abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211200333
@dudewhereismycar

Laat ik het anders stellen. Hoe zie jij een mogelijkheid dat Rusland de gehele Oekrane kan bezetten? Ik zie dat totaal niet gebeuren.
pi_211200474
twitter

Nog niet heel duidelijk wat de schade precies is. Het is wel een goed argument om dat schip af te maken buiten bereik van Oekrane.
pi_211200562
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:26 schreef Cherni het volgende:
@:dudewhereismycar

Laat ik het anders stellen. Hoe zie jij een mogelijkheid dat Rusland de gehele Oekrane kan bezetten? Ik zie dat totaal niet gebeuren.
Oorlogshoeheid in het westen, waardoor steun snel gaat afnemen. Levering van oud USSR spul uit het oostblok stopt, omdat het inmiddels allemaal aan Oekrane is gegeven. Idem met veel afgeschreven wapensystemen.

De US die na 2025 geen hulp meer gaat leveren. Ik vermoed dat de Republikeinen de race naar het Wittehuis gaan winnen en daarmee dus de steun stopt (wat economisch en strategisch een doodzonde is, omdat dit hele conflict juist de VS in de kaart speelt).

Daarbij komt dat er mogelijk verkiezingen aan zitten te komen in Oekrane, waarbij de toch wel voor het westen geliefde Zelenski mogelijk het theater moet verlaten. Dat kan mbt de PR campagnes richting het westen door een andere president mogelijk het eea gaan wringen. Een anti westerse wind kan wel eens de kop opsteken, omdat de bevolking zich in de steek gelaten voelt (ongeacht of het terrecht is of niet).

Rusland heeft nog altijd kaarten in handen mbt de mobilisatie, als er echt een mobilisatie komt waarbij alle mannen tussen de 18 en 45 worden opgeroepen, dan praat je over tientallenmiljoenen Russen. Zelfs met hooivorken overompel je dan Oekrane (bij wijze van).

Ook de wapenindustrie van Rusland moet niet worden onderschat. Die wordt nu flink opgevoerd en zodra die gaat lopen dan kunnen zij zonder enige twijfel sneller leveren dan dat er verliezen vallen op het slagveld. Waar een wil is is een weg (zie ww2). Tijdelijk vangen ze het op met leverancies uit Nood Korea en Iran (en mogelijk China).

De bezetting ansich lijkt mij mbt de taal vrij eenvoudig. Ook het volk en mentaliteit lijken mij niet heel erg verschillend. Dit laat ook de geschiedenis zien. Vergeet ook niet dat Oekrane een vrij laaggeschoold en arm land is, dus mensen weten vaak ook niet beter. Zolang ze maar hun ding kunnen doen is het vaak al goed. Mensen kiezen graag de weg van minste weerstand (wat geheel logisch is).

Ik denk persoonlijk dat als ze alleen Kyiv bezetten het land zich al snel gewonnen geeft. In die zin heeft Rusland de fout gemaakt om niet direct allin te gaan op Kyiv voordat de westerse wapens kwamen.
pi_211200591
twitter

Rusland even bang maken. Ze weten dat Oekrane dit kan. Dat hebben ze tenslotte al bewezen.

Dan is dit dus geen goed nieuws. Waar gaan ze toeslaan? Waar moet de luchtverdediging heen? Ik weet uiteraard de schaal van zo'n offensief niet - maar het is wel een groot nadeel dat Rusland zo groot is. Er is altijd wel een doelwit te vinden dat niet zo goed verdedigd kan worden.
pi_211200841
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:26 schreef dudewhereismycar het volgende:
Rusland heeft miljoenen etnische groepen die zo afgezonderd leven dat niemand het ook maar in hun kop haalt om te protesteren.
En er is al 1 regio, dagestan, die gewoon heeft gezegd: wij hebben al genoeg mensen gestuurd, wij sturen niet meer.

quote:
Daarbij zijn er ook gewoon miljoenen en miljoenen Russen die niets anders willen dat Oekrane zo snel mogelijk wordt opgeslokt.
1 van die 1420 filmpjes van nu al lang geleden:

quote:
Wat heb jij over voor het vaderland?

Alles!

Dat komt mooi uit, want we zoeken nog soldaten! (Interviewer pakt klembord)

Geinterviewde loopt weg....
Maal 10 keer ofzo.

quote:
Daarbij is Rusland een dictatuur, het is een man met de macht en er is geen "vrije" oppositie meer over. Valt Putin weg dan blijft het regime overeind: alles is daar doorbrengt van corruptie en vriendjespolitiek.
Grote kans dat als putin omvalt de rest niet door wil gaan met deze oorlog.

quote:
Rusland heeft inmiddels zijn wapenindustrie aangeslingerd en binnen niet al te langetijd zal die ook op snelheid zijn om sneller te produceren en te leveren dan de verliezen die ze nu lijden. Het is een kwestie van tijd.. en de russen hebben tijd, heel veel mensen en zitten op alle grondstoffen die ze nodig hebben.
Ja, en 50+ jaar traject om ff een chip industrie op te zetten, doen ze gewoon ff op ultra korte termijn, draaien ze hun hand niet voor om. Nevermind dat mensen met een goede opleiding, en die heb je daar wel voor nodig, niet weten hoe snel ze weg moeten wezen, en de industrie nu al steen en been klaagt over personeelstekorten.

quote:
Het is een verloren zaak en een directe confrontatie met Rusland is simpelweg geen reele optie.
Wat rest bij bepaalde politici is de angst wat er gebeurt als rus uit elkaar valt. Niet angst voor nukes. Accepteren we dat het in zekere zin feest wordt in rus, kunnen we prima rus direct gaan confronteren, in oekraine zelf.

quote:
In Januari 2025 zit er een extreem nationalistische en omgekochte vent in het Wittehuis en is het afgelopen met alle steun voor Oekrane en is het gameover.
Europese politici zijn enorm doordrongen van het gegeven dat wij europeanen tot 2 maal toe de wereld in de fik hebben gezet. Daarom zit te niemand te wachten op een europees leger.

Maar richt de VS zichzelf ten gronde door te kappen met wereldpolitie agentje, dan zal europa dat gaan doen. Want we hebben geen keus.

Onze gecombineerde defensie industrie is grofweg wel on-par met die van de VS. Dat wij in de praktijk niet wensen geld daar aan uit te geven, is wat anders dan dat we dat wapentuig niet kunnen maken.

En dan eindig je met een gecombineerd leger wat bestaat uit de historisch meest strijdlustige volkeren die er bestaan, het VK, FR en DE. En dan klein bier erbij zoals NL, wat overigens historisch een van de beste marines heeft die er bestaan. En als bonus zoiets als Japan erbij, wat je, als je de geschiedenis kent, nooit moet onderschatten.

Maar legers nodigen uit om ze te gebruiken. Uitspraak van een amerikaan: War is in fact the true nurse of executive aggrandizement.

Dus: we redden het wel. Maar of het rustiger wordt op de wereld... wie zal het zeggen.

Maar goed; dan zal er wat moeten veranderen, dat is waar. En je zal de eerste niet zijn die de traagheid hoe het allemaal gaat aanschouwd en denkt: dat wordt nooit wat.

Maar juist die oekraine oorlog heeft laten zien dat dingen dus wel snel kunnen.

Ik zie je Ctrl+V wel tegemoet :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 november 2023 @ 13:25:44 #156
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_211200950
Als het tot het punt komt waarin dit zo voort blijft borduren en er geen steun meer vanuit het westen komt, en vergeet niet ook Rusland heeft grote problemen met personeel en materieel, dan zie ik nergens een scenario voor mij waarin Rusland heel Oekrane bezet. Daar zal de internationale wereld nooit voor staan. Wat ik dan kan indenken in een worst case scenario, is dat het huidige bezette gebied daadwerkelijk Russisch wordt en er internationale afspraken komen over de nieuwe grens tussen Oekrane en Rusland.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_211200959
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 12:47 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Oorlogshoeheid in het westen, waardoor steun snel gaat afnemen. Levering van oud USSR spul uit het oostblok stopt, omdat het inmiddels allemaal aan Oekrane is gegeven. Idem met veel afgeschreven wapensystemen.

De US die na 2025 geen hulp meer gaat leveren. Ik vermoed dat de Republikeinen de race naar het Wittehuis gaan winnen en daarmee dus de steun stopt (wat economisch en strategisch een doodzonde is, omdat dit hele conflict juist de VS in de kaart speelt).
De republikeinen zijn er vaak voorstanders van geweest om de Sovjets/Russen militair dwars te bomen. Wat dat betreft zit daar het gevaar niet zo, het gevaar zit bij Trump en zijn kleine groep republikeinse volgelingen.

quote:
Daarbij komt dat er mogelijk verkiezingen aan zitten te komen in Oekrane, waarbij de toch wel voor het westen geliefde Zelenski mogelijk het theater moet verlaten. Dat kan mbt de PR campagnes richting het westen door een andere president mogelijk het eea gaan wringen. Een anti westerse wind kan wel eens de kop opsteken, omdat de bevolking zich in de steek gelaten voelt (ongeacht of het terrecht is of niet).
Er komen voorlopig geen verkiezingen in Oekrane, dit is niet mogelijk zolang de Russen er oorlog voeren. Dan krijg je een onveilige campagne en dingen zoals raketinslagen op stembureaus.

quote:
Rusland heeft nog altijd kaarten in handen mbt de mobilisatie, als er echt een mobilisatie komt waarbij alle mannen tussen de 18 en 45 worden opgeroepen, dan praat je over tientallenmiljoenen Russen. Zelfs met hooivorken overompel je dan Oekrane (bij wijze van).
Het Kremlin lijkt een grote mobilisatie juist niet te willen, waarschijnlijk zijn ze bang voor woede onder het volk, en zijn ze bang dat de machtsbalans opeens doorslaat (van pro- naar anti-Poetin).

quote:
Ook de wapenindustrie van Rusland moet niet worden onderschat. Die wordt nu flink opgevoerd en zodra die gaat lopen dan kunnen zij zonder enige twijfel sneller leveren dan dat er verliezen vallen op het slagveld. Waar een wil is is een weg (zie ww2). Tijdelijk vangen ze het op met leverancies uit Nood Korea en Iran (en mogelijk China).
Ja, Rusland is een groot land, maar ook een land dat geteisterd wordt door sancties en corruptie.

Dat ze berhaupt leveringen nodig hebben uit Noord-Korea en Iran geeft eigenlijk al aan hoe pover het ervoor staat met de Russische voorraden.

quote:
De bezetting ansich lijkt mij mbt de taal vrij eenvoudig. Ook het volk en mentaliteit lijken mij niet heel erg verschillend. Dit laat ook de geschiedenis zien. Vergeet ook niet dat Oekrane een vrij laaggeschoold en arm land is, dus mensen weten vaak ook niet beter. Zolang ze maar hun ding kunnen doen is het vaak al goed. Mensen kiezen graag de weg van minste weerstand (wat geheel logisch is).
Ik denk dat je je daarin echt vergist, de meerderheid in Oekrane wil de bezetting niet, en ook echt niet. Daarbij is er de laatste jaren juist door de Russische agressie een Oekraense eenheid en vechtlust ontstaan.

quote:
Ik denk persoonlijk dat als ze alleen Kyiv bezetten het land zich al snel gewonnen geeft. In die zin heeft Rusland de fout gemaakt om niet direct allin te gaan op Kyiv voordat de westerse wapens kwamen.
Als het gelukt was om Kiev te bezetten (dan hadden ze alleen veel meer troepen moeten inzetten), dan hadden de Russen inderdaad Oekrane bezet. Maar ook dat was een jarenlange (guerrilla) oorlog geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 05-11-2023 13:36:49 ]
pi_211200964
quote:

[..]
Tjetjenie heeft het meer dan 10 jaar uitgehouden, en die kregen geen euro/dollar steun van wie dan ook.

quote:
Een anti westerse wind kan wel eens de kop opsteken, omdat de bevolking zich in de steek gelaten voelt (ongeacht of het terrecht is of niet).
En dan gaan ze ineens hun genocideplegers omarmen? Zie ik niet gebeuren.

quote:
Toch gebeurt dat maar niet, how come?

quote:
De bezetting ansich lijkt mij mbt de taal vrij eenvoudig. Ook het volk en mentaliteit lijken mij niet heel erg verschillend. Dit laat ook de geschiedenis zien.
Zit een wereld van verschil tussen die mensen. Ik kan em nu niet meer terugvinden, maar diplomaat merkte basically op dat russen gewoon horigen waren die in het leven zitten als dat alles ze maar overkomt. En oekrainers niet. Je ziet ook gewoon dat oekrainers hun best doen om wat van hun omgeving te maken. Terwijl rus gewoon 1 grote vuilnisbelt is.

Je zal het wel weer demoniseren vinden, maar de ongeinformeerdheid spat van deze opmeriking af. Het is gewoon 1 op 1 een kremlin talking point.

Hier wat leuk leesvoer over dat onderwerp:

https://voxukraine.org/en(...)inian-russian-divide
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211200976
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als het tot het punt komt waarin dit zo voort blijft borduren en er geen steun meer vanuit het westen komt, en vergeet niet ook Rusland heeft grote problemen met personeel en materieel, dan zie ik nergens een scenario voor mij waarin Rusland heel Oekrane bezet. Daar zal de internationale wereld nooit voor staan. Wat ik dan kan indenken in een worst case scenario, is dat het huidige bezette gebied daadwerkelijk Russisch wordt en er internationale afspraken komen over de nieuwe grens tussen Oekrane en Rusland.
En hoe gaat het westen of de internationale gemeenschap dat afdwingen? Bewapen je Oekrane niet, rolt Rusland het alsnog op. Bewapen je ze wel, dan gaan ze weer in de aanval.
pi_211201067
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tjetjenie heeft het meer dan 10 jaar uitgehouden, en die kregen geen euro/dollar steun van wie dan ook.
[..]
En dan gaan ze ineens hun genocideplegers omarmen? Zie ik niet gebeuren.
[..]
Toch gebeurt dat maar niet, how come?
[..]
Zit een wereld van verschil tussen die mensen. Ik kan em nu niet meer terugvinden, maar diplomaat merkte basically op dat russen gewoon horigen waren die in het leven zitten als dat alles ze maar overkomt. En oekrainers niet. Je ziet ook gewoon dat oekrainers hun best doen om wat van hun omgeving te maken. Terwijl rus gewoon 1 grote vuilnisbelt is.

Je zal het wel weer demoniseren vinden, maar de ongeinformeerdheid spat van deze opmeriking af. Het is gewoon 1 op 1 een kremlin talking point.

Hier wat leuk leesvoer over dat onderwerp:

https://voxukraine.org/en(...)inian-russian-divide
Natuurlijk praat ik het Kremlin naar de mond. Mijn god zeg, het is dat je het zelf al aangeeft: demoniseer mensen eens niet zo.

De totale arrogantie op de waarheid spat van het scherm. Elke nuance of tegengeluid zal wel van een trol moeten komen.. sure.. blijf zo denken.

Ik heb verder voor mijzelf besloten dat ik niet meer op jou reageer. Niet dat ik bang ben voor discussie, maar je gelooft zo heilig in je eigen waarheid dat zelfs de spiegelzaal in het Versailles de spiegels doen laten breken.
pi_211201109
twitter

Interesting....

quote:
A flood of spam content has recently emerged on the social network X (previously known as Twitter), promoting the idea that Ukrainians should call for a ceasefire with Russia. The large-scale attack began on October 25th and saw tweets being sent out at a rapid rate of 2.5 tweets per minute, as reported by the analytical project Bot Blocker / antibot4navalny, which analysed the publications. The spam materials are being shared on fake websites that look like well-known news outlets — not only in Ukraine but also in Western countries. Simultaneously, “For Demobilization” protests were suddenly held in various Ukrainian cities, with women holding identical placards demaning to send Ukrainian soldiers home. Analytical data relating to the posts was made available to The Insider.[.....]
pi_211201141
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:38 schreef dudewhereismycar het volgende:
Natuurlijk praat ik het Kremlin naar de mond. Mijn god zeg, het is dat je het zelf al aangeeft: demoniseer mensen eens niet zo.
Sorry, ik kan er niks aan doen dat jij, hier, het krelim talking point dat russen en oekrainers heus wel een en hetzelfde volk zijn, te berde brengt.

Het hele oeuvre van die professor Timothy D. Snyder gaat zo ongeveer ook over de verschillen tussen de volkeren aldaar.

Maar die volkeren "lijken jou niet heel erg verschillend". Gebaseerd op wat precies?

quote:
De totale arrogantie op de waarheid spat van het scherm.
Nee, I just make my case. Dat is wat discussieren echt inhoud.

quote:
Ik heb verder voor mijzelf besloten dat ik niet meer op jou reageer.
Mijn vorige post reageerde je ook niet op. :)
pi_211201164
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:43 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Interesting....
[..]

Elon Muscovite laat weer eens van zich horen...
pi_211201194
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]
Alleen al vanwege het feit dat de Oekraners zich met deze oorlog definitief kunnen bevrijden van de achterlijkheid, minderwaardigheid en misdadigheid van de Russische volkscultuur zou meer dan genoeg reden voor het westen moeten zijn om hen onvoorwaardelijk te steunen.
pi_211201223
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:26 schreef dudewhereismycar het volgende:
Eerder dit jaar gestopt met reageren in dit topic omdat ik door een aantal users de grond in werd geboord omdat ik zei dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen.

Ik moet bekennen, ik had verwacht dat Rusland rond april/mei al een stuk verder was gekomen dan nu het geval is.

Echter blijf ik erbij dat Rusland dit conflict gaat winnen en dat Oekrane binnen afzienbare tijd volledig wordt opgeslokt door Rusland.

Rusland weet dit en gaat ook niet meer onderhandelen, dat heeft ook geen enkele meerwaarde.

Rusland heeft miljoenen etnische groepen die zo afgezonderd leven dat niemand het ook maar in hun kop haalt om te protesteren. Daarbij zijn er ook gewoon miljoenen en miljoenen Russen die niets anders willen dat Oekrane zo snel mogelijk wordt opgeslokt. Daarbij is Rusland een dictatuur, het is een man met de macht en er is geen "vrije" oppositie meer over. Valt Putin weg dan blijft het regime overeind: alles is daar doorbrengt van corruptie en vriendjespolitiek.

Rusland heeft inmiddels zijn wapenindustrie aangeslingerd en binnen niet al te langetijd zal die ook op snelheid zijn om sneller te produceren en te leveren dan de verliezen die ze nu lijden. Het is een kwestie van tijd.. en de russen hebben tijd, heel veel mensen en zitten op alle grondstoffen die ze nodig hebben.

Het westen gaat uiteindelijk moeten bekennen dat ze links of rechtsom Oekrane niet meer kunnen helpen. Het is een verloren zaak en een directe confrontatie met Rusland is simpelweg geen reele optie. Oekrane zit niet in de NAVO en ook niet in de EU. Beiden lidmaatschappen hadden Oekrane wel geholpen.

Rusland gaat uiteindelijk ook, op de lange termijn voornamelige USSR landen, die nu bij de NAVO en EU zitten opslokken, niet door wapens, maar met omkoping van politieke figuren. Zie een Slowakije en een Hongarije.

Is er dan iets tegen te doen? Nee, ik denk persoonlijk dat zolang we meer geven om onszelf, het westen, wij nooit een directe confrontatie aan gaan met een Rusland. Totdat we die kikker in een hete pan zijn en het te laat is.

In Januari 2025 zit er een extreem nationalistische en omgekochte vent in het Wittehuis en is het afgelopen met alle steun voor Oekrane en is het gameover.

Ik hoop dat ik de plank volledig mis sla.. ik hoop het echt.
Rusland is al twee jaar bezig met haar invasie en heeft niet zo veel bereikt of vind je van wel?

Maargoed, het kan natuurlijk zijn dat Rusland nog een beetje aan het dollen is. Het wordt later pas echt serieus. Dan worden die honderden Armatas en het Russische elite leger ingezet, ondersteund door de geavanceerde Russische marine die ze tot nu toe in het geheim ontwikkeld hebben. Enz.

Het kan zo zijn he, maar ik vind het zelf wel onwaarschijnlijk.
pi_211201233
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 13:49 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Elon Muscovite laat weer eens van zich horen...
Het is alsof ie het erom doet, om te kijken hoever de EU durft te gaan.
Die hebben hem al eerder op de vingers getikt ivm desinformatie op X.

Ik lag me kapot als X verbod zou zou gaan worden in de EU _O_

Dat zal Elon Moscow veel pijn doen.
  zondag 5 november 2023 @ 14:06:24 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211201304
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:41 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Heel Oekrane wordt Russisch. Er is geen enkele andere reele optie meer over naar mijn mening. Alles is uitstel van executie.

Ik geef het maximaal 2-4 jaar op basis van alles wat ik nu lees en zie.

Ik hoor graag waarom Oekrane wel blijft bestaan en hoe ze dit kunnen realiseren.
Ukraine kan dit 20 jaar volhouden, ze kunnen immers nergens anders heen. Rusland gaat net zoals met Afghanistan of de VS met Afghanistan 20 jaar doormodderen en uiteindelijk ploft de economie of gaat Putin dood. In beide gevallen trekken de Rusland zich terug.

Tevens heb je Polen niet in je 'berekening' gebruikt. Als Rusland dreigt te winnen dan weet Polen dat zij next zijn dus dat ze beter nu de aanval moeten inzetten dan dat ze Rusland op krachten laten komen (en idd als aanvaller hebben ze geen NATO dekking).

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 05-11-2023 14:20:10 ]
pi_211201369
quote:

[..]
Oorlogshoeheid in het westen, waardoor steun snel gaat afnemen.
Ik denk dat het hier al misgaat. Ik heb hier letterlijk gisteren een linkje gegeven naar de Bunderwehr dat financile support tot 2032 bastligt.

quote:
Levering van oud USSR spul uit het oostblok stopt, omdat het inmiddels allemaal aan Oekrane is gegeven. Idem met veel afgeschreven wapensystemen.
Jij ziet dit al een nadeel, ik als een voordeel. We moeten de Oekrainers niet in die doodskisten op wielen laten vechten.

De Europese defensieindustrie is aan het groeien, zie bijv. uitspraken van Rheinmetal, of Saab, BAE Systems, etc.

quote:
Dit is speculatie, en hier kunnen we dus niks mee.
"Ik denk dat Biden gaat winnen."
Wat nu? Discussie gesloten.

quote:
Misschien komen er verkiezingen aan.
Die Zelensky mogelijk gaat verliezen
Waarna mogelijk andere dingen gebeuren.

Waarom zo speculeren?
quote:

Ik denk dat dit de kern van het hele feitenvrije "rusland kan niet verliezen" argument is.

- rusland is niet de USSR.
- rusland heeft geen lend lease van de VS
- rusland heeft geen bindende ideologie
- rusland heeft hun productie niet opgevoerd (zie russische budget cijfers tig keer gepost hier, of zie Perun of Covert Cabal)
- rusland is geen stabiel land (4+ maanden terug bijna burgeroorlog)
- rusland vecht niet samen met de halve wereld tegen Duitsland
- oorlogen worden niet gewonnen door wie de meeste mannetjes heeft (zie: Afghanistan, Vietnam)

quote:
Nee.

En je zegt elders dat er geen verzet in de bezette gebieden is.
Letterlijk 14 uur geleden is een rus opgeblazen in Kherson oblast.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 05-11-2023 14:21:05 ]
pi_211201431
twitter

Ik geloof zonder meer dat dat vervelend vechten is.
pi_211201545
Poetin wil wel bemiddelen in Midden-Oosten, maar conflict kan ook Rusland raken
https://nos.nl/l/2496712
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211201555
twitter

Mmmkay. Dus je krijgt de training, daarna mag je bepalen of je er wat mee wil doen? Met een beetje peerpressure uiteraard.

of begrijp ik dit verkeerd?
pi_211201563
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:34 schreef Aether het volgende:
Lolbroek.
pi_211201612
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:34 schreef Aether het volgende:
Nobelprijs voor Vrede dit dat _O_

:')
pi_211201645
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de kern van het hele feitenvrije "rusland kan niet verliezen" argument is.

- rusland is niet de USSR.
- rusland heeft geen lend lease van de VS
- rusland heeft geen bindende ideologie
- rusland heeft hun productie niet opgevoerd (zie russische budget cijfers tig keer gepost hier, of zie Perun of Covert Cabal)
- rusland is geen stabiel land (4+ maanden terug bijna burgeroorlog)
- rusland vecht niet samen met de halve wereld tegen Duitsland
- oorlogen worden niet gewonnen door wie de meeste mannetjes heeft (zie: Afghanistan, Vietnam)[/url].
Ook het argument van "Rusland heeft een onbeperkte stroom aan soldaten" gaat niet echt op.
Stel dat Rusland idd overgaat op totale mobilatie (alle 18-45 jarigen inzetten). Dan nog kan Oekraine dit counteren als je er de 1 op 3 vuistregel op hanteert. Hebben beiden landen uiteindelijk geen 18-45 jarigen meer, dus ik geef het weinig kans :)

Dusja dat hele oh Rusland is zo onverslaanbaar met haar 120 miljoen inwoners (vs Oekraine met 40 miljoen) is nogal overrated.
  zondag 5 november 2023 @ 14:46:49 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211201699
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ook het argument van "Rusland heeft een onbeperkte stroom aan soldaten" gaat niet echt op.
Stel dat Rusland idd overgaat op totale mobilatie (alle 18-45 jarigen inzetten). Dan nog kan Oekraine dit counteren als je er de 1 op 3 vuistregel op hanteert. Hebben beiden landen uiteindelijk geen 18-45 jarigen meer, dus ik geef het weinig kans :)

Dusja dat hele oh Rusland is zo onverslaanbaar met haar 120 miljoen inwoners (vs Oekraine met 40 miljoen) is nogal overrated.
De soldaten die door Poetin naar het front worden gestuurd zijn niet van geweldige kwaliteit , de meesten weten alleen hoe huisgestookte wodka smaakt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')