abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:05:07 #251
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175542
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 00:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit slaat echt helemaal nergens op. Waarop baseer je dit? De Palestijnen waren voornamelijk een nomadisch volk. Israël heeft in dat gebied binnen enkele decennia een moderne, bloeiende staat gerealiseerd. Kijk ook eens wat wij hier zelf hebben gerealiseerd, ondanks dat we blijkbaar niet zo vindingrijk zijn in ons verwende landje.

En "als China al van woestijn een vruchtbare wereld kan maken"? Wat bedoel je hier in hemelsnaam mee? Iets als "als China dat al kan, dan kan iedereen het" of iets dergelijks? De Chinese beschaving, vooruitgang en wetenschap gaat al meer dan 5.000 jaar terug.
Beetje te kort door de bocht dit, Wat China met de Gobi desert aan het doen is dat is stuk voor stuk beplanten. En dat werkt, ook voor het klimaat eromheen. Dit zou in principe overal kunnen. Maar dat is een heel ander vraagstuk.

En wat de Palestijnen betreft? Oh ze waren Nomadisch? Maar ze konden de laatste jaren nergens heen toch? Dus hebben ze zich aangepast. Echt, gaan deze 2 volken ooit nog naast elkaar leven door wat terrorisme gedaan heeft? Of ga je samen werken als internationale gemeenschap en ga je een echte oplossing vinden?
Lach met een schone bips
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:06:14 #252
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175546
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Er is al decennia internationale hulp. En nee, ze hebben er niets van gemaakt.
Behalve Gaza onder de grond zo ongeveer even groot gemaakt als boven de grond.

Ik vraag me serieus af of Gaza straks nog wel bestaat.
Blijft een verschil waar het geld in de zakken gestoken is... Terroristen of bevolking die nooit bij dat geld konden.
Lach met een schone bips
pi_211175549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 00:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En ja, ben wel voor internationale hulp daarvoor :)
Er was al jarenlang hulp.
Hamas aan het gas graag.
pi_211175559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 00:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je post onzin. Mascara flodder? Kom op, je kunt toch wel iets beters verzinnen?!
Doe keer lief tegen mij.
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:10:44 #255
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Er was al jarenlang hulp.
Hamas aan het gas graag.
Geloof dat iedereen het wel eens is over Hamas, maar gezien het verleden is in deze discussie het aan het gas niet echt gepast. Maar het is laat
Lach met een schone bips
pi_211175566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:10 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Doe keer lief tegen mij.
:*
pi_211175569
:* is toch lief? Tenzij sarcasme :7
pi_211175570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:11 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
:*
<3
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:14:34 #259
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211175574
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:05 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Beetje te kort door de bocht dit, Wat China met de Gobi desert aan het doen is dat is stuk voor stuk beplanten. En dat werkt, ook voor het klimaat eromheen. Dit zou in principe overal kunnen. Maar dat is een heel ander vraagstuk.
Exact dus wat Israël eigenhandig binnen enkele decennia heeft gedaan door innovatie: stukken woestijn omtoveren in vruchtbare landbouwgrond. Iets dat die, volgens jou, ontzettend vindingrijke Palestijnen niet op die wijze hebben gerealiseerd in al die eeuwen daarvoor.

quote:
En wat de Palestijnen betreft? Oh ze waren Nomadisch? Maar ze konden de laatste jaren nergens heen toch? Dus hebben ze zich aangepast. Echt, gaan deze 2 volken ooit nog naast elkaar leven door wat terrorisme gedaan heeft? Of ga je samen werken als internationale gemeenschap en ga je een echte oplossing vinden?
Waaruit blijkt nu precies die ontzettende vindingrijkheid, veel groter dan die van ons? Want dat is waar het over ging. Wat heeft dat allemaal voortgebracht in de afgelopen eeuwen?
pi_211175578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:10 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Geloof dat iedereen het wel eens is over Hamas, maar gezien het verleden is in deze discussie het aan het gas niet echt gepast. Maar het is laat
Hamas aan het gas? Ik heb deze opmerking doelbewust gemaakt.

Verder gaan we er niet meer uitkomen. Je hebt net als mij dezelfde denkbeelden: iedereen is blij, overal moet er vrede zijn. Bloemetjes.

Maar ik realiseer me wel dat dit nooit gaat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2023 01:17:31 ]
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 01:16:14 #261
236264 crew  capricia
pi_211175581
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Blijft een verschil waar het geld in de zakken gestoken is... Terroristen of bevolking die nooit bij dat geld konden.
Ik ga iets heel gewaagds zeggen...

Ik denk dat Hamas ook uit gewone Palestijnen bestaat. :o

'Mama, ik heb 10 Israeli's vermoord.' 'Goed zo jongen, je bent de trots van onze familie'

Dit gaat niet meer goed komen. Ook niet met nog meer geld naar Gaza.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:21:39 #262
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Exact dus wat Israël eigenhandig binnen enkele decennia heeft gedaan door innovatie: stukken woestijn omtoveren in vruchtbare landbouwgrond. Iets dat die, volgens jou, ontzettend vindingrijke Palestijnen niet op die wijze hebben gerealiseerd in al die eeuwen daarvoor.
[..]
Waaruit blijkt nu precies die ontzettende vindingrijkheid, veel groter dan die van ons? Want dat is waar het over ging. Wat heeft dat allemaal voortgebracht in de afgelopen eeuwen?
Je verdraaid het wel een beetje, gezien de Palestijnen niet echt heel veel ruimte meer kregen. En ook minder hulp dan de Israëlisch kregen toen ze daar gesetteld werden. Nogmaals, ik zie die aanval van Hamas als compleet fout, en snap de vergeldingen. Maar gaan ze hierna in vrede leven de Palestijnen en Israël? Dat vraag ik me wel af, zo veel haat. Hey maar ik ben maar een domme boer met een mening. Israël heeft ooit het land gekregen, waarom het Palestijnse volk niet uiteraard zonder het juk van terroristische groepen?
Lach met een schone bips
pi_211175611
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2023 00:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt me een heel bijzonder land, Palestina. Jou boeit het geen zak waar Palestina ligt. Kan net zo goed in de woestijn in Egypte zijn.
Een ander denkt dat iedereen het wel begrijpt.
[..]
Is dat land überhaupt ergens vastgelegd? Wat de grenzen zijn?
Volgens mij houdt men dan de grenzen van 1967 aan met afspeaken gemaakt in de Oslo akkoorden.
Maar dat is meer dan vijftig jaar geleden en het is, als de wil er überhaupt al zou zijn, totaal onrealistisch om naar die grenzen terug te keren. Het is zoals alles daar ‘complex’
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:23:46 #264
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175613
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga iets heel gewaagds zeggen...

Ik denk dat Hamas ook uit gewone Palestijnen bestaat. :o

'Mama, ik heb 10 Israeli's vermoord.' 'Goed zo jongen, je bent de trots van onze familie'

Dit gaat niet meer goed komen. Ook niet met nog meer geld naar Gaza.
Met deze opmerking sluit ik echt iedere discussie vanavond. Dit is echt beneden alle peil. Sorry! Niet iedereen is een terrorist.
Lach met een schone bips
pi_211175617
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
[..]
Sterker nog, ze waren zo vindingrijk dat ze 2000 jaar oude zaden van een uitgestorven historische palm weer tot leven hebben gebracht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Judean_date_palm
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 01:25:27 #266
236264 crew  capricia
pi_211175620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:23 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Met deze opmerking sluit ik echt iedere discussie vanavond. Dit is echt beneden alle peil. Sorry! Niet iedereen is een terrorist.
Dat zeg ik dan ook niet. Mooie frame wel.

Overigens is dat stukje wel gezegd door een Palestijnse 'strijder'.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 03-11-2023 01:31:05 ]
- Goethe, “Faust”
pi_211175625
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:23 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dit is letterlijk zo gezegd. Kun jij je afsluiten voor de discussie maar dat maakt het niet minder echt wat daar is gebeurd op 7 oktober.
pi_211175630
Voor mij is dit trouwens een hamasstrijder. Geen gewone Palestijn.
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:32:31 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211175635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:21 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je verdraaid het wel een beetje, gezien de Palestijnen niet echt heel veel ruimte meer kregen. En ook minder hulp dan de Israëlisch kregen toen ze daar gesetteld werden. Nogmaals, ik zie die aanval van Hamas als compleet fout, en snap de vergeldingen. Maar gaan ze hierna in vrede leven de Palestijnen en Israël? Dat vraag ik me wel af, zo veel haat. Hey maar ik ben maar een domme boer met een mening. Israël heeft ooit het land gekregen, waarom het Palestijnse volk niet uiteraard zonder het juk van terroristische groepen?
Hoe en van wie hebben ze dat land gekregen volgens jou? Uiteraard hoop ik net als jij dat ze gewoon in vrede naast elkaar kunnen leven. Zoals ik dat voor ieder mens hoop.

Maar het ging puur over die vindingrijkheid waar jij het over had. Wat heeft dat allemaal gerealiseerd en opgeleverd? De wereld en die gebieden daar bestaan niet sinds 1948, het is niet zo dat men daarvoor een rijk, vruchtbaar gebied had gerealiseerd.
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:33:51 #270
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:28 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dit is letterlijk zo gezegd. Kun jij je afsluiten voor de discussie maar dat maakt het niet minder echt wat daar is gebeurd op 7 oktober.
Wat er op die dag gebeurt is dat is een non discussie, iedereen die dat weigert te geloven is gek. Maar nog immer is niet iedere Palestijn ook slecht. Ik blijf mij vasthouden aan de goedheid van de mens. In ieder geval het merendeel van de mens.
Lach met een schone bips
pi_211175641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 00:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat interessant is, is wat de vraagstelling is. Want 8% "gaat niet ver genoeg" + 35% "is proportioneel" = minimaal 43% "het is gerechtvaardigd". 41% zegt dat het te ver gaat. De overige 16% is dan wellicht "geen mening".

Als 43% minimaal van mening is dat de acties gerechtvaardigd zijn, gaat het erom wat de vraagstelling is bij die burgerslachtoffers. Het lijkt me logisch dat een meerderheid geen voorstander is van burgerslachtoffers. Maar ik neem aan dat die 43% die aangeeft dat de acties gerechtvaardigd zijn, ook wel begrijpen dat het helaas vrijwel onmogelijk is zonder burgerslachtoffers te maken.
Ik neem aan dat de 41% 'de acties gaan te ver' kiezers ook voor 'niet gerechtvaardigd bij burgerslachtoffers' kiezen. Dan houd je nog 20% 'niet gerechtvaardigd' over. Zelfs als alle 16% van de 'geen mening' stemmers ook voor 'niet gerechtvaardigd bij burgerslachtoffers' gekozen hebben, dan houd je dus minstens 4% over die zowel op 'De Israëlische militaire acties met burgerslachtoffers zijn niet gerechtvaardigd' als op 'de Israëlische militaire actie is passend' gestemd hebben.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 01:34:23 #272
236264 crew  capricia
pi_211175642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Voor mij is dit trouwens een hamasstrijder. Geen gewone Palestijn.
Ik denk dat die terroristen op 7 oktober hoofdzakelijk Palestijnen waren.
Ik denk niet dat alle Palestijnen terroristen zijn.

En het lijkt me trouwens heel moeilijk om dat onderscheid als IDF te maken.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:34:28 #273
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211175643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe en van wie hebben ze dat land gekregen volgens jou? Uiteraard hoop ik net als jij dat ze gewoon in vrede naast elkaar kunnen leven. Zoals ik dat voor ieder mens hoop.

Maar het ging puur over die vindingrijkheid waar jij het over had. Wat heeft dat allemaal gerealiseerd en opgeleverd? De wereld en die gebieden daar bestaan niet sinds 1948, het is niet zo dat men daarvoor een rijk, vruchtbaar gebied had gerealiseerd.
Iets met ook weinig kansen....
Lach met een schone bips
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:36:33 #274
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211175648
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Iets met ook weinig kansen....
Te weinig kansen?
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 01:37:23 #275
236264 crew  capricia
pi_211175649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 01:33 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wat er op die dag gebeurt is dat is een non discussie, iedereen die dat weigert te geloven is gek. Maar nog immer is niet iedere Palestijn ook slecht. Ik blijf mij vasthouden aan de goedheid van de mens. In ieder geval het merendeel van de mens.
Dus je las mijn post verkeerd?
Die je 'beneden alle peil' vond.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')