_213129268
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef borisz het volgende:
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.

We begonnen bij Staal
[ afbeelding ]
Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.

We gingen daarna naar Duin en Kruidberg
[ afbeelding ]
Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was _O_. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.

Stop nr 3 werd La Mia
[ afbeelding ]
Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.

Stop nr 4 is De Bank
[ afbeelding ]
De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.

we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo
[ afbeelding ]
Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.

Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )
Keek die mevrouw de hele tijd op haar mobiel?
pi_213130144
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 19:31 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Keek die mevrouw de hele tijd op haar mobiel?
Moeder Borisz denk ik die ook fotootjes van haar bordjes nam :?
pi_213130154
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:27 schreef borisz het volgende:
Grand Cafe Staal organiseerde een WijnSpijswandeling in de gemeente Velsen. Staal olv ex-telstardoelman Cor Varkevisser heeft nu al weer vijf jaar een leuke zaak op Plein 1945 te IJmuiden. Je bepaalde zelf waar je wilde starten.

We begonnen bij Staal
[ afbeelding ]
Steak Tartaar. Was heerljk. Een Malbec erbij.

We gingen daarna naar Duin en Kruidberg
[ afbeelding ]
Kalfwang met een stukje lof en een mousse met garamassala. en een toast met garnaal ertussen (heeft een mooiere naam).
Dit was _O_. Duin en Kruidberg vroeger met De Vrienden van Jacob. Nog altijd op topniveau.

Stop nr 3 werd La Mia
[ afbeelding ]
Dit is een heerlijk restaurant in de Hoofdstraat van Santpoort-Noord. Topzaak. We kregen een salade die voor onze neus werd klaargemaakt met rucola, gemarineerde tomaat en burrata. Citroensap en olijfolie erover en erin. En nog een bite ;-). Een hoop smaak met een wijn met een hoop smaak. Deze combo klopt en was heerlijk.

Stop nr 4 is De Bank
[ afbeelding ]
De enige zaak die ik niet ken. Zit in een voormalig ABN Amro gebouw. We kregen een wrapje met uitelkaar getrokken kip. Prima hoor, maar ook niet meer dan dat. Tov de rest de minste van allemaal. De wijncombo (een rosé) klopte wel. Niet op de foto.

we sloten af bij stamkroeg Café Middeloo
[ afbeelding ]
Mijn stamkroeg. Tonijnsalade met een heerlijke witte wijn van ergens langs de Franse Kust.

Totale kosten 62,50 pp. Vier van de vijf stops zijn zeer de moeite waard en ook locaties waar ik eerder ben geweest. Ze behoren ook tot mijn tiplijst van de gemeente Velsen. De Bank weet ik niet of ik daar nog eens terug kom... (kaart is Shared Dining, eigenaar nou ja... )
Staal is leuk idd! Vorig jaar zomer geweest met afscheid coll.

Jammer van de taco, verder leuk zo! Mooi weer ook hiervoor.
  zondag 7 april 2024 @ 21:58:37 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213131534
Waar: Black Smoke, Antwerpen
Wanneer: 5 april 2024

Wij hadden vrijdag iets te vieren dus gingen eindelijk naar Black Smoke in Antwerpen. Dat stond al lang op de wensenlijst. De vestiging in Rotterdam hebben we al twee keer naar tevredenheid bezocht. Omdat Antwerpen een net wat andere menukaart heeft, wilden we daar ook naartoe.

Je moet best ver van te voren reserveren voor een plekje in het weekend, 6-8 weken. De verwachtingen waren mede daardoor best hoog. Helaas werd het niet waargemaakt.

Het restaurant ligt op hetzelfde terrein als brouwerij DeKoninck. Je kunt daar nog een restaurant en chocolatier, (zeer goede) slagerij, kaaswinkel en bakker vinden. Onderling wisselen ze hun producten uit. Het deel van het terrein met de winkels ziet er meer dan pico bello uit.

Het deel van het gebouw waar het restaurant in zit is oud en industrieel. Het lijkt het idee om het er hip te laten uitzien maar eigenlijk ziet alles er smoezelig, viezig en slecht onderhouden uit. Het blijft toch België en dat is te zien. In het restaurant zelf is het wel iets beter maar er is zeker ruimte voor verbetering.

We kwamen hiervoor:


We begonnen met heerlijk brood met reuzel met kaantjes. Lekker!


We hadden net een hap brood op toen het voorgerecht arriveerde. Dat was tartaar van bavette met gerookte zure room en kaviaar. Goed op smaak, daar hebben we van genoten. Wel een kaal gerecht. Een gegrilde asperge had het afgemaakt.


Toen we het voorgerecht een minuut op hadden, kwam gang 1 van het hoofdgerecht. De gefrituurde kip was heerlijk. De worst ook, vooral i.c.m. de misosaus. Alleen de harissamayo was smaakloos.


We waren de worst en kip nog aan het eten toen de ribben en pulled beef arriveerden. We hebben toen gevraagd om iets rustiger aan met de gangen te doen.
De beef was veel! Wel zeer, zeer lekker. De ribben waren geweldig. Koolsla en baked beans waren smaakvol, aardappeltjes met spekjes ook lekker maar niet bijzonder.


We hadden gelukkig een paar minuten tussen de beef/ribben en het laatste vleesgerecht.
De brisket was enorm smakelijk (tegen perfectie aan) maar het buikspek was werkelijk fenomenaal. Heerlijk van textuur en ook zeker van smaak. De kimchimayo paste er heel goed bij.


Het dessert was lekker. Er had wat meer bacon crumble op mogen zitten. De profiterolle was mooi vers en de creme suisse zeer smaakvol.


Al met al hebben we erg lekker gegeten. Helaas echt te weinig groente, dat doen ze in Rotterdam een stuk beter.

Maar bijzaken kregen helaas de overhand. Twee verdiepingen omhoog door dar viezige gebouw in de gare lift naar een toilet zonder papier dat niet doorspoelt is too much. Het aftandse gebouw was too much. De haast die de keuken had was too much.

En de enorme opruimdrang van de bediening was echt heel ergerlijk. Zodra we de laatste kip uit het doosje pakten, was het doosje al van tafel gehaald voor de kip ons bord had bereikt. Hetzelfde met het legen van het bakje koolsla, terwijl ik dat nog in mijn hand had werd het onderbord al verwijderd. Dat ging zo de hele avond door. Het is allemaal geen onbeschoftheid. Het personeel is werkelijk vriendelijk en kundig. We interpreteerden het als behulpzaamheid om de kleine tafels zo proper mogelijk te houden.

De laatste twee gangen waren dus op ons verzoek 'vertraagd'. Alsnog waren we binnen de 90 minuten klaar. Met 5 gangen voor dat geld hadden we een avondvullend programma verwacht.

Prijs: 146,50 inclusief 2 halve liters water en een Bolleke. Wat me er aan herinnert dat er nergens een kaart was waar prijzen van alcoholvrije dranken op stonden.

Cijfer: 6. Het eten is het probleem niet dus wel een voldoende.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-04-2024 22:06:14 ]
Spoilers!
  zondag 7 april 2024 @ 22:23:43 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213131835
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar: Black Smoke, Antwerpen
Wanneer: 5 april 2024

Jammer van de gehele ervaring.
Na anderhalf uur al weer klaar zijn met al die gangen en de smoezeligheid in het pand is echt anti-reclame…
pi_213131873
Wat jammer @Lucky_Strike Fijn wel, dat het eten goed was maar zoiets zou toch een overall ervaring moeten zijn
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 7 april 2024 @ 22:28:33 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213131902
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2024 22:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Jammer van de gehele ervaring.
Na anderhalf uur al weer klaar zijn met al die gangen en de smoezeligheid in het pand is echt anti-reclame…
Op de steak tartare na zijn het ook echt geen kleine hapjes die je even snel naar binnen werkt.
Spoilers!
  zondag 7 april 2024 @ 22:38:40 #261
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213131992
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Op de steak tartare na zijn het ook echt geen kleine hapjes die je even snel naar binnen werkt.
Ik weet het, zie mijn recensie van ons bezoek aan de NL vestiging eind januari hier, waar we ook het grote totaal menu hebben besteld.
Daar hebben we toen bijna 4 uur over gedaan…
  zondag 7 april 2024 @ 22:39:37 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213131998
Teleurstellend dus, LS.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 april 2024 @ 22:50:45 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213132094
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2024 22:38 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik weet het, zie mijn recensie van ons bezoek aan de NL vestiging eind januari hier, waar we ook het grote totaal menu hebben besteld.
Daar hebben we toen bijna 4 uur over gedaan…
Oh die heb ik helemaal gemist. Zo'n menu was er de laatste keer dat ik keek niet in Rotterdam, de reden om naar Antwerpen te gaan. Dat ziet er nog veel beter uit ;(
Spoilers!
pi_213148954
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh die heb ik helemaal gemist. Zo'n menu was er de laatste keer dat ik keek niet in Rotterdam, de reden om naar Antwerpen te gaan. Dat ziet er nog veel beter uit ;(
Als het niet perse antwerpen moet zijn, mijn kennis Peter de Clercq heeft in Knokke een nieuwe BBQ restaurant geopend. https://www.lasapiniere.be
BBQ kampioen 2003, tv programma's over bbq.
  dinsdag 9 april 2024 @ 17:47:01 #265
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213149258
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:22 schreef anndb het volgende:

[..]
Als het niet perse antwerpen moet zijn, mijn kennis Peter de Clercq heeft in Knokke een nieuwe BBQ restaurant geopend. https://www.lasapiniere.be
BBQ kampioen 2003, tv programma's over bbq.
Thanks :)
Spoilers!
pi_213149278
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Thanks :)
Ik ga er volgende week keer eten als ik beetje in mijn appartement ben gesetteld. Zal wel review posten hier uiteraard.
  dinsdag 9 april 2024 @ 18:02:10 #267
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213149488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:48 schreef anndb het volgende:

[..]
Ik ga er volgende week keer eten als ik beetje in mijn appartement ben gesetteld. Zal wel review posten hier uiteraard.
Graag!
Spoilers!
pi_213149713
Waar: Het wapen van Westerhoven
Wanneer: vorige week
Wat:

Wouden even snel wat eten waar hondje ook toegestaan was, werd wapen van westerhoven.
Personeel super vriendelijk, de rest is niet de moeite.

Vooraf proeverij van de chef:


Weinig smaak allemaal, niks

Voor tafelgenoot surf en turf
voor mij schiitzel met champignon saus




Nou het is dat hondje mee mocht en dat dichtbij was maar is verder 3x niks, personeel wel heel vriendelijk maar voor eten hoef je hier niet te gaan.

Cijfer: 4/10
Kosten: 76 euro
  dinsdag 9 april 2024 @ 18:25:31 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213149852
Ziet er inderdaad nogal onsmakelijk op het bord gekwakt uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 9 april 2024 @ 18:35:04 #270
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_213149992
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
pi_213151500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
Hollands formaatje schnitzel of het bord moet heel groot zijn. :o
pi_213151792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 20:03 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hollands formaatje schnitzel of het bord moet heel groot zijn. :o
Nou het was niks. Ben nu center parcs weer uit eten maar voorgerecht ook niks al.
pi_213151866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Schnitzel! De eerste keer dat ik dat hier langs zie komen.
Ik had zaterdag een hele grote met bacon en brie _O- Was heerlijk voor een keertje!
Nu spijt dat ik geen foto's heb genomen van ons eten :)
  dinsdag 9 april 2024 @ 20:27:36 #274
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_213151920
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 20:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik had zaterdag een hele grote met bacon en brie _O- Was heerlijk voor een keertje!
Nu spijt dat ik geen foto's heb genomen van ons eten :)
tsja, je had zomaar de eerste kunnen zijn met een schnitzelfoto....
pi_213152095
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 20:27 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
tsja, je had zomaar de eerste kunnen zijn met een schnitzelfoto....
:D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')