Dat is ook zeker een goed pleidooi. Wij hebben ze een tijd geleden ook eens uitgezocht.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Fijn dat de verzekeringen in ieder geval in orde waren. Ik zou ook nooit zonder reisverzekering, medische kosten en pechhulp op vakantie gaan, niet in Europa of erbuiten. Mijn pleidooi is meer tegen dubbel verzekeren.
Dat kan, maar autopechhulp kan ook buiten de reisverzekering om. En vanuit Duitsland of België kan je ook zelf wel een vervangende terugreis per trein boeken. En even een hotelletje regelen als je langer moet blijven is tegenwoordig ook geen hogere wiskunde.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook vanuit die landen kun je repatriëring nodig hebben. Of pech door een kapotte auto en met ander vervoer naar huis, of langer moeten blijven.
Het is geen hogere wiskunde. Het kost wel veel tijd en geld. Tijd die je misschien niet hebt en geld dat je toch ook niet gebudgetteerd had. Ook in Duitsland (ook nog eens een enorm groot land) of België.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat kan, maar autopechhulp kan ook buiten de reisverzekering om. En vanuit Duitsland of België kan je ook zelf wel een vervangende terugreis per trein boeken. En even een hotelletje regelen als je langer moet blijven is tegenwoordig ook geen hogere wiskunde.
Ja maar dat zijn vaak kosten die je zelf wel kan dragen (ik tenminste, wil niet voor anderen spreken) terugvliegen vanuit Mauritius is een ander verhaal.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook vanuit die landen kun je repatriëring nodig hebben. Of pech door een kapotte auto en met ander vervoer naar huis, of langer moeten blijven.
Mijn moeder moest vanuit Oostenrijk met een goede taxi naar huis. Vliegtuig en trein waren beide geen optie en mijn eigen auto ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:08 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn vaak kosten die je zelf wel kan dragen (ik tenminste, wil niet voor anderen spreken) terugvliegen vanuit Mauritius is een ander verhaal.
Daar heb je wel een goed punt ja ! Ik ben zelf wel tegen die bagage en annuleringsverzekeringen, alles mbt personenhulp is wel nuttig.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn moeder moest vanuit Oostenrijk met een goede taxi naar huis. Vliegtuig en trein waren beide geen optie en mijn eigen auto ook niet.
De situaties die je tegen kunt komen, heb je echt vaak van tevoren niet eens kunnen bedenken. Daarnaast is het natuurlijk heel anders wanneer je voor jou alleen, eventueel met partner, iets vervangends moet regelen en daar de kosten van moet dragen. Als er echter kinderen in het spel zijn, of je bent met een groter gezelschap, wordt het al gauw lastig en duur.
Bagage heeft weinig zin inderdaad. Annuleringsverzekeringen kunnen wel handig zijn. Wij hebben een doorlopende voor niet veel geld, dus die laten we ook doorlopen. Onze vakanties zijn toch redelijk prijzig en als we al dat geld ineens kwijt zijn, is dat toch jammer.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:22 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt ja ! Ik ben zelf wel tegen die bagage en annuleringsverzekeringen, alles mbt personenhulp is wel nuttig.
Let je wel op het maximum te vergoeden bedrag bij je annuleringsverzekering? Zeker bij een doorlopende is dat vaak vrij laag, dus dure reizen worden dan niet geheel vergoed, moet je apart bijverzekeren/ophogen.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bagage heeft weinig zin inderdaad. Annuleringsverzekeringen kunnen wel handig zijn. Wij hebben een doorlopende voor niet veel geld, dus die laten we ook doorlopen. Onze vakanties zijn toch redelijk prijzig en als we al dat geld ineens kwijt zijn, is dat toch jammer.
Dat is wel een goede om nog eens na te kijken. Dank voor de tip.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Let je wel op het maximum te vergoeden bedrag bij je annuleringsverzekering? Zeker bij een doorlopende is dat vaak vrij laag, dus dure reizen worden dan niet geheel vergoed, moet je apart bijverzekeren/ophogen.
Wij doen dat altijd inderdaad. Het is standaard ¤ 1500 pp, maar als we daar overheen gaan, hoog ik altijd op.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Let je wel op het maximum te vergoeden bedrag bij je annuleringsverzekering? Zeker bij een doorlopende is dat vaak vrij laag, dus dure reizen worden dan niet geheel vergoed, moet je apart bijverzekeren/ophogen.
Kijk in de voorwaardenquote:Op maandag 6 november 2023 00:03 schreef Roessst het volgende:
Ik heb vorige week een dure reis geboekt, kan ik nu het bedrag van mijn doorlopende annuleringsverzekering nog ophogen of had dat eerder gemoeten?
Een snelle google-query op 'wanneer annuleringsverzekering afsluiten' leerde mij het volgende:quote:Op maandag 6 november 2023 00:03 schreef Roessst het volgende:
Ik heb vorige week een dure reis geboekt, kan ik nu het bedrag van mijn doorlopende annuleringsverzekering nog ophogen of had dat eerder gemoeten?
Bron: https://www.rabobank.nl/p(...)erzekering/afsluitenquote:Zorg dat je doorlopende annuleringsverzekering in laat gaan binnen 14 dagen na het boeken van je reis. Alleen dan is annulering van deze reis verzekerd.
Bron: https://www.independer.nl(...)/afsluiten-na-boekenquote:Na het boeken van je vakantie kun je een annuleringsverzekering afsluiten. Bij de meeste reisverzekeraars moet dat binnen 7 dagen.
Bron: https://www.anwb.nl/verze(...)/veelgestelde-vragenquote:Sluit een kortlopende annuleringsverzekering altijd voor of maximaal 7 dagen na het boeken van je reis af. Sluit je de kortlopende annuleringsverzekering later af, dan is annulering die het gevolg is van bestaande kwalen niet verzekerd.
Bron: https://www.unive.nl/annuleringsverzekeringquote:Een annuleringsverzekering is tot één maand voor de vertrekdatum van je reis af te sluiten. De annuleringsverzekering geldt als je deze afsluit voor het boeken van de reis. Is de reis al geboekt? Sluit dan binnen zeven dagen na het boeken een annuleringsverzekering af.
Bij mijn polis is dat binnen 14 dagen na boekingquote:Op maandag 6 november 2023 09:57 schreef Roessst het volgende:
Ik ga het vandaag eens uitzoeken. Op zich heb ik altijd al een doorlopende annuleringsverzekering, het gaan alleen om het ophogen van het bedrag.
^^ Dit 100%quote:Op woensdag 1 november 2023 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet uitsluitend een financieel risico. Je neemt ook een stukje service af voor als je wat overkomt, de alarmcentrale. Dat is misschien nog wel meer waard dan die financiële dekking.
Mijn schoonzusje had haar beide enkels op verschillende plekken gebroken na een auto-ongeluk in Frankrijk. Ze kon niet gewoon zitten, ze moest met beide benen gestrekt omhoog zitten.. In een normale auto, trein of vliegtuig kan dat niet. Het heeft tienduizenden euro's gekost om haar naar Nederland te krijgen omdat ze geen reisverzekering had.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat kan, maar autopechhulp kan ook buiten de reisverzekering om. En vanuit Duitsland of België kan je ook zelf wel een vervangende terugreis per trein boeken. En even een hotelletje regelen als je langer moet blijven is tegenwoordig ook geen hogere wiskunde.
Voor sommigen is de reisverzekering blijkbaar nodig om ze naar de juiste partij te sturen. Twee keer netjes betaald gekregen en dan nog ontevreden zijn ook!quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:33 schreef britneycheers het volgende:
Goedenavond,
Op vakantie heb ik afgelopen zomer medische kosten gemaakt in de Domincaanse Republiek. Het ging om zo een $800.
Natuurlijk kan je je in Nederland overal voor verzekeren en had ik verstandig een reisverzekering genomen.
De nota’s had ik na mijn vakantie ingediend bij mijn reisverzekering en deze wees mijn nota’s af. Ik moest eerst volgens hun naar mijn zorgverzekeraar. Dit heb ik gedaan en de zorgverzekeraar heeft alles vergoed vanuit het basispakket.
Dit is niet de eerste keer dat mijn reisverzekering een claim afwees. Ik had bij een andere vakantie een beschadigde koffer en kinderwagen. Hier had ik een claim opgedaan, maar wederom wees de reisverzekering het af. Ik moest volgens hun naar de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij had vervolgens alles netjes vergoed.
Mijn vraag is nu: Waarvoor kan een reisverzekering eigenlijk handig zijn? Of is het gewoon een marketingstrucje?
Maar dat risico (volledige dekking medische hulp buitenland en repatriëring naar huis of naar een ziekenhuis in de eigen regio) is bij de meeste aanvullende zorgverzekeringen af te dekken. Daar is een reisverzekering dus niet voor nodig.quote:Op maandag 6 november 2023 23:40 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje had haar beide enkels op verschillende plekken gebroken na een auto-ongeluk in Frankrijk. Ze kon niet gewoon zitten, ze moest met beide benen gestrekt omhoog zitten.. In een normale auto, trein of vliegtuig kan dat niet. Het heeft tienduizenden euro's gekost om haar naar Nederland te krijgen omdat ze geen reisverzekering had.
Repatriëring valt niet onder de zorgverzekering maar onder de reisverzekering.quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar dat risico (volledige dekking medische hulp buitenland en repatriëring naar huis of naar een ziekenhuis in de eigen regio) is bij de meeste aanvullende zorgverzekeringen af te dekken. Daar is een reisverzekering dus niet voor nodig.
Als je zorgverzekering "het buitenland" niet volledig dekt, dan is een reisverzekering met medische dekking wel aan te raden.
Repatriëring kan absoluut wel onder de aanvullende zorgverzekering vallen. Blijkbaar niet bij de polis van je schoonzusje, maar dat betekent niet dat het niet kan.quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Repatriëring valt niet onder de zorgverzekering maar onder de reisverzekering.
Een reisverzekering zonder medische kosten dekt doorgaans een repatriëring naar huis of een Nederlands ziekenhuis of zorginstelling (als het eeeecht niet anders kan, maar dat staat los van of er medische kosten zijn meeverzekerd).quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Repatriëring valt niet onder de zorgverzekering maar onder de reisverzekering.
Kan en aanvullend, inderdaad. Maar ook niet iedere aanvullende zorgverzekering dekt repatriëring. En niet iedere repatriëring is medisch, en valt dan zeker niet onder de zorgverzekering.quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Repatriëring kan absoluut wel onder de aanvullende zorgverzekering vallen. Blijkbaar niet bij de polis van je schoonzusje, maar dat betekent niet dat het niet kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |