Prima onderdeel ja.quote:Op zondag 12 november 2023 09:28 schreef heywoodu het volgende:
Dit kan echt wel een prima onderdeel zijn,
In het begin was de massastart ook he-le-maal niks, weet ik nog welquote:Op zondag 12 november 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Martin en Erik kunnen er overigens beter gewoon mee leren leven dan het een schaatsgalanummer en circusnummer enzo noemen en volle bak de hakken in het zand zetten.
Zeker. Maar het voegt tenminste wel iets toe, of je het nou leuk vindt of niet. Altijd maar één tegen één waarbij het onderlinge duel niet eens iets uitmaakt (want het gaat puur om de tijd) is ook maar matig, in het brede sportplaatje bekeken. Nou is dat hier ook wel zo nu, maar ik denk dat dat volgend seizoen al anders is.quote:Op zondag 12 november 2023 09:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
In het begin was de massastart ook he-le-maal niks, weet ik nog wel![]()
Maar heb wel serieuze twijfels over de veiligheid hoor, misschien dat je max met 3 koppels in de baan moet rijden ofzo.
Zeker op dit onderdeel moet je van de tijdenranking weg, naar een systeempje met poules en onderling resultaat ofzo. (op de TP eigenlijk ook)quote:Op zondag 12 november 2023 09:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker. Maar het voegt tenminste wel iets toe, of je het nou leuk vindt of niet. Altijd maar één tegen één waarbij het onderlinge duel niet eens iets uitmaakt (want het gaat puur om de tijd) is ook maar matig, in het brede sportplaatje bekeken. Nou is dat hier ook wel zo nu, maar ik denk dat dat volgend seizoen al anders is.
Bij de TP kan het wel op tijd. Is misschien minder leuk dan knockout, maar niet minder eerlijk ofzo dan de individuele afstandenquote:Op zondag 12 november 2023 09:38 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zeker op dit onderdeel moet je van de tijdenranking weg, naar een systeempje met poules en onderling resultaat ofzo. (op de TP eigenlijk ook)
Schaatsen wordt op deze manier steeds meer baanwielrennen, en da's een best prima kijksport.
Heb je zeker gelijk in, maar de meeste spanning is natuurlijk wat we zoeken.quote:Op zondag 12 november 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij de TP kan het wel op tijd. Is misschien minder leuk dan knockout, maar niet minder eerlijk ofzo dan de individuele afstanden
Atletiek krijgt toch niet opeens 250 meter of 1200 meter of 4x3000 steeple relay?quote:Op zondag 12 november 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij de TP kan het wel op tijd. Is misschien minder leuk dan knockout, maar niet minder eerlijk ofzo dan de individuele afstanden
Overigens vond ik alleen de individuele afstanden zelf dikke prima, maar als je op de Spelen wilt blijven moet je wel dingen aanpassen en wat 'met de tijd mee gaan', wat wij daar dan ook van vinden. Anders ben je het schaatsen op de Spelen straks überhaupt kwijt, omdat Martin en Erik geen verandering willen.
Teamsprint kan er prima af inderdaad, dat is gewoon ploegenachtervolging maar dan korter, en verder niks anders.quote:Op zondag 12 november 2023 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
In schaatsen gaat het gewoon nog steeds primair om je eigen afstanden. Je gaat nu NOG een onderdeel toevoegen waar alleen B-garnituur aan meedoet. We krijgen een idiote wildgroei aan teamonderdelen, iets wat het schaatsen niet is.
Team Pursuit, Mass Start, Team Sprint, Mixed Relay
Wat wordt het straks? 4x100 sprint met stokje overdragen? 1000m achteruit schaatsen? 400m klunen?
Omdat atletiek een enorm mondiale sport is, zelfs een van de voornaamste sporten op de Spelen, en dus überhaupt die problemen niet echt heeft. Ook daar heb je een 4x400m gemengd tegenwoordig, en was er een tijd sprake van een totaal nieuwe wedstrijdopzet (die gelukkig nooit echt doorgang heeft gevonden).quote:Op zondag 12 november 2023 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Atletiek krijgt toch niet opeens 250 meter of 1200 meter of 4x3000 steeple relay?
Het zorgt er toch niet voor dat het wel meer landen trekt lijkt me? Je hebt in eerste plaats toch al een schaatsbaan nodig. En dan heb je voor teamonderdelen nog meer goede schaatsers of een schaatser van ander geslacht nodig. Individueel maak je stuk meer kans om mee te doen.quote:Op zondag 12 november 2023 09:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat atletiek een enorm mondiale sport is, zelfs een van de voornaamste sporten op de Spelen, en dus überhaupt die problemen niet echt heeft. Ook daar heb je een 4x400m gemengd tegenwoordig, en was er een tijd sprake van een totaal nieuwe wedstrijdopzet (die gelukkig nooit echt doorgang heeft gevonden).
Schaatsen is een enorm kleine nichesport, iets als de moderne vijfkamp of pistoolschieten ofzo, waarvan de helft van de wereld ook amper weet dat het überhaupt bestaat, en daar krijg je dan ook nieuwe onderdelen (vooral om het olympisch te houden).
Maar je hebt teamonderdelen en gemengde onderdelen nodig om de kansen goed te houden om op het olympisch programma te blijven. Ik zie niet echt een andere manier dan dit om een (helaas toch echt noodzakelijk) gemengd onderdeel op je programma te krijgen.quote:Op zondag 12 november 2023 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het zorgt er toch niet voor dat het wel meer landen trekt lijkt me? Je hebt in eerste plaats toch al een schaatsbaan nodig. En dan heb je voor teamonderdelen nog meer goede schaatsers of een schaatser van ander geslacht nodig. Individueel maak je stuk meer kans om mee te doen.
Staat het schaatsen op het OS zo onder druk dan? Volgens mij valt het best wel mee. Gaat toch vooral om gelijke aantallen qua man en vrouw en dat is al lang geen probleem bij het schaatsen.quote:Op zondag 12 november 2023 09:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar je hebt teamonderdelen en gemengde onderdelen nodig om de kansen goed te houden om op het olympisch programma te blijven. Ik zie niet echt een andere manier dan dit om een (helaas toch echt noodzakelijk) gemengd onderdeel op je programma te krijgen.
Dankzij Jake Paul weet iedereen wat schaatsen is.quote:Op zondag 12 november 2023 09:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat atletiek een enorm mondiale sport is, zelfs een van de voornaamste sporten op de Spelen, en dus überhaupt die problemen niet echt heeft. Ook daar heb je een 4x400m gemengd tegenwoordig, en was er een tijd sprake van een totaal nieuwe wedstrijdopzet (die gelukkig nooit echt doorgang heeft gevonden).
Schaatsen is een enorm kleine nichesport, iets als de moderne vijfkamp of pistoolschieten ofzo, waarvan de helft van de wereld ook amper weet dat het überhaupt bestaat, en daar krijg je dan ook nieuwe onderdelen (vooral om het olympisch te houden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |