abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209986748
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+
_Lily_

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

pi_209986791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:33 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]
Ah, ik las her en der dat dat afgeraden wordt. De adviezen wisselden overigens, maar ik dacht: ‘baadt het niet…’

Anyway, het bleek niet nodig, ben vandaag ongesteld geworden. De kleine bloeding van vorig weekend kan ik niet plaatsen, dat heb ik nog nooit gehad. Nu even balen en dan weer op naar de volgende maand!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:48 schreef Lovi het volgende:
Balen slacentrifuge!

Ik verwacht zondag ook gewoon ongesteld te worden. Vandaag ivm een etentje een vroege test gedaan die vanaf 6 dagen voor overtijd zou kunnen en die was witter dan wit.

[ Bericht 51% gewijzigd door Lovi op 21-07-2023 20:59:50 ]
pi_209987349
Da’s jammer Lovi! Maar die vroege testen zeggen niet altijd alles, toch? Het kan nog net te vroeg zijn?
pi_209988118
Dat zou kunnen inderdaad, maar samen met het feit dat ik niets voel wat op een zwangerschap zou kunnen wijzen (en ja ook dat zegt niet alles natuurlijk) maakt dat mijn vertrouwen in deze ronde wel behoorlijk laag is inmiddels.
Maar het is nog niet helemaal voorbij dat klopt. :Y
pi_210006329
Gisteravond echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden, vanochtend dus niet getest. Nu was dat gevoel helemaal weg dus uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan en er staat nu wel een 2de streepje. :o *O*
pi_210008491
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:38 schreef Lovi het volgende:
Gisteravond echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden, vanochtend dus niet getest. Nu was dat gevoel helemaal weg dus uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan en er staat nu wel een 2de streepje. :o *O*
*O* Wauw! Voorzichtig gefeliciteerd!
pi_210013242
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:38 schreef Lovi het volgende:
Yay *O* en wat snel!

Was vandaag ook je NOD?
pi_210015557
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:24 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Yay *O* en wat snel!

Was vandaag ook je NOD?
Vandaag is mijn nod inderdaad. :)

Ik ben er zelf ook nog een beetje beduusd van. Deze zag ik helemaal niet aankomen!
pi_210037935
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:17 schreef Lovi het volgende:

[..]
Vandaag is mijn nod inderdaad. :)

Ik ben er zelf ook nog een beetje beduusd van. Deze zag ik helemaal niet aankomen!
paar dagen later, al een beetje bijgekomen van de schrik? :)
pi_210038638
Het besef begint te komen ja. :D
Heel bijzonder weer. O+
Nu duimen dat alles goed blijft gaan.
Door onze vakantie kan ik pas tussen 9-10 weken terecht bij de verloskundige, nog een poos geduld hebben tot bevestiging dmv een echo dus. Gelukkig heb ik goede afleiding!
pi_210039370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 21:02 schreef Lovi het volgende:
Het besef begint te komen ja. :D
Heel bijzonder weer. O+
Nu duimen dat alles goed blijft gaan.
Door onze vakantie kan ik pas tussen 9-10 weken terecht bij de verloskundige, nog een poos geduld hebben tot bevestiging dmv een echo dus. Gelukkig heb ik goede afleiding!
Ik duim mee O+
En week 9-10 pas! Dat duurt nog wel ff, maar vakantie zal vast afleiden :)
pi_210044753
Hoe gaat het bij jou, Zombabe?
pi_210047728
Ongeduldig en niet helemaal fit op het wachtbankje :P
10e dag na ovulatie, maandag NOD.

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken.
Heb wel wat meer last van krampen dan normaal in deze fase van mijn cyclus. Gisteren ook ietsje bruinverlies. Maar ik ben ook niet fit en ik weet niet of dat iets met mijn lijf doet. En de krampen zijn ook soort van te verklaren als dit een korte cyclus is.
Wil vooral niet te hoopvol zijn, kan toch niets anders doen dan afwachten :)
pi_210057631
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 18:14 schreef Zombabe het volgende:
Ongeduldig en niet helemaal fit op het wachtbankje :P
10e dag na ovulatie, maandag NOD.

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken.
Heb wel wat meer last van krampen dan normaal in deze fase van mijn cyclus. Gisteren ook ietsje bruinverlies. Maar ik ben ook niet fit en ik weet niet of dat iets met mijn lijf doet. En de krampen zijn ook soort van te verklaren als dit een korte cyclus is.
Wil vooral niet te hoopvol zijn, kan toch niets anders doen dan afwachten :)
Ik zal duimen!
pi_210064402
Ik duim ook mee Zombabe!

Van Tagliatelle en quattroF al een tijd niets meer gehoord, hopelijk alles oké.
pi_210066475
Bedankt dames O+

Ik hoop ook dat het goed gaat met LadyTagliatelle en QuattroF. LadyT was wel druk met verhuizing enzo. QuattroF weet ik eigenlijk niet zo goed.. Maar ik weet zeker dat ze een update zullen plaatsen als ze daaraan behoefte hebben O+
pi_210092403
Ongesteld -O- ben er wel goed onder :)
Ik ben wel een beetje gaan nadenken over hoeveel inseminatiepogingen ik nog wil. Dat zijn er nog maximaal 3, maar misschien dat ik eerder aanstuur op de volgende stap. Alvast iets inlezen kan nooit kwaad :)
pi_210098875
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:09 schreef Zombabe het volgende:
Ongesteld -O- ben er wel goed onder :)
Ik ben wel een beetje gaan nadenken over hoeveel inseminatiepogingen ik nog wil. Dat zijn er nog maximaal 3, maar misschien dat ik eerder aanstuur op de volgende stap. Alvast iets inlezen kan nooit kwaad :)
Ah bah, kan me voorstellen dat het toch even balen is. Wat zou een volgende stap zijn?
pi_210106062
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:39 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]
Ah bah, kan me voorstellen dat het toch even balen is. Wat zou een volgende stap zijn?
Dat weet ik nog niet helemaal zeker, maar ik zie vooral 2 serieuze opties terug: inseminatie in de gestimuleerde cyclus of IVF. Beide betekent hormonen.

Vanmorgen gebeld met de kliniek, ik doe nog 1 ronde, dan heb ik er 6 gehad. En er staat een afspraak op 12 sept. over het vervolg :) misschien dat daaruit nog andere opties volgen.
pi_210114330
Zombabe, balen dat je ongesteld bent geworden. Goed dat je nadenkt over volgende stappen, maar hopelijk zijn die uiteindelijk niet nodig!
pi_210453787
Hoi,

Daar ben ik weer. Inderdaad druk met verhuizen en zo. Nu ook weer zo’n twee weken aan het werk. Die kleine is nu naar groep zes.

Van eieren benutten komt echt geen flikker. Tot m’n frustratie aan toe. Man’s libido is tot het vriespunt gekomen. Mag blij zijn als er eens in de veertiendagen volledige actie is.

Waarschijnlijk is dat van de stress ( die hij naar eigen zeggen niet heeft ) van de verhuizing. Hij is veel en vaak moe. Last van z’n lijf.
Komt sowieso de kwaliteit van het zaad niet ten goede.

Ik heb sowieso m’n ei en zo niet eens meer bijgehouden. Volgens mij moet de eisprong ongeveer vandaag zijn. Maar kan me niet voorstellen dat het benut wordt.

Ik probeer het onderwerp soms wel aan te kaarten. Maar ik merk dat het niet echt zin heeft.

Paar maanden geleden, in het ziekenhuis viel bij hem het woord adoptie. Want een zaaddonor wil hij niet. Maar adopteren kan tot 40 jaar las ik. En hij wordt volgend jaar 41.

De moet zakt mij wel in de schoenen eigenlijk.
Ik had zo’n sterke kinderwens, en deze eigenlijk vaarwel gezegd. Ik zat echt in de acceptatie. En nu had hij in januari ineens de verrassing voor mij, dat hij wél een kindje wilde….
Maar ik weet het niet… het voelt echt alsof het niet lukken gaat.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_210453793
@Zombabe hoe gaat het met jou?

QuattroF, met jou ook alles okey?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_210470135
@LadyTagliatelle ik vind dat zo vervelend om te horen.. Al helemaal omdat je had geaccepteerd dat er geen kindjes meer zouden komen. Toen die opsprong en nu dit.. weet je voor jezelf wat je hiermee verder wilt?

Ik heb echt een dip gehad toen vorige week bleek dat ook ronde 6 niet was gelukt. En ben er nog niet helemaal doorheen. Ik heb midden september een afspraak over volgende stappen en sta er met gemengde gevoelens in. Aan de ene kant blij, even sparren met de arts over mogelijkheden. Aan de andere kant zijn er de negatieve ‘wat als’ gedachten. Wil ik nu al over op hormonen? En wat als dat ook niet lukt?

Ben nu wel op vakantie, dat helpt iets met het verzetten van mijn gedachten :) na de vakantie zie ik wel weer verder.
pi_210589302
Hi dames! Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen maanden. Het waren wat heftigere maanden qua gezondheid van familieleden dus zwanger worden stond op een heel laag pitje. Maar ik ben er weer! De rust is gelukkig weer terug.

Vorig weekend voelde ik mijn eisprong, toen ook seks gehad. Nu heb ik veel klachten. Steekjes en buikpijn, erg moe, en humeurig. Volgend weekend is mijn verwachte menstruatie. Even afwachten of die komt of niet.

Hoe gaat het met jullie?

@LadyTagliatelle wat rot om te horen zeg. Al enig idee wat jullie allebei willen doen hiermee?
pi_210589825
@LadyTagliatelle Wat een lastige situatie, zeker omdat je zelf nu niet weet waar je aan toe bent.
Misschien ter overweging: bij adoptie willen ze niet dat er meer dan 40 jaar tussen kind en een ouder zit. Wanneer je ouder bent dan 40 kan je wel in aanmerking komen voor adoptie, maar niet van een baby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')