abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2023 @ 20:11:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160417
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

woensdag 1 november 2023 @ 20:11:32 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160433
quote:
wtf
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:12:38 #4
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211160443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
@:Slayage lees je mee?
Als Isral zich aan dat mooie lijstje van "democratische Westerse landen" wil toevoegen, met landen zoals Syri, Yemen en Myanmar moeten ze dat vooral zelf weten.

Alleen moeten ze dan wel stoppen met doen alsof ze ook maar een ene fuck geven om mensenlevens buiten Isral.

Dat is een verschil wat men niet lijkt te begrijpen of te willen begrijpen. Ik verwacht van een land die zich zo superieur voordoet wel wat meer dan een holbewoner van een Hamas. Net als dat ik in Nederland verwacht dat een verdachte opgepakt wordt zonder dat een bom op een complete wijk wordt gedonderd omdat daar een crimineel woont.
pi_211160463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je lijkt Slayage wel :P
Er komt overigens een remake van Highlander met Henry Cavill :7

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211160482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:45 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk was er eerder een rechtzaak over de slogan.. dan vraag je je af wat de Isral wappies in de tweede kamer moeilijk zaten te doen afgelopen week :?

Halsema heeft aan het Openbaar Ministerie gevraagd om te onderzoeken of de leus strafbaar is. In 2021 oordeelde het OM dat dat niet zo was. Dat jaar kwam het tot een rechtszaak nadat een activist ‘From the river to the sea’ had geroepen tijdens een demonstratie. De rechter oordeelde toen dat de uitspraak niet strafbaar is (onder meer vanwege vrijheid van meningsuiting) en het Hof in Amsterdam kwam afgelopen zomer tot dezelfde conclusie.

[ twitter ]
Die tweet ook :'). Dit is zo'n vermoeiende man. Na de slachtpartijen van 7 oktober in het zuiden van Isral, was BIJ1 aan het juichen, want de brute slachtpartijen van Hamas dat was gewoon 'verzet' en 'dekolonisatie'.

Vervolgens is het sinds dat Isral aan het proberen is Hamas uit te schakelen, aan n stuk door jammeren over zogenaamde genocide terwijl ze zelf met allerlei slogans en oneliners LETTERLIJK oproepen tot genocide.

🤡🤡🤡

Hopelijk verdwijnt deze bespottelijke partij uit de Tweede Kamer na de komende verkiezingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 november 2023 @ 20:15:12 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 20:15:33 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211160488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als Isral zich aan dat mooie lijstje van "democratische Westerse landen" wil toevoegen, met landen zoals Syri, Yemen en Myanmar moeten ze dat vooral zelf weten.

Alleen moeten ze dan wel stoppen met doen alsof ze ook maar een ene fuck geven om mensenlevens buiten Isral.

Dat is een verschil wat men niet lijkt te begrijpen of te willen begrijpen. Ik verwacht van een land die zich zo superieur voordoet wel wat meer dan een holbewoner van een Hamas. Net als dat ik in Nederland verwacht dat een verdachte opgepakt wordt zonder dat een bom op een complete wijk wordt gedonderd omdat daar een crimineel woont.
Isral is dan ook geen Westers land.
pi_211160489
quote:

[..]

dat is ook de reden dat ze preciesie aanvallen uitvoeren. Gisteren hoorde ik datca 9% van de oppervlakte van texel gebombardeerd is. Best netjes voor 3 weken bombarderen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:15:51 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211160490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er komt overigens een remake van Highlander met Henry Cavill :7

Zolang Michael Ironside O+ een gastrol krijgt vind ik alles best
  woensdag 1 november 2023 @ 20:16:15 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160498
quote:
Wou het het posten, ziek gewoon. Wat heeft die jongen te maken met de situatie in Gaza, vervolgd om zijn afkomst, walgelijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211160501
quote:

[..]

Die crimineel komt je dan wel iedere maand even gezellig flamberen na het verkrachten.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:18:12 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 20:18:22 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211160528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is ook de reden dat ze preciesie aanvallen uitvoeren. Gisteren hoorde ik datca 9% van de oppervlakte van texel gebombardeerd is. Best netjes voor 3 weken bombarderen...
Ja totdat je beseft dat dat n woning per huizenblok is en je door schouderhoog puin en lichaamsdelen moet waden als je een boodschapje moet doen.

Maar relatief gezien is het een vrij lakse poging als de intentie genocide zou zijn, ja.
pi_211160532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wou het het posten, ziek gewoon. Wat heeft die jongen te maken met de situatie in Gaza, vervolgd om zijn afkomst, walgelijk.
We weten helaas toch dat het in genoeg gevallen veel verder gaat dan 'opkomen voor de Palestijnen'. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211160545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja totdat je beseft dat dat n woning per huizenblok is en je door schouderhoog puin en lichaamsdelen moet waden als je een boodschapje moet doen.

Maar relatief gezien is het een vrij lakse poging als de intentie genocide zou zijn, ja.
ook dan valt het reuze mee en bombardeert israel heel precies.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:19:25 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 20:19:25 #19
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160547
quote:
dit is zo afschuwelijk... gewoon in de westerse wereld... echt hoor, schaam je
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 1 november 2023 @ 20:20:11 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211160560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De uitspraak "that comes with the territory" is hier zo van toepassing.
pi_211160561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zolang Michael Ironside O+ een gastrol krijgt vind ik alles best
Fuckin hell. Die speelt er ook in :D Moet hem maar weer een keer checken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 20:20:23 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211160563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Meestal worden gezichten geblurred maar vandaag niet?
[ afbeelding ]
Nope, blijkbaar niet als ze eenmaal gesneuveld zijn want volgens mij is het voor hun veiligheid.

twitter
  woensdag 1 november 2023 @ 20:21:05 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211160572
quote:
13s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten helaas toch dat het in genoeg gevallen veel verder gaat dan 'opkomen voor de Palestijnen'. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van.
Het is gewoon anti-westen en pro-islam en de opmars naar de sharia etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211160588
What could go wrong? Of is dat juist de bedoeling?

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 20:24:02 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:24:12 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211160615
quote:
En ze vinden zichzelf zo moreel superieur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:25:14 #27
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211160633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:21 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Blijven porren totdat het daar ook uit de hand loopt en dan zeggen " zie je wel".

Beetje als een irritant jongetje de vinger net voor iemands ogen houden en roepen "ik raak je toch niet aan ik raak je toch niet aan". Totdat je een klap op je bek krijgt .....
pi_211160654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Blijven porren totdat het daar ook uit de hand loopt en dan zeggen " zie je wel".

Beetje als een irritant jongetje de vinger net voor iemands ogen houden en roepen "ik raak je toch niet aan ik raak je toch niet aan". Totdat je een klap op je bek krijgt .....
en dan ontdek je waarom er geport wordt en dan word je wakker
  woensdag 1 november 2023 @ 20:26:49 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211160655
quote:
Komt allemaal heel intelligent over :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 20:26:54 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211160657
quote:

[..]

Ach, dan kan je nog zeggen dat ze het dik verdiend hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211160662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ook dan valt het reuze mee en bombardeert israel heel precies.
Niet om te kutten, maar hoe zeker weten we dat? Dat Isralische leger had tot 7 okt jl een reputatie van mythische proporties alleen klopt dat wel?

Als ze gisteren in het vluchtelingenkamp om een commandant uit te schakelen serieus 6 bommen tegelijk nodig hadden en daarmee een groot gedeelte van de woonwijk wegvaagde, dan kan je je toch afvragen hoe precies ze zijn of hoe goed hun informatie is
pi_211160664
In Engeland blijven pro-Palestijnse aanhangers muizen los laten in McDonald’s filialen, gekke lui.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:27:29 #33
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En ze vinden zichzelf zo moreel superieur.
ja maar dat voelt ook wel lekker ook hoor
  woensdag 1 november 2023 @ 20:28:03 #34
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160674
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef Mylene het volgende:
In Engeland blijven pro-Palestijnse aanhangers muizen los laten in McDonald’s filialen, gekke lui.
ik heb medelijden met die muizen
  woensdag 1 november 2023 @ 20:28:15 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211160678
Lekker bezig.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211160687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef Mylene het volgende:
Whut?? En het idee erachter is?
Lach met een schone bips
pi_211160690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:21 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ze delen daar al wekenlang wapens uit aan al zwaarbewapende kolonisten. Gewoon onderdeel van het plan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211160697
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet om te kutten, maar hoe zeker weten we dat? Dat Isralische leger had tot 7 okt jl een reputatie van mythische proporties alleen klopt dat wel?

Als ze gisteren in het vluchtelingenkamp om een commandant uit te schakelen serieus 6 bommen tegelijk nodig hadden en daarmee een groot gedeelte van de woonwijk wegvaagde, dan kan je je toch afvragen hoe precies ze zijn of hoe goed hun informatie is
ik wet dat net zo zeker zoals jij je 2de alinea zeker weet.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:29:40 #39
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211160698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Whut?? En het idee erachter is?
dat dierenmishandeling tof is ofzo,
  woensdag 1 november 2023 @ 20:30:24 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160724
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hoop niet dat ze die kaas te vreten krijgen......
Lach met een schone bips
  woensdag 1 november 2023 @ 20:32:42 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211160735
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Het enige lichtpuntje dat ik kan zien is dat ik hoop dat "bedrijven" zich gewoon weer beperken tot me hun waar aan te smeren, ik hoef niet van een ijsmerk, een frisdrank of een BH to horen wat ik over de situatie in Gaza moet denken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211160743
quote:

[..]

Could be. Dit is een regering met mensen die door Israelis worden omschreven als Nazis. En ze zaten al voor 7 oktober te fantaseren op een tweede nakba. Dit is een uitgelezen kans om hun dromen waar te maken nu met de Amerikanen die Isral volledig vrijspel geven inclusief wapenleveranties, propaganda steun en diplomatieke bescherming.
-Rabia Al-Basri
pi_211160755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
Could be. Dit is een regering met mensen die door Israelis worden omschreven als Nazis. En ze zaten al voor 7 oktober te fantaseren op een tweede nakba. Dit is een uitgelezen kans om hun dromen waar te maken nu met de Amerikanen die Isral volledig vrijspel geven inclusief wapenleveranties, propaganda steun en diplomatieke bescherming.
Eerder alle aandacht gaat naar Gaza, lekker versneld mensen vermoorden en landje pikken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211160756
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze delen daar al wekenlang wapens uit aan al zwaarbewapende kolonisten. Gewoon onderdeel van het plan.
Ben gvir inderdaad. Hij is 1 van de gasten die ook als nazi worden omschreven.
-Rabia Al-Basri
pi_211160774
Goed artikel, vooral Pogroms alinea.

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211160816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik wet dat net zo zeker zoals jij je 2de alinea zeker weet.
Dat is niet zo fraai want ik weet niks zeker
pi_211160832
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is niet zo fraai want ik weet niks zeker
dat had ik al uit je reactie gehaald :)

maar in oorlog is er proportionaliteit, dat wil zeggen daty het miiltaire gewin in proportie moet zijn met de nevenschade. Een commandant uitschakelen heeft een groter militair gewin dan een hamas pleb, dus de nevenschade mag ook groter zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')