Haha, dat is wel heel erg toevallig zeg! Bijzonder dat we precies dezelfde data hebben icm de 20 weken echo.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Geen ervaring mee maar wat ontzettend rot zeg. Moeilijk genieten van een zwangerschap op deze manier. Wel fijn dat ze nu ietwat aansterkt door de sondevoeding, hopelijk gaat het snel beter! (Mijn ud en 20-weken echo zijn trouwens op dezelfde data.)
Ja leuk toch, zo’n gender reveal! Vooral voor je eerste. En inderdaad handig dat het nu toch zo samenvaltquote:Op zondag 10 december 2023 14:45 schreef Kiid het volgende:
[..]
Haha, dat is wel heel erg toevallig zeg! Bijzonder dat we precies dezelfde data hebben icm de 20 weken echo.
Willen jullie het geslacht ook weten? Normaliter ben ik niet zo van die "over the top" gender reveal, maar aangezien dit zo mooi samenvalt met oud&nieuw gaan we dat toch doen. Dat vooruitzicht hield mij ook op de been de afgelopen maanden.
Gaat gelukkig sinds deze week alweer wat beter. Ze eet nu een klein beetje zelf en kan weer een beetje functioneren (klein stukje lopen etc.). Strakjes proberen te douchen, dat ging ook niet. Laatste keer dat ze dat probeerde viel ze bijna flauw door de ondervoeding.
Ik had mijn vriendin ook omgepraat.quote:Op zondag 10 december 2023 14:50 schreef _Lily_ het volgende:
Ik wilde het geslacht sowieso weten. Ik vind het gewoon leuk mbt de voorpret en alvast dingen shoppen. Bij de eerste hebben we een gender reveal gedaan met alles erop en eraan. Bij de tweede had ik daar geen zin in haha. Dus we hebben het niet “officieel” bekend gemaakt maar wij weten het geslacht wel. En ik heb t aan een paar mensen verteld bij de koffie.
Hier btw bijna 27 weken en het begint fysiek z’n tol te eisen. Aan de ene kant kijk ik ernaar uit om niet meer zwanger te zijn, aan de andere kant wil ik nog even goed van het bijzondere genieten
Dit is het topic voor iedereen die ook bezig is met zwanger worden: OUD / Wachten op het tweede streepje deel 418quote:Op maandag 11 december 2023 16:35 schreef ISVV het volgende:
Weet niet of het hier hoort, maar mijn vriendin en ik willen graag een kindje en hebben dus (3.5 maand geleden) besloten dat ze stopt met de pil.
Zojuist heeft ze een positieve ovulatietest (dus een smiley) gekregen. Betekent dit dat we de komende 2-3 dagen iedere dag seks moeten hebben? En is nu dan sprake van een eisprong of komt die nog?
Je leest online (achterhaalde?) verhalen dat de kans op een jongen groter is op het moment van de eisprong en voor de eisprong hoger op een meisje. Niet dat het geslacht ons veel uitmaakt, wel leuk om in het achterhoofd te houden. We zijn al heel blij als het (snel) lukt.
Zeker niet leuk, wat naar ceviche! Ik duim dat er inderdaad niets aan de hand blijktquote:Op maandag 11 december 2023 19:43 schreef Ceviche het volgende:
Hier blijkt de nipt niet goed. Afwijkingen gevonden op 2 chromosomen (niet een van de drie grote afwijkingen).
Dus nu uitgebreid testen en screenen om te kijken of daar iets uitkomt.
Ik probeer niet teveel te stressen want het kan best zijn dat er niks aan de hand blijkt, maar leuk is anders. Uiteindelijk maak je je toch zorgen
Oh nee, wat ontzettend rot. Gelukkig niet op de grote 3, maar toch enorm ellendig na alles. Ik ga heel hard duimen voor een goede uitslag voor jullie en geef je even een hele dikke virtuele knuffel.quote:Op maandag 11 december 2023 19:43 schreef Ceviche het volgende:
Hier blijkt de nipt niet goed. Afwijkingen gevonden op 2 chromosomen (niet een van de drie grote afwijkingen).
Ik probeer niet teveel te stressen want het kan best zijn dat er niks aan de hand blijkt, maar leuk is anders. Uiteindelijk maak je je toch zorgen
Oh wat naar zeg.quote:Op maandag 11 december 2023 19:43 schreef Ceviche het volgende:
De nipt die ze al hadden afgenomen gaan ze nog een keer testen, nu ook met nevenbevindingen. Ik heb vandaag nog een keer bloedgeprikt om de nipt (incl. nevenbevindingen) extra te herhalen en een uitgebreid genetisch bleodonderzoek bij mij, daarvan zijn de uitslagen er over 2 weken. De klinisch geneticus gaf al aan dat er waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie gedaan moet worden maar dat kan pas vanaf 15 weken, en daarna is het ook nog wachten op die uitslag. Maandag is de 13 weken echo, waar ze wel wat afwijkingen zouden kunnen zien indien aanwezig maar dat zegt dan eigenlijk weer niet zoveel.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:23 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Oh wat naar zeg.Hoe lang duurt het voordat je daar duidelijkheid over hebt?
Fijn dat de dagcurves goed zijn! Je was al medisch? Hopelijk maakt het dan verder niet meer uit voor je verdere zwangerschap, en blijven de waardes goedquote:Op dinsdag 12 december 2023 12:30 schreef Nanukerst het volgende:
Dank voor alle reacties op mijn diabetesverhaal. Herkenbaar verhaal merk ik. Ik heb een tweewekelijkse belafspraak met de gyn dus ik heb het gisteren wel nog even aangekaart. Verhaal blijft: bij een nuchtere waarde op of hoger dan de afkapwaarde gaat het protocol in werking, punt. Waarom sommige vrouwen dan wel eerst een suikertest krijgen en anderen niet werd me niet duidelijk behalve dan dat 'in mijn geval' het goed is om alert te zijn. Of ze dan doelt op hoogbejaarde leeftijd of voorgeschiedenis weet ik niet.Inmiddels al aardig wat dagcurves geprikt (ik weet niet meer wie het zei maar ik vind dat niet vervelend, je voelt er nagenoeg niets van) en het lijkt er op dat ik nuchter soms (de helft van de tijd) inderdaad net boven de toegestane waarde zit maar de rest van de dag nooit erg omhoog schiet, ongeacht wat ik eet. Dat zijn prima dagcurves vinden we allemaal, dus ik vind het wel even goed zo. Ik ga nu weer over naar eens per week de curve prikken en een poging doen me niet gek te laten maken door alles wat mijn lichaam allemaal niet schijnt te kunnen volgens de protocollen.
Mee eens. Ik ben heel erg dankbaar voor alle medische zorg maar daarnaast heb ik toch ook enorme behoefte aan een verloskundige of whatever die gewoon vraagt hoe ik me voel, of ik een beetje goed slaap, dat soort. Maar het kan dus niet beide, merk ik.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:01 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn dat de dagcurves goed zijn! Je was al medisch? Hopelijk maakt het dan verder niet meer uit voor je verdere zwangerschap, en blijven de waardes goed
Dat is imo toch wel het grootste nadeel aan het ziekenhuis, dat je toch wordt geacht mee te gaan in zo'n protocol terwijl je daar zelf soms zo je twijfels bij hebt.
Dat duurt nog wel heel lang, lijkt me slopend. Wat zijn jullie ineens in een indrukwekkend traject terecht gekomen. Worden jullie wel goed begeleid?quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:51 schreef Ceviche het volgende:
[..]
De nipt die ze al hadden afgenomen gaan ze nog een keer testen, nu ook met nevenbevindingen. Ik heb vandaag nog een keer bloedgeprikt om de nipt (incl. nevenbevindingen) extra te herhalen en een uitgebreid genetisch bleodonderzoek bij mij, daarvan zijn de uitslagen er over 2 weken. De klinisch geneticus gaf al aan dat er waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie gedaan moet worden maar dat kan pas vanaf 15 weken, en daarna is het ook nog wachten op die uitslag. Maandag is de 13 weken echo, waar ze wel wat afwijkingen zouden kunnen zien indien aanwezig maar dat zegt dan eigenlijk weer niet zoveel.
Dus het duurt uiteindelijk nog een week of 4 voor alles getest en duidelijk is, dan ben ik 16 wekenen dan kan het allemaal alsnog goed zijn, of helemaal niet, of 'we zien wat afwijkingen maar we weten niet wat de ernst daarvan is' dus dan is het weer afwachten tot de 20 weken echo (denk ik).
Dus het duurt in die zin nog best een hele tijd voor er duidelijkheid is, als die er komt.
Eigenlijk is dat precies de reden dat we niet hadden getest op nevenbevindingen, omdat je dan best in een onzeker traject terecht komt waar er bij eventuele afwijkingen niet altijd duidelijkheid is wat dat dan precies inhoudt, maar ik wist niet dat ze bij het onderzoeken op Patau, Edwards en Downsyndroom naar het geheel van die drie chromosomen kijken en ze daar alsnog nevenbevindingen uit kunnen vinden. Zitten we alsnog in dat traject
Ik kan hier niet veel aan toevoegen behalve jullie veel sterkte toewensen en hopelijk volgt er nog een positief uitkomen, wat dat positieve dan ook mag zijn. Lijkt mij heel moeilijk om vervolgens al die tijd nog te moeten wachten op duidelijkheid. Dat is nog het ergstequote:Op dinsdag 12 december 2023 13:51 schreef Ceviche het volgende:
[..]
De nipt die ze al hadden afgenomen gaan ze nog een keer testen, nu ook met nevenbevindingen. Ik heb vandaag nog een keer bloedgeprikt om de nipt (incl. nevenbevindingen) extra te herhalen en een uitgebreid genetisch bleodonderzoek bij mij, daarvan zijn de uitslagen er over 2 weken. De klinisch geneticus gaf al aan dat er waarschijnlijk een vruchtwaterpunctie gedaan moet worden maar dat kan pas vanaf 15 weken, en daarna is het ook nog wachten op die uitslag. Maandag is de 13 weken echo, waar ze wel wat afwijkingen zouden kunnen zien indien aanwezig maar dat zegt dan eigenlijk weer niet zoveel.
Dus het duurt uiteindelijk nog een week of 4 voor alles getest en duidelijk is, dan ben ik 16 wekenen dan kan het allemaal alsnog goed zijn, of helemaal niet, of 'we zien wat afwijkingen maar we weten niet wat de ernst daarvan is' dus dan is het weer afwachten tot de 20 weken echo (denk ik).
Dus het duurt in die zin nog best een hele tijd voor er duidelijkheid is, als die er komt.
Eigenlijk is dat precies de reden dat we niet hadden getest op nevenbevindingen, omdat je dan best in een onzeker traject terecht komt waar er bij eventuele afwijkingen niet altijd duidelijkheid is wat dat dan precies inhoudt, maar ik wist niet dat ze bij het onderzoeken op Patau, Edwards en Downsyndroom naar het geheel van die drie chromosomen kijken en ze daar alsnog nevenbevindingen uit kunnen vinden. Zitten we alsnog in dat traject
Na de geboorte van mijn zoon moesten we voor de zekerheid naar het ziekenhuis. Toen had ik echt het gevoel: we komen op bezoek en moeten ons hier aan de regels houden. Iedereen loopt in en uit, allerlei onderzoeken bij je kind, er wordt bepaald dat je toch langer moet blijven er komt een dame meerdere keren vragen of je nou al eens klaar bent met eten, etc. Terwijl thuis, daar kon ik midden in de nacht de kraamzorg 2 uur op de gang laten wachten en dat vond iedereen primaquote:Op dinsdag 12 december 2023 14:06 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben heel erg dankbaar voor alle medische zorg maar daarnaast heb ik toch ook enorme behoefte aan een verloskundige of whatever die gewoon vraagt hoe ik me voel, of ik een beetje goed slaap, dat soort. Maar het kan dus niet beide, merk ik.
Ik vind het ook een lang traject, het is dat het niet sneller kan. Maar intussen nog wel de 13-weken echo en ik begreep vandaag dat als die niet goed is, er op korte termijn een uitgebreidere echo in het zkh wordt gemaakt, dus eigenlijk is het ook een beetje van de ene afspraak naar de andere en tussendoor wat kerst vieren. Dan lijkt het misschien toch wat sneller te gaan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:08 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel heel lang, lijkt me slopend. Wat zijn jullie ineens in een indrukwekkend traject terecht gekomen. Worden jullie wel goed begeleid?
Dank je wel. Ik hoop dat de afwijkingen in de placenta zitten, of van mij afkomen, en de baby gezond is (want dat zijn ook nog opties). Of dat de afwijkingen in de chromosomen uiteindelijk heel minimaal zijn, maar k verwacht niet dat ze zulke uitspraken kunnen doen. In principe kan het zijn dat er eigenlijk niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:27 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik kan hier niet veel aan toevoegen behalve jullie veel sterkte toewensen en hopelijk volgt er nog een positief uitkomen, wat dat positieve dan ook mag zijn. Lijkt mij heel moeilijk om vervolgens al die tijd nog te moeten wachten op duidelijkheid. Dat is nog het ergste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |