Wat een goed nieuws!quote:Op maandag 18 december 2023 12:22 schreef Ceviche het volgende:
13-weken echo was helemaal goedgeeft geen garanties dat alles goed is, maar is toch ook wel geruststellend om te horen dat alle belangrijke dingen voor nu netjes binnen de waardes vallen, en alles precies zo groot is als zou moeten bij deze termijn. Als ze nu al verschillende afwijkingen had gezien was dat geen goed teken geweest.
Ik hoop dat de andere uitslagen deze week nog binnen komen.
Weten ze al welke afwijking dat betreft?quote:Op maandag 18 december 2023 16:26 schreef Ceviche het volgende:
Inmiddels is de uitslag van de tweede nipt ook binnen, en blijft er nog 1 afwijking over. Over een paar weken kunnen we een vruchtwaterpunctie laten doen, om te bevestigen dat de afwijking inderdaad bij de baby zit en niet ergens anders, en als het goed is is er dan ook iets meer bekend over de ernst ervan. Al het optimisme na de goede echo is gelijk verdwenen (al weten wij ook wel dat die echo eigenlijk weinig zegt, als je dan weer even je baby hebt gezien maakt het alles wel weer moeilijker).
Enorme rollercoaster ceviche! Ik hoop ook gewoon dat het een afwijking van de placenta ofzo is, in ieder geval niet van de baby. Die kans is gelukkig wel het grootst, ik ken weinig normale echo’s bij een chromosoom afwijking van het kindje zelfquote:Op maandag 18 december 2023 19:26 schreef Ceviche het volgende:
Ze weten welk stuk er mist van welk chromosoom, maar niet hoe ernstig dat is. Maar eigenlijk weten ze ook niet of het wel van de baby is en niet van de placenta of eventueel een vanished twin dus misschien valt het ook wel mee. Pas na de vruchtwaterpunctie weten ze precies wat er mankeert maar als ik het goed begrijp is er dan vaak nog steeds veel onduidelijk. We proberen het maar gewoon te laten rusten en later verder te kijken.
We blijven hopen dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen! Maar wat een stress en onzekerheid..quote:Op maandag 18 december 2023 19:26 schreef Ceviche het volgende:
Ze weten welk stuk er mist van welk chromosoom, maar niet hoe ernstig dat is. Maar eigenlijk weten ze ook niet of het wel van de baby is en niet van de placenta of eventueel een vanished twin dus misschien valt het ook wel mee. Pas na de vruchtwaterpunctie weten ze precies wat er mankeert maar als ik het goed begrijp is er dan vaak nog steeds veel onduidelijk. We proberen het maar gewoon te laten rusten en later verder te kijken.
Check. Maar dan wel al ruim 14 jaar geleden. Het mooiste moment was toen ik mijn sonde uitkotste en ik dus met een draad uit mijn neus en een uit mijn mond liepquote:Op donderdag 7 december 2023 17:40 schreef Kiid het volgende:
Wij verwachten 9-5-'24 ons eerste kindje.
Op 20-12 hebben we de 20 weken echo en precies op tijd voor de "gender reveal" die we combineren met 31-12. Doormiddel van vuurwerk zullen we dan het geslacht weten.
Helaas hebben we, of voornamelijk vriendin een hele zware zwangerschap. Ze heeft een extreme vorm van HG. Nu al 2 maanden aan de sondevoeding, infuus gehad en meerdere keren opgenomen geweest in het ziekenhuis. Gelukkig gaat het nu ietsje beter dankzij die sondevoeding aangezien eten nog altijd niet gaat.
Zijn er anderen met ervaring daarmee?
Wat knap dat jullie er zo in kunnen staan. Lijkt me best een uitdaging om die rust te bewaren.quote:Op maandag 18 december 2023 19:26 schreef Ceviche het volgende:
Oei, dat klinkt ook niet prettig! Gelukkig zijn we inmiddels over het hoogtepunt heen. De laatste 2 weken is ze al meer zelfstandig aan het eten. Ze heeft weer iedere dag trek al kan ze nog niet veel eten door die constante sondevoeding. Dus ze schakelt vandaag met de diëtiste om te vragen of en wanneer ze dat kan verminderen.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Check. Maar dan wel al ruim 14 jaar geleden. Het mooiste moment was toen ik mijn sonde uitkotste en ik dus met een draad uit mijn neus en een uit mijn mond liep
Zijn er specifieke dingne die je wilt weten?
Net als jou hebben wij dus ook onze 20 weken echo gehad gister, haha. Bij ons was ook alles helemaal in orde en gaat het super goed met de baby.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:32 schreef Nanukerst het volgende:
Hier gisteren de 20weken-echo gehad.Helemaal goed gekeurd, ons p93-kind.
Om het te vieren ga ik mezelf verwennen met een natuurlijk kraampakket, net besteld. Nog lang niet nodig hopelijk, maar voorpret is ook wat waard!
quote:Op donderdag 21 december 2023 12:32 schreef Nanukerst het volgende:
Hier gisteren de 20weken-echo gehad.Helemaal goed gekeurd, ons p93-kind.
Om het te vieren ga ik mezelf verwennen met een natuurlijk kraampakket, net besteld. Nog lang niet nodig hopelijk, maar voorpret is ook wat waard!
Fijn dat de echo goed is! En ook ontzettend fijn dat het wat beter gaat met je vriendin. Wat een opluchting zal dat zijn zeg, ik kan me voorstellen dat het inderdaad lastig voor te stellen was dat het ziek-zijn niet de hele zwangerschap zou duren. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan en kan ze nog wat genieten van de zwangerschap.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:56 schreef Kiid het volgende:
[..]
Net als jou hebben wij dus ook onze 20 weken echo gehad gister, haha. Bij ons was ook alles helemaal in orde en gaat het super goed met de baby.
Envelopje met het geslacht erin meegekregen. Die ligt nu in het laadje te branden tot 31-12
@:ceviche heel veel sterkte gewenst en ik duim met jullie mee dat het niks ernstigs zal zijn. Wat een verschrikkelijke domper. Ik wilde dan nog zeggen vooral tijdens deze feestdagen, maar dit is nooit prettig om te horen natuurlijk...
Het wisselt erg, de ene dag zie ik het niet meer goedkomen, de andere dag denk ik dat we eigenlijk nog niks weten en dat er ook wat dingen zijn die een positiever beeld geven en dan ben ik wel optimistisch.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wat knap dat jullie er zo in kunnen staan. Lijkt me best een uitdaging om die rust te bewaren.
Hoe 'leuk' kan een kraampakket zijn he.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]wat fijn dat alles goed is! En lekker jezelf verwennen
zwangerschap is al intensief genoeg zoals het is, dus genieten wanneer het kan
Weet je al wat er in zit? Zit er ook iets 'leuks' in?
quote:Op donderdag 21 december 2023 13:49 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het wisselt erg, de ene dag zie ik het niet meer goedkomen, de andere dag denk ik dat we eigenlijk nog niks weten en dat er ook wat dingen zijn die een positiever beeld geven en dan ben ik wel optimistisch.
Mijn man is wel echt een doemdenker.
Als echte volwassen mensen hebben we besloten het er niet meer over te hebben![]()
En het lukt jullie om niet die envelop open te scheuren als een malle?quote:Op donderdag 21 december 2023 12:56 schreef Kiid het volgende:
[..]
Net als jou hebben wij dus ook onze 20 weken echo gehad gister, haha. Bij ons was ook alles helemaal in orde en gaat het super goed met de baby.
Envelopje met het geslacht erin meegekregen. Die ligt nu in het laadje te branden tot 31-12
@:ceviche heel veel sterkte gewenst en ik duim met jullie mee dat het niks ernstigs zal zijn. Wat een verschrikkelijke domper. Ik wilde dan nog zeggen vooral tijdens deze feestdagen, maar dit is nooit prettig om te horen natuurlijk...
Wat fijn! Weten je oudsten al dat ze een zusje krijgen? Of zijn ze daar nog te klein voor?quote:Op donderdag 21 december 2023 13:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ik maak er drie op een rij van, ook hier een goede echo gehad gisteren.
Je hebt helemaal gelijk, als het dan dat soort kleine dingen zijn die helpen is dat alleen maar fijn. En hier zitten ook wel veel leuke cadeautjes in! Hopelijk gaat het mentaal snel beter met je.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:08 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hoe 'leuk' kan een kraampakket zijn he.Het is deze: https://dalalounatuurlijk.nl/product/kraampakket/
Ik wilde graag iets wat een beetje meer als verwennerij voelde. Heb het mentaal behoorlijk zwaar de laatste tijd, dus dit soort dingen zijn stiekem ook een beetje als tegenhanger van alles wat nu zo lastig voelt.
Tja, je kunt er gewoon niet zoveel mee als er nog zoveel onderzocht moet worden. De punctie is begin januari, en hopelijk dan snel de uitslag (ik hoop dat dat binnen een week bekend is), ik moet nog bloedprikken voor een 3e nipt (ik snap ook niet echt wat daar de toegevoegde waarde van is maar de klinisch geneticus wilde dat om een nog beter beeld van de situatie te krijgen of zoiets) en dan mag mijn man ook nog bloedprikken voor zijn genetische onderzoek. En daar is hij absoluut niet blij mee, hij houdt niet zo van naalden volgens mijquote:Op donderdag 21 december 2023 14:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]![]()
Dat lijkt me volkomen normaal gedrag in deze situatie, waarbij allerhande emoties elkaar afwisselen. Heb je al een datum voor de vruchtwaterpunctie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |