Ik denk het niet. Er zullen geen miljoen doden vallen. En er worden steeds meer kinderen geboren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, dat zuiveren gaat niet gebeuren, maar het dunt zo wel uit omdat Hamas elke keer aanvalt.
Zie het zo: jij deelt Rico Verhoeven 1 klap uit, en je krijgt er 15 terug.
Dat is niet vol te houden.
Helaas niet, laatste twee dagen genoeg aanvallen op Israël geweest, ze blijven gewoon raketten schieten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Afgelopen twee dagen, al dan niet gedwongen, heeft de overheid wel flink kunnen besparen
Nee, ik ben het niet met je eens.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Lees eens wat ik schrijf: Israël maakt de problemen alleen maar groter door op deze manier in te grijpen. Tenzij jullie blijven door cheerleaden totdat Gaza volkomen etnisch gezuiverd is natuurlijk.
"I only realised last year that you can eat this when you're sober.".quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:21 schreef Molo het volgende:
Ik zie nu verse kebabs voorbij komen in die video en bohhhhhhhh zin in
https://new.thecradle.co/(...)pened-on-7th-octoberquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee, ik ben het niet met je eens.
Er zijn talloze pogingen geweest om tot een compromis te komen. De Israëlische staat gaat niet weg, hoe graag sommige mensen dat ook willen. Israël is te sterk om zich ook maar zorgen te hoeven maken. Daar kun je op tegen zijn, of je kan het accepteren.
Gaza is onafhankelijk, sinds 2005 defacto onafhankelijk, geen nederzettingen (hoe graag mensen de verkrachtingen willen goed praten, dit waren geen koloniale dorpen, maar gewoon kibboetsen in Israël)
En je kan grote woorden als etnisch zuiveren gebruiken om je argument nog van enig fundament te voorzien, het is vruchteloos. De eisen zijn duidelijk en redelijk, volledige uitlevering van het terroristische Hamas en vrijlating van alle gijzelaars
Dit is niet onredelijk gezien de gebeurtenissen. Ik hoef hopelijk zelfs voor jou de eis aangaande gijzelaars niet te verdedigen, maar die aangaande Hamas misschien wel, je weet het niet met apologisten immers, nietwaar?
Het is terreur, verbrijzelde kinderbekkens, afgeknipte vingertjes, opengeknipte zwangeren, pure terreur
daarmee is geen onderhandelen mogelijk en verdient niets ander dan complete vermorzeling.
Het oorlogsrecht geeft andersom ook geen carte blanche aan Israël om alles en iedereen kapot te schieten waar mogelijk iemand van Hamas tussen zit.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:31 schreef Molo het volgende:
Gaza en dus in dit geval Hamas is onder de algemene oorlogswetgeving verantwoordelijk voor het beschermen van hun burgers in deze oorlog bij gevechten
Als zij ervoor kiezen om continu hun burgers in te zetten als menselijke schilden en vrijwel al hun bases onder en naast beschermde doelen te vestigen, is Israël daar dus níet verantwoordelijk voor
Dat staat los van hulpgoederen compleet niet doorlaten door Israël. Hoe ingewikkeld ook door het conflict en het inpikken door Hamas, hier zal iets van balans in gevonden moeten worden
Als het in verhouding staat mag Israël alles doen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het oorlogsrecht geeft andersom ook geen carte blanche aan Israël om alles en iedereen kapot te schieten waar mogelijk iemand van Hamas tussen zit.
klopt en dat gebeurt gelukkig ook niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het oorlogsrecht geeft andersom ook geen carte blanche aan Israël om alles en iedereen kapot te schieten waar mogelijk iemand van Hamas tussen zit.
Ja mooi hequote:Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef Salina het volgende:
[..]
"I only realised last year that you can eat this when you're sober.".
Sonny over kebab.![]()
Huh? Wie heeft dat dan gedaan 7 oktober?quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://new.thecradle.co/(...)pened-on-7th-october
Ik vind het een beetje opruiend/ propaganda om steeds maar weer met de verhalen over de verminkte kinderen te komen, het is helemaal niet waar dat dit massaal door Hamas is gedaan.
Alsof ze allemaal stuk voor stuk met duizenden zo tekeer gingen en zo duizenden Israëliërs hebben vermoord. Want dat is niet zo.
Hiermee wil ik het niet goedpraten, maar het wordt allemaal wat smeuïger en dramatischer en gruwelijker gemaakt om sympathie op te wekken en daar hou ik niet van.
Dan rest de vraag wat 'in verhouding staan' precies inhoudt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het in verhouding staat mag Israël alles doen.
Dat zei ik dan ook nietquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
We zullen het zien de komende weken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt en dat gebeurt gelukkig ook niet.
Jep, daar zit de echte discussie. Een complete wapenstilstand is geen optie.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dan rest de vraag wat 'in verhouding staan' precies inhoudt.
Daarover zullen de meningen verschillen, maar niet alles is geoorloofd.
We weten niet precies wat er nu allemaal gebeurd, omdat vooral in de avond en nacht als Israël de aanvallen opvoert alles plat ligt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zei ik dan ook niet
En volgens mij gebeurt dat ook niet, al kunnen de meningen daarover verschillen
Dat manifest heeft heel wat losgemaakt in Duitsland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kun jij met zekerheid stellen dat Hamas niet die aanvallen heeft uitgevoerdquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We weten niet precies wat er nu allemaal gebeurd, omdat vooral in de avond en nacht als Israël de aanvallen opvoert alles plat ligt.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Huh? Wie heeft dat dan gedaan 7 oktober?
Lees nu eens goed wat ik schrijf.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe kun jij met zekerheid stellen dat Hamas niet die aanvallen heeft uitgevoerd
Tegelijkertijd roepen dat we niet weten wat er gebeurt
En, hoe, überhaupt, kun je dit denken met alles wat er wél bekend is
Ontken je nou de aard, omvang en gruwelijkheden van die aanval van 7 oktober?
Want, wow
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |