abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:33:15 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211139296
Goedenavond,

Op vakantie heb ik afgelopen zomer medische kosten gemaakt in de Domincaanse Republiek. Het ging om zo een $800.

Natuurlijk kan je je in Nederland overal voor verzekeren en had ik verstandig een reisverzekering genomen.

De nota’s had ik na mijn vakantie ingediend bij mijn reisverzekering en deze wees mijn nota’s af. Ik moest eerst volgens hun naar mijn zorgverzekeraar. Dit heb ik gedaan en de zorgverzekeraar heeft alles vergoed vanuit het basispakket.

Dit is niet de eerste keer dat mijn reisverzekering een claim afwees. Ik had bij een andere vakantie een beschadigde koffer en kinderwagen. Hier had ik een claim opgedaan, maar wederom wees de reisverzekering het af. Ik moest volgens hun naar de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij had vervolgens alles netjes vergoed.

Mijn vraag is nu: Waarvoor kan een reisverzekering eigenlijk handig zijn? Of is het gewoon een marketingstrucje?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:36:29 #2
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_211139351
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:33 schreef britneycheers het volgende:
Goedenavond,

Op vakantie heb ik afgelopen zomer medische kosten gemaakt in de Domincaanse Republiek. Het ging om zo een $800.

Natuurlijk kan je je in Nederland overal voor verzekeren en had ik verstandig een reisverzekering genomen.

De nota’s had ik na mijn vakantie ingediend bij mijn reisverzekering en deze wees mijn nota’s af. Ik moest eerst volgens hun naar mijn zorgverzekeraar. Dit heb ik gedaan en de zorgverzekeraar heeft alles vergoed vanuit het basispakket.

Dit is niet de eerste keer dat mijn reisverzekering een claim afwees. Ik had bij een andere vakantie een beschadigde koffer en kinderwagen. Hier had ik een claim opgedaan, maar wederom wees de reisverzekering het af. Ik moest volgens hun naar de luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij had vervolgens alles netjes vergoed.

Mijn vraag is nu: Waarvoor kan een reisverzekering eigenlijk handig zijn? Of is het gewoon een marketingstrucje?
Zorgverzekeraar vergoed meestal maximaal 100% van het Nederlandse tarief, in geval van spoedeisende zorg. De rest wordt dan vergoed door de reisverzekering.

Ik heb ook ooit een malariatest moeten laten afnemen in Afrika. Mijn zorgverzekeraar betaalde het maar bracht het in minder op mijn eigen risico (dus ik betaalde het alsnog zelf). Dat heeft vervolgens de reisverzekering weer betaald.

Verder biedt je reisverzekering ook dekking als je onverhoopt komt te overlijden
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:38:38 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211139381
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:36 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Zorgverzekeraar vergoed meestal maximaal 100% van het Nederlandse tarief, in geval van spoedeisende zorg. De rest wordt dan vergoed door de reisverzekering.

Ik heb ook ooit een malariatest moeten laten afnemen in Afrika. Mijn zorgverzekeraar betaalde het maar bracht het in minder op mijn eigen risico (dus ik betaalde het alsnog zelf). Dat heeft vervolgens de reisverzekering weer betaald.

Verder biedt je reisverzekering ook dekking als je onverhoopt komt te overlijden
In dat geval is het wel handig ja.
pi_211139391
quote:

Mijn vraag is nu: Waarvoor kan een reisverzekering eigenlijk handig zijn?
Bij een (reis)verzekering hoort een polis. Daarin kan je precies zien tegen welke schade je verzekerd bent en onder welke voorwaarden indien je de verzekering afsluit. Maar dat is logisch...
pi_211139460
quote:
Waarvoor kan een reisverzekering eigenlijk handig zijn?
om een financieel risico af te dekken. Welk risico dat is staat in je polis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:45:44 #6
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211139504
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
om een financieel risico af te dekken. Welk risico dat is staat in je polis
Dat begrijp ik, maar ook bij overlijden in het buitenland is de kans groot dat er een claim word gedaan bij je begravenisverzekeraar.
pi_211139600
Een reisverzekering is zeker zinvol, alleen medische kosten mee verzekeren op de reisverzekering niet per se.

De medische kosten op de reisverzekering zijn namelijk altijd in aanvulling op de vergoeding vanuit de zorgverzekering.

Als je bijvoorbeeld naar Amerika gaat en je hebt geen aanvullende zorgverzekering die spoedeisende zorg in het buitenland 100% vergoed, dan moet je dat zeker meeverzekeren op je reisverzekering.

Heb je pech en krijg je een blindedarmontsteking ofzo, en je bent niet goed verzekerd, dan kan een spoedoperatie je daar zo een ton kosten. En nee, de basisverzekering is er niet om oneindig gemolken te worden in landen met een totaal van de pot gerukte gezondheidszorg. Het deel wat in Nederland zo'n beetje betaald wordt uit de basisverzekering, wordt ook betaald in het buitenland. Meer niet.

Dus, als je goed verzekerd wil zijn voor spoedeisende zorg in het buitenland (wat spoedeisend is bepaalt de alarmcentrale, maar in principe alles dat niet kan wachten of waarmee je niet kan reizen) is dat geregeld via de aanvullende zorgverzekering of de reisverzekering.

Hulp bij terugreis, als de benen gebroken zijn ofzo, is meestal iets voor een reisverzekering, hoe je thuiskomt is meestal niet iets voor de zorgverzekering. Tenzij je als comapatient naar Nederland wordt gebracht ofzo.

Verder is het wel handig van een reisverzekering dat als je in Verweggistan bent en er ligt iemand plots op sterven in Nederland, dat de reisverzekering a la minute een ticket regelt of betaalt.
pi_211139663
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:51 schreef Hatseflats22 het volgende:

Verder is het wel handig van een reisverzekering dat als je in Verweggistan bent en er ligt iemand plots op sterven in Nederland, dat de reisverzekering a la minute een ticket regelt of betaalt.
Volgens mij heb je daar een annuleringsverzekering voor nodig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_211139701
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:54 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Als het gebeurt voor vertrek wel, als het tijdens de reis gebeurt in de regel niet.
pi_211139834
Overigens vind ik een doorlopende reisverzekering vaak weggegooid geld.

Als je jaarlijks minimaal een keer een paar weken naar het buitenland gaat, is mijn advies is om een aanvullende verzekering te nemen die spoedeisende zorg in het buitenland 100% dekt (en dan niet alleen 100% op de EHIC, die betaalt in Europa alleen de staatsziekenhuizen, die zijn in Zuid-Europa soms heel slecht) maar al helemaal als je naar buiten Europa op vakantie gaat).

Als dat zo is, heb je geen reisverzekering met medische kosten nodig en al helemaal niet een doorlopende reisverzekering met medische kosten. Dat stukje aanvulling op de zorgverzekering is op jaarbasis vaak goedkoper dan de aanvulling medische kosten op de reisverzekering op jaarbasis, plus heb je nog wat fysio behandelingen enzo in Nederland erbij.

Dus dan volstaat een tijdelijke reisverzekering zonder medische kosten.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 20:03:42 #11
5428 crew  miss_sly
pi_211139843
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:45 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dat begrijp ik, maar ook bij overlijden in het buitenland is de kans groot dat er een claim word gedaan bij je begravenisverzekeraar.
Repatriëring van zowel een zieke als een overleden persoon gaat via de reisverzekering.
Ook kun je bijvoorbeeld kosten van verblijf van een naaste vergoed krijgen. Ik was afgelopen zomer afgereisd naar Oostenrijk omdat mijn moeder op vakantie plots ernstig ziek was geworden. Kosten van mijn verblijf daar, maar ook hotel op de heen- en terugweg zijn vergoed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 oktober 2023 @ 20:10:54 #12
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211139947
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Repatriëring van zowel een zieke als een overleden persoon gaat via de reisverzekering.
Ook kun je bijvoorbeeld kosten van verblijf van een naaste vergoed krijgen. Ik was afgelopen zomer afgereisd naar Oostenrijk omdat mijn moeder op vakantie plots ernstig ziek was geworden. Kosten van mijn verblijf daar, maar ook hotel op de heen- en terugweg zijn vergoed.
In mijn polis van mijn uitvaartverzekering staat dat repatriëring er ook onder valt.

Hoe dan ook, door mede deze omstandigheden op reis heb ik mijn reis verlengd. Ik was namelijk een aantal dagen ziek. Betekent dit dat ik mijn vliegtickets en hotels dan kan terug claimen?

Echter zegt de zorgverzekeraar dat ze al mijn nota’s in hun administratie houden. En de reisverzekeraar gaat niet akkoord met kopie’s.
pi_211140061
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:10 schreef britneycheers het volgende:

[..]
In mijn polis van mijn uitvaartverzekering staat dat repatriëring er ook onder valt.

Hoe dan ook, door mede deze omstandigheden op reis heb ik mijn reis verlengd. Ik was namelijk een aantal dagen ziek. Betekent dit dat ik mijn vliegtickets en hotels dan kan terug claimen?

Echter zegt de zorgverzekeraar dat ze al mijn nota’s in hun administratie houden. En de reisverzekeraar gaat niet akkoord met kopie’s.
Heb je tijdens de reis gemeld bij de alarmcentrale van je reis of zorgverzekering dat je niet kon reizen? En heb je een medisch rapport van een doktersbezoek van die dag of de dag ervoor?

Als je bijvoorbeeld tijdens de reis gebeld hebt met de alarmcentrale van je zorgverzekering, kunnen zij het ook achteraf nog melden bij de alarmcentrale van je reisverzekering. Vaak is het ook dezelfde alarmcentrale trouwens.

Zo niet, dan stuur je een begeleidende brief naar de reisverzekering met alle bewijzen die je hebt.

Je kunt de nota's ook vaak nog downloaden bij je zorgverzekering en precies zo uploaden bij je reisverzekering, maar goed, als ze niet akkoord gaan met digitale kopieën...
  maandag 30 oktober 2023 @ 20:49:43 #14
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211140368
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Heb je tijdens de reis gemeld bij de alarmcentrale van je reis of zorgverzekering dat je niet kon reizen? En heb je een medisch rapport van een doktersbezoek van die dag of de dag ervoor?

Als je bijvoorbeeld tijdens de reis gebeld hebt met de alarmcentrale van je zorgverzekering, kunnen zij het ook achteraf nog melden bij de alarmcentrale van je reisverzekering. Vaak is het ook dezelfde alarmcentrale trouwens.

Zo niet, dan stuur je een begeleidende brief naar de reisverzekering met alle bewijzen die je hebt.

Je kunt de nota's ook vaak nog downloaden bij je zorgverzekering en precies zo uploaden bij je reisverzekering, maar goed, als ze niet akkoord gaan met digitale kopieën...
Ik heb alle nota’s van de rekeningen en doktersbezoeken en medicatie bewaard. Ik had mij niet gemeld bij de alarmcentrale op het moment dat ik in het ziekenhuis was. Weliswaar had ik mij die dag erna gemeld bij mijn zorgverzekeraar dat ik mij wilde melden bij de alarmcentrale, dit was niet meer nodig zeiden zij.

Misschien kan inderdaad gewoon de kopieën en erbij vermelden dat de originele nota’s bij de zorgverzekeraar liggen. De facturen dat de zorgverzekeraar het vergoed heeft lijken mij ook genoeg bewijs.
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:00:05 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211140479
je reisverzekeraar weet je wel iedere x goed door te verwijzen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211140495
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:49 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb alle nota’s van de rekeningen en doktersbezoeken en medicatie bewaard. Ik had mij niet gemeld bij de alarmcentrale op het moment dat ik in het ziekenhuis was. Weliswaar had ik mij die dag erna gemeld bij mijn zorgverzekeraar dat ik mij wilde melden bij de alarmcentrale, dit was niet meer nodig zeiden zij.

Misschien kan inderdaad gewoon de kopieën en erbij vermelden dat de originele nota’s bij de zorgverzekeraar liggen. De facturen dat de zorgverzekeraar het vergoed heeft lijken mij ook genoeg bewijs.
Van de melding bij de zorgverzekeraar is als het goed is ook een registratie, daarvan kun je vast nog een bevestiging krijgen als je een mail stuurt.
pi_211140582
Onze hond besloot ooit als pup het halve bed op te eten. Werd netjes gedekt door de reisverzekering.

Pols gebroken tijdens t wintersporten in Oostenrijk, ook netjes vergoed door de reisverzekering.
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:17:28 #18
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211140622
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Van de melding bij de zorgverzekeraar is als het goed is ook een registratie, daarvan kun je vast nog een bevestiging krijgen als je een mail stuurt.
Dank ik ga er zeker achteraan.
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:18:13 #19
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211140630
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:11 schreef dudewhereismycar het volgende:
Onze hond besloot ooit als pup het halve bed op te eten. Werd netjes gedekt door de reisverzekering.

Pols gebroken tijdens t wintersporten in Oostenrijk, ook netjes vergoed door de reisverzekering.
Is de hele vakantie vergoed? En valt dit dan onder reis of één annuleringsverzekering?
pi_211140685
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:36 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Dat is wel gek dat je op deze wijze je eigen risico vergoed krijgt. Als je in NL wat zou gebeuren dan heb je pech.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_211140708
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:18 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Is de hele vakantie vergoed? En valt dit dan onder reis of één annuleringsverzekering?
Was laatste dag, niets ingediend verder
  Moderator / Miss SHO maandag 30 oktober 2023 @ 21:33:18 #22
22592 crew  Ole
pi_211140721
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:54 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Daar kun je extra voor verzekeren inderdaad. Hebben mijn ouders gedaan toen ze 6 weken naar buitenland gingen
Boers/ zussen van 75+
Ze hebben er helaas 'gebruik' van moeten maken, maar was perfect geregeld via verzekering

Edit: dit was geen annuleringsverzekering. Het gebeurde tijdens hun vakantie. Ze zijn toen paar dagen in Nederland geweest en weer terug naar vakantieadres
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_211140724
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:27 schreef Chinless het volgende:

[..]
Dat is wel gek dat je op deze wijze je eigen risico vergoed krijgt. Als je in NL wat zou gebeuren dan heb je pech.
Ik vind dit ook opmerkelijk, maar is kennelijk niet ongebruikelijk.
pi_211140765
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:27 schreef Chinless het volgende:

[..]
Als je een losse verzekering zou afsluiten die je eigen risico dekt. Dan mag dat prima.
pi_211141202
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:45 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Of die je terughaalt is afhankelijk van de voorwaarden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')