abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2023 @ 20:11:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160417
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

woensdag 1 november 2023 @ 20:11:32 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160433
quote:
wtf
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:12:38 #4
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211160443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
@:Slayage lees je mee?
Als Isral zich aan dat mooie lijstje van "democratische Westerse landen" wil toevoegen, met landen zoals Syri, Yemen en Myanmar moeten ze dat vooral zelf weten.

Alleen moeten ze dan wel stoppen met doen alsof ze ook maar een ene fuck geven om mensenlevens buiten Isral.

Dat is een verschil wat men niet lijkt te begrijpen of te willen begrijpen. Ik verwacht van een land die zich zo superieur voordoet wel wat meer dan een holbewoner van een Hamas. Net als dat ik in Nederland verwacht dat een verdachte opgepakt wordt zonder dat een bom op een complete wijk wordt gedonderd omdat daar een crimineel woont.
pi_211160463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je lijkt Slayage wel :P
Er komt overigens een remake van Highlander met Henry Cavill :7

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211160482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:45 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk was er eerder een rechtzaak over de slogan.. dan vraag je je af wat de Isral wappies in de tweede kamer moeilijk zaten te doen afgelopen week :?

Halsema heeft aan het Openbaar Ministerie gevraagd om te onderzoeken of de leus strafbaar is. In 2021 oordeelde het OM dat dat niet zo was. Dat jaar kwam het tot een rechtszaak nadat een activist ‘From the river to the sea’ had geroepen tijdens een demonstratie. De rechter oordeelde toen dat de uitspraak niet strafbaar is (onder meer vanwege vrijheid van meningsuiting) en het Hof in Amsterdam kwam afgelopen zomer tot dezelfde conclusie.

[ twitter ]
Die tweet ook :'). Dit is zo'n vermoeiende man. Na de slachtpartijen van 7 oktober in het zuiden van Isral, was BIJ1 aan het juichen, want de brute slachtpartijen van Hamas dat was gewoon 'verzet' en 'dekolonisatie'.

Vervolgens is het sinds dat Isral aan het proberen is Hamas uit te schakelen, aan n stuk door jammeren over zogenaamde genocide terwijl ze zelf met allerlei slogans en oneliners LETTERLIJK oproepen tot genocide.

🤡🤡🤡

Hopelijk verdwijnt deze bespottelijke partij uit de Tweede Kamer na de komende verkiezingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 november 2023 @ 20:15:12 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 20:15:33 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211160488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als Isral zich aan dat mooie lijstje van "democratische Westerse landen" wil toevoegen, met landen zoals Syri, Yemen en Myanmar moeten ze dat vooral zelf weten.

Alleen moeten ze dan wel stoppen met doen alsof ze ook maar een ene fuck geven om mensenlevens buiten Isral.

Dat is een verschil wat men niet lijkt te begrijpen of te willen begrijpen. Ik verwacht van een land die zich zo superieur voordoet wel wat meer dan een holbewoner van een Hamas. Net als dat ik in Nederland verwacht dat een verdachte opgepakt wordt zonder dat een bom op een complete wijk wordt gedonderd omdat daar een crimineel woont.
Isral is dan ook geen Westers land.
pi_211160489
quote:

[..]

dat is ook de reden dat ze preciesie aanvallen uitvoeren. Gisteren hoorde ik datca 9% van de oppervlakte van texel gebombardeerd is. Best netjes voor 3 weken bombarderen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:15:51 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211160490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er komt overigens een remake van Highlander met Henry Cavill :7

Zolang Michael Ironside O+ een gastrol krijgt vind ik alles best
  woensdag 1 november 2023 @ 20:16:15 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160498
quote:
Wou het het posten, ziek gewoon. Wat heeft die jongen te maken met de situatie in Gaza, vervolgd om zijn afkomst, walgelijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211160501
quote:

[..]

Die crimineel komt je dan wel iedere maand even gezellig flamberen na het verkrachten.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:18:12 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 20:18:22 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211160528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is ook de reden dat ze preciesie aanvallen uitvoeren. Gisteren hoorde ik datca 9% van de oppervlakte van texel gebombardeerd is. Best netjes voor 3 weken bombarderen...
Ja totdat je beseft dat dat n woning per huizenblok is en je door schouderhoog puin en lichaamsdelen moet waden als je een boodschapje moet doen.

Maar relatief gezien is het een vrij lakse poging als de intentie genocide zou zijn, ja.
pi_211160532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wou het het posten, ziek gewoon. Wat heeft die jongen te maken met de situatie in Gaza, vervolgd om zijn afkomst, walgelijk.
We weten helaas toch dat het in genoeg gevallen veel verder gaat dan 'opkomen voor de Palestijnen'. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211160545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja totdat je beseft dat dat n woning per huizenblok is en je door schouderhoog puin en lichaamsdelen moet waden als je een boodschapje moet doen.

Maar relatief gezien is het een vrij lakse poging als de intentie genocide zou zijn, ja.
ook dan valt het reuze mee en bombardeert israel heel precies.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:19:25 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 20:19:25 #19
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160547
quote:
dit is zo afschuwelijk... gewoon in de westerse wereld... echt hoor, schaam je
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 1 november 2023 @ 20:20:11 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211160560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De uitspraak "that comes with the territory" is hier zo van toepassing.
pi_211160561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zolang Michael Ironside O+ een gastrol krijgt vind ik alles best
Fuckin hell. Die speelt er ook in :D Moet hem maar weer een keer checken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 20:20:23 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211160563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Meestal worden gezichten geblurred maar vandaag niet?
[ afbeelding ]
Nope, blijkbaar niet als ze eenmaal gesneuveld zijn want volgens mij is het voor hun veiligheid.

twitter
  woensdag 1 november 2023 @ 20:21:05 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211160572
quote:
13s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten helaas toch dat het in genoeg gevallen veel verder gaat dan 'opkomen voor de Palestijnen'. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van.
Het is gewoon anti-westen en pro-islam en de opmars naar de sharia etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211160588
What could go wrong? Of is dat juist de bedoeling?

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 20:24:02 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:24:12 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211160615
quote:
En ze vinden zichzelf zo moreel superieur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:25:14 #27
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211160633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:21 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Blijven porren totdat het daar ook uit de hand loopt en dan zeggen " zie je wel".

Beetje als een irritant jongetje de vinger net voor iemands ogen houden en roepen "ik raak je toch niet aan ik raak je toch niet aan". Totdat je een klap op je bek krijgt .....
pi_211160654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Blijven porren totdat het daar ook uit de hand loopt en dan zeggen " zie je wel".

Beetje als een irritant jongetje de vinger net voor iemands ogen houden en roepen "ik raak je toch niet aan ik raak je toch niet aan". Totdat je een klap op je bek krijgt .....
en dan ontdek je waarom er geport wordt en dan word je wakker
  woensdag 1 november 2023 @ 20:26:49 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211160655
quote:
Komt allemaal heel intelligent over :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:26:54 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211160657
quote:

[..]

Ach, dan kan je nog zeggen dat ze het dik verdiend hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211160662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ook dan valt het reuze mee en bombardeert israel heel precies.
Niet om te kutten, maar hoe zeker weten we dat? Dat Isralische leger had tot 7 okt jl een reputatie van mythische proporties alleen klopt dat wel?

Als ze gisteren in het vluchtelingenkamp om een commandant uit te schakelen serieus 6 bommen tegelijk nodig hadden en daarmee een groot gedeelte van de woonwijk wegvaagde, dan kan je je toch afvragen hoe precies ze zijn of hoe goed hun informatie is
pi_211160664
In Engeland blijven pro-Palestijnse aanhangers muizen los laten in McDonald’s filialen, gekke lui.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:27:29 #33
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En ze vinden zichzelf zo moreel superieur.
ja maar dat voelt ook wel lekker ook hoor
  woensdag 1 november 2023 @ 20:28:03 #34
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160674
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef Mylene het volgende:
In Engeland blijven pro-Palestijnse aanhangers muizen los laten in McDonald’s filialen, gekke lui.
ik heb medelijden met die muizen
  woensdag 1 november 2023 @ 20:28:15 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211160678
Lekker bezig.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211160687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef Mylene het volgende:
Whut?? En het idee erachter is?
Lach met een schone bips
pi_211160690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:21 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ze delen daar al wekenlang wapens uit aan al zwaarbewapende kolonisten. Gewoon onderdeel van het plan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211160697
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet om te kutten, maar hoe zeker weten we dat? Dat Isralische leger had tot 7 okt jl een reputatie van mythische proporties alleen klopt dat wel?

Als ze gisteren in het vluchtelingenkamp om een commandant uit te schakelen serieus 6 bommen tegelijk nodig hadden en daarmee een groot gedeelte van de woonwijk wegvaagde, dan kan je je toch afvragen hoe precies ze zijn of hoe goed hun informatie is
ik wet dat net zo zeker zoals jij je 2de alinea zeker weet.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:29:40 #39
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Whut?? En het idee erachter is?
dat dierenmishandeling tof is ofzo,
  woensdag 1 november 2023 @ 20:30:24 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160724
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hoop niet dat ze die kaas te vreten krijgen......
Lach met een schone bips
  woensdag 1 november 2023 @ 20:32:42 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211160735
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Het enige lichtpuntje dat ik kan zien is dat ik hoop dat "bedrijven" zich gewoon weer beperken tot me hun waar aan te smeren, ik hoef niet van een ijsmerk, een frisdrank of een BH to horen wat ik over de situatie in Gaza moet denken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211160743
quote:

[..]

Could be. Dit is een regering met mensen die door Israelis worden omschreven als Nazis. En ze zaten al voor 7 oktober te fantaseren op een tweede nakba. Dit is een uitgelezen kans om hun dromen waar te maken nu met de Amerikanen die Isral volledig vrijspel geven inclusief wapenleveranties, propaganda steun en diplomatieke bescherming.
-Rabia Al-Basri
pi_211160755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
Could be. Dit is een regering met mensen die door Israelis worden omschreven als Nazis. En ze zaten al voor 7 oktober te fantaseren op een tweede nakba. Dit is een uitgelezen kans om hun dromen waar te maken nu met de Amerikanen die Isral volledig vrijspel geven inclusief wapenleveranties, propaganda steun en diplomatieke bescherming.
Eerder alle aandacht gaat naar Gaza, lekker versneld mensen vermoorden en landje pikken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211160756
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze delen daar al wekenlang wapens uit aan al zwaarbewapende kolonisten. Gewoon onderdeel van het plan.
Ben gvir inderdaad. Hij is 1 van de gasten die ook als nazi worden omschreven.
-Rabia Al-Basri
pi_211160774
Goed artikel, vooral Pogroms alinea.

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211160816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik wet dat net zo zeker zoals jij je 2de alinea zeker weet.
Dat is niet zo fraai want ik weet niks zeker
pi_211160832
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is niet zo fraai want ik weet niks zeker
dat had ik al uit je reactie gehaald :)

maar in oorlog is er proportionaliteit, dat wil zeggen daty het miiltaire gewin in proportie moet zijn met de nevenschade. Een commandant uitschakelen heeft een groter militair gewin dan een hamas pleb, dus de nevenschade mag ook groter zijn.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:43:18 #51
38496 Perrin
pi_211160877
Ah kijk was dus idd een mijn-ruimende mortiergranaat:
twitter
pi_211160948
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat had ik al uit je reactie gehaald :)

maar in oorlog is er proportionaliteit, dat wil zeggen daty het miiltaire gewin in proportie moet zijn met de nevenschade. Een commandant uitschakelen heeft een groter militair gewin dan een hamas pleb, dus de nevenschade mag ook groter zijn.
Ik vraag me af hoe zeker IDF iets zeker weet. We gaan er nu vanuit dat bij alles wat IDF doet er een plan en afgewogen beslissing zit. Dat acties gebaseerd zijn op hoogwaardige informatie.

7 okt liet zien dat IDF helemaal niks doorhad. Gewoon niks. Niks in de lucht en niks bij de hekken en tunnels. Het duurde in het uiterste geval zelfs meer dan een halve dag voordat IDF burgers kon redden.

Die superieure IDF zou nu in Gaza geen fouten maken en op detail niveau hele flats neerhalen omdat ze weten dat een Hamas lid koos om in zijn kwetsbare flat te wachten op 7 maagden in plaats van in een veilige tunnel.

Die kritiekloze benadering, die stelligheid verbaast me.
pi_211160960
Islamofobie is de olifant in de kamer

Lachwekkend en wederom vol in de slachtofferrol. :')
pi_211160982
Interview met de guy die ontslag heeft genomen bij de vn. Hij geeft aan dat het lastigste onderdeel van het bewijzen van genocide de intentie tot genocide is en dat de Isralische officials en militairen sinds dag 1 hun intentie expliciet hebben verwoord en blijven verwoorden. Hij gaat bv ook in op de woorden van die Schotse voorlichter van het IDF tijdens dat interview met wolf blitzer. Hij zegt zoiets als "tja we hadden ze gezegd dat ze weg moesten" maw suggererend dat die oproep het IDF van elk blaam ontheft.

-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 20:51:31 #55
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:48 schreef Tekaschi het volgende:
Islamofobie is de olifant in de kamer

Lachwekkend en wederom vol in de slachtofferrol. :')
how to make this about me 101 :')

opzichtige clowneske bende _O-
pi_211161027
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211161082
Was in de veronderstelling dat de VAE op dezelfde lijn zat als Saudi Arabi. Toch niet?

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211161087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:53 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Stukje net verschenen op de Volkskrant website hierover

https://www.volkskrant.nl(...)lingenkamp~b30c1254/
pi_211161144
twitter
pi_211161193
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:53 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Hoezo wordt dit een vluchtelingenkamp genoemd?
Heb nog nooit een vluchtelingenkamp gezien dat bestaat uit flats met ondergrondse tunnels en wapenopslag.

Maar wel netjes van Isral dat ze al een paar weken lang hebben geroeptoeterd dat je daar het best uit de buurt moest blijven, hopelijk zijn de niet-Hamas-aanhangers uit dat gebied allemaal op tijd vertrokken.
  woensdag 1 november 2023 @ 21:08:28 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211161214
Likoed parlement lid be like

De vertoning van de "film".
Dezelfde ongecensureerde film waaraan journalisten al zijn blootgesteld.
Vandaag was het de beurt aan de leden van de Knesset.
De Knesset-arts staat buiten de zaal en biedt kalmerende middelen aan voordat hij gaat kijken.
Ik heb nog nooit zo'n pil geslikt.
Vandaag nam ik zonder er twee keer over na te denken.
Amir Ohana zegt een paar woorden vr de vertoning en waarschuwt ons vooral om geen concrete informatie uit de film prijs te geven.
Ik hield het vijf minuten vol in de hal.
Toen rende ik huilend en trillend weg.
Ja, een kalmeringsmiddel, geen kalmeringsmiddel - ik schrijf u de volgende woorden uit een angstaanval die ik nog nooit eerder heb meegemaakt:
Heb geen hekel aan elkaar.
De monsters haten je genoeg.
Haat de vijand.
Haat de monsters.
Elk spoor van intern gekibbel is een waanzinnig stomme verspilling van energie.
Investeer deze energie in n ding;
Het wegvagen van heel Gaza van de aardbodem.
Dat de Gazaanse monsters naar het zuidelijke hek zullen vliegen en zullen proberen Egyptisch grondgebied binnen te dringen.
anders zullen ze sterven.
En hun dood is slecht.
Gaza moet worden uitgeroeid.
En vuur en rook op de hoofden van de nazi’s in Judea en Samaria.
Haron is ook een Jood die de aarde van de wereld zal doen schudden.
Hier is een wraakzuchtige en wrede IDF nodig.
Alles minder is immoreel.
Gewoon onethisch.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211161222
@sp3c wakker? nu ik een keer weer wakker ben.
  woensdag 1 november 2023 @ 21:09:50 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 woensdag 1 november 2023 @ 21:11:46 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211161246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
hmmm 🤔
[ twitter ]
'What did Hamas ever do to us?'
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 november 2023 @ 21:12:32 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 21:14:38 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211161274
twitter

We hebben eigenlijk wel een grond offensief nu
pi_211161276
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:07 schreef Rollo het volgende:

[..]
Hoezo wordt dit een vluchtelingenkamp genoemd?
Heb nog nooit een vluchtelingenkamp gezien dat bestaat uit flats met ondergrondse tunnels en wapenopslag.

Maar wel netjes van Isral dat ze al een paar weken lang hebben geroeptoeterd dat je daar het best uit de buurt moest blijven, hopelijk zijn de niet-Hamas-aanhangers uit dat gebied allemaal op tijd vertrokken.
Feitelijk is Gaza n groot vluchtelingenkamp, er wonen namelijk alleen maar vluchtelingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 21:16:04 #69
38496 Perrin
pi_211161288
twitter
pi_211161293
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:09 schreef Slayage het volgende:
Likoed parlement lid be like

De vertoning van de "film".
Dezelfde ongecensureerde film waaraan journalisten al zijn blootgesteld.
Vandaag was het de beurt aan de leden van de Knesset.
De Knesset-arts staat buiten de zaal en biedt kalmerende middelen aan voordat hij gaat kijken.
Ik heb nog nooit zo'n pil geslikt.
Vandaag nam ik zonder er twee keer over na te denken.
Amir Ohana zegt een paar woorden vr de vertoning en waarschuwt ons vooral om geen concrete informatie uit de film prijs te geven.
Ik hield het vijf minuten vol in de hal.
Toen rende ik huilend en trillend weg.
Ja, een kalmeringsmiddel, geen kalmeringsmiddel - ik schrijf u de volgende woorden uit een angstaanval die ik nog nooit eerder heb meegemaakt:
Heb geen hekel aan elkaar.
De monsters haten je genoeg.
Haat de vijand.
Haat de monsters.
Elk spoor van intern gekibbel is een waanzinnig stomme verspilling van energie.
Investeer deze energie in n ding;
Het wegvagen van heel Gaza van de aardbodem.
Dat de Gazaanse monsters naar het zuidelijke hek zullen vliegen en zullen proberen Egyptisch grondgebied binnen te dringen.
anders zullen ze sterven.
En hun dood is slecht.
Gaza moet worden uitgeroeid.
En vuur en rook op de hoofden van de nazi’s in Judea en Samaria.
Haron is ook een Jood die de aarde van de wereld zal doen schudden.
Hier is een wraakzuchtige en wrede IDF nodig.
Alles minder is immoreel.
Gewoon onethisch.

[ twitter ]
Dit staat er dus echt.

Een parlementslid dat het nodig vindt om Gaza weg te vagen/uit te roeien.

Dit is genocidale taal.
  woensdag 1 november 2023 @ 21:17:26 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211161300
Voor zover ik weet was haar rol in het leger als fitness instructeur. Lekker veilig en heel ver weg van het vechten.
Oude foto van toen ze 18 was
twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 21:21:46 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211161349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:16 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Wel sterk materiaal in discussies met mensen die de oogkleppen op willen houden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211161362
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dit staat er dus echt.

Dit is genocidale taal.
Oh maar wat is de bron van dit gezwets? Alles wat die pipo plaatst is propaganda, je bent niet zwakzinnig denk ik..dus neem niet al die shit klakkeloos over.
pi_211161380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Oh maar wat is de bron van dit gezwets? Alles wat die pipo plaatst is propaganda, je bent niet zwakzinnig denk ik..dus neem niet al die shit klakkeloos over.
Die bron is het parlementslid zelf, door Google Translate gehaald.
  woensdag 1 november 2023 @ 21:24:46 #75
38496 Perrin
pi_211161398
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wel sterk materiaal in discussies met mensen die de oogkleppen op willen houden.
Voor iedereen die denkt dat er ergens een middenweg te vinden is met deze terroristen.
pi_211161436
Biden had zijn Isralische propaganda petje opgedaan en flapte totale quatsch uit. Goed dat veel media dat benoemen. Inclusief de Washington Post.

"The president appeared to show excessive skepticism when he commented that he had “no confidence” in the health ministry’s figures and that he “had no notion that the Palestinians are telling the truth” about the death toll. The Gaza Health Ministry has had a pretty good track record with its death estimates over the years, notwithstanding that it is part of the Hamas-run government, and Biden is in a position to know that.

The president could have noted that, based on previous Israel-Hamas wars, about one-third of deaths were likely to be combatants. But he swept away all the numbers as not credible. That’s his opinion — but it’s remarkably uninformed by history and precedent."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211161464
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Voor zover ik weet was haar rol in het leger als fitness instructeur. Lekker veilig en heel ver weg van het vechten.
Oude foto van toen ze 18 was
[ twitter ]
Zijn er vrouwelijke gevechtstroepen bij het IDF?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 21:34:54 #78
38496 Perrin
pi_211161510
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
1 op de 6

bron
pi_211161516
quote:

[..]
Dit staat er dus echt.

Dit is genocidale taal.
Ja, ze moet een voorbeeld nemen aan Hamas, in hun Palestina mogen Joden vrij wonen, geen pogrom’s tegen hen zoals dat gebeurde in de geschiedenis van het Midden-Oosten, zoals Farhud in Irak.
pi_211161530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zag in verleden best vaak plaatjes voorbij komen met Isralische dames met gun paraat.
Lach met een schone bips
pi_211161542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:35 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ja, ze moet een voorbeeld nemen aan Hamas, in hun Palestina mogen Joden vrij wonen, geen pogrom’s tegen hen zoals dat gebeurde in de geschiedenis van het Midden-Oosten, zoals Farhud in Irak.
Ze moet juist helemaal geen voorbeeld nemen aan Hamas, want die zijn sowieso op genocide uit.
  woensdag 1 november 2023 @ 21:37:50 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211161546
https://www.ad.nl/buitenl(...)-slaapplek~a9511475/

Ze staan dus in contact met MinBuZa en hopen aan de beurt te komen maar het is chaos. Ouders van deze Nederlandse Gazaan zijn in de 80 dus dat moet niet te lang duren :X
pi_211161557
quote:
From the river to the sea, Israel will forever be!

🇮🇱
  Overall beste user 2022 woensdag 1 november 2023 @ 21:41:30 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211161593
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Feitelijk is Gaza n groot vluchtelingenkamp, er wonen namelijk alleen maar vluchtelingen.
Nee hoor, de filistijnen uit de bijbel woonden daar al. Het is altijd bewoond geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211161605
quote:

[..]
Dit staat er dus echt.

Dit is genocidale taal.
Dit gaat non stop door vanuit alle lagen van de Isralische samenleving. Deze video ontleedt de bijbel referentie laatst van Netanyahu "gedenk wat amalek u heeft aangedaan", Saulus, Gods opdracht voor het uitroeien van de amalakieten, inclusief vrouwen, kinderen en zelfs ezels, hoe Netanyahu de IDF helden in deze context framet.
Hij citeert ook een stuk van laying down the sword van Philip Jenkins over hoe ook christenen traditioneel deze bijbelse versen gebruikt om hun vijand of het nou katholieken of protestanten waren te bestrijden. Schijnt dat de christenen "amalakieten" en "kanaanieten" als verwensing gebruikten om Christenen van een andere leest zwart te maken en uit te roeien. Vergeet niet dat Netanyahu ook de evangelicals in Amerika bedient met dit soort bijbel citaten. Zij weten precies wat hij bedoelt wanner hij het over amalek heeft.

-Rabia Al-Basri
pi_211161617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor, de filistijnen uit de bijbel woonden daar al. Het is altijd bewoond geweest.
Of een gebied ooit bewoond is geweest heeft dan ook niks te maken met de al dan niet vluchtelingenstatus van huidige bewoners.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211161628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:37 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-slaapplek~a9511475/

Ze staan dus in contact met MinBuZa en hopen aan de beurt te komen maar het is chaos. Ouders van deze Nederlandse Gazaan zijn in de 80 dus dat moet niet te lang duren :X
Afghanistan vibes bij.

Sterke voor alle Nederlanders die daar nog vast zitten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211161631
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211161680
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Afghanistan vibes bij.

Sterke voor alle Nederlanders die daar nog vast zitten.
Ik heb zo'n beetje alles gemist, is de grens nog even opengegaan?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 21:52:29 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211161682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:46 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik zal wel zo'n ongevoelige eikel gevonden worden nu, maar :O
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211161686
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dan geef je die 2 miljoen mensen een Isralisch paspoort en dan gaat iedereen samen liedjes zingen bij het kampvuur?
Wie niet normaal mee doet zet je het land uit. Dat klinkt ongeloofwaardig maar zo is het destijds ook gegaan tussen India en Pakistan.

Iedereen die de staat Pakistan niet wilde accepteren of verder niet van goede wil was werd het land uit gezet.
Al jarenlang geen gedonder meer daar.

Isral te machtig en zal dus blijven bestaan. Sinds 1948 hebben ze vele oorlogen gevoerd en bijna allemaal gewonnen. Isral zal ook nederzettingen blijven bouwen, ook al mag het eigenlijk niet. Maar Turkije heeft ook niets te zoeken op het Griekse eiland Cyprus, Rusland heeft niets te zoeken op de Krim. Als China ooit Taiwan bezet is er ook niemand die daar iets tegen gaat doen.

De VN is geen wereldpolitie, het is een organisatie die er voor zorgt dat landen redelijk met elkaar kunnen omgaan. Maar als een land te machtig is/wordt dan kan de VN niets.

Dit probleem kan alleen voor de lange termijn worden opgelost als Gaza wordt geannexeerd door Isral, hoe oneerlijk dat ook is. Elke andere oplossing zal altijd weer leiden tot dit soort oorlogen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_211161700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Wie niet normaal mee doet zet je het land uit. Dat klinkt ongeloofwaardig maar zo is het destijds ook gegaan tussen India en Pakistan.
Ok, waarheen dan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211161705
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:46 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Vreselijk, vreemd dat er niet meer anti-Hamas demonstraties zijn als de grootste schuldigen hier aan.
pi_211161706
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Ok, waarheen dan?
India, Bangladesh.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_211161720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik heb zo'n beetje alles gemist, is de grens nog even opengegaan?
Ja. Eerst de ziekenauto's met de zwaar gewonden. En daarna wat mensen met een buitenlands paspoort.
Maar er schijnt een lijst te zijn, waar je land op moet staan. En sommige nationaliteiten staan er wel op, en andere weer niet.

Dan schijnt er 1 Egyptische douanebeambte alles met de hand te controleren. Ook die ambulances ofzo.
Dus rete traag allemaal. :')

Ik las ook ergens dat mensen uit de VS (met dubbele nationaliteit) sws niet uit Gaza mogen. Die worden dan daar eigenlijk ook gegijzeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211161725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]
India, Bangladesh.
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211161732
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Eerst de ziekenauto's met de zwaar gewonden. En daarna wat mensen met een buitenlands paspoort.
Maar er schijnt een lijst te zijn, waar je land op moet staan. En sommige nationaliteiten staan er wel op, en andere weer niet.

Dan schijnt er 1 Egyptische douanebeambte alles met de hand te controleren. Ook die ambulances ofzo.
Dus rete traag allemaal. :')

Ik las ook ergens dat mensen uit de VS (met dubbele nationaliteit) sws niet uit Gaza mogen. Die worden dan daar eigenlijk ook gegijzeld.
Matig positief dus.
pi_211161743
Om verdrietig van te worden.
pi_211161745
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Matig positief dus.
Het begin is er. Maar alle machtig wat een getreuzel en moeilijk gedoe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211161749
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als die mensen Hamas verdedigen zou ik er niet eens mee in gesprek gaan, volslagen zinloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')