Binnen Nederland is het ook geldig,als je een dagje weggaat,voor de paar euri pm kun je het beter afsluiten.Al genoeg mensen buiten Nederland gezien,welke geen reisverzekering hadden,en die heel grote problemen hadden($$$$$$).quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens vind ik een doorlopende reisverzekering vaak weggegooid geld.
Als je jaarlijks minimaal een keer een paar weken naar het buitenland gaat, is mijn advies is om een aanvullende verzekering te nemen die spoedeisende zorg in het buitenland 100% dekt (en dan niet alleen 100% op de EHIC, die betaalt in Europa alleen de staatsziekenhuizen, die zijn in Zuid-Europa soms heel slecht) maar al helemaal als je naar buiten Europa op vakantie gaat).
Als dat zo is, heb je geen reisverzekering met medische kosten nodig en al helemaal niet een doorlopende reisverzekering met medische kosten. Dat stukje aanvulling op de zorgverzekering is op jaarbasis vaak goedkoper dan de aanvulling medische kosten op de reisverzekering op jaarbasis, plus heb je nog wat fysio behandelingen enzo in Nederland erbij.
Dus dan volstaat een tijdelijke reisverzekering zonder medische kosten.
Ben ik het niet mee eens. Vaak is een jaar doorlopende reisverzekering al goedkoper dan 1 week een losse vakantie verzekeren. En uitjes in Nederland zijn vaak ook verzekerd.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens vind ik een doorlopende reisverzekering vaak weggegooid geld.
Als je jaarlijks minimaal een keer een paar weken naar het buitenland gaat, is mijn advies is om een aanvullende verzekering te nemen die spoedeisende zorg in het buitenland 100% dekt (en dan niet alleen 100% op de EHIC, die betaalt in Europa alleen de staatsziekenhuizen, die zijn in Zuid-Europa soms heel slecht) maar al helemaal als je naar buiten Europa op vakantie gaat).
Als dat zo is, heb je geen reisverzekering met medische kosten nodig en al helemaal niet een doorlopende reisverzekering met medische kosten. Dat stukje aanvulling op de zorgverzekering is op jaarbasis vaak goedkoper dan de aanvulling medische kosten op de reisverzekering op jaarbasis, plus heb je nog wat fysio behandelingen enzo in Nederland erbij.
Dus dan volstaat een tijdelijke reisverzekering zonder medische kosten.
Wat kan er dan allemaal gebeuren?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Vaak is een jaar doorlopende reisverzekering al goedkoper dan 1 week een losse vakantie verzekeren. En uitjes in Nederland zijn vaak ook verzekerd.
Dure camera gestolen, vertraging, familielid wat sterft, een of andere vage ziekte oplopen.quote:
Daar zit wat in. Alhoewel het verzekeren van een weekendje weg in Nederland vrijwel overbodig is, hooguit op de annuleringsverzekering (ook vrij duur).quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Vaak is een jaar doorlopende reisverzekering al goedkoper dan 1 week een losse vakantie verzekeren. En uitjes in Nederland zijn vaak ook verzekerd.
Dat ben ik met je eens. Maar toen ik student was had ik bv geen en de verzekering voor 2 weken NYC was duurder dan twee jaar verzekerd zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Alhoewel het verzekeren van een weekendje weg in Nederland vrijwel overbodig is, hooguit op de annuleringsverzekering (ook vrij duur).
In ieder geval is het nuttig om voor jezelf af te wegen, zeker als je niet elk jaar op vakantie gaat, of een doorlopende goedkoper is dan een tijdelijke reisverzekering.
Er zal financieel gezien vast ergens een omslagpunt liggen, maar een groot voordeel van een doorlopende reis-/annuleringsverzekering is dat 'ie er altijd is. Je hoeft niet bij elke boeking een tijdelijke reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten (waardoor het niet vergeten kan worden).quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Alhoewel het verzekeren van een weekendje weg in Nederland vrijwel overbodig is, hooguit op de annuleringsverzekering (ook vrij duur).
In ieder geval is het nuttig om voor jezelf af te wegen, zeker als je niet elk jaar op vakantie gaat, of een doorlopende goedkoper is dan een tijdelijke reisverzekering.
Ja dat is waar, maar een groot nadeel voor je financiën is het stapelen van allerlei overbodige verzekeringen. Als je gewoon een klein beetje nadenkt over dit soort dingen, kun je jaarlijks zo een extra weekendje weg naar Gent of Groningen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Er zal vast ergens een omslagpunt liggen, maar een groot voordeel van een doorlopende reis-/annuleringsverzekering is dat 'ie er altijd is. Je hoeft niet bij elke boeking een tijdelijke reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten (waardoor het niet vergeten kan worden).
Even snel op Independer gekeken, maar een kortlopende reisverzekering (Europa-dekking, geneeskundige kosten en annulering tot 2k) voor 3 weken kost me praktisch evenveel als mijn doorlopende reisverzekering (met vergelijkbare specs). Het verschil met mijn jaarpremie is < ¤10. Ik ga doorgaans langer dan 3 weken per jaar op vakantie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar een groot nadeel voor je financiën is het stapelen van allerlei overbodige verzekeringen. Als je gewoon een klein beetje nadenkt over dit soort dingen, kun je jaarlijks zo een extra weekendje weg naar Gent of Groningen.
Dan is doorlopend zeker beter.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Even snel op Independer gekeken, maar een kortlopende reisverzekering (Europa-dekking, geneeskundige kosten en annulering tot 2k) voor 3 weken kost me praktisch evenveel als mijn doorlopende reisverzekering (met vergelijkbare specs). Het verschil met mijn jaarpremie is < ¤10. Ik ga doorgaans langer dan 3 weken per jaar op vakantie.
Niet uitsluitend een financieel risico. Je neemt ook een stukje service af voor als je wat overkomt, de alarmcentrale. Dat is misschien nog wel meer waard dan die financiële dekking.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
om een financieel risico af te dekken. Welk risico dat is staat in je polis
Ook vanuit die landen kun je repatriëring nodig hebben. Of pech door een kapotte auto en met ander vervoer naar huis, of langer moeten blijven.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:12 schreef Nismo1991 het volgende:
Annulering niet zo maar voor zo een land is personenhulp, repatriëring en medische kosten wel aan te raden. Ga je een weekje Duitsland of België dan heb je het echt niet nodig (tenzij je bagage ook wil verzekeren)
Die alarmcentrale, wat een zegen is dat! Zo fijn als je mensen aan de andere kant hebt die zeggen ‘komt goed hoor, regelen we, maakt u zich maar geen zorgen’.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet uitsluitend een financieel risico. Je neemt ook een stukje service af voor als je wat overkomt, de alarmcentrale. Dat is misschien nog wel meer waard dan die financiële dekking.
Soms is pechhulp al ondergebracht bij de autoverzekering of merkenservice, ook zinvol om eens te checkenquote:Op woensdag 1 november 2023 21:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook vanuit die landen kun je repatriëring nodig hebben. Of pech door een kapotte auto en met ander vervoer naar huis, of langer moeten blijven.
Het is vaak allemaal niet zo hoog-complex (soms ook wel).quote:Op woensdag 1 november 2023 21:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die alarmcentrale, wat een zegen is dat! Zo fijn als je mensen aan de andere kant hebt die zeggen ‘komt goed hoor, regelen we, maakt u zich maar geen zorgen’.
Pechhulp wel. Maar dan is je auto afgesleept en zit je in je accommodatie en moet je toch naar huis. Paar dagen langer blijven, 7 vliegtickets, taxi. Taxi in NL naar huis.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Soms is pechhulp al ondergebracht bij de autoverzekering of merkenservice, ook zinvol om eens te checken
Bijvoorbeeld bij mensen die in lease auto van de zaak rijden, is alles vaak volledig al verzekerd, dus precies als in een reisverzekering met voertuigenquote:Op woensdag 1 november 2023 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pechhulp wel. Maar dan is je auto afgesleept en zit je in je accommodatie en moet je toch naar huis. Paar dagen langer blijven, 7 vliegtickets, taxi. Taxi in NL naar huis.
Verzekeringen zullen vaak proberen om een deel af te wentelen op een ander.
Ik heb zelf afgelopen jaar behoorlijke ervaring opgedaan met de reis- en zorgverzekering en een ander deel van mijn familie met pechhulp en reisverzekering. In beide gevallen toch erg fijn dat die volledige verzekeringen er waren, en toch gewoon in Europa (Oostenrijk en Italië).quote:Op woensdag 1 november 2023 21:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld bij mensen die in lease auto van de zaak rijden, is alles vaak volledig al verzekerd, dus precies als in een reisverzekering met voertuigen
hulp. Hetzelfde geldt als je net een nieuwe auto hebt, pech en vervangend vervoer is dan vaak onderdeel van de garantie.
Niet altijd, niet altijd precies hetzelfde, maar wel de moeite waard om eens te bekijken.
Over het afwentelen tussen verzekeringen is redelijk consensus, zo gaat een zorgverzekering altijd voor op de reisverzekering. Een automobilist met een kapotte auto van een jaar oud, moet zich ook eerst altijd melden bij de garantie, reisverzekering met pechhulp of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |