Vanaf het begin zeiden een hoop mensen al - loop je mee met een Palestijnse demo, ben je eigenlijk de agenda van de anti-Israël kliek aan het uitvoeren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
Geen zorgen mensen, ze willen alleen een tweestatenoplossing, met Jodenhaat heeft het niets te maken.
[ twitter ]
Voor zover mij bekend waren de romeinen de laatsten die succesvolle genociden hebben uitgevoerd. De carthagers, teutonen en cimbren zijn uitgeroeid of als slaven verkocht. Het scenario van de teutonen en cimbren zou bij ons alle alarmbellen moeten doen rinkelen. Genociden veroordelen kan leiden er zelf aan ten onder te gaan. Ik ben dan ook geen tegenstander ervan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies. En toch blijft de bevolking in Israel groeien.
Lees dan ook de reacties. Het lijkt wel alsof links alleen maar bezig is met "ja maar rechts"quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geweldig stuk idd. Zou verplicht leesvoer moeten zijn.
[..]
nee, dat kunnen ze niet.quote:
Ik vraag me af wanneer Iran binnen gevallen wordt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Oh, Iran! Iran so far away!Mooiste volkslied die.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Dit vat zo ongeveer alle pro-Palestijnse fokkers wel samen.quote:Als wegkijken niet meer ging, waste men wandaden wit door te relativeren, begrip te tonen, te verontschuldigen of te legitimeren. Vaak door deze wandaden via quasi logische, maar schimmige redeneringen te herleiden tot een onvermijdelijk effect van of reactie op repressie door de onderdrukker. Alleen zo kon de claim overeind blijven dat de als onderdrukker gelabelde partij de enige bron van alle kwaad is.
nee, het is veel vaker gebeurd, omdat een succesvolle genocide ook betekent dat een deel wordt uitgemoord.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend waren de romeinen de laatsten die succesvolle genociden hebben uitgevoerd. De carthagers, teutonen en cimbren zijn uitgeroeid of als slaven verkocht. Het scenario van de teutonen en cimbren zou bij ons alle alarmbellen moeten doen rinkelen. Genociden veroordelen kan leiden er zelf aan ten onder te gaan. Ik ben dan ook geen tegenstander ervan.
Teutonen
Ik hoop van ganser harte dat de bevolking daar ooit de moed zal vinden om die haatbaarden eruit te flikkeren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Oh, Iran! Iran so far away!Mooiste volkslied die.
nooitquote:Op zondag 29 oktober 2023 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer Iran binnen gevallen wordt.
ik ben bang wat er dan voor in de plaats komt....quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik hoop van ganser harte dat de bevolking daar ooit de moed zal vinden om die haatbaarden eruit te flikkeren.
Als ze een nuke hebben ontwikkeld maar daar gaat men niet op wachten. Ik geloof niet in een oorlog met Iran, eerder een burgeroorlog ontketenen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Tasmanië is volgens mij ook een voorbeeld van een 'succesvolle' genocide.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend waren de romeinen de laatsten die succesvolle genociden hebben uitgevoerd. De carthagers, teutonen en cimbren zijn uitgeroeid of als slaven verkocht. Het scenario van de teutonen en cimbren zou bij ons alle alarmbellen moeten doen rinkelen. Genociden veroordelen kan leiden er zelf aan ten onder te gaan. Ik ben dan ook geen tegenstander ervan.
Teutonen
De jonge bevolking is behoorlijk liberaal, dus daar ben ik niet bang voor.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben bang wat er dan voor in de plaats komt....
Dit zie je overal in die hoek, zie je hier ook. Als het nu over Israël/Palestina gaat, moslims, de witte man, globalisme, corona of het klimaat het is het standaard gedrag bij een groot deel. Hun mening en/of gekozen slachtoffer is een feit en enige nuance of een andere mening is het grote kwaad en moet bestreden worden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
quote:Het denkkader waarmee links indertijd niet alleen Israël, maar breder mondiale onrechtvaardige situaties benaderde werkte als volgt. De als onderdrukker gelabelde partij geldt als exclusieve instantie en enige oorzaak van het (absolute) “Kwaad” met een hoofdletter en de onderdrukte is het “heilige slachtoffer”, een in essentie onschuldige manifestatie van het goede: riskant binair denken. Dit dualistische denkraam, in essentie een seculiere religie of mythe, leidde er in de vorige eeuw toe dat links geregeld en langdurig de ogen sloot voor ernstige misstanden (marteling, geweld en ideologisch fanatisme) bij de bevrijdingsbewegingen waarmee men zich solidair verklaarde. Er valt een hele al bijna vergeten geschiedenis over te schrijven. Als wegkijken niet meer ging, waste men wandaden wit door te relativeren, begrip te tonen, te verontschuldigen of te legitimeren. Vaak door deze wandaden via quasi logische, maar schimmige redeneringen te herleiden tot een onvermijdelijk effect van of reactie op repressie door de onderdrukker. Alleen zo kon de claim overeind blijven dat de als onderdrukker gelabelde partij de enige bron van alle kwaad is.
Als die bevolking zich daarna tegen je keert acht ik dat niet succesvol.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, het is veel vaker gebeurd, omdat een succesvolle genocide ook betekent dat een deel wordt uitgemoord.
Hoe wil je het vernietigen van de leefomgeving van mensen zonder dat ze weg kunnen anders noemen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon kappen met alles genocide noemen? Het is een walgelijke term die op deze manier genormaliseerd wordt.
haatsnorren?quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben bang wat er dan voor in de plaats komt....
Ja zo gaat dat ver op de uiteinden van het politieke hoefijzer.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Lees dan ook de reacties. Het lijkt wel alsof links alleen maar bezig is met "ja maar rechts"
Het hoort helaas bij de discussie want die discussie wordt nu ook in Europa gevoerd door de media en politiek. Het is voor iedereen zichtbaar wat er zich in de westerse samenleving afspeelt en daar mogen we niet van wegkijken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
Oh god, weer dat zwart wit links rechts gejank in het topic.
oorlogquote:Op zondag 29 oktober 2023 11:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe wil je het vernietigen van de leefomgeving van mensen zonder dat ze weg kunnen anders noemen?
Niet, idd.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De definitie van genocide beschrijft heel erg duidelijk dat intentie er toe doet. Israël heeft die intentie niet. Wat de intentie wel is weet ik ook niet, het enige wat ik weet is dat ze Hamas met wortel en al uit willen roeien, en daar hebben ze mijn zege voor.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe wil je het vernietigen van de leefomgeving van mensen zonder dat ze weg kunnen anders noemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |