abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211212754
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 06:06 schreef Lemijn het volgende:
Voorbeelden van die dubieuze smaken graag :9.

Ik dacht dat ook, dat er bij de tweede echt niks was dat én echt leuk zou zijn én ieders goedkeuring zou krijgen. Maar het is toch geluk, eind maand 8 geloof ik.
Annemarie kwam hij laatst mee bijvoorbeeld. En als ik dan counter met Karen vraagt hij aan MIJ of IK serieus ben ;( . Oh en hij wil nog steeds graag Ella terwijl onze tweede dochter een naam die er super veel op lijkt. Eigenlijk erop rijmt zo ongeveer. Dus nee, dat wordt het niet.
  maandag 6 november 2023 @ 15:23:52 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211212875
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 15:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Annemarie kwam hij laatst mee bijvoorbeeld. En als ik dan counter met Karen vraagt hij aan MIJ of IK serieus ben ;( . Oh en hij wil nog steeds graag Ella terwijl onze tweede dochter een naam die er super veel op lijkt. Eigenlijk erop rijmt zo ongeveer. Dus nee, dat wordt het niet.
Met emmen ipv de ellen, als ik het me goed herinner? Dat zou wel ver gaan ja. Is Nina nog een optie? #verkeerdetopic

Annemarie is in onze taal redelijk oubollig aandoend maar in het Engels misschien niet?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211212950
Ik vind het in het Engels minstens net zo oubollig klinken :D.

Nina staat/stond op mijn lijstje, maar na twee namen eindigend op een -a betwijfel ik of ik dat voor de derde wil, want ik wil niet zo’n kwik kwek kwak gevoel krijgen. Maargoed, inderdaad stof voor het namentopic!

[ Bericht 15% gewijzigd door Smart_ass op 07-11-2023 02:25:19 ]
pi_211212955
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 12:01 schreef Nolita het volgende:
Namen vinden we ook erg lastig. Zeker voor een meisje deze keer. Hebben het sowieso uitgesteld tot na de 20 weken echo, dan hoeven we maar over 1 naam na te denken.

Spannend Flav! Een datum om naar uit te kijken nu. Hoe oud zijn je andere kinderen ook alweer? Je oudste is volgens mij uit de tijd van mijn oudste? (8-2017)
Ja klopt! :D
Onze jongens zijn 6, 4 en 2.
pi_211221865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 19:00 schreef Spirit82 het volgende:
Wij zijn vanochtend hele trotse ouders geworden van onze dochter Nova O+ Ze is geboren dmv keizersnede en het gaat goed met ons.
Gefeliciteerd! *O*
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_211223151
Gefeliciteerd @:Spirit82 ! Veel geluk samen! O+
Ook ik ben intussen mama, mijn zoon en ik maken het goed. O+
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:48:35 #57
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211223405
@Rearviewmirror gefeliciteerd!! Lekker babyknuffelen O+
pi_211224371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:48 schreef Ceviche het volgende:
@:Rearviewmirror gefeliciteerd!! Lekker babyknuffelen O+
Jaaaa O+ dat is zo fijn, hij is zo lief, maakt van die schattige geluidjes, lijkt me al een klein beetje aan te kijken; ik ben totaal verliefd. Wat mij betreft mag deze babyfase nog heel lang duren O+
pi_211224811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:18 schreef Rearviewmirror het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
pi_211230973
quote:
Gefeliciteerd *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_211230974
39+ weken hier en flink verkouden. Hopelijk wacht m’n lichaam tot ik weer beter ben.. :%
pi_211231425
Gefeliciteerd rearviewmirror! *O*

@arvensis is vreselijk is het idd. Ik lag zondag de hele dag in bed met flinke griepklachten, inmiddels nog een fikse verkoudheid (veel hoesten en benauwd) die op mijn stem geslagen is. Blegh.
Kan me voorstellen dat het in die laatste weken helemaal afzien is. Sterkte daar en hopelijk snel weer fit voor de bevalling!

Gelukkig voelde ik gisteravond de kleine echt goed en heeft vriend het ook weer voor het eerst duidelijk gevoeld. O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 8 november 2023 @ 17:55:58 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211235798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 19:00 schreef Spirit82 het volgende:
Wij zijn vanochtend hele trotse ouders geworden van onze dochter Nova O+ Ze is geboren dmv keizersnede en het gaat goed met ons.
Gefeliciteerd!
pi_211239692
Dank jullie wel O+ We zijn inmiddels alweer een paar dagen thuis en beginnen langzaam geen enkel ritme te ontdekken in het leven met een baby :+ Alles is een puinhoop, maar we hebben een geweldige kraamhulp die ons er doorheen sleept, voor de baby zorgt zodat we kunnen slapen en zelfs voor ons kookt zodat we savonds alleen een ovenschotel in de oven hoeven te schuiven, die we vervolgens weer steenkoud eten vanwege krampjes, luiers, voedingen, nog meer voeden, etc etc. Maar wat een geweldig kindje hebben we en wat een hoop liefde ontvangen we van de mensen om ons heen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_211239703
quote:
Jij ook gefeliciteerd!! O+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 9 november 2023 @ 13:44:13 #66
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211243141
quote:
Gefeliciteerd!! O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211250569
Hoe wordt week 10 voor de Termijn Echo het beste berekend (om een kloppend hartje te zien)? Ga je hierbij uit van de eerste dag van de laatste menstruatie OF ga je hierbij uit van de dag waarop de conceptie heeft plaatsgevonden?

Aanleiding van mijn vraag is omdat ik precies op week 10 voor een Termijn Echo wil langs gaan en niet eerder. Het verschil tussen de laatste menstruatie en conceptie is namelijk 2 weken en zou er niet te vroeg maar ook weer niet te laat willen zijn. Het zou natuurlijk fijn zijn om direct bij de Termijn Echo een kloppend hartje te zien.
pi_211250692
Je kunt toch al voor de 10 weken een een kloppend hartje zien? Maar als ze het ergens over een bepaalde week hebben, dan hebben ze het over het algemeen altijd over tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
pi_211250775
Week 10 wordt berekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Na de termijnecho wordt je termijn berekend op de metingen van de echo.
Maar je kunt al eerder dan week 10 een kloppend hartje waarnemen.
pi_211250780
Wat Myraela zegt. Op moment van conceptie ben je (in theorie) al 2 weken zwanger. Maar in de praktijk heeft ook de lengte van je cyclus hier nog invloed op waardoor er wat verschil in kan zitten.

Myraela veel plezier met de 20 weken echo vandaag!
pi_211250855
Volgensmij kan je al vanaf circa 6 weken een kloppend hartje zien? Toen dat bij mij met 8 weken niet te zien was, was het iig duidelijk slecht nieuws.
Ik zou het vooral je verloskundige vragen, die kan je als het goed is uitstekend helpen bij het plannen van de echo op een voor iedereen fijne termijn. :)
  vrijdag 10 november 2023 @ 10:09:57 #72
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211251242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:39 schreef Rachelle88 het volgende:
Hoe wordt week 10 voor de Termijn Echo het beste berekend (om een kloppend hartje te zien)? Ga je hierbij uit van de eerste dag van de laatste menstruatie OF ga je hierbij uit van de dag waarop de conceptie heeft plaatsgevonden?

Aanleiding van mijn vraag is omdat ik precies op week 10 voor een Termijn Echo wil langs gaan en niet eerder. Het verschil tussen de laatste menstruatie en conceptie is namelijk 2 weken en zou er niet te vroeg maar ook weer niet te laat willen zijn. Het zou natuurlijk fijn zijn om direct bij de Termijn Echo een kloppend hartje te zien.
Dat luistert niet zo nauw met die termijn. Het hartje begint te kloppen ergens tussen week 6 en 7, dus een dag eerder dan week 10 maakt het verschil niet. :)
  vrijdag 10 november 2023 @ 10:11:29 #73
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211251261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:18 schreef Spirit82 het volgende:
Dank jullie wel O+ We zijn inmiddels alweer een paar dagen thuis en beginnen langzaam geen enkel ritme te ontdekken in het leven met een baby :+ Alles is een puinhoop, maar we hebben een geweldige kraamhulp die ons er doorheen sleept, voor de baby zorgt zodat we kunnen slapen en zelfs voor ons kookt zodat we savonds alleen een ovenschotel in de oven hoeven te schuiven, die we vervolgens weer steenkoud eten vanwege krampjes, luiers, voedingen, nog meer voeden, etc etc. Maar wat een geweldig kindje hebben we en wat een hoop liefde ontvangen we van de mensen om ons heen O+
Steenkoud eten en een puinhoop overal, dat klinkt precies zoals ik het me herinner! O+
  vrijdag 10 november 2023 @ 10:16:20 #74
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211251295
Hier hebben we afgelopen week een goede 13weken echo gehad! O+ Een enorm druk spartelend kindje gezien, best lastig te meten als het zo beweeglijk is. Dat belooft wat voor later. *O*
pi_211254546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:14 schreef Nolita het volgende:
Myraela veel plezier met de 20 weken echo vandaag!
Thanks! O+ Alles zag er goed uit, dus weer helemaal blij. Ik moet nu écht écht écht gaan leren om vertrouwen in m'n eigen lichaam en deze zwangerschap te krijgen. Ik weet niet waarom ik elke keer weer zoveel behoefte heb aan die check dat het hartje nog klopt en ze nog lekker wiebelt.

Mag jij morgen? Ook extra spannend met het geslacht nog.
pi_211256787
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:07 schreef Myraela het volgende:

[..]
Thanks! O+ Alles zag er goed uit, dus weer helemaal blij. Ik moet nu écht écht écht gaan leren om vertrouwen in m'n eigen lichaam en deze zwangerschap te krijgen. Ik weet niet waarom ik elke keer weer zoveel behoefte heb aan die check dat het hartje nog klopt en ze nog lekker wiebelt.

Mag jij morgen? Ook extra spannend met het geslacht nog.
Ja morgen inderdaad! Ben zo benieuwd!

Fijn dat alles goed was bij jou! Voel je haar al wel? Ik vond zelf sowieso de weken tussen 15-20 altijd het stomste door lang tussen de echo's en nog weinig beweging voelen. Hopelijk komt het vertrouwen de komende weken. :*
pi_211257088
Ik vind dat voelen nog heel ingewikkeld. Ik denk wel dat ik haar voel, wel vooral als ik echt op bed lig. Maar aan de andere kant weet ik dat ik best een soort hypochonder kan zijn, er zijn altijd wel dingen in je lichaam te voelen. Dus ik vind het nog niet overduidelijk. Maar m'n placenta ligt ook aan de voorkant, al zei ze vandaag wel dat die iets naar rechts ligt. Dus dat klopt dan weer wel met het bubbelen dat ik juist meer aan de linkerkant voel.

Jij veel succes en plezier morgen!
pi_211261627
38 weken aangetikt, wel gek om te bedenken dat er sprake van was dat ik deze week ingeleid zou worden. Ach, we gaan zien wanneer beeb eruit wil, nog maximaal drie weken. *O*
pi_211262048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:54 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dat voelen nog heel ingewikkeld. Ik denk wel dat ik haar voel, wel vooral als ik echt op bed lig. Maar aan de andere kant weet ik dat ik best een soort hypochonder kan zijn, er zijn altijd wel dingen in je lichaam te voelen. Dus ik vind het nog niet overduidelijk. Maar m'n placenta ligt ook aan de voorkant, al zei ze vandaag wel dat die iets naar rechts ligt. Dus dat klopt dan weer wel met het bubbelen dat ik juist meer aan de linkerkant voel.

Jij veel succes en plezier morgen!
Is ook heel lastig hoor in het begin. Ik heb ook erg lang getwijfeld of ik iets voelde maar straks heb je ineens zo’n moment dat je denkt JA dit is echt baby. Vooral als je gebubbel hebt en er geen scheet volgt 😂 is het dikke kans dat het baby is.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211263135
Alles was goed. O+
Tijdens de echo de baby live zien gapen, zo grappig. Ik had een link gekregen om de foto's te kunnen downloaden en zag net dat er ook filmpjes tussen staan. Ook de gaap. :D
pi_211263246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 15:25 schreef Nolita het volgende:
Alles was goed. O+
Tijdens de echo de baby live zien gapen, zo grappig. Ik had een link gekregen om de foto's te kunnen downloaden en zag net dat er ook filmpjes tussen staan. Ook de gaap. :D
Wat tof!
pi_211266097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 15:25 schreef Nolita het volgende:
Alles was goed. O+
Wat een leuke verrassing dat je het filmpje van het gapen had. Zulke moderne dingen als online foto's terugkijken of filmpjes hadden wij niet.

Ik zat trouwens deze week wat echo's terug te kijken, om te zien of ik nu mijn zoon erin herken. Ik zag niet echt de overeenkomsten, misschien de neus een beetje. Maar zo duidelijk zijn al die echo's ook niet. En ik vind dat mijn hummeltje in de afgelopen weken al best veranderd is buiten mijn buik.

quote:
17s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:33 schreef DevilsWhore het volgende:
38 weken aangetikt, wel gek om te bedenken dat er sprake van was dat ik deze week ingeleid zou worden. Ach, we gaan zien wanneer beeb eruit wil, nog maximaal drie weken. *O*
Oeh, dat is echt al bijna! Succes met de laatste loodjes. Is het nog te doen?
pi_211269062
Ik zie het wel op de echo’s, deze lijkt precies op grote broer en grote zus. *;
pi_211270813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 20:44 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]
Wat een leuke verrassing dat je het filmpje van het gapen had. Zulke moderne dingen als online foto's terugkijken of filmpjes hadden wij niet.

Ik zat trouwens deze week wat echo's terug te kijken, om te zien of ik nu mijn zoon erin herken. Ik zag niet echt de overeenkomsten, misschien de neus een beetje. Maar zo duidelijk zijn al die echo's ook niet. En ik vind dat mijn hummeltje in de afgelopen weken al best veranderd is buiten mijn buik.
[..]
Oeh, dat is echt al bijna! Succes met de laatste loodjes. Is het nog te doen?
Ja hoor, op deze manier kan ik het nog wel even volhouden. Ik kan alleen niet meer normaal op stoelen zitten, omdat er dan een hoofd tegen mijn ribben aandrukt. :') Verder voel ik me piekfijn.
pi_211271815
Ik heb de Moonboon wieg besteld. Kan weer wat aftikken van mijn lijst! :D
  maandag 13 november 2023 @ 10:47:17 #86
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211279981
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 05:56 schreef arvensis het volgende:
Ik zie het wel op de echo’s, deze lijkt precies op grote broer en grote zus. *;
Leuk is dat he. O+ Onze dochter was echt een kopie van haar 2 jaar grotere broer, dat vond ik echt heel erg mooi om te zien. Heel erg eigen, maar toch ook heel erg duidelijk van ons. O+
pi_211288841
Uitgerekende datum vandaag O+ maar geen baby :s)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 november 2023 @ 08:13:12 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211289150
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 06:48 schreef arvensis het volgende:
Ben je hem kwijt?
  dinsdag 14 november 2023 @ 09:25:04 #89
346653 Ceviche
pi_211289779
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 06:48 schreef arvensis het volgende:
Kan nog :+ spannend hoor, die laatste loodjes O+
  dinsdag 14 november 2023 @ 09:37:09 #90
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211289954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Kan nog :+ spannend hoor, die laatste loodjes O+
Bij mijn UD-kind begonnen de weeen ook pas laat in de middag. :+
  dinsdag 14 november 2023 @ 09:40:15 #91
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211289996
Hier even een wat mindere week. Heb er vorige week weer een lading medicatie bij gekregen en zo veel last van de bijwerkingen. Al een paar dagen wat duizelig, vanmorgen nadat ik kind naar school had gebracht bijna flauw gevallen :o . Bloeddruk is prima, niet te laag, maar dit hoort even bij het instellen op de medicatie aldus de gyn. Dat wordt Netflixen met tussendoor wat dutjes vandaag. *O*
pi_211291984
Gisteren controleafspraak 38 weken. Bloeddruk was veel te hoog en eiwitten in urine. Zwangerschapsvergiftiging dus. Mocht meteen blijven en gisteravond nog gestart met tabletten misoprostol om de boel klaar te maken voor inleiding. Vanochtend al end verweekt en een cm ontsluiting. Hoop dat het opschiet en we vandaag/morgen ons meisje mogen gaan ontmoeten.
pi_211292858
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 12:19 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Gisteren controleafspraak 38 weken. Bloeddruk was veel te hoog en eiwitten in urine. Zwangerschapsvergiftiging dus. Mocht meteen blijven en gisteravond nog gestart met tabletten misoprostol om de boel klaar te maken voor inleiding. Vanochtend al end verweekt en een cm ontsluiting. Hoop dat het opschiet en we vandaag/morgen ons meisje mogen gaan ontmoeten.
Oei, sterkte! Hopelijk schiet ze op.
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:27:08 #94
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211294082
quote:
Oei. Gelukkig ben je al op een prachtige termijn, hopelijk dient ze zich snel aan!
pi_211294229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Bij mijn UD-kind begonnen de weeen ook pas laat in de middag. :+
Was het maar zo’n feest. :P Helaas.

Jeejtje @Bruinoog1982 - succes! Hopelijk ben je al aan het babyknuffelen.
pi_211294510
quote:
Ah, hopelijk gaat alles goed en heb je een voorspoedige bevalling!
  dinsdag 14 november 2023 @ 16:30:25 #97
346653 Ceviche
pi_211294682
quote:
Jeetje, dat is een omschakeling ineens! Wel fijn dat er zo snel actie ondernomen is, hopelijk snel jullie meisje in je armen O+
  dinsdag 14 november 2023 @ 20:42:02 #98
346653 Ceviche
pi_211297467
Hier nu 8w2d en al drie weken last van roze/rood/bruin bloedverlies dus ging er al helemaal vanuit dat het weer een miskraam zou worden. Wakker gelegen en huilbuien gehad en van alles, blijkt vandaag op de echo alles prima te zijn :@ :')
Ben er nog niet helemaal gerust op maar het vertrouwen is weer wat teruggekeerd.
Nou mag ik volgende week nog een keer voor een echo en over 2 weken alweer de termijnecho, hopelijk heb ik dan wat minder tijd om me zorgen te gaan maken.
pi_211297558
Wat een schrik opeens bruinoog, hopelijk verloopt alles voorspoedig en kun je snel knuffelen met de kleine!

Wat zenuwslopend is dat ceviche. Gelukkig was alles goed en fijn dat je al snel weer echo's hebt staan.

En spannend arvensis, het kan snel gaan is ook mijn ervaring inderdaad.
pi_211301300
Elk moment nu Arvensis O+

Was vergeten hoe smerig die zwangerschapsmisselijkheid ook al weer was }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')