abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 6 november 2023 @ 16:11:07 #181
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211213235
De eerstvolgende totaaldebiel die een vergelijking maakt tussen de holocaust en de evengoed verschrikkelijke gebeurtenissen in Israel/Palestina krijgt vakantie. Kun je een keer naar Buchenwald of Auschwitz in die tijd om je te beseffen hoe verschrikkelijk misplaatst en schaamteloos die vergelijking is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211213241
Wat zou de wereld toch een prachtige beschaafde plek zijn zonder Jezus en Mohammed.
  maandag 6 november 2023 @ 16:12:38 #183
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211213245
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het vergelijk maak jij. Ik verzin gewoon een nieuwe term. Overigens heb ik liever dat je je druk maakt om de onschuldige slachtoffers over en weer, maar voornamelijk aan Palestijnse zijde. Is niet sterk van je om er een battle of semantics van te maken. Onzinnig ook.

:{²
Eet een paar bakstenen man.
  maandag 6 november 2023 @ 16:12:45 #184
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211213246
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef UitStraling het volgende:
Wat zou de wereld toch een prachtige beschaafde plek zijn zonder Jezus en Mohammed.
Voor ons hele belangrijke boodschappers. Ze hebben de wereld juist veel verlichting gebracht. Ik ben er heel blij mee.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211213247
16:08 • nieuwe update

Twee doden bij luchtaanval in zuidelijke stad Khan Younis
Bij een luchtaanval in het dichtbevolkte al-Amal-district van de stad Khan Younis in het zuiden van Gaza zijn zeker twee mensen omgekomen, meldt persbureau AP. Een tienerjongen is levend uit het puin gehaald.

"Er waren geen volwassenen, het huis zat vol met kinderen", zegt een bewoner tegen het persbureau. De jongen is volledig bedekt met roet en stof uit het puin getrokken en afgevoerd op een brancard, kermend van de pijn, aldus AP.

Khan Younis bevindt zich in het gebied van Gaza waarvan het Israëlische leger zegt dat mensen er naartoe moeten worden geëvacueerd. Ongeveer 800.000 mensen hebben gehoor gegeven aan de militaire bevelen, maar de Israëlische bombardementen zijn voortgezet in heel Gaza. Bij aanvallen in centraal en zuidelijk Gaza -de zogenoemde veilige zone- zijn gisteren tientallen mensen om het leven gekomen. Israël geeft Hamas de schuld van de burgerslachtoffers en beschuldigt de militanten ervan in woonwijken te opereren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ept-diplomaten-terug
pi_211213258
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Voor ons hele belangrijke boodschappers. Ze hebben de wereld juist veel verlichting gebracht. Ik ben er heel blij mee.

Ik denk dat je even langs de huisarts moet om je oren uit te laten spuiten.
  maandag 6 november 2023 @ 16:15:01 #187
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211213267
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 16:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat je even langs de huisarts moet om je oren uit te laten spuiten.
Met een Kärcher
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  maandag 6 november 2023 @ 16:15:17 #188
13462 BansheeBoy
pi_211213272
Jongens, niet op de man spelen. Hou het bij inhoud. Is al lastig zat met dit emotioneel beladen onderwerp.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 6 november 2023 @ 16:15:21 #189
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211213274
nou nou nou
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211213278
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:48 schreef Slayage het volgende:
"Zowel links- als rechts Israël is gek geworden"

-Gideon Levy, Haaretz journalist

Israel has destroyed and/or bombed every university in Gaza and bombed multiple hospitals, now including the pediatric oncology ward of Al-Rantisi. Meanwhile, a "senior security source" in the Israeli govt has claimed 20,000 – or 1% of Gaza's entire population – has been killed.

But it's not enough for Israeli civil society: In the past week, 100 Israeli doctors, including pediatricians, have signed a letter urging more attacks on hospitals, while 50 Israeli rabbis have issued a letter giving halakhic approval to bomb medical facilities in Gaza. "the residents of Gaza" have "brought their annihilation upon themselves," the Israeli doctors proclaim.

[ twitter ]
Misschien geen militaire basissen er onder plaatsen?
En die universiteiten heb ik ook wel wat moois van gezien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 november 2023 @ 16:16:46 #191
13462 BansheeBoy
pi_211213286
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Misschien geen militaire basissen er onder plaatsen?
En die universiteiten heb ik ook wel wat moois van gezien.
Wat kunnen onschuldige mensen hieraan doen? Je straft de verkeerde zo.

maandag 6 november 2023 @ 16:19:32 #192
13462 BansheeBoy
pi_211213312
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Eet een paar bakstenen man.
Ja, maar zelfs dan. Al hebben ze hun hoofdkwartier in een kamertje in het ziekenhuis. Als je een ziekenhuis bombardeert heb je grotendeels onschuldige slachtoffers te pakken. Door dit soort opmerkingen krijg ik het gevoel dat de prijs van Palestijns bloed heel laag is. We moeten met zijn allen in de spiegel kijken, hoe lelijk sommigen van ons ook zijn, en de facts onder ogen zien.

maandag 6 november 2023 @ 16:19:46 #193
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211213319
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je het over 7 oktober?
  maandag 6 november 2023 @ 16:20:10 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211213321
quote:

[..]

geloof is een slechte zaak, er zijn wel 1000 goden en andere afgeleiden daarvan of

quote:
boeddha is nog wel een redelijk zacht geloof , daar heb je geenlast van

quote:
Met de naam Boeddha wordt vaak de stichter van het boeddhisme aangeduid: Siddhartha Gautama Boeddha.
Het woord Boeddha in de taal Pali omvat de begrippen 'de ontwaakte', 'de verlichte' en 'degene met een allesomvattend inzicht'.
De betiteling Boeddha verwijst naar een niveau van ontwaken, maar is beslist geen titel.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 6 november 2023 @ 16:22:13 #195
13462 BansheeBoy
pi_211213334
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Heb je het over 7 oktober?
Nee, want dat zie ik slechts als een (zeer kwalijke) schakel in een decennialange geweldsspiraal waarbij men door actie-rectie het begin uit het oog is verloren.

Ik bedoel nu specifiek bommen die op ziekenhuizen worden gedropt.

maandag 6 november 2023 @ 16:22:23 #196
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211213335
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geloof is een slechte zaak, er zijn wel 1000 goden en andere afgeleiden daarvan of
[..]
boedddha is nog wel een redelijk zacht geloof , daar heb je geenlast van
Er bestaat ook boeddhistisch extremisme. Hebben ze in Sri Lanka lang last van gehad.

Ook Boeddha spreekt slecht over vrouwen.

Het is maar net hoe je het interpreteert.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 6 november 2023 @ 16:24:19 #197
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211213351
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:12 schreef bitterbal het volgende:
16:08 • nieuwe update

Twee doden bij luchtaanval in zuidelijke stad Khan Younis
Bij een luchtaanval in het dichtbevolkte al-Amal-district van de stad Khan Younis in het zuiden van Gaza zijn zeker twee mensen omgekomen, meldt persbureau AP. Een tienerjongen is levend uit het puin gehaald.

"Er waren geen volwassenen, het huis zat vol met kinderen", zegt een bewoner tegen het persbureau. De jongen is volledig bedekt met roet en stof uit het puin getrokken en afgevoerd op een brancard, kermend van de pijn, aldus AP.

Khan Younis bevindt zich in het gebied van Gaza waarvan het Israëlische leger zegt dat mensen er naartoe moeten worden geëvacueerd. Ongeveer 800.000 mensen hebben gehoor gegeven aan de militaire bevelen, maar de Israëlische bombardementen zijn voortgezet in heel Gaza. Bij aanvallen in centraal en zuidelijk Gaza -de zogenoemde veilige zone- zijn gisteren tientallen mensen om het leven gekomen. Israël geeft Hamas de schuld van de burgerslachtoffers en beschuldigt de militanten ervan in woonwijken te opereren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ept-diplomaten-terug
Waarom geeft AP er dit soort tranentrekkers bij, is er iets mis met objectieve en neutrale berichtgeving?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211213357
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Genocide is het massaal vermoorden van een specifieke groep, OMDAT ze tot die groep behoren.

Je kan nog zo lang en hard het aantal dode kinderen roepen in Gaza. Zolang er geen bewijs is dat die kinderen worden gedood (en dus vermoord) omdat ze Palestijn zijn, is er geen sprake van een genocide.
Ah excuus ik dacht dat jij een van die mensen was die hier genocide zien. Die definitie die jij meldt zo ken ik hem ook. Begin van dit jaar kwam er in Oekraïne een wat bredere definitie om de hoek omdat Rusland alles wat aan Oekraïne herinnert aan het vervangen was (en boeken werden herschreven) maar ook die zie ik hier in Gaza niet.

Ik vind het vervelend dat er best vaak genocide geschreeuwd wordt. Het verpest het onderwerp, de 'andere kant' zet de hakken alleen maar harder in 't zand
  maandag 6 november 2023 @ 16:25:18 #199
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211213362
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, want dat zie ik slechts als een (zeer kwalijke) schakel in een decennialange geweldsspiraal waarbij men door actie-rectie het begin uit het oog is verloren.

Ik bedoel nu specifiek bommen die op ziekenhuizen worden gedropt.

Ja, daar was ik al bang voor. Weerzinwekkend hoe je zo selectief kunt zijn.
  maandag 6 november 2023 @ 16:25:40 #200
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211213368
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:24 schreef nixxx het volgende:

[..]
Waarom geeft AP er dit soort tranentrekkers bij, is er iets mis met objectieve en neutrale berichtgeving?
WTF.

Dat dichtbedrukte is toch letterlijk wat ze dan hebben gezien?

:r
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211213375
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er bestaat ook boeddhistisch extremisme. Hebben ze in Sri Lanka lang last van gehad.

Ook Boeddha spreekt slecht over vrouwen.

Het is maar net hoe je het interpreteert.
Er bestaat van alles extremisme. Alleen sommig extremisme gaat veel verder dan alle andere. Er zijn tientallen islamitische terroristenorgnizaties over de hele wereld actief. Van de andere religies niet zo, volgens mij.
pi_211213376
quote:
En Abraham.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 6 november 2023 @ 16:27:25 #203
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211213382
quote:

[..]

Van Jezus zou je nog kunnen zeggen dat hij wat verlichting bracht in vergelijking met wat ervoor was, maar mohammed heeft toch wel het licht uitgeblazen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 6 november 2023 @ 16:27:26 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211213383
quote:
Ik vind het persoonlijk helemaal prima en fijn voor mensen als ze hun geluk, rust en zingeving vinden in hun geloof.
Als er anderen dingen opgelegd worden of andere mensen beperkt/aangevallen/bedreigd/achtergesteld etc. worden vanuit dit geloof, dan heb ik daar wel degelijk een probleem mee, helemaal als het wordt ingezet als politiek instrument en eigenlijk ook als het wordt uitgedragen als teken van schijt aan het land van vestiging.

Dus gaat iemand lekker relaxed door het leven onder de vlag van Jezus, Mohammed, Thor of wie dan ook, mijn spreekwoordelijke zegen. Loop je niks toe te voegen aan de maatschappij omdat je vindt dat jouw geloof opdraagt tot intimidatie met jihad-vlaggen, vindt dat vrouwen alleen thuishoren achter een aanrecht, blootsvoets en zwanger en dat alle lhbti'ers al dan niet met geweld terug in de kast/van een gebouw afgesmeten dienen te worden, rot dan een eind op.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 16:27:34 #205
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211213385
quote:

[..]
Wat is daar mis mee dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 6 november 2023 @ 16:27:56 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211213388
quote:

[..]
Omdat bij veel Westerse media er alles op gericht is om de publieke opinie zoveel mogelijk tegen Israël te laten keren. De redacties van zulke media zitten vol met progressief linkse "journalisten" met pro-Palestijnse sympathieën.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 6 november 2023 @ 16:27:57 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211213389
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, maar zelfs dan. Al hebben ze hun hoofdkwartier in een kamertje in het ziekenhuis. Als je een ziekenhuis bombardeert heb je grotendeels onschuldige slachtoffers te pakken. Door dit soort opmerkingen krijg ik het gevoel dat de prijs van Palestijns bloed heel laag is. We moeten met zijn allen in de spiegel kijken, hoe lelijk sommigen van ons ook zijn, en de facts onder ogen zien.

Er is tig keer gewaarschuwd, ook in het verleden al, dat dat ziekenhuis de burgers moest ontruimen

Het is niet zo zwart wit als je nu schetst
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211213396
quote:
15s.gif Op maandag 6 november 2023 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die houden het systeem in stand.
maar ik had liever ook gezien dat men het niet deed en die zaken heel laat. Dat is echter met die tunnels wel een uitdaging.
  maandag 6 november 2023 @ 16:28:38 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211213397
quote:
5s.gif Op maandag 6 november 2023 16:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee dan?
Het is onnodig geladen taalgebruik, bedoeld om emotie en medeleven los te maken bij de lezer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 16:29:09 #210
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211213403
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 16:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Van Jezus zou je nog kunnen zeggen dat hij wat verlichting bracht in vergelijking met wat ervoor was, maar mohammed heeft toch wel het licht uitgeblazen.
De Islamitische wereld was tot in de middeleeuwen juist het centrum van de wereld als het ging om wetenschap.
https://en.wikipedia.org/(...)dieval_Islamic_world
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')