Hij is slechts 55 jaar oud geworden, vorige week zou hij 56 geworden zijn.
Rust zacht lieve Wessel. Ik herinner me je als iemand die dingen misschien niet altijd even scherp zag, maar je was wel een zeer sociaal en betrokken persoon, met hart voor je mede-users en voor Fok!.
Ik had beter moeten opletten
Ik kan me wel voor m'n kop slaan
Tjonge
Heb hem niet gekend, misschien wel onder zijn andere username.
Voor familie, bekenden en fokvrienden van hem : gecondoleerd.
quote:Het is vrijwel zeker geen zelfmoord, maar een ongeval door een kapotte kachel. Nadat hij een paar dagen afwezig was op zijn werk heeft een collega de politie gewaarschuwd. Een andere collega van hem heb ik via mail gesproken.
Op donderdag 13 februari 2003 23:37 schreef yvonne het volgende:
Godverdegodver,Ik had beter moeten opletten
Niemand hoeft zich iets te verwijten.
[Dit bericht is gewijzigd door Minkeltje op 13-02-2003 23:43]
quote:Ik denk dat je de mensen even hun schrik moet kunnen laten uiten..
Op donderdag 13 februari 2003 23:38 schreef Sitethief het volgende:
Ik wil niet vee zeggen maar ik heb al twee mensen horen vloeken in dit topic, natuurlijk is dat het eerste wat in je opkomt maar het lijkt me niet echt gepast.
quote:Ik kan het best begrijpen, ga hier ook niet discussiren want dat zou even erg zijn.
Op donderdag 13 februari 2003 23:41 schreef Breuls het volgende:[..]
Ik denk dat je de mensen even hun schrik moet kunnen laten uiten..
Ik zal hem niet kunnen vergeten, evenals zijn posts. Wat mij betreft heeft hij zeker naam gemaakt in de tijd dat hij op FOK! zat en is hij 1 van de weinige mensen die de titel 'oer-FOK!ker' zeker verdienen.
Rust zacht.
quote:Ik had hem 8 januari nog een icq gestuurd, omdat ik al zolang niets van hem hoorde,
Op donderdag 13 februari 2003 23:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is vrijwel zeker geen zelfmoord, maar een ongeval door een kapotte kachel. Nadat hij een paar dagen afwezig was op zijn werk heeft een collega de politie gewaarschuwd. Een andere collega van hem heb ik via mail gesproken.
quote:Tjezus!
Op donderdag 13 februari 2003 23:40 schreef Kozzmic het volgende:Het is vrijwel zeker geen zelfmoord, maar een ongeval door een kapotte kachel. Nadat hij een paar dagen afwezig was op zijn werk heeft een collega de politie gewaarschuwd. Een andere collega van hem heb ik via mail gesproken.
Ik had dezelfde eerste reaktie als Yvonne en voelde mij schuldig dat ik Otaku al een tijdje niet had gesproken.
Sjit..sjit..sjit.
Rust zacht, lieve Wessel. Ik hoop dat je de rust hebt gevonden waar je al zo lang op zoek naar was.
quote:neen.
Op donderdag 13 februari 2003 23:43 schreef SEMTEX het volgende:En ook een verschrikkelijke manier om te overlijden...
heb al een paar keer wat geprobeerd te typen maar er komt echt niets zinnigs uit.
Rust zacht....
Hij had altijd van die coole posts over computervirussen enzo. Verder wist ik niet zoveel van hem.
[Dit bericht is gewijzigd door Eikelbijter op 13-02-2003 23:46]
Altijd zonde dat mensen op zo een leeftijd moeten sterven
quote:idd, F-prot als dé virusscanner (maar dan wel volledig onder DOS)
Op donderdag 13 februari 2003 23:45 schreef Eikelbijter het volgende:
Bah.
Hij had altijd van die coole posts over computervirussen enzo. Verder wist ik niet zoveel van hem.
quote:?
Op donderdag 13 februari 2003 23:44 schreef Loedertje het volgende:[..]
neen.
quote:* CasB hem graag gekend had willen hebben zo te zien
Op donderdag 13 februari 2003 23:47 schreef Loedertje het volgende:[..]
idd, F-prot als dé virusscanner (maar dan wel volledig onder DOS)
quote:Het schijnt dat je bij zo'n vergiftiging juist zachtjes inslaapt, zoals je dat normaal ook zou doen.
Op donderdag 13 februari 2003 23:48 schreef SEMTEX het volgende:[..]
?
quote:Je schreef:
Op donderdag 13 februari 2003 23:48 schreef SEMTEX het volgende:?
quote:En vervolgens schreef ik : "neen"
Op donderdag 13 februari 2003 23:43 schreef SEMTEX het volgende:En ook een verschrikkelijke manier om te overlijden...
![]()
![]()
Omdat:
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 23:44 schreef Fogerty het volgende:
Bij koolmonoxidevergiftiging slaap je toch ongemerkt in? Ik vind het een troostende gedachte dat hij hoogstwaarschijnlijk niet heeft geleden.
quote:Koolmonoxide vergiftiging is een hele zachte dood waarbij je langzaam in slaap valt en niet meer wakker wordt (schijnt).
Op donderdag 13 februari 2003 23:48 schreef SEMTEX het volgende:[..]
?
quote:Ja ik las het ook, maar het is gewoon zo triest dat hij nooit beseft heeft dat hij ging sterven. Ik neem aan dat hij ook helemaal alleen was...
Op donderdag 13 februari 2003 23:51 schreef Disorder het volgende:[..]
Het schijnt dat je bij zo'n vergiftiging juist zachtjes inslaapt, zoals je dat normaal ook zou doen.
Fysiek is het idd de minst pijnlijke gebeurtenis...
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 13-02-2003 23:56]
Rust zacht jongen.
Wat een ongelooflijke kutzooi.
quote:Hier kan ik slechts 1 ding op zeggen :
Op donderdag 13 februari 2003 23:51 schreef Aernout het volgende:
Maar ja, wie wil er nou dood
" eindelijk rust..."
quote:Ja, schreef ik ook al, maar juist nu het wat beter met hem ging weet ik niet of ie dit wilde.
Op donderdag 13 februari 2003 23:56 schreef Loedertje het volgende:Hier kan ik slechts 1 ding op zeggen :
" eindelijk rust..."
De winterperiode was toch altijd al zo moeilijk voor hem.
quote:Wil ik ook wel doen
Op donderdag 13 februari 2003 23:37 schreef yvonne het volgende:
Godverdegodver,Ik had beter moeten opletten
Serieus nu, hij zal het niet meer lezen maar rust in vrede.
Ken hem alleen van zijn posts, maar het raakt mij toch omdat ik graag zijn postings las em na veel lezen een beetje van de man zijn achtergrond begon te begrijpen en meeleefde met hem.
[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 14-02-2003 00:08]
R.I.P. en bedankt!
quote:Opvallend is de datum van het eerste bericht in bovenstaand topic, in relatie tot het bericht op nu.nl
Op donderdag 13 februari 2003 23:52 schreef Light het volgende:
Stel dat je als user komt te overlijden, he
En nu issie dood
* Tijn is er stil van...
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 14-02-2003 00:13]
quote:Hij is 2 maanden geleden overleden. De begravenis of crematie is dus al geweest.
Op vrijdag 14 februari 2003 00:12 schreef Tijn het volgende:Weet iemand of de begrafenis al is geweest?
quote:Ken het..
Op vrijdag 14 februari 2003 00:12 schreef Tijn het volgende:
Ik heb nog druk ge-emailed met Otaku. Hij vond me een flutmod en daar hebben we flinke discussies over gevoerd.
Gelukkig kon ik het later prima met 'em vinden en ondanks dat 'ie (net als iedereen overigens) z'n nukken wel eens had, heb ik 'em altijd als een gewaardeerde Fok!ker beschoudt.
quote:Na exact 2 maanden?
Weet iemand of de begrafenis al is geweest?
quote:Kut
Op vrijdag 14 februari 2003 00:13 schreef Light het volgende:[..]
Hij is 2 maanden geleden overleden. De begravenis of crematie is dus al geweest.
Rust zacht, ouwe mopperaar.
quote:Ja, ik weet het nu. Kheb niet op de datum gelet toen ik mn bericht postte, excuses.
Op vrijdag 14 februari 2003 00:14 schreef Xenia het volgende:[..]
Ja natuurlijk. Het is 2 maanden geleden al gebeurd. Ik kan bij mij op het forum zien dat hij 11 december vorig jaar voor de laatste keer heeft gelezen daar. Het bericht van .nu is van 13 december.
quote:Bizar ja..
Op vrijdag 14 februari 2003 00:10 schreef Light het volgende:[..]
Opvallend is de datum van het eerste bericht in bovenstaand topic, in relatie tot het bericht op nu.nl
Oer-Fokker.
Mijn condoleances gaan uit naar zijn familie & vrienden.
Rust zacht.
J.
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 14-02-2003 00:31]
RIP OS, met je warrige DIG topics, je felheid, je virusFAQ, je D&S/DIG is een zooitje mails.....
Cya!
Misschien kan je nu van boven een goede mod vinden
quote:Top-reaktie, phileine
Op vrijdag 14 februari 2003 00:23 schreef phileine het volgende:
Dat is inderdaad een schokkend bericht. Ik heb Wessel één keer ontmoet en verder veel met hem gecorrespondeerd rondom de oprichting van Gesprek Van de Dag; hij had vreselijk veel hartstocht voor het forumleven en stopte daar enorm veel tijd en energie in.
Een mens met hoge verwachtingen, die vreselijk teneergeslagen kon raken als die verwachtingen niet uitkwamen of als mensen hem teleurstelden. Als ik hem voor me zie, voel ik altijd een lichte weemoed, je gunde hem een vriendelijker en zonniger wereld. Ik hoop dat hij die nu heeft gevonden.
quote:Zo kende ik 'em ook ja
Op vrijdag 14 februari 2003 00:23 schreef phileine het volgende:
hij had vreselijk veel hartstocht voor het forumleven en stopte daar enorm veel tijd en energie in.
Een mens met hoge verwachtingen, die vreselijk teneergeslagen kon raken als die verwachtingen niet uitkwamen of als mensen hem teleurstelden. Als ik hem voor me zie, voel ik altijd een lichte weemoed, je gunde hem een vriendelijker en zonniger wereld. Ik hoop dat hij die nu heeft gevonden.
Was er onlangs nog dat topic over wat als een fokker sterft...de rillingen lopen over mijn rug!
Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden van Otaku en ergens ben ik blij dat zijn dood niet gewelddadig is geweest, maar dat hij is ingeslapen (dit mag ik toch wel zo formuleren hé?)
Rust zacht Otaku.
quote:Schrikken doen we allemaal. En 'k heb al een link gegeven naar dat andere topic waar je op doelt. Dat topic is gestart op 12 december 2002, het bericht op nu.nl waar Kozzmic naar verwijst is een dag later... Nog niet eens 24 uur...
Op vrijdag 14 februari 2003 00:35 schreef DuchessX het volgende:
Sjesus ik schrik me rotWas er onlangs nog dat topic over wat als een fokker sterft...de rillingen lopen over mijn rug!
Rust zacht, Otaku-San
quote:Wat akelig!!
Op vrijdag 14 februari 2003 00:38 schreef Light het volgende:[..]
Schrikken doen we allemaal. En 'k heb al een link gegeven naar dat andere topic waar je op doelt. Dat topic is gestart op 12 december 2002, het bericht op nu.nl waar Kozzmic naar verwijst is een dag later... Nog niet eens 24 uur...
Rust zacht, Otaku-San
quote:Ja dat mag je wel, en je bent niet de enige bij wie het door het hoofd schoot.
Op vrijdag 14 februari 2003 00:35 schreef DuchessX het volgende:
... en ergens ben ik blij dat zijn dood niet gewelddadig is geweest, maar dat hij is ingeslapen (dit mag ik toch wel zo formuleren hé?)
quote:Maar ook hetgeen Light zegt...nog geen 24 uur zit er tussen...wat in- en intriest allemaal
Op vrijdag 14 februari 2003 00:40 schreef HighLander het volgende:[..]
Ja dat mag je wel, en je bent niet de enige bij wie het door het hoofd schoot.
R.I.P. Otaka-san.
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 00:38 schreef Light het volgende:[..]
Schrikken doen we allemaal. En 'k heb al een link gegeven naar dat andere topic waar je op doelt. Dat topic is gestart op 12 december 2002, het bericht op nu.nl waar Kozzmic naar verwijst is een dag later... Nog niet eens 24 uur...
quote:Op 12 december dus..
Op vrijdag 14 februari 2003 00:16 schreef Kozzmic het volgende:
Er schijnt op 18 december een overlijdensadvertentie in De Telegraaf te hebben gestaan. Ik weet niet of dit van familie of van zijn werk is geweest. Het bericht op Nu.nl is van 13 december, de dag ervoor is hij 's avonds in zijn woning gevonden.
Eerst de dood van zijn zus en nu hijzelf.
Otaku-san, waar je ook bent: het ga je goed! En als je Hagelslag en andere oud-fokkers terugziet, doe ze dan de groeten van ons.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 14-02-2003 00:59]
quote:ook al een bericht met een typische datum
Op vrijdag 14 februari 2003 00:56 schreef motown het volgende:Eerst de dood van zijn zus en nu hijzelf.
Otaku was geen gemakkelijk mens, vooral niet voor zichzelf, maar dit is wel heel erg verdrietig.
Sterkte voor allen die hij achter laat.
Lieve Wessel, ik heb het je destijds al gezegd, maar nog bedankt voor al je hulp met mijn PC en internet problemen toen ik nog maar net op FOK rondzwierf. Ik heb heel veel van je geleerd. Je had altijd tijd. Je was een bijzonder mens.
Rust zacht.
quote:Past niet in dit topic maar toch ER
Op vrijdag 14 februari 2003 01:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik schrik me rot ........Lieve Wessel, ik heb het je destijds al gezegd, maar nog bedankt voor al je hulp met mijn PC en internet problemen toen ik nog maar net op FOK rondzwierf. Ik heb heel veel van je geleerd. Je had altijd tijd. Je was een bijzonder mens.
Rust zacht.
quote:beter kan ik het niey verwoorden.
Op donderdag 13 februari 2003 23:37 schreef Cairon het volgende:
...stilte uit respect voor de overledene, zijn vrienden en familie...
Rust zacht mede animer.
"Tot mijn grote verbijstering blijkt poster Otaku-san (onder zijn echte naam Wessel een gewaardeerd ex-medewerker van deze site) recent overleden te zijn. Naar verluidt is een kool-monoxide vergiftiging hem fataal geworden.
Ik heb nooit het genoegen gehad hem in real life te ontmoeten, maar ik kende hem al van Fok (www.fokforum.nl) en op basis van zijn grote inzet en hartstocht voor forums heeft onze toenmalig redactie hem uitgenodigd mee te gaan werken aan Gesprek Van de Dag. Hij is daar op ingegaan, maar als vaker nam hij niet de makkelijkste route. Hij heeft zich enorm ingezet om deze site te maken tot ons aller droom. Op het moment dat hij zag dat hij niet kon realiseren wat hem voor ogen stond is hij terug getreden; iets wat ik respecteer.
Een mooi, hartstochtelijk, maar getroubleerd mens is overleden. Hoe spijtig dat ik hem nooit heb mogen ontmoeten; ik treur om zijn dood en mis zijn 'lessons learned' (zijn verstandige stokpaardje achter de schermen). Ik wens de mensen die Wessel achterlaat veel sterkte. Een gedreven man is niet meer. "
-----------------------------------------------
ik ben de oudste en heb nog nooit wat gemankeerd. Het is niet eerlijk, ik ben al een tijd depressief, ik hoef niet meer zo nodig en zij , die een echtgenoot heeft en levenslustig is gaat dood.
----------------------------------------------
Ik hoop voor hem dat hij z'n rust en vrede heeft gevonden.
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 23:34 schreef Kozzmic het volgende:
Gisteren is mij duidelijk geworden dat 'oer-Fok!ker' Otaku-san 2 maanden geleden is overleden. Een berichtje destijds op Nu.nl over een man in Amsterdam-Oost die was overleden ten gevolge van een koolmonoxidevergiftiging deed al een bel rinkelen; omdat ik Otaku een paar keer IRL ontmoet en gesproken heb wist ik dat leeftijd en straat overeenkwamen. Aangezien ik hem ook niet meer zag posten (als Otaku-san postte hij sinds afgelopen zomer niet meer, maar hij was tot begin december nog wel actief onder een andere nick) ben ik deze week gaan zoeken naar wat meer info en via via ben ik zo te weten gekomen dat het inderdaad 'onze' Otaku betreft. Helaas geen twijfel mogelijk.Hij is slechts 55 jaar oud geworden, vorige week zou hij 56 geworden zijn.
Rust zacht lieve Wessel. Ik herinner me je als iemand die dingen misschien niet altijd even scherp zag, maar je was wel een zeer sociaal en betrokken persoon, met hart voor je mede-users en voor Fok!.
Bye dude, tot ooit.
Ooit geschreven voor een vriend. Op verzoek haal ik het weg, mochten er zijn die dit niet willen.
quote:Mooi. Passend.
Op vrijdag 14 februari 2003 02:00 schreef Phuturistixxx het volgende:
de dood in zijn ongrijpbaarheid
veroorzaakt zoveel zwijgzaamheid
geen oog voor liefde en verdriet
de zwakke mens is al hij ziet
maar voor sommigen is het de rust
die hij brengt als hij hen kust
Mijn condoleances aan iedereen die hij achterlaat....
beetje ongepast maar: hoeveelste bekende overleden fokker is hij? Ik ben alleen hagelslag en Otaku-san tegengekomen tot nu toe.
quote:Juist niet. Koolmonoxidevergiftiging (meestal in de slaap, anders waarschuwt een bonkende hoofdpijn je wel) veroorzaakt bewusteloosheid, coma en de dood maar het is heel onwaarschijnlijk dat hij iets gemerkt heeft.
![]()
![]()
Toch ontzettend naar om te horen.
Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.
Heb otaku nooit gezien, niet gekend, maar ken hem wel als één van de vroegere FOK!kers, frequent bezoeker van feedback en zo nu en dan bezoeker van het eiland, waar ik destijds modereerde. Kut dat ie er niet meer is.
Rust zacht...
zo fel en markant als hij op fok kon zijn, zo schuchter, verlegen, zacht en vriendelijk was hij als je hem irl meemaakte.
onwennig, alsof hij zich niet thuis voelde in het leven.
hij kwam meestal onverwacht, en was even later dan weer even onverwacht en spoorloos verdwenen.
alleen als je goed oplette kon je hem soms weg zien glippen, met zijn versleten leren akte-tas die hij zo vaak met zich mee droeg.
een trieste gebogen man, in een grijs pak.
ik mocht hem graag.
yv, verwijt jezelf niets. als dit een geplande dood was geweest had hij wel weer instructies achtergelaten omtrent zijn moeder etc, je weet wat ik bedoel.
Lieve Wessel, ik hoop dat je de rust nu hebt gevonden.
dag Wessel, dag lieve Otaku-san, dag stille man met zoveel wijsheid in je
Ik was vaak ontroerd door zijn posts; zoals de topics in DIG over virussen; zo bevlogen... Het leek me een lieve man.
Veel sterkte voor zijn familie en vrienden, ik hoop dat ze dit topic nog eens lezen.
Sterkte aan zijn nabestaanden...
quote:Euh:
Op vrijdag 14 februari 2003 07:54 schreef SunChaser het volgende:
Shit zeg, ik heb Otaku-San ook een paar maal ontmoet. Ik weet alleen niet of otaku-san dezelfde is als Opa of de man met de sjaal. (ben altijd in de war met sancta-simplicitus)
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 01:25 schreef opa het volgende:
Jammer. Erg jammer.
Ik mocht graag zijn posts lezen.
en sterkte voor degene die hem kende!!
quote:Misschien wil je even je ondertitel aanpassen, voor een dag of wat?
Op vrijdag 14 februari 2003 08:23 schreef dJ-Zcore het volgende:
R.i.pen sterkte voor degene die hem kende!!
quote:lijkt me niet echt nodig aangezien ik er totaal niks mee bedoel.
Op vrijdag 14 februari 2003 08:26 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Misschien wil je even je ondertitel aanpassen, voor een dag of wat?
quote:Ik vind het erg naar staan en vind het vervelend. Misschien wil je daar rekening mee houden. En misschien ook niet. Dus.
Op vrijdag 14 februari 2003 08:27 schreef dJ-Zcore het volgende:
lijkt me niet echt nodig aangezien ik er totaal niks mee bedoel.
Rust zacht, maestro, je was zover ik je ken 'one of the good guys'
Otaku, ik hoop ook dat je nu rust gevonden hebt, al had ik je die ook al wat meer tijdens je leven gegund.
ps : misschien idee om zijn ondertitel / sig aan te passen hieraan maar daarover mogen de fa's beslissen
[Dit bericht is gewijzigd door Magneet op 14-02-2003 09:28]
Condoleances aan iedereen die hem kende.
Ik vond hem toch wel 1 van de OerFok!kers en vond hem altijd erg goed posten.
Iedereen die hem persoonlijk danwel via internet kende wens ik erg veel sterkte met dit verlies.
RIP.
Ik heb hem niet gekend...
quote:Goed idee. Laten we zijn icoontje ook meteen veranderen in een doodshoofd! En laten we al zijn posts even kritisch doornemen, en de posts die ons niet aanstaan wissen!
Op vrijdag 14 februari 2003 09:23 schreef Magneet het volgende:
rust zacht..........ps : misschien idee om zijn ondertitel / sig aan te passen hieraan maar daarover mogen de fa's beslissen
Gecondoleerd allemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door GHaven op 14-02-2003 09:44]
RIP
Rust zacht! .
55 is te jong ... veel te jong ...
Jammer dit.
als ik eenbeetje begreep hoe hij in elkaar zat is dit idd misschien eindelijk rust
In ieder geval heb je nu rust.
Was het meestal met je eens Otaku-San....
.
Otaku-San your memory will remain!
Sterkte voor zijn familie, vrienden, bekenden.
[Dit bericht is gewijzigd door Captain-America op 14-02-2003 11:29]
Je was een man die erg betrokken was bij het reilen en zijlen van FOK!, hebt menig FOK!ker van advies voorzien in DIG en was er altijd als de kippen bij in OOG-topics.
otaku, oerfokker, we zullen je missen.
Rust zacht.
Rust zacht.
Wel ontzettend oplettend van je Kozzmic. Klinkt misschien een beetje raar, maar complimenten...
Lieve Wessel, rust zacht.
Alle nabestaanden, vrienden en bekenden wens ik heel veel sterkte.
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 14 februari 2003 08:36 schreef Doc het volgende:
........je was zover ik je ken 'one of the good guys'
Rust Zacht Otaku-San.
quote:en http://forum.fok.nl/profile.php?id=2746
Op vrijdag 14 februari 2003 11:59 schreef EdSchouten het volgende:
100% bevestiging:
http://forum.fok.nl/search.php?on=user&search=1221
Echt een oerfokker ja
Rust zacht Fokmemberu
Ik zal onze gesprekken en emailwisselingen koesteren.
Rust zacht, je hebt het verdiend.
Life is a waterfall
We drink from the river then we turn around and put up our walls
Swimming throught the void we hear the word
We lose ourselves but we find it all
Cuz we are the ones that wanna play
Always want to go but you never want to stay
And we are the ones that wanna choose
Always want to play but you never want to lose
Aerials
In the sky
When you lose small mind you free your life
Rust zacht....
quote:Ik heb gisteravond al heel veel topics na zitten lezen....
Op vrijdag 14 februari 2003 11:59 schreef EdSchouten het volgende:
100% bevestiging:
http://forum.fok.nl/search.php?on=user&search=1221
Echt een oerfokker ja
Mooi.
quote:*stil*
Op vrijdag 14 februari 2003 12:17 schreef Knut het volgende:
Mag ik even *stil**Mooien* over het aantal -oud-fokkers dat hier reageert.Mooi.
*mooii* meedoet
quote:Ja, iedere keer schieten me weer de tranen in de ogen bij het lezen van zoveel namen, ik ben zo blij dat de goede man voor velen zoveel betekend heeft!!!
Op vrijdag 14 februari 2003 12:17 schreef Knut het volgende:
Mag ik even *stil**Mooien* over het aantal -oud-fokkers dat hier reageert.Mooi.
quote:In z'n een-na-laatste topic maakt 'ie zich nog heel boos, over die ban van jou toen.
Op vrijdag 14 februari 2003 12:16 schreef yvonne het volgende:
Ik heb gisteravond al heel veel topics na zitten lezen....
.
Ookal kende ik hem niet persoonlijk, hij maakte een deel uit van FOK en ik ook, en 't idee dat hij er niet meer is, dat gaat toch diep...
quote:Dat valt idd ook te lezen in een aantal postings van zijn hand.
Op vrijdag 14 februari 2003 13:34 schreef phileine het volgende:
Door fok! was zijn eenzaamheid de laatste jaren een stuk kleiner geworden, ik denk dat deze community hem daarmee het mooiste cadeau heeft gegeven dat hij ooit had kunnen krijgen.
quote:Heel mooi gezegd. het was indedaad schrijnend hoe de eenzaamheid van hem af kon stralen. Zelfs tijdens meetings waar hij dus waarschijnlijk voor zijn doen gelukkig was.
Ik moet zeggen dat ik vannacht toch wel een paar uurtjes heb wakker gelegen met de gedachte aan dit topic.
Denken aan Wessel deed altijd een beetje pijn, om de vreselijke onoplosbare eenzaamheid die hij uitstraalde. De gedachte die mij nu troost, is dat fok! waarschijnlijk een zegen was voor hem. Door het forum maakte hij deel uit van een groep, had hij contacten, waren er mensen die om hem gaven en die nu stilstaan bij zijn dood. Door fok! was zijn eenzaamheid de laatste jaren een stuk kleiner geworden, ik denk dat deze community hem daarmee het mooiste cadeau heeft gegeven dat hij ooit had kunnen krijgen.
rust zacht Os.
Extreem triest.
Condoleances.
quote:Ik hoop het, maar uit mijn correspondentie met hem de laatste 2 jaar bleek dat helaas niet.
Door fok! was zijn eenzaamheid de laatste jaren een stuk kleiner geworden, ik denk dat deze community hem daarmee het mooiste cadeau heeft gegeven dat hij ooit had kunnen krijgen.
Ik heb vanacht ook heel veel aan hem teruggedacht en oude threads van hem met een brok in mijn keel zitten bekijken.
Ook die van eind 2000 waar jij mij nog aan herinnerde, Loedertje, dat was het begin van de speciale band die ik met hem kreeg.
Spijtig....
quote:Dat dacht ik al, jullie gingen daar heel respectvol met elkaar om, was gewoon zonde om daartussen te gaan zitten in die bewuste thread..
Op vrijdag 14 februari 2003 13:53 schreef golfer het volgende:Ook die van eind 2000 waar jij mij nog aan herinnerde, Loedertje, dat was het begin van de speciale band die ik met hem kreeg.
Rust zacht rare nep Japanner.
quote:Die staat me ook bij. Maf hoe soms threads van 2 jaar of meer terug waar ikzelf helemaal niet ingepost heb me toch bij staan. Volgens mij de eerste keer dat jij me ook opviel.
Op vrijdag 14 februari 2003 13:53 schreef golfer het volgende:
Ook die van eind 2000 waar jij mij nog aan herinnerde, Loedertje, dat was het begin van de speciale band die ik met hem kreeg.
R.I.P.
quote:Jeetje... da's wel bijzonder...
Op vrijdag 14 februari 2003 14:36 schreef yvonne het volgende:
Er is contact met de familie en die heb ik deze link doorgestuurd, per telefoon liet zijn zus me weten dit zeer op prijs te stellen!!!
quote:Door omstandigheden die ik hier niet verder vermeld, had ik al 2 jaar de beschikking over de foonnummers van zijn familie.
Op vrijdag 14 februari 2003 14:39 schreef Moonah het volgende:[..]
Jeetje... da's wel bijzonder...
quote:hetgeen mij gerust stelt over het hart van zowel jou als het hart van deze community.
Op vrijdag 14 februari 2003 14:40 schreef yvonne het volgende:[..]
Door omstandigheden die ik hier niet verder vermeld, had ik al 2 jaar de beschikking over de foonnummers van zijn familie.
Otaku, ik kende je niet. Ik ben geen oer-Fok!ker. Maar het is duidelijk dat velen je wel kende, en dat je een persoonlijkheid was. Iemand met eigen ideeen, een eigen wereld, maar wel met het hart op de juiste plaats. Misschien komt het wel doordat ik zelf een wat emotinele week had, maar ik ben er stil van.
Je kan dit niet lezen, maar ik hoop dat je in ieder geval de rust hebt gevonden die je zocht. Nee, het leven valt niet altijd mee. Maar of je het nu wel of niet wist, Fok! heeft aan de reacties te zien veel aan jouw bijdragen gehad. Je was een medebewoner van de community. Een Fok!ker.
quote:Ja Yvonne, je bent meer dan alleen maar een FA op Fok!
Op vrijdag 14 februari 2003 14:40 schreef yvonne het volgende:[..]
Door omstandigheden die ik hier niet verder vermeld, had ik al 2 jaar de beschikking over de foonnummers van zijn familie.
quote:We zijn met velen toch erg betrokken!
Op vrijdag 14 februari 2003 14:57 schreef Lucille het volgende:[..]
Ja Yvonne, je bent meer dan alleen maar een FA op Fok!
Soms vergeten we dat wel eens.
Hoe meer ik hierover nadenk hoe meer ik de man zal missen. en dat terwijl hij geen fan van mij was.
Triest
quote:Had ik ook, en dan sterft hij ook nog eens in z'n eentje, een naamloos slachtoffer van een ongeval in de krant.
Denken aan Wessel deed altijd een beetje pijn, om de vreselijke onoplosbare eenzaamheid die hij uitstraalde.
Lieve Wessel, ik dank je voor alles. Ik zal je nooit vergeten
Ik heb Otaku zelf nooit gesproken of gekend. Ik heb wel wat topics van hem gelezen, maar kennen? nee...
Veel sterkte allemaal met dit verlies.
Als trouwens zoveel mods hun usericon gaan veranderen, lijkt het me zinvol als Gurgeh ook een ander icon neemt effe. Zo valt ie namelijk nogal uit de toon
Graag wil ik een van zijn laatste posts, geplaatst een maand voor zijn dood, met jullie delen, omdat die laat zien hoe betrokken hij was. Degenen die hem kenden weten dat wel, maar er reageren hier ook veel mensen die hem niet hebben gekend.
Bovendien lees ik in een aantal reaktie's hierboven dat zijn zusje zou zijn gestorven. Ik was daarover verbaasd, want ik heb dat nergens gelezen. Op 8 november jl. was zij in ieder geval nog in leven en had Wessel nog goede hoop dat ze kon worden geholpen. Aangezien de nabestaanden hier ook meelezen, denk ik dat het belangrijk is dit op te helderen.
Onderstaand de quote van Wessel op Worldfora in een topic over de ongeneselijke ziekte van mijn moeder:
quote:Lieve Wessel, wie had dit ooit kunnen verwachten. Ik weet zeker dat je ook nu mijn verdriet (om jou) begrijpt. Rust zacht.
Op 08-Nov-2002 22:40 schreef otaku-san:
Lieve xenia,Ik heb hier geen woorden voor, maar ik leef met je mee.
Dit is echt verschrikkelijk nieuws.
Ik wens jou en je moeder heel erg veel sterkte toe, want ik begrijp dat het bij vooral je moeder heel erg hard aangekomen zal zijn.
Bij jou natuurlijk ook, want je geeft om je moeder, maar zij is degene die ziek is.Ik wens jullie beiden veel sterkte, het betekent niet veel, ik ken je moeder niet, maar ik ken jou wel en ik heb je leren waarderen en daarom wens ik je sterkte en het beste.
Ik heb een zusje die in dezelfde situatie verkeerd, dus ik weet wat je doormaakt. Heel veel sterkte, het spijt me dat het na zo'n goede periode toch nog mislijkt te gaan.
Ik kan je niets zeggen wat je helpt, behalve dat ik met je meeleef en je verdriet begrijp.Veel liefs Otaku
quote:En zo dacht hij ook over jou.
Op vrijdag 14 februari 2003 10:19 schreef Catootje het volgende:
Otakuutje, je was altijd heel lief en o zo serieus.
quote:Ik heb wat oude posts doorgelezen; het was een bijzondere man. Een gemis voor Fok.
Op zondag 21 juli 2002 22:37 schreef otaku-san het volgende:[..]
probeer Is er een gratis virusscannerdingusprogramma?
Catootje is mijn meest geliefde user hier.
Nog een voor je daarboven.
de hoopvolle afsluiting van hem:
quote:Wessel, des te triester dat het zo is verlopen nu.
Op een gegeven moment heb ik besloten dat oud worden een avontuur kon zijn dat ik aan wilde gaan om dan van ouderdom te sterven, soms twijfel ik eraan of dat me gaat lukken.
quote:Wow, das denk ik heel typerend voor zo iemand.....
Op vrijdag 14 februari 2003 18:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie hem nog zo weglopen in het Vondelpark. We gingen met z'n allen de stad in om wat te eten en hij sloeg zomaar af. Geen dag, helemaal niks tegen de groep. Ik liep vlak bij hem en vroeg nog of hij dan niet mee ging. Hij schudde het hoofd en was weg. Dat beeld kan ik nu even niet uit m'n hoofd krijgen... Rust zacht Otaku-san
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |